Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Dit nieuws is al een tijdje oud, maar kwam hier denk ik nog niet aan bod: 

"Superman's Action Comics No. 1 sells for record $3.2 million on eBay"

 

http://www.cnet.com/news/supermans-action-comics-no-1-sells-for-record-3-2-million-on-ebay/

 

Tip: het is leuk om de commentaren op diverse websites te lezen waar voor-en tegenstanders van dergelijke hoge prijzen met elkaar in de clinch gaan. 

Wat denken de reepers? 

Link naar reactie

Tis waard wat een gek ervoor geeft. 

 

Vraag me af of hier ook geen vervalsingen van bestaan. Drie miljoen is toch een poging waard.

 

""The quality and preservation of this Action No. 1 is astounding," Paul Litch, CGC Primary Grader, said in a statement last month. "The book looks and feels like it just came off the newsstand. It is supple, the colors are deep and rich and the quality of the white pages is amazing for a comic that is 76 years old.""

 

Idem trouwens voor pasgevonden Kuifjes pagina's e.d voor een paar ton.

 

 

Link naar reactie

Tis waard wat een gek ervoor geeft. 

 

Vraag me af of hier ook geen vervalsingen van bestaan. Drie miljoen is toch een poging waard.

 

""The quality and preservation of this Action No. 1 is astounding," Paul Litch, CGC Primary Grader, said in a statement last month. "The book looks and feels like it just came off the newsstand. It is supple, the colors are deep and rich and the quality of the white pages is amazing for a comic that is 76 years old.""

 

Idem trouwens voor pasgevonden Kuifjes pagina's e.d voor een paar ton.

 

 

 

De omstandigheden waarin die Kuifje pagina is gevonden zijn toch echt wel heel speciaal. Verloren geraakt achter een meubel. Wie vergeet nu zoiets, en dan nog een verzamelaar. Ofwel heeft die persoon een heel slecht geheugen, ofwel heeft hij/zij heel veel materiaal. Of beiden!  :e005:

Link naar reactie

Tis waard wat een gek ervoor geeft. 

 

Vraag me af of hier ook geen vervalsingen van bestaan. Drie miljoen is toch een poging waard.

 

""The quality and preservation of this Action No. 1 is astounding," Paul Litch, CGC Primary Grader, said in a statement last month. "The book looks and feels like it just came off the newsstand. It is supple, the colors are deep and rich and the quality of the white pages is amazing for a comic that is 76 years old.""

 

Idem trouwens voor pasgevonden Kuifjes pagina's e.d voor een paar ton.

 

 

 

Dat superman comic album wordt als object praktisch vereerd, alsof het een relikwie is. Mensen, het is "maar" een gedrukt boekje hé. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het gratis forenskrantje Spits verdwijnt. Nou en, zal men dan denken maar er verschijnen 3 (gag) strips in Spits. Twee strips worden overgenomen door de Metro: Dating for Geeks van Kenny Rubenis en Beestjes door Schwantz. Helaas was er geen plek voor AAaRGh.

 

In de Metro staat een aardig stukje over een stripboek over Veteranen, bijdragen van oa Eric Heuvel en Aimee de Jongh.

 

Als je het artikel wil lezen, ga naar:

 

http://www.metronieuws.nl/

 

En download de krant van vandaag

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik onthoud vooral dat de gezamenlijke verkoop van boeken de afgelopen drie jaar gezakt is met acht procent en die van strips op diezelfde tijd elf procent gestegen.

 

"De graphic novel doet het goed maar toch zijn 93% van alle verkochte strips die strips die we met z'n allen zo goed kennen." De woorden "nieuwigheid" of "toekomst van de strip" zijn daarbij niet gevallen.

Link naar reactie

Eigenlijk is het inderdaad triest dat ze bij de VRT zo'n kinderlijke kennis hebben van strips. Vorige week vroeg die interviewster van Canvas nog aan Alex Agnew of ouders strips wel geschikt vinden voor hun kinderen. Ik dacht direct dat ze die vraag gepikt hadden uit een of ander verslag uit de jaren '60.

Link naar reactie

Eigenlijk is het inderdaad triest dat ze bij de VRT zo'n kinderlijke kennis hebben van strips. Vorige week vroeg die interviewster van Canvas nog aan Alex Agnew of ouders strips wel geschikt vinden voor hun kinderen. Ik dacht direct dat ze die vraag gepikt hadden uit een of ander verslag uit de jaren '60.

 

Met VRT bedoelden we dan één vermoed ik? De beetjes van Braakland die ik deze week gehoord heb, hadden stuk voor stuk een plezante insteek: kun je echt een Flaterfoon maken, hoe smaken Guusts recepten, is salsaparilla eetbaar... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eigenlijk is het inderdaad triest dat ze bij de VRT zo'n kinderlijke kennis hebben van strips. Vorige week vroeg die interviewster van Canvas nog aan Alex Agnew of ouders strips wel geschikt vinden voor hun kinderen. Ik dacht direct dat ze die vraag gepikt hadden uit een of ander verslag uit de jaren '60.

Kathleen Cools?

Link naar reactie

'Het bedreigde evenwicht' op AVS TV

"Tekenaar Gilbert De Clercq uit Nevele en oud-VRT-journalist Bert De Craene uit Waarschoot zijn jeugdvrienden. Ze droomden er al jaren van om samen een stripverhaal te maken. En het is er eindelijk van gekomen. ‘Het bedreigde evenwicht’ is een educatieve strip geworden over de Koude Oorlog en de val van de Berlijnse Muur."

http://www.avs.be/avsnews/het-bedreigde-evenwicht

Link naar reactie

Vreselijk pak slaag voor een Vlaamse stripexpert:

 

http://tintinperdu.blogspot.be/2014/11/het-narrenschip.html

 

Het begint inmiddels wel erg op te vallen dat het twitteraccount van Fokke en Sukke regelmatig naar dit blog verwijst en dat F&S-tekenaar Jean-Marc van Tol nu samen met die Kuifje-blogger optrekt bij het neersabelen van die expert.

 

Beide hebben ook zo'n ouderwets Blogspot-account (ik meen dat Koen daar hier een paar keer naar verwezen heeft: jmpeinst.blogspot.nl

 

Kunnen we ze ontmaskeren als één en dezelfde persoon?

Link naar reactie

Vanavond twee keer stripplezier op tv. NPO 2 zendt om 21.30 uur een reportage uit over Sjors & Sjimmie naar aanleiding van de zwarte pietendiscussie in het programma Andere Tijden. Jan Kruis legt uit waarom hij het gekleurde duo indertijd moderniseerde.

En de documentaire Dick Is Boos over Dick Matena volgt om 23 uur.

Link naar reactie

Vanavond twee keer stripplezier op tv. NPO 2 zendt om 21.30 uur een reportage uit over Sjors & Sjimmie naar aanleiding van de zwarte pietendiscussie in het programma Andere Tijden. Jan Kruis legt uit waarom hij het gekleurde duo indertijd moderniseerde.

En de documentaire Dick Is Boos over Dick Matena volgt om 23 uur.

 

Een toevoeging, Andere tijden is een heel goed, gedegen programma over moderne geschiedenis, ik ga daar zeker naar kijken....

Link naar reactie

Ik ben er ook al wel eens bij blijven hangen over andere onderwerpen. Inderdaad een goed programma met passende archiefbeelden. Ik zag een fragment uit een ouwe S&S-film waarbij de regisseur blijkbaar zijn eigen dochter zwart schminkte bij gebrek aan een Surinaams acteurtje.

Link naar reactie

Ik heb zo moeten lachen om Dick Matena, wat een ouwe brombeer is dat. Dick tekent de illustraties voor het kinderboek van zijn vrouw Nelleke. Die Nelleke is ook niet voor de poes en zegt: alles met Dick is een gevecht, hij is gewoon een conflicteus type. Dick met Martin Lodewijk op een terras, goede vrienden maar Martin gaat alleen signeren bij Donner, voor iedereen heeft de aimabele Lodewijk een vriendelijk woord. Dick staat dan buiten te wachten, een langskomende fan krijgt bij wijze van uitzondering een handtekening. Matena houdt niet van signeren, zit je aan zo'n tafeltje met 4,5,6 andere tekenaars. Vreselijk vindt hij dat, hij zit liever alleen te tekenen in een donker kamertje. Overal conflicten en boosheid, een getormenteerd mens maar dat zegt hij van zichzelf.

 

http://programma.ntr.nl/238/het-uur-van-de-wolf/detail/aflevering/6000016200/Het-Uur-van-de-Wolf:-Dick-is-boos

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...