Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

De eerste cyclus is ten zeerste aan te raden. De tweede en derde glijden al af. De voorlopig nog altijd in vertaling onvoltooide vierde heb ik nog niet gelezen.

De eerste cyclus van vier delen kan je trouwens moeiteloos als afgewerkt beschouwen.

Link naar reactie

Dat gebeurde inderdaad voor Arleston met Lanfeust dankzij Loisel en Le Tendre! Foutje van de eindredactie die het iets te enthousiast samenbalde, vrees ik. Er staat wel een ander foutje in: Lanfeust begon niet in 2004, maar in 1994, dus tien jaar eerder. Dat is mijn fout. Dom! Sorry. Ik zag het pas toen het in de krant stond en dacht: 'hé?!'

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Is al oud nieuws. We hadden het er ook al over, maar in het blad dat deredactie citeert maken ze er een vaststaand feit van dat het bij nummer 20 blijft terwijl ik in datzelfde blad las dat hij er eventueel nog een extra tweeluik bij schrijft.

Link naar reactie

Oké, het staat in het nieuwste nummer van Casemate.

Een moeilijk geworden verstandhouding met Francq ("dikke nek" viel er eigenlijk te lezen) is mee de oorzaak van het afhaken als scenarist. het boet hem niet ùeer.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Project K, een nieuw programma van Koen Wauters aanstaande maandag op vtm waarin hij jeugddromen probeert waar te maken. In aflevering 1 gaat hij bij Marc Sleen op bezoek omdat hij graag vereeuwigd wordt in een stripprentje, liefst met Nero tijdens een wafelenbak. Hij moet wel telkens een tegenprestatie uitvoeren.

Link naar reactie

Ik denk dat hij in ruil iets in Afrika zal moeten doen. Ik zag hem in fragmentjes al op een olifant zitten, en da's toch een fetisjdier van Marc Sleen.

Ik vond dit:

 

In één van de latere afleveringen wil Koen in de bekende wafelenbak van Nero terechtkomen. Dus stapten ze naar Marc Sleen, die op de gezegende leeftijd van 92 jaar graag wil helpen. "Maar voor niks gaat de zon op. Als ze ons meteen zouden helpen, dan hadden we tien minuten televisie. Dus stel ik hen voor om in ruil voor hun hulp iets terug te doen." Het mag behoorlijk spectaculair en uitdagend zijn, want "het is niet de bedoeling dat ik even hun gras ga afrijden". En zo zal Marc Sleen hem naar Afrika sturen om er het leven van een olifant te redden. Plots komen we van de wafelenbak van Nero in de prachtige Afrikaanse natuur terecht. En ook in de harde realiteit, want stropers hebben er het voortbestaan van de olifant ernstig in gevaar gebracht. Het programma neemt zo een wending die je niet altijd verwacht, en zo zal het iedere week zijn, belooft Koen.

http://newsmonkey.be/article/53063

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Kurdy heeft net zijn linkerarm en zijn rechterbeen gebroken...Rare tekening.

Dat heeft er alles mee te maken dat Hermann helemaal weg is van Egon Schiele...... Als Hermann-fan vind ik er niks aan, dat werk is trouwens te koop (3.000,--€).

 

http://www.galeriebruxellesparis.com/produit/hermann-kurdy-casque-a-la-main/

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Dan zal hij toch nog eens goed naar het werk van Egon Schiele moeten kijken! Dat is van een heel ander niveau volgens mij.

Ik was vroeger ook een groot Hermann fan. Maar wat hij hier aanbiedt is in mijn ogen rotzooi.

Het doet pijn om hem zo achteruit te zien gaan.

Hij heeft net een nieuwe Franstalige strip uit (een Jeremiah geloof ik) Die cover doet ook weer pijn aan de ogen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...