Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jason Fly

Strips in de media

Recommended Posts

5 uren geleden, Kool Thing zei:

Heel sfeervol ingekleurd

De vrouw van Vincenzo Cucca, trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een negatief stukje over de film van Heinz! In de PZC vandaag ook al zo'n vernietigende recensie. Hebben die recensenten dan wel eens Heinz gelezen? Ze vinden het te flauw! Dat is toch juist de geest, de 'esprit' van de strip! Ik heb de film nog niet gezien maar ik kan me niet voorstellen dat Piet Kroon (de regisseur) en Windig en De Jong er zoiets slechts van hebben gemaakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

U heeft de film nog niet gezien en toch heeft u er al een mening over ! Ik heb die film ook nog niet gezien. De film is gemaakt door Kroon op basis van de strip Heinz van Windig en de Jong. Van Eddy de Jong vernam ik dat hij niet erg tevreden was over die filmproductie van Kroon.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het lijkt mij hoe dan ook vrij moeilijk om van Heinz een geslaagde langspeelfilm te maken. Er moet al straf talent mee gemoeid zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die Engelse ondertiteling slaat de plank wel eens mis. “Zuid-Limburg” is toch echt iets anders dan “the Belgians”.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/4/2019 om 14:13, Konincks zei:

U heeft de film nog niet gezien en toch heeft u er al een mening over ! Ik heb die film ook nog niet gezien. De film is gemaakt door Kroon op basis van de strip Heinz van Windig en de Jong. Van Eddy de Jong vernam ik dat hij niet erg tevreden was over die filmproductie van Kroon.

Niet zo lichtgeraakt. Mag je hier nog wel iets zeggen?

Ik mag dan geen mening heb over de film, omdat ik hem nog niet zag maar ik mag wel een mening hebben over de recensies. Ik vind het heel leuk dat er eindelijk een Heinz-film is. Er wordt al zolang over gepraat. En ik heb gewoon vertrouwen in Piet Kroon. Die heeft toch al wonderlijke dingen gemaakt. Hadden Windig en De Jong er dan niets over te zeggen? Had Piet Kroon "carte blanche"?

Hoe dan ook, er zijn ondertussen toch ook positieve recensies verschenen, bv. in de VPRO-gids en de TV-krant (zie afbeelding).

heinz recensie tvkrant.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben niet lichtgeraakt. U bent lichtgeraakt. U mag van mij alles zeggen wat u wilt. Maar ik mag daar ook weer wat over zeggen, toch ? Wat ik er over zei is kennelijk niet goed tot u doorgedrongen. De Jong was naar eigen zeggen bepaald niet tevreden over de filmproductie. Dat anderen die de film bekeken hebben het allemaal maar niks vinden of alles buitengewoon best vinden, vind ik dan weer interessant. Zo zitten sommigen te smullen van warme havermout, terwijl anderen er van gruwen. Ik lees graag de meningen van anderen, ook al ben ik het er helemaal niet mee eens. Overigens, ik heb de film nog steeds niet gezien, dus kan ik er nog geen gefundeerde mening over geven. Wie zit er overigens op mijn mening over die film te wachten ? De film is een ander product dan de strip. De strip Heinz vind ik nog steeds geweldig leuk. Ik heb de albums de laatste jaren met veel plezier en genoegen herlezen. Dat andere mensen er niks aan vinden, of de lol er niet van inzien, zal mij dan weer een rotzorg zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Okay, dat lichtgeraakt was niet zo beleefd van mij. Zat gewoon in mijn hoofd dus schreef ik het. sorry.

Ik had je bericht wel goed gelezen, hoor. Best vreemd dat De Jong er niet tevreden over was (of ging dat enkel over de productie van de film?). Daarom dat ik me afvroeg of Piet Kroon soms "carte blanche" had bij het maken van de film. Ik ga niet meer zo graag naar de bioscoop maar ik hoop de film later wel eens te zien.

Ja, ik vind de strip Heinz ook geweldig en al het andere van Windig en De Jong. Dick Bosch, Fnirwak en het boek Drawings van René Windig! Ouwe Troep heb ik helaas niet. 

windig.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Heinz albums zijn nogal wisselvallig van niveau. Er bestaat wel degelijk een heel goed album. 

Ach nee... u hebt geen idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geef ons dan een kans om te reageren...

Naast Heinz de graphic novel vind ik Heinz' avonturen bij het Vreemdelingenlegioen heel leuk!

03b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...