Ga naar inhoud

'de Haas Van Mars'... Aan Te Raden ?


Veto

Recommended Posts

De negen albums van 'De Haas van Mars' die tussen 1997 en 2003 bij Talent verschenen, heb ik tot hiertoe altijd links laten liggen.
Je vindt ze tegenwoordig vrij vaak in de bakken met koopjes en dump.
Is deze reeks de moeite ?
Met welke andere reeksen kan je het verhaal vergelijken ?

 


 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dit is nu eens een echte B-strip, misschien zelfs een cultstrip. Objectief niet goed qua scenario en tekeningen, maar wel fijn om eens gelezen te hebben.

 

Met wat is dit te vergelijken... moeilijke. Tekeningen zijn me nogal 'vettig' ( Parras is mi Follet-achtig met dikke inktlijnen ). Scenario is echt cult. Het begint als een uitstekende rip-off van XIII en eindigt als een totaal over the SF-verhaal.    

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik vond dit een erg goeie reeks, zal me een worst wezen of het nu B C cult of whateever is. ik vond dit, zeker de eerste 7 delen ofzo zeer sterk. Goed met serie XIII te vergelijken en jammer van het wat abrupte einde, dat wel. Aan de andere kant: soms moet je van de reis genieten en niet alleen van de bestemming (want die is dikwijls gewoon naar huis).

 

Ik heb van deze reis erg genoten, zeker al een keer of 3 gelezen, laatste keer is wel even geleden.

Link naar reactie
Gast Natte aap

als je de kraai niks vindt, raad ik je dit zeker af. De tekeningen zijn wat in dezelfde stijl.

Qua scenario ga ik mee met wat timhardt en kool thing zeggen, geen hoogvlieger qua scenario maar het houdt je aandacht wel vast de eerste zeven delen.

 

Dus ga naar de bib, lees de eerste vijf delen en zeg dan dat je het niks vond :)

Link naar reactie

De eerste boeken lezen als een trein, een wat ongewone tekenstijl maar het verhaal en de snelheid maken dat meer dan goed. Die eerste 6 boeken zijn dus zeker goed maar lijken ook erg op elkaar, het is alsof je telkens hetzelfde boek leest. Dan in het 2de gedeelte van het verhaal begint de scenarist compleet te flippen met over-the-top complot theorieën, dan ben ik gestopt met lezen maar eigenlijk kan dat best nog leuk zijn omdat het zo ver over is. Ik ga het zeker nog eens proberen want die complot pulp kan ik de laatste tijd beter verteren, het is een wereldje op zichzelf.

Link naar reactie

Vorig jaar heb ik de reeks opnieuw gelezen en inderdaad , het leest als een razende trein.Tekeningen van Parras zijn (wat mij betreft) erg passend , en de

laatste 2 delen worden door de 'Scalped ' tekenaar Guéra in beeld gebracht.

Jammer dat er geen einde aan werd gemaakt , hopelijk komt dit er nog van. (je weet maar nooit )

Conclusie : Zeker lezen en kopen want de delen zijn in dump nog gemakkelijk te vinden in heel wat winkels.

Link naar reactie

ik ga mee met KT,

 

in het begin was dit een spannende meeslepende reeks, met een man met een mysterieus verleden dat hij zelf wil uitklaren, maar langs alle kanten wordt hij tegengewerkt, maar plots gaat het scenario helemaal uit de bocht en

is de president van de VS zelfs een dino

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik ga mee met KT,

 

in het begin was dit een spannende meeslepende reeks, met een man met een mysterieus verleden dat hij zelf wil uitklaren, maar langs alle kanten wordt hij tegengewerkt, maar plots gaat het scenario helemaal uit de bocht en

is de president van de VS zelfs een dino

 

ja idd, op een bepaald moment gaat het er zo ver over dat het echt rommel wordt. De laatste delen zijn slecht. ronduit dan nog wel. Maar die eerste delen, die zijn best sterk.

Link naar reactie

ik vond dit een reeks die begon à la XIII, een razend tempo, en na elk deel wil je subiet het volgende deel lezen. Na een deel of 5 heb je wel wat het gevoel dat ze wat in cirkels draaien qua verhaal. Zoals boven aangehaald, het gevoel dat ze in herhaling vallen. Bij de laatste paar delen is het scenario geschreven met behulp van champignons. Het einde is echt raar, en niet afgewerkt. Je blijft dus met (veel) vragen zitten. Jammer. Wat is eigenlijk de reden dat er geen vervolg is gekomen?

Link naar reactie

Net de 5 eerste delen van 'De Haas van Mars' gelezen (uit bieb van Waregem ontleend) en ik moet zeggen dat ik het best meeslepend vind.  De vergelijking die hier al eerder viel met XIII is idd op zijn plaats.  Veel actie, veel mysterie en het tekenwerk van Parras vond ik beter meevallen dat ik vreesde na enkele opmerkingen van hierboven.  Benieuwd naar het vervolg... al zal ik me maar voorbereiden op dino's en heel rare plotwendingen vanaf nu zeker... Intrigerend is het in elk geval.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 Benieuwd naar het vervolg... al zal ik me maar voorbereiden op dino's en heel rare plotwendingen vanaf nu zeker... Intrigerend is het in elk geval.

 Tenzij je natuurlijk ook champignons nuttigt tijdens het lezen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...