Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

Dat kan. Ik vraag me alleen af of jack russels al zo populair waren in de jaren 1950. Deze foto is genomen op het platteland in de polders, niet ver van Zeeuws-Vlaanderen.

Het kan dat het dier net zijn/haar kop draaide, toen de foto het licht zag.

 

Zou het ook een kat kunnen zijn met die kleuren? Hebben die poten de morfologie van een katachtige, of net niet?

Link naar reactie
13 uren geleden, Waldorf zei:

Volgens mij hing die foto onlangs bij mijn bakker voor een kat die vermist was in de buurt. Als ze die kwijt zijn sinds de jaren '50 zal het beest wel dood zijn.

 

Maar een kat kan 20 jaar worden en heeft 7 levens. Dus

20 x 7 = 140 jaar

Die kat heeft misschien nog heel wat jaren over.

Link naar reactie
20 uren geleden, Aleksandr zei:

je hebt er intussen toch al Valentijn hartjes ingehangen, mag ik hopen!

Ik heb met mezelf afgesproken dat we onszelf geen cadeautjes zouden kopen en het event overslaan. ;) 

3 uren geleden, kbellon zei:

Kerstboom laten staat tot december is de meest tijdsefficiënte optie alleszins ;) 

't Is een idee.  Waarom nu nog afbreken?  Volhouden is de boodschap!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 months later...

Het was een student.

Dus dat is nog geen garantie op "vanuit academische hoek".

Het lijkt interessant, maar het is best mogelijk dat het niet meer is dan een droge opsomming, alleen maar boeiend voor verzamelaars die hun collectie compleet willen krijgen.

Maar als je dan bedenkt dat hij het precies aan die verzamelaars komt vragen ...

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

Sinds de bachelor-master-structuur zijn er ook veel die denken dat ze aan de unief rondlopen, terwijl dat eigenlijk niet het geval is.

Aan unief hadden we het trouwens niet over "papers". Dat was  typische HOBU-taal

Het woord "paper" wordt wel degelijk gehanteerd aan de Universiteit ;) zowel door studenten als afgestudeerden.

Link naar reactie

De wereld staat niet stil, Peter. Tegenwoordig schrijven studenten papers en ook academici durven wel eens een call for papers te beantwoorden.

In het eerste voorbeeld gaat het om een taak of opdracht, in het tweede om een tekst die wordt voorgesteld op een conferentie (en kan worden beschouwd als een artikel-in-wording).

Bon, ik wacht op Bermonds werkstuk.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Via een artikel in een Chinees staatsmedium valt de Communistische Partij de game-industrie aan. Het is een nieuw voorbeeld van hoe China techbedrijven onder druk zet.

 

zie

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/03/china-deelt-nieuwe-klap-uit-in-strijd-tegen-techbedrijven-games-zijn-elektronische-drugs-a4053512

 

Helemaal ongelijk hebben ze niet.

Ik ken games al hééél lang, en vanaf het begin heeft de game-industrie toegegeven dat ze "verslavende" spelletjes willen maken.

Ze gebruikten letterlijk dat woord, al herkenden veel Vlaamse spelers het niet, omdat ze niet genoeg Engels kenden.

Ze hadden het over "addictive games".

 

Tuurlijk drijft de Chinese overheid het wat ver:

Quote

Computerspellen zijn „elektronische drugs”, die een „vernietigende invloed” hebben op tieners, studenten en getrouwde koppels. Games zijn niets minder dan „spirituele opium, ter waarde van honderden miljarden”.

 

Bij ons echter worden tech-bedrijven die mensen "hooked" willen maken aan hun software (games, sociale media, whatever) geen duimbreed in de weg gelegd, en de vraag is of dat wel zo verstandig is.

 

Zoals ik altijd zeg:

The United States, the land of the free enterprise.

Link naar reactie
  • 7 months later...
4 hours ago, Hamirubi said:

 

De moordaanslag ging overigens gepaard met een grote knal (duikvlucht?), gevolgd door pluimenverlies en een minutenlange doodstrijd van de duif.

Lijkt me een valk te zijn. Best wel vroeg op 't seizoen om al achter de duiven te zitten. Ik dacht dat ze dat alleen deden als ze met jongen zaten...

Link naar reactie

 

 

Ik heb intussen de uitslag via bevriende vogelspotters en de OpsIdentify-app van mijn vriendin: het is de sperwer.

Met de Natuurpunt-website en Google Afbeeldingen erbij was ik zelf voor een havik gegaan (akkoord: de sperwer is een havikachtige).

 

Nu weet ik dat hier wel vaker duiven worden gevangen door dagroofvogels: sinds we hier wonen horen we af en toe een onbestemde knal/klop en zien we 's avonds dan een hoopje veren en pluimen liggen.

Binnenkort plant ik een bos (https://www.bosteller.be/) en proberen we nog meer dieren te lokken.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...