Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Kijk, de ellende met opslag van zo'n gegevens is dat het dus wel gaat om zaken die nuttig zijn: zoals het in kaart brengen van erfelijke ziektes. Eigenlijk is dat nodig. Het probleem bestaat nl. dat derden, zoals de overheid en malafide bedrijven gretig lonken naar dergelijke info.

 

Men zou, indien dit niet het geval is, afzonderlijke circuits moeten hebben qua opslag, waartoe enkel leden van het wetenschappelijk centrum toegang hebben en de burger mits aanvraag. Laat nu net zo'n centrum ook van de overheid zijn.

 

Het beste zou natuurlijk een opslagsysteem zijn waartoe enkel de ouders van het kind toegang hebben en indien nodig de betrokken wetenschappers. Of van zo'n situatie uitgaan.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Wie er zoal last heeft van een onveiligheidsgevoel.

 

 

Ik.

 

Reden: het lamme schaapsgedrag van Vlamingen die uitzuigers aan de macht helpen, die in ruil voor centen alles volplanten met camera's, GAS-boetes aansmeren uit willekeur, de privacy trachten in te perken middels gore leugens, een crimineel rentesysteem in stand houden waarbij de kans reeël wordt dat je uw huis en hebben en houden kan verliezen...

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik heb daar niets tegen alleen is het in veel gevallen onmogelijk. We wonen in een stadswijk en bezitten een 120 M2 grond waar ook ons huis op staat. Een eigen energievoorziening die ons volledig onafhankelijk maakt is dan ook niet te realiseren. Overigens ken ik wel een boer die een windmolen bezit en zelf daar al zijn energie uit haalt. De rest verkooptie aan de energiefabrikant, dat is toch perfect ???? 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is inderdaad in veel gevallen onmogelijk. Iemand die huurt valt uit de boot. In jouw geval geen plaats voor een warmtepomp. etc...

 

Maar ik begreep niet waarom je mijn ideeën van energie-onafhankelijkheid zo in twijfel trok en het lachwekkend vond. Samen met vriend Waldorf en chemtrail Mask...

Link naar reactie

Hoewel ik ongaarne in één post met aluhoedje Mask wordt genoemd denk ik dat de weinig praktische kant van je verhaal ons doet schimpen. Ook begrijp ik niet dat je zo afwijzend staat tav teruggifte van groene energie aan het algemene net. Dit laatste vind ik juist het meest aardige van zelf energie opwekken: voor wat luttele centjes extra groene stroom op het net jagen.

Link naar reactie

:e005:

 

Voor een warmtepomp heb je overigens niet noodzakelijk een tuin nodig. Een lucht-water-exemplaar (bvb Daikin Altherma) haalt de warmte uit de lucht. Perfect voor vloerverwarming in een goed geïsoleerd huis.

 

Dit is voor ons dan weer nutteloos aangezien we verwarmd worden door de stadsverwarming: koelwater van de nabijgelegen energiecentrale.....

Link naar reactie

:e005:

 

Voor een warmtepomp heb je overigens niet noodzakelijk een tuin nodig. Een lucht-water-exemplaar (bvb Daikin Altherma) haalt de warmte uit de lucht. Perfect voor vloerverwarming in een goed geïsoleerd huis.

Je kan ook een vertikale warmtepomp installeren, vraagt weinig grondoppervlak). Probleem is wel dat je huis voorzien moet zijn voor lage temperatuur radiatoren (vloerverwarming etc.).

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Of Jamie Hewlett eigenlijk wel een site/blog/ whatever heeft. Ik zou die gast heel graag eens wat tekeningen zien inkten.

 

Hij tekent niet meer. Tegenwoordig schrijft hij allerlei internetfora vol met ideeën over hoe de maatschappij er zou moeten uitzien.

Of nee, ik heb het op iemand anders...

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...