Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Vol. 5 verder uitgelezen (doorworsteld), en het werd beter naar het einde toe.

vol. 6 van UFX was weer goed, gelukkig.
Ik heb deze boeken nu gekocht, en er volgt maar één deel meer, dus ik ga ze maar houden, maar een fan van Remender word ik er niet door. ;)

En misschien, vind ik ze bij herlezen best wel (euh) leesbaar, dat vierde en vijfde boek, nu ik weet waar me aan te verwachten. :)

Link naar reactie

UFX opnieuw gelezen en nu vond ik vol. 4 ook goed. Ik was vorige keer dus echt te moe en te verkouden.

De Otherworld verhaallijn uit vol. 5 vind ik echter nog steeds een marteling om door te geraken ;) en het steekt me ook wat tegen dat er voor UFX steeds maar 1 mogelijke oplossing is voor de problemen : kill, kill, kill !

Maar soit, ik vind in deze zes trades maar vier comics slecht. Dat is een succes, om van Rememder te zijn :)

Er gebeuren ook best wel veel belangrijke zaken in deze reeks. Een X-fan moet deze reeks eigenlijk lezen om met alles mee te zijn ;)

Link naar reactie

UFX opnieuw gelezen en nu vond ik vol. 4 ook goed. Ik was vorige keer dus echt te moe en te verkouden.

De Otherworld verhaallijn uit vol. 5 vind ik echter nog steeds een marteling om door te geraken ;) en het steekt me ook wat tegen dat er voor UFX steeds maar 1 mogelijke oplossing is voor de problemen : kill, kill, kill !

Maar soit, ik vind in deze zes trades maar vier comics slecht. Dat is een succes, om van Rememder te zijn :)

Er gebeuren ook best wel veel belangrijke zaken in deze reeks. Een X-fan moet deze reeks eigenlijk lezen om met alles mee te zijn ;)

Is de bedoeling niet ook dat zij het kill-team zijn, dat de missies aanneemt waarbij de enige oplossing de finale is?

Na 2 bundels merk ik dat ze daar zeker allemaal niet even los overgaan, integendeel.

Zelfs Deadpool kon voor meer dan 3 tekstballonnen zijn argumentering intelligent houden, dan denk je dat ze wel die oplossing moeten nemen, maar er duidelijk een kost is.

 

Oh en, gezien 'mee zijn' voor jou toch van belang lijkt, geef je Uncanny Avengers dan een kans, of zal je blijven proberen Remender te mijden?

Ik vraag het vooral omdat, zoals ik het van reviews begrijp, die titel wel van belang is, niet in het minst om wat ze met Xavier uitspoken.

Link naar reactie

Het kill kill kill gedeelte vond ik vanaf vol 5 wat belachelijk worden, zeker ivm Psylocke. Laat dat meiske wat gerust, Remender ! ;)

 

Ik vermijd Avengers, zoals vermeld in een eerdere post. Wat Xavier betreft... zie AvX. Veel erger dan daar kan het niet zijn ;)

Als daar ooit een vervolg op zou komen, wat wel te verwachten is, dan lees ik dat wel in een X-titel. :)

Link naar reactie

Gekocht en gelezen :

 

AvX Consequences (Kieron Gillen, div). Vond ik zeer goed. Bijna beter dan alle AvX die er voor kwam ;). Een goeie afsluiter voor mijn AvX boeken, en een goeie aanzet tot de Marvel-Now!-X boeken.

 

All New X-men vol. 2 : Here to Stay (Bendis!, div). Zéér goed ! De X boeken staan weer at the top of my list. Bendis op X is voorlopig iedere cent van de prijs van de HC's waard. Kan niet wachten op het vervolg in Unc. X-men vol. 1.

Link naar reactie

Die 

 

All New X-men vol. 2 : Here to Stay (Bendis!, div). Zéér goed ! De X boeken staan weer at the top of my list. Bendis op X is voorlopig iedere cent van de prijs van de HC's waard. Kan niet wachten op het vervolg in Unc. X-men vol. 1.

 

Die All New X-men is een prequel voor unc X-men vol 1 en verdwijnt daarna of lopen die reeksen naast elkaar?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Beide reeksen lopen naast elkaar. Maar de eerst volgende van Bendis die uitkomt is Unc. X-men vol. 1.

En op het einde van All New X-men 2 moeten de jongeren kiezen of ze op Wolverine's school blijven, of meegaan met Cyclops, naar zijn nieuwe school (de Xavier School). Niet dat dat nu zo belangrijk is, maar ik wil gewoon Bendis' zijn X kunnen verder lezen, of het nu All New of Uncanny is. ;)

Cyclops is natuurlijk ook nog steeds een gezochte crimineel, net zoals de meeste van zijn Unc. X-men.

 

edit : in mijn vorige post was een foutje geslopen, Consequences is dus WEL een goeie aanzet tot Marvel Now! (waar die g vandaan kwam, plots ? ) (heb het aangepast ondertussen) (tja) ;)

Link naar reactie

Het kill kill kill gedeelte vond ik vanaf vol 5 wat belachelijk worden, zeker ivm Psylocke. Laat dat meiske wat gerust, Remender ! ;)

 

Uncanny X-Force nu ook uitgelezen. Jammer vooral dat het art team zo'n duik naar beneden heeft genomen in de laatste arc. Ik ben totaal geen fan van Noto, en ik hoop 'm niet te veel in mijn comics te moeten tolereren. Julian Totino Tedesco was wel een revelatie (midden vol 6). Vol 5 vond ik ook het moeilijkst om doorheen te geraken. Het verhaal daarin sleept veel te lang aan (5? nummers waarin uiteindelijk niemand behalve Psylocke echt iets om handen heeft). Bovendien is de computerkunstlerij van Tocchini niet aan mij besteed. In zijn vorige incarnatie (ongeveer ontdekt in CrossGen) was hij daarentegen van een indrukwekkende kwaliteit, maar de rommeligheid en het overdreven computeruitzicht van elke tekening bracht het voor mij naar beneden.

 

De laatste arc duurde dan weer te lang, met o.a. nog maar een zijsprong naar de mogelijke-maar-nu-alweer-uitgewiste toekomst. Bovendien heb ik een gloeiende hekel aan Daken, die absoluut nooit het licht van creatie had mogen zien. Dus van de andere kant was het einde hier wel naar mijn zin, ook al kon het me tegelijkertijd geen bal schelen. De Brotherhood kon me evenmin van hun nut of zelfs maar dreiging overtuigen: Sabretooth ben ik beu, Mystique is teveel van een stap terug op dat personage (alsof er geen andere kandidaat mogelijk was) en Omega Red is NOOIT interessant of zelfs maar duidelijk afgebakend geweest. En die skinless man paste bovendien voor geen meter in deze titel. Hij leek wel weggelopen uit Buffy (en daar had hij tenminste niet alleen een plaats, ook nog eens een geschiedenis, geen retcon).

Deadpool daarentegen betekende hier eindelijk eens meer dan een 1-dimensionale scheetgrap (maar lees dan het kortverhaal op het einde beter niet) en vooral de arc voor Psylocke kwam goed aan. Daarom dat ik ook niet echt het gevoel had dat Betsy hier een killing-machine was. Integendeel, ze probeert het wel, maar het gaat haar duidelijk niet goed af, en net dat geeft haar personage een nieuw elan.

Fantomex was OK, ook al was het misschien wat tacked-on.

Wolverine... Ik mis mijn wolverine, niet de zichzelf-tegensprekende driftkikker die in deze reeks meer in eindeloze death-traps wordt gedropt gedurende de merendelen van de verhaallijnen dan iets anders. En dat einde was teveel zoals dat van elk van Aarons Wolverine-verhalen. Ik hoef dat echt niet meer. Laat origin voor wat het was en ga verder. Blijkbaar zit Dog ook in nieuwe Wolvie&X-Men. Harumpf. We zien wel wat dat geeft.

 

End rant. Maky out.

Link naar reactie

Ik heb het einde van UFX van Remender nog niet gelezen. Vol. 7 is nog niet uit. ;)

En de reeks loopt ook verder. Zou dat wat zijn ?

Totaal ander creative team (dus misschien een verbetering voor jou ^_-) en zo goed als compleet ander team, dus ik weet zo niet meteen. Positief dat ze Wolverine er niet aan toevoegen, maar Humphries heeft me nog nooit gewowd en Garney was beter met een inkter... Wait & see.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Begonnen (eigenlijk her-begonnen) aan   X-Factor  .  Madrox  en 2 volumes van de ongoing gelezen. Ik was d uidelijk vergeten hoe diep deze reeks in zowel  House of M  als Civil War gegraven was. Het 2e deel kan je bijvoorbeeld  amper begrijpen als je Son of M (een uitstekende mini) niet hebt gelezen.

Peter David presenteert elk van de cast met een unieke aanpak van hun krachten en/of persoonlijkheid.

Madrox produceert duplicaten van zichzelf als hij door iets of iemand geraakt wordt, maar elk duplicaat is een uitvergroting van een bepaald aspect van zijn persoonlijkheid of gedachten.

Strong Guy is... heel sterk, maar heeft een nogal zwakke wil.

Rictor is een ex-mutant (na House of M) en kampt met suïcidale gedachten.

Monet is een ijskoningin met een afgetraind superioriteitscomplex (en lijf).

Syrin heeft net als papa Banshee een heel krachtige stem, maar kan ook mensen als het ware hypnotiseren met die stem.

Wolfsbane is een weerwolf; of een wolf die in een mens verandert?

En dan is er Layla Miller. She knows stuff.

De tekeningen begonnen sterk met Raimondi (waar is die trouwens verdwenen) op Madrox (en terug vanaf vol 3) en Sook voor vol 1. In boek 1 en 2 zitten dan enkele matig tot ondermatige tekenaars, die naar mijn goesting allesbehalve worden geholpen door de ergerlijke kleurprutserijen van Villarrubia. Mijn opluchting is groot dat 'm vervangen is door Brian Reber vanaf vol 3.

't Is nog vroeg en het verhaal is zeker interessant, ook al voelen de verwijzingen naar die oude crossovers wat gedateerd aan. Vanaf nu, denk ik wel, gaat het meer zijn eigen weg.

Link naar reactie
  • 2 months later...

klopt, Cyke werd bezeten door Apocalypse (tijdens het event The Twelve) waardoor zijn karakter ook veranderde door de ervaring (zoiets laat zijn sporen na). Er is nog een miniserie geweest waarin hij terugkeert, The Search for Cyclops, waar  ook naar verwezen wordt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

WISDOM: RUDIMENTS OF WISDOM.

 

Dit is Marvel Max, geschreven door Paul Cornell. Pete Wisdom (ooit bij Excalibur) is het hoofdpersonage met zijn team, Tink (een dissidente elf), John the Skrull (lid van een viertal Skrulls die de Beatles nadoen), Captain Midlands (een oude super soldier alla Captain America), Maureen Raven (op een bepaalde manier de moeder van Killraven). Een bonte bende.

 

In den beginne allemaal leute en fun, met een dramatisch einde. Ik vond dit helemaal niet slecht, jammer dat het weer maar zes comics mocht duren.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WISDOM: RUDIMENTS OF WISDOM.

Dit is Marvel Max, geschreven door Paul Cornell. Pete Wisdom (ooit bij Excalibur) is het hoofdpersonage met zijn team, Tink (een dissidente elf), John the Skrull (lid van een viertal Skrulls die de Beatles nadoen), Captain Midlands (een oude super soldier alla Captain America), Maureen Raven (op een bepaalde manier de moeder van Killraven). Een bonte bende.

In den beginne allemaal leute en fun, met een dramatisch einde. Ik vond dit helemaal niet slecht, jammer dat het weer maar zes comics mocht duren.

Het eindigt daar niet helemaal, GD. Zoek ns naar Cap Britain&MI13. 3 bundels dacht ik zo. Cornell schrijft feitelijk gewoon verder, Leonard Kirk zorgt voor de tekeningen. Minstens even goed.

Link naar reactie

THE FIRST X-MEN.

 

Geschreven door Christos Gage en getekend door Neal Adams. Wolverine en Sabretooth starten tesamen een team met enkele jonge mutanten. Dit gebeurt in de tijd voordat Charles Xavier zijn X-Men recruteert.

 

Dit kon interessant geweest zijn, een prequel op de X-Men. Maar het is veel te kort om enig gewicht in de schaal te werpen. Gebeurtenissen worden gerushed en een beetje hoe komt het uit aan bestaande X-feiten gekoppeld. Gebeurtenissen die op zich dan eigenlijk niet echt betekenisvol zijn. Ook personages die interessant konden geweest zijn, zijn maar half uitgewerkt. Enkelen lopen slechts door een paar plaatjes zonder dat je weet wie ze zijn en wat ze doen. Zelfs de nieuwe personages die belofte inhouden (zoals Holo en Virus) worden maar gebruikt om het nodige drama te scheppen.

 

Voor Gage moet dit een nachtmerrie geweest zijn denk ik, om hiermee als schrijver iets te moeten doen. Was ik de schrijver geweest, dan zou ik hier nooit meer aan herinnerd willen worden.

 

Neal Adams was ooit goed, maar voor zijn tekenwerk moet je dit ook niet aanschaffen.

 

Jammer, dit kon interessant geweest zijn.

 

 

GENERATION X CLASSIC VOL. TWEE.

 

Dit blijft na twintig jaar nog aardig overeind. Er zijn betere X-reeksen, maar ik vind dit niet slecht. Scott Lobdell levert degelijk schrijfwerk af en de tekeningen van Chris Bachalo zijn schitterend. Helaas tekende die niet alles. Het tekenwerk van Roger Cruz is zo typisch nineties, dat van Tom Grummett is beter. De Annual uit vijfennegentig is een miskleum doordat een gans leger werd ingehuurd om breakdowns van Ash Wood te inkten. Dat had veel beter moeten gebeuren.

 

Maar al bij al een tof boekske en veel leeswerk.

 

Soundtrack:

-The Monolith Deathcult: The White Crematorium

-Anatomia: Decaying In Obscurity

-Danzig: Thrall - Demonsweatlive

-Heaven Shall Burn: Veto

-Soulfly: Enslaved

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

X-POSITION: Hopeless' "Cable and X-Force" Enact Barely-Controlled Chaos

 

Dennis Hopeless ! Met platen.

 

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=48209

 

 

 

Benjamin! First off, thank you. I love that you love the book and all the best people love Boom Boom. To answer your question, no, we won't be tying into those events. For the most part Cable's X-Force operates off in its own little bubble of the Marvel Universe. We enjoy that distance and so does Cable.
Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb al heel lang zin om de X-men door Bendis te lezen (All New, Uncanny en het event Battle for the Atom). De Marvel TPB's staan pas gepland voor 2014, maar Panini UK heeft al wel TPB's. Alleen lijkt er een verschil op het aantal pagina's. Is er ook echt een verschil of kan ik me gerust die UK TPB's aanschaffen?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik kan niet spreken voor X-Men maar ik heb de Panini versie van Avengers (half toevallig) en daarin zit precies toch evenveel. Coverstock is wel nogal stijf en er zit achteraan een coupon ingebonden voor de digiversie die't moeilijk maakt om'm goed vast te houden maar geen idee of dat bij Marvel nu ook zo is. Prijs van de HCs op bookdepo is ook wel OK.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...