Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

THE SILENT ORDER

THE WELL

THE ART OF WAR

THE OLD MAN AND THE BOY

THE WOLVERINE

 

Vijf hoofdstukken lang goed.

 

 

 

30621655.jpg

 

 

Old Man Logan, Volume 3: The Last Ronin

(Jeff Lemire & Andrea Sorrentino)

 

Beste volume van 'Old Man Logan' tot nu toe.  Dat tekenwerk, die bladindeling, de dialogen, het spannende verhaal, ...  Top !!!!

 

Inderdaad. 

Zéér goed! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Uncanny X-men Superior volume 1: Survival of the Fittest en volume 2: Apocalypse Wars zeer graag gelezen. En dat had ik niet verwacht, want ik ben geen fan van Bunn. Ook hier houdt hij zich niet in, vooral volume 2 was serieus over the top, maar deze keer stond het me niet tegen. Ik hou ook wel van the X-men natuurlijk. Goed getekend.

Link naar reactie

Ongeveer rond deze tijd, startte ik 10 jaar geleden met The X-men (die van Whedon) op aandringen van GD, onder andere. Dat ga ik van't weekend dan maar herdenken door enkele X-men trades te kopen. :)
Ik denk dat ik X zal blijven lezen tot in de kist. 

Dit geheel terzijde, en misschien past het beter in 'nutteloze mededelingen'.  :e007:

Link naar reactie

Ook All New X-men Enivitable vol. 1: Ghosts of Cyclops en vol. 2: Apocalpypse Wars  heb ik zeer graag gelezen. Goeie, ouderwetse fun met enkele weerhaken. Ik heb hier heel veel plezier aan beleefd. Ik wist al wel dat Hopeless een goed scenarist was, maar ik vreesde toch een beetje voor deze titel. Ik heb de time displaced X-men altijd een beetje te veel van het goede gevonden. Maar dat heeft me er nooit van weerhouden om hun verhalen met veel plezier te lezen. En X-23 is hun leider. Dat is ook een pluspunt. Zelfs de tekeningen van Bagley vond ik goed. 

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 1 month later...

tsss, het heeft nog lang geduurd, maar ze hadden een vervanging met haar jongere versie natuurlijk

 

https://www.newsarama.com/36438-the-original-jean-grey-returns-in-phoenix-resurrection.html

 

MTUwNTc1MTk3NQ==

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik vind de nieuwe reeks met de jongere versies op niet veel trekken. X-men Blue is dat, het vervolg op All New X-men. ANX van Bendis en later Hopeless vond ik wel goed. Maar deze nieuwe... meh. 

X-men Gold, begon goed, maar daarna... 
Ik stop met X. Heb me er heel lang erg mee geamuseerd, maar dat is nu echt wel over. 

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Die heeft zich ook serieus afgereageerd, hoewel ik zijn irritatie soms wel kan begrijpen. Hickman zijn set up is ambitieus, maar ik kan niet zeggen dat alle plotwendingen me even goed bevallen.

 

In ieder geval, artikel niet lezen als je SPOILERS wil vermijden.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik volg momenteel de hoofdreeks X-men in single issues. Die schrijft hij zelf, maar van de eerste twee delen was ik niet echt onder de indruk. Voorlopig blijf ik het nog even volgen, maar sowieso niet alle reeksen. Hoogstens een tpb hier en daar. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 11 months later...

Whedon's Astonishing X-Men van 2004 tot 2008 is de run die ik het beste ken.

Met de spotlights op een relatief beperkte groep X-people focust het vaak meer op de psychologie van de personages dan op de actie. Dat stond mij wel aan.

 

 

  afbeelding.png.70d1813eeeb583f3f74c69787dfe33c8.png

 

Het heeft ook een quote die ik nooit heb kunnen losgooien, en dat betekent wel iets als een superhero-comic daarin slaagt.

 

afbeelding.thumb.png.99982a9882a6a464d5bdcd14587d9222.png

 

1533755837_Screenshot2022-10-03at19-19-22joss-whedon-504240.jpg(JPEG-afbeelding640756pixels)-Geschaald(85).thumb.png.a1046c944408b89009b85f37c84781bd.png

 

Op het einde van de run wordt die quote herhaald en krijgt dan pas bij het afsluiten van de ganse verhaallijn de volle impact mee.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Hoi, ben net begonnen aan Uncanny X-men door Claremont. Een beetje mijn doop in het x-men universum. So far vind ik het eigenlijk echt wel goed, zelfs het jaren ’70 tekenwerk is enorm sfeervol. Mijn vraag nu... Lezen jullie de reeksen gewoon achter elkaar verder door, of houden jullie je aan bepaalde aanbevolen reading orders (near mint condition bvb)? Zijn er modernere runs waar je zonder al te veel voorkennis aan kan beginnen?

Thanks!

Link naar reactie

Mijn persoonlijke favoriete verhaallijn v Claremont is From the Ashes met de bijbehorende mini serie v Wolverine in Japan. De introductie v Kitty Pryde en Rogue bij de X-men, Storm die hardcore gaat, Madelyne Pryor, de terugkeer v Dark Phoenix etc. 
 

iets moderner, jaren 90, was de run v Jim Lee ook best tof. Age of Apocalypse en House if M zijn 2 goeie alternative universe verhalen. New X-men v Grant Morrison nam de X-men in een iets andere richting met de lederen kostuums die ook de films inspireerden, maar is ook een klassieker. Whedons run was ook heel tof. 
 

Veel van wat ik nu heb opgenoemd heeft jaren de X-men verhaallijnen beïnvloed en ga je wss in een onvermijdelijke Disney film reboot wel terug tegen komen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
18 uren geleden, mojo zei:

Mijn persoonlijke favoriete verhaallijn v Claremont is From the Ashes met de bijbehorende mini serie v Wolverine in Japan. De introductie v Kitty Pryde en Rogue bij de X-men, Storm die hardcore gaat, Madelyne Pryor, de terugkeer v Dark Phoenix etc. 
 

iets moderner, jaren 90, was de run v Jim Lee ook best tof. Age of Apocalypse en House if M zijn 2 goeie alternative universe verhalen. New X-men v Grant Morrison nam de X-men in een iets andere richting met de lederen kostuums die ook de films inspireerden, maar is ook een klassieker. Whedons run was ook heel tof. 
 

Veel van wat ik nu heb opgenoemd heeft jaren de X-men verhaallijnen beïnvloed en ga je wss in een onvermijdelijke Disney film reboot wel terug tegen komen. 

Ja, het is zo gi-gantisch veel allemaal! Is er een eenvoudig instappunt bij Hickmans werk? Ik heb Marvel Unlimited dus bijna alles is beschikbaar...

Link naar reactie
46 minuten geleden, Cornelis zei:

Ja, het is zo gi-gantisch veel allemaal! Is er een eenvoudig instappunt bij Hickmans werk? Ik heb Marvel Unlimited dus bijna alles is beschikbaar...

Ik heb enkel het begin v Hickman gelezen: House of X en Powers of X. Die rebooten het hele x-universum, maar bevatten ook heel veel info. 
 

Quote

Intriguingly, in pre-release hype Marvel has celebrated four distinct major eras of X-Men since Uncanny X-Men debuted in 1963: Giant Size X-Men #1 (1975), X-Men #1 (1991), Age of Apocalypse, New X-Men. The implication is that Hickman’s two series – House of X and Powers of X – will be the beginning of the 5th era.

 

Ik lees al een tijdje nog maar sporadisch superhelden comics. Over de recente x-men comics kan ik weinig zeggen. Ik lees tegenwoordig ook liever af en toe een goeie mini serie dan nooit stoppende reeksen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 7 months later...

Iemand nog iets recents en interessants van de X-men en aanverwante mutanten gelezen? Of neem ik beter nog eens een gouwe ouwe vast?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...