Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

X-MEN: BATTLE OF THE ATOM HC.

 

Deze heb ik zelf twee maal gelezen. :-)

 

"An accessible event book that focuses on it's protagonists first" zeggen ze bij Newsarama hierover. Als ik dit goed begrijp, moet ik hen gelijk geven. Dit is een X-boek dat eerder wordt gedreven door de personages dan door de actie en het is redelijk toegangkelijk voor niet X-fanaten. Misschien voelde het bij de eerste lezing wat raar aan omdat zo'n event boeken meestal meer actie gericht zijn en dit hier meer een babbelboek is.

 

Ik vind het een coherent geheel, het leest in een trek rechtdoor, ook niet zo evident voor zo'n crossover boek. Ook al is het dan een crossover tussen verschillende X-reeksen.

 

Het is drama, al zitten er grappige dialogen in, hilarisch is het niet. In de latere hoofdstukken komt Maria Hill met S.H.I.E.L.D. als comic relief de spanning een beetje breken. Zij is hier de grappigste.

 

Verder kom je hier alle soorten X-Men uit alle soorten jaargetijden tegen. Ze komen van alle kanten, van vroeger, van nu, van later en van nog iets later. Een kleurrijke bende. Maar meestal zijn die X-gasten wel kleurrijk, eh. Er doen bijvoorbeeld vier Bobby Drakes in mee, drie Beasts... Allemaal met hun eigen tonaliteiten. :-)

 

Wat kan ik er nog over vertellen? Tijdreizen is hier belangrijk. Wetenschappelijk zal het allemaal wel niet zijn, maar het is fun. Echter tussen al die fun door wordt de lezer toch ergens er op attent gemaakt in wat voor tijd we leven. Hier zijn het mutanten in conflictsituaties, maar je kan er ook ons doen en laten in zien/lezen in hun doen en laten. Dat viel me hier toch in het bijzonder op. Misschien zie ik er te veel in, dat kan ook.

 

Een punt van kritiek. Ergens in de samenwerking tussen potloodartiesten en inkers die het laatste hoofdstuk voor hun rekening namen, is er toch wat fout gelopen. Op sommige paginas staan er toch rare dingen. Niet dat het echt stoort, maar ik erger er mij toch aan. Dit boek vind ik te goed om dan zo'n steken te laten vallen. Nu ja, perfectie is niet van deze wereld.

 

Al bij al weer een X-boek dat ik graag las! :-)

 

Cyclops was right!

 

Soundtrack:

-Deicide: To Hell With God

-Dying Fetus: Purification Through Violence

-Thy Art Is Murder: Hate

-Bodyfarm: The Coming Scourge

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEADPOOL BY JOE KELLY HC.

 

That's how it works, that's how it always worked. We go out as we've lived, suffering. Angry at the great joke. And most importantly, alone...

 

...

 

There are certain laws by which our universe is governed. Incontestable truths which should never be challenged... For every action there is an equal and opposite reaction. Always use spray paint in well ventilated areas. Never drink orange juice immediately after brushing. And never, ever... EVER engage two modalities of instantaneous teleportation at the same time, on the same subjects. Woe is the ARROGANCE of man...

 

Great stuff!!! :-)

 

Een foto van het boek...

post-503-0-11031100-1391291900_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEADPOOL BY JOE KELLY HC.

 

 

That's how it works, that's how it always worked. We go out as we've lived, suffering. Angry at the great joke. And most importantly, alone...

 

...

 

 

There are certain laws by which our universe is governed. Incontestable truths which should never be challenged... For every action there is an equal and opposite reaction. Always use spray paint in well ventilated areas. Never drink orange juice immediately after brushing. And never, ever... EVER engage two modalities of instantaneous teleportation at the same time, on the same subjects. Woe is the ARROGANCE of man...

 

Great stuff!!! :-)

 

Een foto van het boek...

Had je dat nog nooit gelezen?!
Link naar reactie

First time, baby. :-)

 

 

DP BY JOE K HC, second session: tot # zeventien geraakt.

 

The world is not singing today. Cold. Secretive. Fetid silence.

 

...

 

We'll meet again... Don't know where, don't know when... But I know we'll meet again, some sunny day...

 

...

 

Look, I'm not saying that Descartes wasn't important... But any moron who can operate a fork knows that his epistemological theorem degenerates into solipsistic redundancy!

 

Nog eens: great stuff!!! :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DP BY JOE K HC, third session: made it to # twentytwo.

 

Would a place like this exist if the world was right? Would I have gotten cancer, or been made into a #@*&*#% oddity?! No! The world is a flawed, broken thing that grinds the little guy for breakfast and laughs about it. Hope... Hope is a waste of energy.

 

...

 

Isn't that right, Gwens one through four?

 

...

 

Hey... Who turned on the night?

 

...

 

Who then, is the greater man? Is he the one who stands by his comrades in the face of injustice? The one who embraces his destiny in spite of fear? Or the one who feeds the greater good with the blood of friends. The one who keeps the machine fueled with bodies to grind and lives to eat? History will provide it's own version of an answer... But I have a theory. There are no great men. Never were. Just well intentioned fools, men with luck... And monsters like me.

 

And the fun goes on...

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEADPOOL CLASSIC VOL. ONE.

 

Aaaaaaaaaaaaaaaah! Een lelijke cover door Rob Liefeld! En dan nog met Deadpool er op! Wie koopt nu zo iets?! :-)

 

Wel ja, ik ben terug gegaan naar het prille begin. Deadpool zijn eerste solo stappen in zijn eigen boekjes. De enige comic door Liefeld getekend, is New Mutants #98, het eerste hoofdstuk in dit boek. Verder staat het vierdelige THE CIRCLE CHASE er in, door Fabian Nicieza en Joe Madureira. Daar achter nog het ook vierdelige SINS OF THE PAST door Mark Waid en o.a. Ian Churchill als tekenaar. Twee goeie minireeksen uit '93 en '94 (moet dat geweest zijn).

 

De laatste tijd is Deadpool enorm in mijn achting gestegen, het afgelopen jaar of zo. Vond hem eerst gewoon grappig. Maar als je Wade beter leert kennen, dan blijkt hij toch veel meer dan een clown. Wolverine kende een tragische levensloop, die van Deadpool is ook zeker niet om jaloers op te zijn. Wade Wilson is een personage met een serieuze hoek af, maar verder is hij ook een mens zoals wij allemaal.

 

Voor een recente bekeerling zoals ik, was de lectuur van dit boek een beetje als wandelen op heilige grond. Niet dat ik ooit op heilige grond wandelde, maar ik beeld me in dat het ongeveer zo zou aanvoelen.

 

Het laatste hoofdstuk in deze bundel is de eerste DP comic door Joe Kelly... So next time, back to DP BY JOE K HC! :-)

 

De lelijke cover... Een wc-blauwe achtergrond, wie bedenkt nu zo iets?

post-503-0-22719200-1391728488_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DP BY JOE K HC, after six more sessions...

 

It is written, "The longest journey is the journey inwards of he who has chosen his destiny."

 

Wel, meer dan elfhonderd bladzijden met een babbelkous als Deadpool is ook een lange reis. Maar iedere bladzijde was het lezen waard! And I've reached the end! De drie laatste hoofdstukken, THE BEGINNING OF THE END/THE MIDDLE OF THE END/THE END OF THE END, vormen samen een mooie afsluiter.

 

DP leerde ik kennen in een trade die Wolverine/Deadpool The Return Of Weapon X heet. Dat is al wat jaren geleden. Ik vond hem toen best grappig. Ben hem later nog tegengekomen bij Spidey en de X-Men etc... Dan wat losse trades gekocht vorig jaar, Daniel Way zijn run en zo... Oh ja, ook nog de Deadpool/Cable omnibussen. Toch al wat DP gelezen, eh, blijkbaar... :-)

 

Deze Joe Kelly kolos zal zeker de laatste niet zijn. I like the Crimson Comedian, the Regeneratin' Degenerate. Hij is veel meer dan een Spider-Man knock-off with guns. Wade Wilson rocks!

 

Hierin staat alles wat Joe Kelly ooit schreef in verband met Deadpool. Een run van drieendertig comics en nog enkele annuals, in totaal goed voor een veertigtal boekskes. Hij gaf DP zijn origin en definieerde wie het personage is. Hij deed dit goed!

 

Het einde van dit boek.

post-503-0-32875800-1391905609_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

CABLE AND X-FORCE VOL. TWO: DEAD OR ALIVE.

CABLE AND X-FORCE VOL. THREE: THIS WON'T END WELL.

 

Al een tijdje geleden dat ik het eerste deel hiervan las en deel twee bleef maar liggen en deel drie is nu al uit... Voordeel dat ik nu twee volumes na elkaar kon lezen natuurlijk.

 

Dit was weer goeie stuff. Cable heeft nu voorspellende visioenen over voorvallen in de nabije toekomst, voorvallen met ernstige gevolgen waarbij veel slachtoffers vallen. X-Force tracht die zaken dan ook recht te trekken, whatever de consequences. Al doende hebben ze al de reputatie van mutant terrorists gekregen, waardoor ze een bende Avengers (waaronder Havok en Rogue) en S.W.O.R.D. op hun dak krijgen. Wat het allemaal niet gemakkelijker maakt natuurlijk. Ook Hope Summers komt zich er mee moeien... Ook reizen in de tijd en space travel etc.

 

Met Dennis Hopeless aan het stuur zien de zaken er hier wat vertelkwaliteit betreft, verre van hopeloos uit en Salvador Larroca zijn tekenwerk doet het er allemaal nog hoopvoller uitzien. Dit is fijne SF met X-Men in de hoofdrollen.

 

Zoals ik al zei: GOOD stuff!

 

Foto...

post-503-0-93003300-1391992357_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

SAVAGE WOLVERINE VOL. TWO: HANDS ON A DEAD BODY.

 

Het eerste deel hiervan liet me wat op mijn honger zitten. Mooi getekend door Cho, maar ik vond het te vrijblijvend. Moest ik het nu lezen, ik zou het waarschijnlijk beter kunnen inschatten. Blijkbaar gaat het in deze reeks over korte, alleenstaande verhalen met W in de hoofdrol. Nu ik dit begrijp, zie ik hier meer de charmes van. W is al jaren een personage dat overal opduikt, nodig en onnodig. Deze reeks zie ik als een kans om, los van alle continuiteit, eens wat anders te doen met het personage.

 

In dit volume hier staan twee korte verhalen, elk drie hoofdstukken. Het eerste is een team-up met Elektra, sfeervol en met humor. Ik was blij om haar nog eens tegen te komen, weet niet wat ze allemaal heeft uitgespookt na Secret Invasion (ja, Heroes For Hire etc., maar ik heb dat niet gevolgd), maar hier is dat toch niet belangrijk. She's a badass ninja and that's all you need to know. Dit door Wells en Madureira. Jock zorgt voor het tweede verhaal, een vervreemdend ding, voor mij nog interessanter dan het eerste verhaal. Vervreemdend omdat W hier geplaatst wordt in een gans andere context dan we gewoon zijn. Eens iets totaal anders en dat vind ik zeer verkwikkend voor mijn Wolverine-tolererende-factor, welke een beetje aan het tanen was.

 

Voor mij is dit een GOED boekske!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb Savage Wolverine vol. 2 Hands on a Dead Body dan misschien ook wel graag gelezen, maar ik ga de reeks toch niet verder volgen.

Te veel open eindes, ook ik heb er op een bepaald moment genoeg van. ;)

Er zit ook geen lijn in, vind ik. De eerste HC van Cho vond ik zeer goeie pulp, prachtig getekend, Shanna was een groot pluspunt ;) een leuk, van alle continuiteit losstaand verhaaltje.

Deze tweede HC begint dan plots met een verhaaltje van Wells & Madureira dat wel volledig in continuity is, en het tweede verhaaltje van Jock staat dan weer volledig los van Alles Marvel. Heb nog getwijfeld deze HC terug naar de winkel te brengen, maar Elektra doet er in mee. ;)

 

Zoals ik al zei : ik heb dit graag gelezen, maar die HC's zijn me te duur om dat verder te volgen, en de auteurs die hierna komen, vind ik ook niet zo interessant. Mocht er ooit een Ultimate SC van komen...

 

Maar : tot nu zijn al deze verhaaltjes wel goed geschreven (ook het niemandalletje van Jock) en prachtig getekend.

Ik kan dus nog van gedacht veranderen. Toch wat de SC's betreft.

 

savage-wolverine-6-2013-page-11.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

CABLE AND X-FORCE: VENDETTA.

UNCANNY X-FORCE: THE GREAT CORRUPTION.

 

Van CAXF is dit het vierde deel, van UXF het derde. Beide zijn de finale delen. De laatste twee comics van beide reeksen vormen een crossover met de andere. Ze staan dus in beide trades. Comics, eh...

 

Vendetta is trouwens de titel van de crossover.

 

Het was een schone tijd met beide reeksen, some funky X-stuff, maar het is over.

 

One sunny day, we'll meet again! :)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

X-MEN LEGACY VOL. 4: FOR WE ARE MANY.

 

Een tijdje geleden wist Simon Spurrier me te ontroeren met zijn AMERICAN QUITTERS, een Crossed verhaal. Met het einde van zijn X-Men Legacy run deed hij dit opnieuw. Na PRODIGAL, INVASIVE EXOTICS en REVENANTS is dit vierde deel dus het laatste.

 

Hier worden/werden de lotgevallen van David Haller verteld, de schizofrene zoon van Charles Xavier, ook wel gekend als Legion.

 

Na het lezen van dit laatste deel zie ik deze reeks eerder als een love story met een bitterzoet einde. De geliefden van dienst zijn David Haller en Ruth Aldine a.k.a. Blindfold. Je moet er misschien een beetje meer moeite voor doen om het te lezen dan bij andere X-reeksen, maar het is het meer dan waard. Een beetje een zotte rit met veel explodo stuff, maar via wegen waar de andere X-en niet of zelden komen.

 

THE THINGS THAT STAY WITH YOU FOREVER, ARE THE THINGS THAT COME TO AN END. Als dit geen mooie laatste zin is voor een verhaal!... ;)

 

Soundtrack:

-Devil You Know: The Beauty Of Destruction

post-503-0-86633500-1398799657_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WOLVERINE VOL. TWO: KILLABLE.

 

Het vorige volume vond ik wat minder, deze vind ik nu weer goed. Strange are the ways of man, eh. ;)

 

Nee, echt graag gelezen!

 

De laatste jaren is het tussen mij en Wolverine een beetje zoals tussen mij en Metallica. Als er wat nieuws van uitkomt dan loop ik eerst over de kwaliteit ervan te twijfelen en te zagen, dan koop ik het toch en vind ik het weer goed. :)

 

Sountrack:

-Metallica: Through The Never

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb Savage Wolverine vol. 2 Hands on a Dead Body dan misschien ook wel graag gelezen, maar ik ga de reeks toch niet verder volgen.

Te veel open eindes, ook ik heb er op een bepaald moment genoeg van. ;)

Er zit ook geen lijn in, vind ik. De eerste HC van Cho vond ik zeer goeie pulp, prachtig getekend, Shanna was een groot pluspunt ;) een leuk, van alle continuiteit losstaand verhaaltje.

Deze tweede HC begint dan plots met een verhaaltje van Wells & Madureira dat wel volledig in continuity is, en het tweede verhaaltje van Jock staat dan weer volledig los van Alles Marvel. Heb nog getwijfeld deze HC terug naar de winkel te brengen, maar Elektra doet er in mee. ;)

 

 

 

Kan ik de eerste collectie ofwel de tweede gewoon kopen en lezen als LOS verhaal?

 

I LOVE CHO, maar ik heb geen zin om dan met een stom einde te zitten, waardoor ik twijfel of ik het als artbook wel leuk genoeg vind!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Wolverine and the X-men vol. 8 is het laatste deel van Jason Aaron. En dat is jammer. Wat een plezier heb ik beleefd aan deze zotte reeks. Fun ! Maar aan alles komt een eind. Jammer genoeg... ;)

 

 

Boom : dat weet ik niet meer wat ik bedoelde. Ben dat na herlezen van de bundel vergeten wissen. Never mind.

Link naar reactie

Tussen de soep en de patatten door, but it was fun! :)

 

-ALL NEW X-MEN VOL. FOUR: ALL-DIFFERENT.

-UNCANNY X-MEN VOL. THREE: THE GOOD, THE BAD, THE INHUMAN.

-WOLVERINE AND THE X-MEN BY JASON AARON VOL. EIGHT.

-X-MEN VOL. TWO: MUERTAS.

 

Dit is wat er allemaal gebeurt na BATTLE OF THE ATOM. Niet dat het essentieel is dat deze trades tesamen gelezen worden, maar ik vond het toch een leuke ervaring om na een event de verschillende X-teams wat verder te volgen. Zo tesamen... :)

 

In ALL NEW beland professor K met haar volgelingen op een andere plaats, dat is wat wennen. Maar er zijn direct wat Purifiers om op te slaan... Altijd mooi meegenomen!

 

In UNCANNY heeft iedereen zo'n beetje zijn eigen bezigheden. Benjamin krijgt les in hoe je iemand versiert door niemand minder dan Emma Frost (color me jealous :) ). De dames gaan ook tesamen shoppen. Great stuff!

 

W & THE X-M, wel, studenten studeren af en reeksen lopen ten einde, eh. I'm gonna miss these clowns! The strangest of them all... Life will be dull and tedious from here on.

 

X-MEN... X-Chix doing X-Men things. Good clean fun!

 

Allow me to shed some tears now... :);) Come Susie dear, let's take a walk. Just out there upon the beach. I know you'll soon be married...

post-503-0-00297200-1399772210_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Heb Savage Wolverine vol. 1 : Kill Island weer zeer graag gelezen. Magnifieke pulp van Cho, prachtig getekend.

Geef mij toch maar deze reeks. Afgeronde verhalen, met een twist. Stukken beter dan de ongoing, die ik weer niet meer volg, tot er weer een nieuwe scenarist is. nem

Link naar reactie

Ik heb de OGN X-MEN : NO MORE HUMANS (Carey/Larroca) zeer graag gelezen.

Alle mensen zijn verdwenen, ook de non-mutant superheroes, en er duiken hele hopen mutanten op van parallelle universa, en niet toevallig allemaal uit universa waar de mutanten de strijd met de mensheid aan het verliezen zijn.

Beide partijen van de X-men moeten samenwerken om een manier te vinden om de mensen terug te brengen. Maar niet alle mutanten willen dat “zwakker“ ras terug.

Klinkt een beetje overdreven misschien, maar Mike Carey is een goed genoeg schrijver om er een zeer goeie OGN van te maken, geholpen door de mooie en duidelijke tekeningen van Larroca.

Ik heb me hier uitstekend mee geamuseerd, en de fun duurt ook veel langer dan bij de, ook al zeer goeie, Spidey OGN van Waid die te vlug uitgelezen was. Maar Marvel mag van mij nog zo‘n OGN‘s maken. Ik vind ze geslaagd ! :)

 

X-Men-No-More-Humans-panels.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...