Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

dat KAN toch niet?

Hoe hebben die teamleden dat ervaren? Sta je opeens met je jonge redelijk onschuldige zelf in het oog! Of in het geval van Beast zelfs die voor zijn vele mutaties!!

Lees dus all new x-men voor al je antwoorden ????

 

De eerste 3 tpb's zijn al verschenen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

DAMN wat loop ik achter :)

 

Ik heb SEcret INvasion en SpiderIsland en WWHulk pas net achter mijn kiezen. AGE OF ULTRON komt deze week bij me aan en dan denk ik dat ik even overstap op CATACLYSM ofzo...

En ben NET met Spidey's "moment in time" hier naast me, bijna in staat om te begrijpen waarom MJ niet bij Peter is!

 

Ik moet geloof ik nog SIEGE en FEAR ITSELF (en welke crossover ik dan nog heb gemist!!) nog door voordat ik bij ALL NEW X-MEN aankom.

Maar thanks voor alle info guys!!

 

Misschien moet ik me toch maar minder op Vampirella en Cavewoman en Dejah Thoris focussen :D :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

In verband met dat KAN niet:

 

Het zijn de X-Men, eh, die kunnen ALLES! :)

 

Verder kun je natuurlijk de short-cut nemen naar ALL NEW X-MEN en al die crossovers links laten liggen. Die X-mannen doen toch zo'n beetje hun eigen ding binnen de MarvelU. Er was alleen daar dat schermutselingske met die onbenullen van Avengers. ;)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Net all new x-men 1 gelezen. Ik vind het een briljant concept. Snel de rest lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Net all new x-men 1 gelezen. Ik vind het een briljant concept. Snel de rest lezen.

Deel 2 gelezen. Het is geleden v whedon dat ik me nog zo geamuseerd heb met de x-men. Deel 3 en battle of the atom liggen klaar, deel 4 en the trial of Jean grey zijn besteld.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

All new X-men deel 3 en Battle of the Atom

 

Battle of the Atom is niet slecht, maar haalt niet het niveau vd vorige drie delen. De x-over is ook niet echt nodig voor de huidige verhaallijnen en lijkt me vooral setup voor later. Het vele tijdreizen werd met momenten een beetje ridicuul, maar dat vonden de personages zelf ook. Voor de huidige verhaallijnen is vooral de laatste epiloog belangrijk voor de status quo en worden enkele nieuwe heroes en villains geintroduceerd die later wss nog een belangrijke rol zullen spelen. De originele X-men zullen ooit eens moeten terugkeren naar hun eigen tijdlijn. In ieder geval, ik blijf All New X-men volgen en ga wss de spin-off met Cyclops ook eens proberen. Uncanny X-men heb je totaal niet nodig om te volgen en gezien hun vele cameo's en het de originele X-men hun missie is om de oude Cyclops en zijn uncanny X-men te stoppen, mis je hen ook niet. 

 

all-new-x-men-covers.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

NIGHT OF THE LIVING DEADPOOL.

 

Cullen Bunn schreef en Ramon Rosanas maakte er mooie tekeningen bij.

 

Deadpool, de laatste held die nog overblijft nadat de wereld gezombiefieerd werd. Is er nog hoop? Valt er nog iets te redden? Het antwoord op deze vragen is nogal...Deadpoolerig? :P;)

post-503-0-93960600-1403044594_thumb.png

post-503-0-34723800-1403044730_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

NIGHT OF THE LIVING DEADPOOL.

 

Cullen Bunn schreef en Ramon Rosanas maakte er mooie tekeningen bij.

 

Deadpool, de laatste held die nog overblijft nadat de wereld gezombiefieerd werd. Is er nog hoop? Valt er nog iets te redden? Het antwoord op deze vragen is nogal...Deadpoolerig? :P;)

 

 

't Is natuurlijk een parodie op Walking Dead, de opbouw van het verhaal en enkele verwijzingen maken dit maar al te graag duidelijk. 't Is het eerste dat ik las van Deadpool solo en het beviel me wel. Maar mijn verwachtingen lagen te hoog vrees ik, iets minder humoristisch en het boekje is dunner dan dat ik oorspronkelijk verwacht had.

Link naar reactie

OK, ik heb eindelijk mijn boek kunnen uitlezen, dus nu terug tijd voor wat comics. Ik ga beginnen met uncanny x-men door kieron gillen. Eens zien wat er na schism gebeurd is...

Gillens UXM heb ik graag gelezen. Alleen werd het niet zo goed gebundeld rond AvX.

En ik moest Gillens stijl gewoon worden, dat wel.

Link naar reactie

All new X-men deel 3 en Battle of the Atom

 

Battle of the Atom is niet slecht, maar haalt niet het niveau vd vorige drie delen. De x-over is ook niet echt nodig voor de huidige verhaallijnen en lijkt me vooral setup voor later. Het vele tijdreizen werd met momenten een beetje ridicuul, maar dat vonden de personages zelf ook. Voor de huidige verhaallijnen is vooral de laatste epiloog belangrijk voor de status quo en worden enkele nieuwe heroes en villains geintroduceerd die later wss nog een belangrijke rol zullen spelen. De originele X-men zullen ooit eens moeten terugkeren naar hun eigen tijdlijn. In ieder geval, ik blijf All New X-men volgen en ga wss de spin-off met Cyclops ook eens proberen. Uncanny X-men heb je totaal niet nodig om te volgen en gezien hun vele cameo's en het de originele X-men hun missie is om de oude Cyclops en zijn uncanny X-men te stoppen, mis je hen ook niet.

 

all-new-x-men-covers.jpg

Battle of the Atom graag gelezen. Misschien iets meer van verwacht.

Voor de rest : what Mojo said :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

... my groceries get delivered by a sweet blonde named Amy. I couldn't believe my luck. I guess it pays to shower once in a while. C'mon just a nibble. A foot. I promise she won't miss it. I search daily for a strong moral principle to prevent from deliberately stepping into the street and playing amputation roulette with the straights. But that is crazy. Shiklah and I are happy together. We can't let Hitler escape with that robot from the future! SHAZAM! Holy homina happy hadron collider! ONE SULTRY BUT PAINFUL NIGHT LATER... Nothing is permanent. Sorry to interrupt, but I need to talk to Ms. Marvel. WITH THIS HAND, I THEE WED. Okay, which one of you ordered the "Ballerinas"!? May fortune smile on thee, maiden! Ye shall be needing it. And it did. You impress me, Fury. I didn't think you would want to stage Hitler's body like he was another Black Dahlia to cover our tracks. Zis is obviously not a suicide. Make way people of Japan, I'm here to kill Pikachu! That horrid thing? No thanks. Can we please get on with our honeymoon, now? Bug is retrieving your case. See what? Are you keeping things from me? Stop throwing ninja at me. You've been steering. But he's been here the whole time, whispering in your ear like a tumor. LOVE IS A CANCER! "Deadpool is going down a dark path full of excellent writing and equally excellent art." When I say "now", you think left and I'll think right. Me? Nah, my warmest congrats to ya both. Ya deserve each other. Your subconscious wrote you a memo -- Look for his backup teleporter. Go home. I used the healing factor in my blood to save her life. Naturally, she was very appreciative. She told me she loved me. I told her I loved her. Well I wanted to wait. My virginity is a precious gift and this makes it so much more special, don't you think? The sushi...? I heard they make it here. Power animals -- GO!!! Now it's a party!!! Which of these mutant pinatas do you want? Let me eat the lot and let's get on with our lives. "It's very possible Duggan and Posehn were put on this planet just to write Deadpool." Vanessa insisted in coming along. Her mutant ability to duplicate people makes her more of an undercover operative, but her and me... Wish I could remember the bride's name now. I used to have it written on the inside of my mask so I could remember what unadulterated from-the-tap bravery felt like before I put on my face. But I have a skin condition. On my real face. Permanent ink doesn't stand up to pus, crust and mask funk no matter what the label says. Nothing is permanent. Something... blue? Can we not go there? Ah, I understand now. They're avatars of the imagination. Wait, if I stab one of these things when it transforms am I gonna have a dead kid hanging on my sword? Adios! LOVE IS A CANCER! I wanted something good to happen today. And it did.

post-503-0-77490100-1407714691_thumb.jpeg

post-503-0-78927900-1407714710_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Een klein vraagje: wie is jullie favoriete x-men? Als je iemand van de grote kanonnen opnoemt, denk dan ook eens aan de kleinere namen.

 

Ik heb het nog steeds voor Kitty Pryde en dat heeft alles te maken met Astonishing X-Men door Whedon. Zij was daar overduidelijk het hoofdpersonage en werd zo goed uitgewerkt. Toen ze later teruggebracht werd, door fraction als ik me niet vergis, verdween ze weer een beetje naar de achtergrond. In wolverine and the x-men is het weer wat beter (zit 20 issues ver in mijn omnibus). Zo goed als in Astonishing zal het wel niet meer worden, maar kom.

 

Een meer recente favoriet is Pixie, doet me heel erg denken aan de jonge Kitty pryde. Logisch dus dat ik graviteer naar dat personage.

Link naar reactie

Wolverine, ook al is dat wellicht een stuk minder sinds zijn total recall-ervaring.
Larry Hama schreef die indertijd heel goed, ook al is het meeste van de ingrijpende dingen die hij met Logan uitspookte grotendeels vergeten/genegeerd. Veel invloed van BWSs uiterst herleesbare Weapon X en de gekende Miller/Claremont mini.
De interpretatie van Frank Tieri vond ik ook geslaagd. Low stakes, hard ass, no bullshit.
Rucka schreef hem ook nog knap, maar een stuk vrijblijvender wat voorgeschiedenis betrof.
Aaron ben ik ook voor te vinden, ook al vond ik zijn 'Wolvie in Hell' een compleet dwaas idee, on par met Guggenheims dolige interpretatie van hoe Wolverines genezing werkt.
Spreek me aub nooit nog over Daniel Way of Dark Wolverine. Dakens beste moment was toen Wolverine hem in een ondiepe plas verdronk.

Ik zaag uiteraard als een echte fanboy 'why can't it be like before' maar sommige schrijvers hebben Wolverine simpelweg niet begrepen.

 

De laatste tijd, tussen zijn herinneringen, zijn krachten kwijt, die zever met de Watcher en dat hij 'slecht' zou zijn, is voor mij de liefde danig bekoeld. Ook al is 'Death of Wolverine' headline-baiting, sales-fixing onnozelheid, hoop ik wel dat hij daarna een tijdje (minstens een jaar) effectief ook van het toneel verdwijnt. De komende sollicits zijn niet erg hoopgevend met schedule-fillers, maar misschien vanaf 2015?

 

Het zou ook heel hard helpen als Wolverine wat meer als een loner (de correcte interpretatie) aangepakt werd (ik denk o.a. aan zijn uitstekende guest-appearances in McFarlane's Spider-Man, de Wolverine/Spider-Man van de jaren '80 etc.) en wat minder werd uitgemolken als de bruiser op zowat elk team.

De X-Men zijn Wolverines familie. Daar hoort hij thuis en dus is zijn directeursrol in W&XM volledig acceptabel. Al de rest is pure (en mislukte) geldklopperij.

Link naar reactie

Vroeger Cyclops, Wolverine en Gambit. Nu? Voor Cyclops heb ik nog een zwak, Wolverine kan nog sporadisch interessant zijn (ik ben volledig akkoord met Maky zijn visie) en Gambit wie? Leeft die nog? Ergens door de jaren zijn ze met al die personages richtingen uitgegaan die me niet echt interesseren, waardoor ik X-men nog slechts sporadisch volg. Maar er zitten pareltjes tussen.

 

Ik wacht ook nog altijd op het ultieme Iceman verhaal of is dat al geschreven en heb ik het gemist? Met zijn krachten moet je toch iets interessants kunnen doen (zie Ellis zijn versie in Planetary) Ik heb altijd de indruk dat dat personage maar een beetje rondhangt en geen enkele schrijver goed weet wat hij er mee moet aanvangen. Af en toe was er een hint naar zijn potentieel, maar dat werd zelden opgevolgd.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Iceman zijn krachten zijn onderhand wel uitgebreid en hij heeft een belangrijke rol in WOLVERINE AND THE X-MEN, een titel die ik iedereen kan aanraden. OK, die Frankenstein arc viel veel te veel uit de toon, maar dat zijn maar 3 issues. Voor de rest is dat fantastisch, zowel de grotere story-arcs als de done in ones (origin van kade kilgore en het doop nummer zijn hoogtepunten)

Cyclops is een zaag! Maar die titel van rucka ga ik wel checken.

 

Ik heb nu een volledige run van DEADLY GENESIS tot nu. Dan heb ik het over de twee grote reeksen die er altijd zijn (hoe ze ook noemen op een bepaald moment) met hier en daar een zijstapje (x-force, x-factor, enz) en uiteraard de grote klassiekers uit de jaren '80 en '90.

Ik mag dan af en toe een pauze nemen, maar dat is nu een groep van personages die ik niet kan missen. Maky heeft zijn wolverine, ik heb x-men als geheel.

Link naar reactie

Iceman zijn krachten zijn onderhand wel uitgebreid en hij heeft een belangrijke rol in WOLVERINE AND THE X-MEN, een titel die ik iedereen kan aanraden. OK, die Frankenstein arc viel veel te veel uit de toon, maar dat zijn maar 3 issues. Voor de rest is dat fantastisch, zowel de grotere story-arcs als de done in ones (origin van kade kilgore en het doop nummer zijn hoogtepunten)

Cyclops is een zaag! Maar die titel van rucka ga ik wel checken.

 

Ik heb nu een volledige run van DEADLY GENESIS tot nu. Dan heb ik het over de twee grote reeksen die er altijd zijn (hoe ze ook noemen op een bepaald moment) met hier en daar een zijstapje (x-force, x-factor, enz) en uiteraard de grote klassiekers uit de jaren '80 en '90.

Ik mag dan af en toe een pauze nemen, maar dat is nu een groep van personages die ik niet kan missen. Maky heeft zijn wolverine, ik heb x-men als geheel.

Hola, heel lange tijd was X-Men voor mij ook absoluut en compleet onmisbaar, maar zo ergens rond heel het mislukte gedoe met The 12 en Wolverine als Apocalypse's Death zijn ze me kwijtgespeeld. Morrisons New X-Men had nog wel wat, maar de runs daarna had ik geen energie meer voor.

Astonishing heb ik ook nog wel de Whedon en Ellis verhalen.

Mijn run is compleet van +/- Giant-Size X-Men tot #375 van Uncanny X-Men, met ongeveer ALLES daartussen van crossovers, minis, one-shots en bepaalde opmerkelijke runs van aanverwante X-titels. Uiteraard die vroege X-Men in variaties van collecties, reprints (zoals Classic X-Men) en een hele reeks singles.

Ik ben er nog steeds trots op en voor mij blijft die periode Claremont met Byrne/Smith/JRJR/Silvestri en Lee bij het beste ooit. Zeker omdat er minder (of toch minder opvallende) editorial interference was en Claremont duidelijk zijn goesting kon doen (niet altijd, I realise).

Link naar reactie

X-MEN dat is nu eens iets waar ik alles van zou willen hebben, maar dat is vergeefse moeite...

Ik ga alleszins proberen!

I know the feeling. Ik kan je bovendien bewijs van een soortgelijke poging tonen.

Ik keer ook bij momenten terug naar X (dat kan niet anders) maar momenteel leest het meeste te veel als event-opstapeling.

Wolverine & The X-Men las ik tot vol 4 en wil ik binnenkort her- en uitlezen.

Link naar reactie

Ik zit te wachten op de MMW Unc. X-men SC die verder gaat waar mijn Days of Future Past bundel stopte. Maar Marvel Now! heeft heel hun MMW SC schema overhoop gehaald... Ik hoop op 2015.

Voorlopig blijf ik All New X-men nog even volgen, maar heb ik geen zin in andere reeksen. X-men van Wood vond ik maar niks, net als Unc. X van Bendis.

W&tXM van Aaron was op dat moment de beste X-titel, met hier en daar eens een uitzondering.

 

Mijn collectie begon indertijd bij Morrs run, alhoewel ik eerst die van Whedon gelezen heb, en vanaf No More Mutants heb ik altijd wel één of twee lopende reeksen gevolgd. Ik kan Gojira bijtreden : ook in dit tijdperk werd goeie X gemaakt.

Link naar reactie

Eerste bundel van All New X-Men deze ochtend op de trein gelezen. Njom njom good (zoals Maky wel eens pleegt te zeggen).

Ik vond het eigenlijk wel goed gevonden om Cyclops te confronteren met zijn jongere zelf.

Self-righteous ass die serieus kan zagen vs saaie naïeveling die serieus kan zagen. FIGHT!

 

Seriously, Cyclops moet zowat de meest hatelijke X-men ooit zijn. Mocht Xavier niet opnieuw dood zijn, ze zouden hem opnieuw moeten afmaken om die oetlul team leader te maken.

Link naar reactie

Eindelijk eens beginnen aan Wolverine and The X-men. De eerste drie volumes aangeschaft. Is de Alpha omega bundel belangrijk voor het verhaal? Die liet ik namelijk liggen.

 

By the way: wat een dunne trades, 4 issues maar...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...