Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Eindelijk eens beginnen aan Wolverine and The X-men. De eerste drie volumes aangeschaft. Is de Alpha omega bundel belangrijk voor het verhaal? Die liet ik namelijk liggen.

 

By the way: wat een dunne trades, 4 issues maar...

Daarom dat ik de omnibus gekocht heb, meer waar voor zijn geld.

Marvel is duur geworden, maar de lokroep van X-men is te sterk...

 

Ondertussen ALL NEW X-MEN vol. 2 en 3 uitgelezen. Wel, Bendis dat door interessante dingen mee met het originele team. Young cyclops wordt gelukkig wat naar de achtergrond geduwd en Jean volop naar de voorgrond. Kitty heeft ook weer enkele leuke karaktermomenten en in het algemeen zit er leuke humor in. Bobby is misschien wel iets te veel comic relief, maar soms werkt het wel uiterst goed. En die tekeningen van Stuart Immonen, man man man, zo schuune.

Vanavond begin ik aan Uncanny X-men door Bendis. Dan verder lezen aan Wolverine and The X-men (tot aan issue 37-38) om dan te eindigen met Battle of the Atom.

Daarna heb ik nog 2 bundels X-Men door Wood liggen en een heleboel omnibussen (Claremont/Lee, Phalanx Convenant, enz...).

 

sq-xzibit-x-arms-crossed-loud.jpg

Link naar reactie

In november komt blijkbaar de eerste bundel van de WOLVERINE & THE X-MEN door Jason Latour uit. Ga ik kopen... Hopelijk heb ik dan niet te veel last van die "Death of Wolverine" zeik.

 

AXIS ga ik ook wel volgen, alhoewel ik Uncanny Avengers dus niet koop... Ga daar ook niet mee beginnen, but it's got X-Men in it (Axis that is)!

 

De eerste 2 volumes van UNCANNY X-MEN door Bendis ondertussen ook uitgelezen. Ligt me minder dan ALL NEW X-MEN, maar dat maakt het niet minder goed. Bachalo en Irving, daar is het moeilijk om neen tegen te zeggen.

De laatste week al een goeie 1500 pagina's X-Men gelezen, misschien binnenkort eens een kleine pauze inlassen...

Link naar reactie

In november komt blijkbaar de eerste bundel van de WOLVERINE & THE X-MEN door Jason Latour uit. Ga ik kopen... Hopelijk heb ik dan niet te veel last van die "Death of Wolverine" zeik.

 

AXIS ga ik ook wel volgen, alhoewel ik Uncanny Avengers dus niet koop... Ga daar ook niet mee beginnen, but it's got X-Men in it (Axis that is)!

 

De eerste 2 volumes van UNCANNY X-MEN door Bendis ondertussen ook uitgelezen. Ligt me minder dan ALL NEW X-MEN, maar dat maakt het niet minder goed. Bachalo en Irving, daar is het moeilijk om neen tegen te zeggen.

De laatste week al een goeie 1500 pagina's X-Men gelezen, misschien binnenkort eens een kleine pauze inlassen...

X-Men heb ik nu al een tijd oopgegeven maar Uncanny Avengers lees ik met plezier. Dat is eigenlijk gewoon zijn epos dat startte bij Uncanny X-Force en nu verdergaat in die titel na... AVX denk ik?

Dude, there's a serious amount of Apocalypse Twins in this.

Also: Daniel Acuna.

Link naar reactie

X-Men heb ik nu al een tijd oopgegeven maar Uncanny Avengers lees ik met plezier. Dat is eigenlijk gewoon zijn epos dat startte bij Uncanny X-Force en nu verdergaat in die titel na... AVX denk ik?

Dude, there's a serious amount of Apocalypse Twins in this.

Also: Daniel Acuna.

Hmmm, misschien toch eens kopen dan...

Link naar reactie

All new X-men deel 3 en Battle of the Atom

 

Battle of the Atom is niet slecht, maar haalt niet het niveau vd vorige drie delen. De x-over is ook niet echt nodig voor de huidige verhaallijnen en lijkt me vooral setup voor later. Het vele tijdreizen werd met momenten een beetje ridicuul, maar dat vonden de personages zelf ook. Voor de huidige verhaallijnen is vooral de laatste epiloog belangrijk voor de status quo en worden enkele nieuwe heroes en villains geintroduceerd die later wss nog een belangrijke rol zullen spelen. De originele X-men zullen ooit eens moeten terugkeren naar hun eigen tijdlijn. In ieder geval, ik blijf All New X-men volgen en ga wss de spin-off met Cyclops ook eens proberen. Uncanny X-men heb je totaal niet nodig om te volgen en gezien hun vele cameo's en het de originele X-men hun missie is om de oude Cyclops en zijn uncanny X-men te stoppen, mis je hen ook niet.

 

all-new-x-men-covers.jpg

Ook gelezen. What Mojo said...

Link naar reactie

Supersnel review:

 

AvX CONSEQUENCES

Leuk verhaaltje dat simpelweg als doel heeft om cyclops uit de gevangenis te krijgen. Overbodig, maar zoals gezegd: leuk.

 

WOLVERINE AND THE X-MEN: ALPHA AND OMEGA

Leuk verhaal, niet meer en niet minder.

 

X-MEN: PRIMER en MUERTAS

De eerder aangehaalde titel van Wood was beter. Dit was eerder middelmatig. Ofwel zoekt de man nog weg ofwel is hij gewoon niet gemaakt voor superhero comics. Ik denk het laatste. Teleurstellend...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

in een aparte reeks volg je wat hij doet wanneer hij dood is:

 

issue 1: hij ligt dood in zijn graf (of slaapt hij?)

issue 2: er kruipt een worm op hem die hij spietst met zijn klauwen

issue 3: hij ligt in zijn graf

issue 4 : moleman komt langs - epische vechtscene

issue 5: tijd om op te staan en terug te keren

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

in een aparte reeks volg je wat hij doet wanneer hij dood is:

 

issue 1: hij ligt dood in zijn graf (of slaapt hij?)

issue 2: er kruipt een worm op hem die hij spietst met zijn klauwen

issue 3: hij ligt in zijn graf

issue 4 : moleman komt langs - epische vechtscene

issue 5: tijd om op te staan en terug te keren

Neen, neen, Doop zal Wolverine's rol overnemen en de reeks wordt hertiteld tot WolverDoop (he's the worst at what he does and what he does is just plain weird).

Link naar reactie
  • 1 month later...

Toevallig het derde volume van Savage Wolverine gelezen. :)

 

Er staan twee verhalen in. Het uit twee hoofdstukken bestaande COME CONQUER THE BEASTS door Phil Jimenez en Scott Lope. Dit neemt stroperspraktijken in Afrika op de korrel. Misschien vreemd voer voor een Wolverine verhaal, maar het mag wel eens aangekaart worden, het is wreed genoeg wat ze doen met o.a. neushoorns. Het tweede verhaal is WRATH door Richard Isanove, vier hoofdstukken. Wolverine ten tijde van "de drooglegging" circa negentiendrieendertig. Het was ver van plezant in die dagen, een verhaal vol miserie.

 

Voor mij is dit een geslaagd W boek.

post-503-0-12913400-1415487325_thumb.jpeg

post-503-0-06803000-1415487413_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEADPOOL VS. X-FORCE...

 

Schrijfwerk werd gedaan door Duane Swierczynski, tekenwerk door Pepe Larraz. Hoe Deadpool en Cable elkaar voor de eerste keer tegen het lijf liepen. Het is hier dus de oude X-Force van lang geleden. Deadpool reist door de tijd om de Amerikaanse geschiedenis aan te passen volgens de noden van zijn opdrachtgever, Cable en co. moeten hem dit beletten...

 

Waarschijnlijk een van de meest zinloze verhalen ooit bij Marvel gepubliceerd, but in a GOOD way! :) Als je graag DP leest zul je dit wel lusten, if not, laat het dan maar links liggen.

post-503-0-63443000-1415488562_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"You know, if we get killed in the street by two delinquent Pokemon trainers, people might completely forget that we were badasses."

 

Het tiende volume DEADPOOL CLASSIC met in de hoofdrol Alex Hayden a.k.a. AGENT X, maar dat is helemaal niet erg. SHAMEFUL WILLIAM door Gail Simone, het tweedelige HOLD THAT GHOST door Buddy Scalera, het hilarische DIE, DIE AGAIN!/FIGHT THE POWER! door Evan Dorkin, het donkere OUT WITH A BANG! door Daniel Way en het opnieuw door Gail Simone geschreven drieluik DEADPOOL WALKIN', allemaal wreed fun om te lezen!

 

Als extra nog de Fight-Man one-shot door Evan Dorkin, ook grappig.

 

Ten zEErste grAAg gelezen (en gelachen)! :)

post-503-0-04121800-1415490167_thumb.jpeg

post-503-0-38782500-1415490185_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WOLVERINE: JAPAN'S MOST WANTED HC.

 

Een boekversie van wat eerst als/bij Marvel Infinite Comics op het net stond naar ik veronderstel.

 

Ik vind dit best een leuk verhaal, maar het niveau wordt danig naar beneden gehaald door het afgrijselijke tekenwerk van Ale Garza, twintig bladzijden lang. Moest ik het voor het zeggen hebben bij Marvel, ik liet de verantwoordelijken hiervoor levend villen en ze voor een meute uitgehongerde piranhas werpen! Hoe dit nog mogelijk is in this day and age...

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WOLVERINE: JAPAN'S MOST WANTED HC.

 

Een boekversie van wat eerst als/bij Marvel Infinite Comics op het net stond naar ik veronderstel.

 

Ik vind dit best een leuk verhaal, maar het niveau wordt danig naar beneden gehaald door het afgrijselijke tekenwerk van Ale Garza, twintig bladzijden lang. Moest ik het voor het zeggen hebben bij Marvel, ik liet de verantwoordelijken hiervoor levend villen en ze voor een meute uitgehongerde piranhas werpen! Hoe dit nog mogelijk is in this day and age...

Ik was erg teleurgesteld door het filler-gevoel van dit verhaal en de geïntroduceerde personages. Garza was inderdaad de druppel. 

Die gast trok ooit nochtans op iets en tekende boekjes die jij, nota bene, bijzonder goed vond.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

SAVAGE WOLVERINE VOL. 4: THE BEST THERE IS HC.

 

Vijf verhaaltjes deze keer. A SHINING BLADE OF MEMORY door Gail Simone/Neil Edwards spreekt me het meest aan, deels uit sentiment omdat Jubilee erin meedoet. FERAL door David Morrell/Jonathan Marks/Jose Villarrubia is het beste van de vijf, gewoon voor wat het is. Het tweedelige THE GREAT WAR van John Arcudi is een leuk verhaal, maar het tekenwerk van Joe Quinones vind ik persoonlijk aan de lompe kant bij momenten. THAT ONE FELLA, HE'S TROUBLE...door Jen Van Meter/Rich Ellis is degelijk. VALENTINE'S DAY door Frank Tieri ook, maar Felix Ruiz tekent soms rare zaken die ik visueel storend vind, de fouten vallen gewoon te veel op.

 

Wolverine door de eeuwen heen, gewoon leuk om lezen. ;)

 

Een pagina uit FERAL.

post-503-0-48390300-1417379380_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"It's easy to condemn without looking in the mirror."

 

Deze las ik vorige week al, maar om volledig te zijn, ik maakte reeds melding van Book One...

 

WOLVERINE: THREE MONTHS TO DIE BOOK TWO.

 

Dit deel leest beter dan het eerste, hier heb je al meer houvast in deze status quo, misschien ligt het daar aan.

 

Was dit verhaal nodig? Voor mij niet. Eerlijk gezegd las ik dit uit sentiment. W is een personage waar ik heel wat avonturen mee beleefde en ik wilde een einde er aan. Een mens moet ergens stoppen. Dit is een einde, misschien niet het beste, maar ik zal het hier mee doen. Het kon allemaal veel erger geweest zijn...

 

Vreemd misschien, maar ik las dit graag...

 

Nog even vermelden dat de Annual #one, die hier ook in staat, de moeite waard is. Met Jubilee en Shogo en natuurlijk ook W. Voor de sentimentelen onder ons. ;)

post-503-0-29737400-1417899507_thumb.jpeg

post-503-0-35500000-1417900268_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

-DP: Seriously, don't sweat it. The X-Men treat the timeline like their personal bitch.

-Dazzler: Okay, cool. I guess I'm just worried about any time travel side effects. Don't I have to be careful about what I see and hear in the future?

-DP: PFFFT. That's just an old time traveler's wives' tale.

 

DEADPOOL (alweer het zesde volume): ORIGINAL SIN.

 

Ik weet eigenlijk niks over die Original Sin event, maar veel heeft dit er toch niet mee te maken. Dit gebeurt ergens in een zijstraat ervan. Maar daarom is het niet slecht, integendeel. Posehn en Duggan construeren hier verder hun zot epos met de Regeneratin' Degenerate in de hoofdrol.

 

Een vroegere Dazzler wordt door DP uit de timeline gevist om mee te strijden tegen de hordes van Dracula. Vampieren doden met disco, al zingend van Stayin' Alive. :)

 

Ondertussen zoekt agent Preston van S.H.I.E.L.D. verder naar DP's dochtertje. Als het kind gevaar loopt laat DP het vampieren doden voor wat het is en schiet hij uit zijn krammen.

 

En plots op het einde is er dan weer een enorm duister stuk DP geschiedenis waar je rillingen van krijgt... Getekend in de stijl van comics uit de jaren negentig...

 

Dit blijft goed.

 

Why is Cirque du Soleil attacking me? :) :) :)

post-503-0-11261900-1418777137_thumb.jpeg

post-503-0-60783100-1418777225_thumb.png

post-503-0-76178300-1418777250_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

X-MEN: ASGARDIAN WARS.

 

Een mooi sprookje, da's het minste wat ik er van kan zeggen. De Uncanny X-Men, de New Mutants en Alpha Flight tesamen in een dik avontuur met veel leeswerk, geschreven door Chris Claremont. Het is misschien niet perfect, maar perfectie is meestal eerder saai, so...

 

GRAAG gelezen!

 

In het vierde hoofdstuk is een deel van het inktwerk gedaan door een zekere Mike Mignola. Waar heb ik die naam eerder gehoord? ;)

post-503-0-90976500-1421196602_thumb.jpeg

post-503-0-58868900-1421196674_thumb.jpeg

post-503-0-17503800-1421196701_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...