Ga naar inhoud

Blauw Is Een Warme Kleur


Timhardt

Recommended Posts

ik koop niet zoveel eurostrips meer. het is me teveel eenheidsworst. ik heb lang de verleiding weerstaan om blauw is een warme kleur te kopen, maar ben vorig weekend toch gezwicht. Deze nacht in één ruk uitgelezen, ik kon het niet wegleggen. Het is een erg sentimenteel verhaal, maar ik ben een ook maar een sentimentele dwaas en het raakte me heel erg. wat een enorm sterk verhaal zeg!

 

mijn winkelier vertelde me dat hij 'helden worden we toch nooit' nog beter vond. Ik weet wel dat het een veel harder verhaal is en qua thema totaal niet met elkaar te vergelijken, maar ik ben thematisch gezien een alleseter. het moet alleen diepgang hebben en personages of situaties waar ik iets van mezelf in kan terugvinden. Heeft hij gelijk? Of zijn er de laatste 3 jaar nog zijn pareltjes uitgekomen die ik gemist heb?

Link naar reactie

Inderdaad ,een zeer goeie strip (BIEWK ) , die in het buitenland veel aandacht heeft gekregen en een film.

Bij ons was het vlug over en snel in de vergeethoek gekomen , heel onterecht.

Na het 'Er was eens ' debacle ,besefte ik eens te meer dat kwaliteitsstrips geen of te weinig aandacht krijgen.

Of het zijn al 20 jaar de zelfde die aandacht krijgen , zoals :de chninkel , Loopgravenoorlog , enz...

Link naar reactie

Inderdaad ,een zeer goeie strip (BIEWK ) , die in het buitenland veel aandacht heeft gekregen en een film.

Bij ons was het vlug over en snel in de vergeethoek gekomen , heel onterecht.

Na het 'Er was eens ' debacle ,besefte ik eens te meer dat kwaliteitsstrips geen of te weinig aandacht krijgen.

Of het zijn al 20 jaar de zelfde die aandacht krijgen , zoals :de chninkel , Loopgravenoorlog , enz...

 

 

volledig akkoord. respect voor klassiekers, maar de aandacht zou zich moeten richten op nieuwe klassiekers. BLauw is een mooie kleur krijgt een eeuwige plaats in mijn verzameling en dat is tegenwoordig voor een eurostrip een hele prestatie.

Link naar reactie

PHASJ ligt al een lange tijd bij de Slegte, steeds laten liggen...kopen dus ook maar?

 

(afkorting speciaal voor retep  :e011: )

Paul has a summer job is een verhaal geschreven uit de ziel. Een stomp on je maag. Een lofzang voor de verloren liefde en sentimele zielen zoals ikzelf.

Verdient een plek in elke stripcollectie.

 

En willen we phasj en andere afkortingen voortaan steds gebruiken?? :P

Link naar reactie

 Of zijn er de laatste 3 jaar nog zijn pareltjes uitgekomen die ik gemist heb?

 

ik weet niet wat je gemist hebt en wat niet, maar ik vond Muchacho van Lepage toch een heel sterk verhaal.

Iets minder, maar nog steeds sterk vond ik black page en appoline.

Samsara (van Giroud) is ook een van mijn favorieten. Maar dat is al wel wat ouder.

 

Zoals ik al zei, ik weet niet wat je wel en niet opgepikt hebt, dus ik schiet maar wat voor de boeg.

 

phasj en biewk staan nog op mijn lijstje (olsimar, ik vond phasj niet meer bij de slegte --> polare in antwerpen.)

Link naar reactie

Die Paul-boekjes staan ook al een tijd op mijn verlanglijst. Om de zoveel tijd worden die er door Timhardt bijgesleurd, en dan denk ik "volgende keer plaats ik hem zeker bij mijn bestelling". Maar dan komt er weer een nieuwe Arq uit, of wil ik toch nog eerst iets nieuws lezen van Taniguchi/Zidrou/Vivès/Lemire/... Kortom, het komt er maar niet van.  :e002: Bij De Slegte heb ik ze i.i.g. nog niet zien staan.

 

Blauw is een warme kleur heb ik nu ook toegevoegd aan die verlanglijst, maar de kans is groot dat hij hetzelfde lot ondergaat als PHASJ, Blankets en andere Nausicaa's...

Link naar reactie

ik weet niet wat je gemist hebt en wat niet, maar ik vond Muchacho van Lepage toch een heel sterk verhaal.

Iets minder, maar nog steeds sterk vond ik black page en appoline.

Samsara (van Giroud) is ook een van mijn favorieten. Maar dat is al wel wat ouder.

 

Zoals ik al zei, ik weet niet wat je wel en niet opgepikt hebt, dus ik schiet maar wat voor de boeg.

 

phasj en biewk staan nog op mijn lijstje (olsimar, ik vond phasj niet meer bij de slegte --> polare in antwerpen.)

 

ten tijde van muchacho volgde ik de nl uitgaves nog op de voet, zij het dat het op zijn laatste benen liep, dat vond ik een van de beste vv.

black page heb ik hier voorbij zien komen, maar niet opgepikt. Gewoon goed is voor mij ook niet goed genoeg meer. Ik volg strips over de hele wereld en contrentreer me op de sublieme dingen in erg veel genres.

 

Nee, waar ik eerder op doelde: de uitgaves van billoan, die spreken me wel aan eigenlijk. Ik vermoed dat er daar nog paretljes inzitten die ik gemist heb. Lydie zou er eentje van kunnen zijn denk ik.

Link naar reactie

Die Paul-boekjes staan ook al een tijd op mijn verlanglijst. Om de zoveel tijd worden die er door Timhardt bijgesleurd, en dan denk ik "volgende keer plaats ik hem zeker bij mijn bestelling". Maar dan komt er weer een nieuwe Arq uit, of wil ik toch nog eerst iets nieuws lezen van Taniguchi/Zidrou/Vivès/Lemire/... Kortom, het komt er maar niet van.  :e002: Bij De Slegte heb ik ze i.i.g. nog niet zien staan.

 

Blauw is een warme kleur heb ik nu ook toegevoegd aan die verlanglijst, maar de kans is groot dat hij hetzelfde lot ondergaat als PHASJ, Blankets en andere Nausicaa's...

 

je moet paul has a summer job echt eens meenemen: als ik 10 oneshots/reeksen mag overhouden dan is dat er zeker bij.

Link naar reactie

Dang, hier in Antwerpen niks. Ik zal eens via de site bestellen.

merci voor de tip.

 

Timhardt, heb je die andere boeken uit de reeks van rabagliati ook gelezen? Want via de site kan je ook paul op het platteland kopen. Maar dat klinkt een beetje als een Tiny boekje. Is dat wat? Dan bestel ik die vanavond gelijk ook.

Link naar reactie

Dang, hier in Antwerpen niks. Ik zal eens via de site bestellen.

merci voor de tip.

 

Timhardt, heb je die andere boeken uit de reeks van rabagliati ook gelezen? Want via de site kan je ook paul op het platteland kopen. Maar dat klinkt een beetje als een Tiny boekje. Is dat wat? Dan bestel ik die vanavond gelijk ook.

 

 

ik heb ook nog paul moves out en paul in the country. beiden goeie boeken hoor! maar paul has a summer job is de essentiele

Link naar reactie

alles van zidrou

 

en natuurlijk 

jazz maynard! de cover ziet er uit als een biografie van een jazz trompetist maar tis eerder kill bill in barcelona!

 

green manor, prachtige integrale van kortverhalen  die zich afspelen in een engelse club eind 19e eeuw, allemaal korte moordverhalen

 

black page, een journaliste gaat op zoek naar een bestsellerauteur die onbekend wil blijven, terzelfdertijd zien we zijn nieuw boek tot leven komen

 

marzi: het leven van een jong meisje in communistisch polen in de jaren tachtig

daarmee verbonden : zoen niet zomaar iemand, zelfde scenariste (marzi dus) over het leven in communistisch rusland onder stalin: een jongetje zoent een meisje in de cinema tijdens het bekijken van een propaganda film schande!

 

parker: amerika in de jaren zestig, we volgen parker, een crimineel die je toch een beetje sympathiek vind die uit is op wraak

 

schijn bedriegt van bonin, de man achter fog: een man die nooit opvalt, komt wakker met het uiterlijk van een knappe man, zaak is nu natuurlijk om zijn eigen vrouw weer voor hem te winnen!

Link naar reactie

PHASJ gelezen en goed bevonden. Maar om dit nu essentieel te noemen.....

Verhaal is goed, menselijk en evenwichtig. Tekeningen ok. Je vergeleek dit met Blankets Timhardt, maar daar werd ik toch wel meer door van mijn sokken geblazen dan deze strip.

 

 

fair enough. ieder stelt zijn universum samen, nietwaar. voor mij is het een ode aan jeugdliefdes, aan jeugd tout court, en ik ben niet eens op kamp geweest zoals Paul :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...