Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Log in om dit te volgen  
Kameraad Mauser

Jerusalem

Recommended Posts

Wel, de post die er nog staat.

Die andere post was nochthans niet extreem. Hoogstens een mening omtrent de Ayatollahs...

Een verbazend genuanceerd verhaal al is je laatste regel wel weer vintage mausert. Is je ban op politics.be al opgeheven of heb je toegang gekregen onder een andere nick?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een verbazend genuanceerd verhaal al is je laatste regel wel weer vintage mausert. Is je ban op politics.be al opgeheven of heb je toegang gekregen onder een andere nick?

Wat? Dat kweken? Is dat extreem? Beledigend? Op welke manier dan? Men kan moeilijk ontkennen dat het gebeurt en dat er een rits problemen uit voortkomen.

Als je dat al aanstootgevend vindt...doet me wat denken aan een tiener tegen wie je zegt dat zijn kunsten niet zo denderend zijn er hier en daar wat dient bijgeschaafd te worden. Waarop het persoontje dan direkt begint te roepen dat zoiets niet kan gezegd worden en dat het discriminerend is en wat nog allemaal...

Een kleuterschooltafereeltje als het ware...

Wat het andere forum betreft...een proxy wijzigen verzorgt soms wel eens opnieuw toegang. B)

Deel dit bericht

Link naar bericht

You can take the tiger out of the jungle.

Ik beweer dan ook helemaal niet dat ik een politiek correcte linksche gutmensch ben waarbij het masker al eens durft af te vallen.

Er is niks mis met een jungle. En met tijgers ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik spreek nog steeds van Zionisering omdat Israel maar blijft grondgebied van de Palestijnen afnemen, Palestijnen uit hun huizen zetten, ze onteigenen of het leven onmogelijk maken.  Geloven Orthodoxe Joden ook niet dat Jezus zal terugkeren nadat gans Israel weer in hun handen is en dan komt de dag des oordeels ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Koen, er is wel geen eensgezindheid onder de Orthodoxen. De groeperingen die ik al aangaf zijn tegen kolonisatie en vinden dat de staat Israel in strijd is met de Torah.

Trouwens: de Palestijnen hebben ook al kansen gehad in het verleden om een staat te ontwikkelen en akkoorden te sluiten met Israel.

Als het gaat om volkeren die hun eigen leefgebied opeisen dan heb ik toch nog het meeste sympathie voor de Koerden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als het gaat om volkeren die hun eigen leefgebied opeisen dan heb ik toch nog het meeste sympathie voor de Koerden.

Ik heb ook enorm veel sympathie voor de Koerden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Koen, er is wel geen eensgezindheid onder de Orthodoxen. De groeperingen die ik al aangaf zijn tegen kolonisatie en vinden dat de staat Israel in strijd is met de Torah.

Trouwens: de Palestijnen hebben ook al kansen gehad in het verleden om een staat te ontwikkelen en akkoorden te sluiten met Israel.

Daar ben ik het heel onkarakteristiek gans met de mausert eens. De palestijnen hebben meermaals kans gehad om een eigen (ruim of ruimer dan thans) grondgebied te claimen. Ze wilden (gesteund door machtiger bevriende naties) de hele poet en al die vervelende joden een letterlijk toontje lager te laten zingen. Dit is niet gelukt, en nu zijn de joden de sterksten.

Nee, ik vind het niet goed dat illegaal joodse nederzettingen op de westoever worden gebouwd en dat de israelis "strategisch" water gebruiken in de strijd. Maar het plegen van aanslagen op bussen schoolkinderen en het afvuren van raketten is ook niet fijn. Ik bedoel maar als de boze antwerpenaren projectielen op nederlandsch grondgebied zouden afvuren ben ik de eerste om een 10-daagse veldtocht te eisen. 

Moraal van het verhaal: heel veel schuldigen maar het zoeken naar lieden die de crisis op kunnnen/will lossen zal een hele klus worden.

ps ik heb net zo veel/weinig sympathie voor koerden als voor druzen. joden, soennieten en shi-ieten (alhoewel de sunnieten het wel bont maken of zijn dat nu de alawieten ?).

Deel dit bericht

Link naar bericht

ps ik heb net zo veel/weinig sympathie voor koerden als voor druzen. joden, soennieten en shi-ieten (alhoewel de sunnieten het wel bont maken of zijn dat nu de alawieten ?).

De Koerden hebben ook al enkele genocides achter de kiezen. De Turken en Saddam. Toch is er van extreme salafitoestanden geen sprake. Het zijn voornamelijk Alawieten. Ze worden niet beschouwd als moslim door de Sunnies, ze worden gelijkgesteld met heidenen enz...Ze komen dan ook geen aanslagen plegen in het westen. Al zouden ze wellicht wel redenen toe hebben, gezien de VS daar ook wel een vinger in de pap heeft te brokken.

Het zijn vooral de Sunnies die neigen naar extreme toestanden. Vooral de golfstaten exporteren naast olie extreemrechts Whahabisme. Zolang wij hun olie afnemen krijgen we die rotzooi erbij.

Het lijkt net op een virus dat meekomt met software.

De oorsprong van dat extreemrechts wahabisme moet dan weer gezocht worden bij the Brits. Zij hebben dat Arabisch nationalisme aangewakkerd en helpen installeren om de Ottomanen ten val te brengen en de Kaiser zijn bondgenoot te ontnemen.

Misschien moeten we maar eens een jaartje Engeland boycotten...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gaat wel lekker zo........ wat heeft dit met strips te maken. "Sympathie voor de Koerden"....... Vraag dat eens aan mijn Turkse vriend!!

:e002:

Zo zie je maar dat strips wel degelijk een meerwaarde hebben. Een reflectie over maatschappelijke problematiek.

Vraag anders eens aan uw Turkse vriend waarom ze de Alawieten en Alevieten vervolgen. Vraag eens waarom er zo weinig nieuws komt wat betreft de betogingen tegen Erdogan die daar aan de gang zijn. Zijn staatsmilitie knuppelt er blijkbaar graag op los.

De seculiere goed opgeleide jongere generatie is blijkbaar die onnozelaar van een Erdogan spuugzat. En gelijk hebben ze. Zelfde als in Iran.

De theocratische baardliga heeft enkel steun van de achtergestelde landelijke bevolking, die jammer genoeg de meerderheid uitmaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volgens mij is de grootste fout van de Koerden dat ze in drie (of is het vier ?) landen tegelijk wonen.

Ja deels wel. Maar ze krijgen blijkbaar een zekere autonomie binnen Iran. En in Syrie zouden ze wel eens kunnen doorwegen op het beleid inzake autonomie en misschien onafhankelijkheid vanwege de conflictsituatie en Assad die zijn handen vol heeft om dat Al Qaida tuig weg te vegen. De PKK helpt Assad en in ruil...

Misschien moet FN maar eens wat wapens leveren aan de Koerden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja deels wel. Maar ze krijgen blijkbaar een zekere autonomie binnen Iran. En in Syrie zouden ze wel eens kunnen doorwegen op het beleid inzake autonomie en misschien onafhankelijkheid vanwege de conflictsituatie en Assad die zijn handen vol heeft om dat Al Qaida tuig weg te vegen. De PKK helpt Assad en in ruil...

Misschien moet FN maar eens wat wapens leveren aan de Koerden.

Ja, die Masoud Barzani is tot alles bereid........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Zionisering? Hoor ik nu de president van Iran of de leiders van Hezbollah, die hebben het ook altijd over Zionisten. Palestine? Judea. Als je dreigt de Joden de zee in te drijven dna kan je een reactie verwachten. Overigens als de Palestijen de wapens neerleggen is het vrede, als Israel dat doet zijn de dood net als damals met 6 miljoen tegelijk of is dat Zionistische propaganda? 

Palestijnen hebben altijd in Palestina gewoond, zoals  Joden (als in Joodse/Hebreewse volk). Het land is van beide volkeren. Probleem is dat de zionisten (Israelische politiek/beleid) op het idee kwamen om niet alleen maar Joden die oorspronkelijk uit Palestina komen, te verenigen in Israël, maar iedereen die het Joodse geloof aanhing mocht opeens een Israëlische paspoort krijgen met een enorme villa op Palestijns grondgebied. Dit gaat meestal om mensen uit Oost-Europa die geen historie hebben met Israël, al duizenden jaren niet en velen zelfs geen enkele,  behalve dat zij het Joodse geloof aanhangen. In veel gevallen gaat het om net bekeerde Joden. (sinds wanneer is je geloof bepalend voor een paspoort?) Zij komen te wonen op plekken waar Palestijnen zijn verjaagd, die er generatieslang hebben gewoond. Als je maar een beetje objectief bent zou je al kunnen concluderen dat het een enorme schending van mensenrechten is om mensen vanuit de hele wereld een plek te geven door de oorspronkelijke bewoners te verjagen. 

Het probleem zal niet opgelost worden zolang dit door gaat. En zeggen dat het vrede is als de Palestijnen wapens neerleggen is lariekoek. Ik hoop dat men die dit zegt dat beseft. Landje pikken kan natuurlijk niet ongestraft doorgaan. En je hoeft alleen maar te vergelijken waar de meeste slachtoffers vallen dan weet je genoeg. Israël is het agressiefste land in het Midden-Oosten en heeft het grootste wapenarsenaal. Dit zijn allemaal feiten die je kunt opzoeken. No justice = No Peace. Het heeft niets met Jodenhaat te maken. Natuurlijk zullen er mensen zijn die als gevolg van de situatie een haat hebben ontwikkeld tegen alles wat Joods is, helaas gebeurt dat vaak in complexe conflictgebieden, zoals er nog mensen zijn die 'moffen' nog steeds haten. Het gaat erom dat er op grote schaal mensenrechten geschonden worden, en in dit geval voornamelijk door Israël. Als het Polen of Australiërs waren die Palestina koloniseerden, onderdrukten, verjaagden, isoleerden, etc. etc. dan zou men zich tegen Polen of Australiërs keren. 

Een beschamende argument hoor ik wel eens van mensen die aanhangers van de Israëlische politiek zijn: Palestijnen kunnen toch naar Jordanië of waar dan ook? Grote onzin, omdat het Arabieren zijn en Arabisch spreken wil niet zeggen dat ze geen recht hebben op hun eigen land. Het is alsof als de Duitsers na de WOII Nederland zouden behouden en tegen de Nederlanders zou zeggen dat ze ook in Vlaanderen kunnen wonen, ze spreken er immers ook Nederlands. Gaat nergens over natuurlijk, de indringer moet oprotten en niet de rechtmatige bewoners. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het probleem zal niet opgelost worden zolang dit door gaat. En zeggen dat het vrede is als de Palestijnen wapens neerleggen is lariekoek. Ik hoop dat men die dit zegt dat beseft. Landje pikken kan natuurlijk niet ongestraft doorgaan. En je hoeft alleen maar te vergelijken waar de meeste slachtoffers vallen dan weet je genoeg. Israël is het agressiefste land in het Midden-Oosten en heeft het grootste wapenarsenaal. Dit zijn allemaal feiten die je kunt opzoeken. No justice = No Peace. Het heeft niets met Jodenhaat te maken. Natuurlijk zullen er mensen zijn die als gevolg van de situatie een haat hebben ontwikkeld tegen alles wat Joods is, helaas gebeurt dat vaak in complexe conflictgebieden, zoals er nog mensen zijn die 'moffen' nog steeds haten. Het gaat erom dat er op grote schaal mensenrechten geschonden worden, en in dit geval voornamelijk door Israël. Als het Polen of Australiërs waren die Palestina koloniseerden, onderdrukten, verjaagden, isoleerden, etc. etc. dan zou men zich tegen Polen of Australiërs keren. 

Dusss de mensenrechten worden het meest door Israel geschonden ? Heb je weleens Hamas vs Fatah tegen elkaar bezig gezien, Hezbollah tegen de syrische opstandelingen, Assad tegen de syrische opstandelingen en vice versa. Moslimbroeders tegen Kopten, Egyptisch leger tegen Moslimbroeders, soennieten tegen shiíeten. Saoudi Arabie waar de vrouwen niets mogen en fillepijnse bedienden als slaven worden gehouden.

Het midden oosten kent een zeer complexe politiek en een grote verzameling van volken en politieke fracties die niet met elkaar willen/kunnen co-existeren. Als je daar de joden overal de schuld van wil geven......... Ach ze krijgen al sinds de middeleeuwen overal de schuld dus wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon. De situatie verbeteren doet het overigens niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het gaat hier natuurlijk vooral om de Palestijnen en de Joden. Er valt dan toch totaal niet te ontkennen dat het aantal slachtoffers en onteigeningen, honderden (of duizenden ?) malen groter is bij de Palestijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het gaat hier natuurlijk vooral om de Palestijnen en de Joden. Er valt dan toch totaal niet te ontkennen dat het aantal slachtoffers en onteigeningen, honderden (of duizenden ?) malen groter is bij de Palestijnen.

Dus degene met de grootste bodycount heeft gelijk ? Stel: vanuit de Antwerpse linkeroever wordt een raket op Terneuzen afgeschoten die een zeeuw doodt. Wel GVD denken die hollanders dan, we sturen er een F16 op af die vervolgens twee Vlamingen van het leven berooft. In Koens logica is het Koninkrijk der Nederlanden fout en de dappere belgen vrijheidsstrijders ?????

Wat dat betreft winnen de Joden altijd, met een body count van 6 miljoen (10 miljoen als je de pogroms van de laatste 1250 jaar meetelt) heb je altijd gelijk ! Oei nog net een 100% godwin afgezwakt ! Kom er maar in Bonte !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Log in om dit te volgen