Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Johan

Homepage Johan Van Ransbeeck

Recommended Posts

Voor diegenen die het nog niet weten : al mijn originelen, dédicaces, cartoons en diverse originele tekeningen worden weergegeven op mijn website :

www.jvr.compea.com

Als je klikt op de cirkel, kan je zien wat er het meest/minst wordt aangeklikt.

Als je klikt op UPDATED, kan je zien wat er zoal is bijgekomen, en waar ik zoal heb vertoefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het blijft leuk om door die tekeningen te neuzen. Tof dat je 't allemaal online zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zondag geweest naar Cultures Maison, een fanzinebeurs nabij de Zuid in Sint-Gilles.

Het was duidelijk dat het weer lang (da's heel relatief) geleden was dat ik op een beurs was : 30 tekeningen waarvan 25 nieuwe namen.

Opmerkelijk was het Vlaamse fanzine met de opmerkelijke naam : Tieten met haar.

post-139-0-25826600-1379324766_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zaterdag naar Darnétal geweest. Blijkbaar hebben ze hun vaste stek gevonden (ik weet al 3 voorgaande andere lokaties) : in een tennishal.

Feitelijk was ik vooral gegaan voor Barbara Canepa, maar die was dan weer niet aanwezigpost-139-0-69801500-1380408384_thumb.jpg.

Maar ik ga niet klagen met mijn 9 andere tekeningen, waaronder Bruno Brindisi (Dylan Dog/Tex Willer),Julien-Hugonnard Bert (inkter Drakenbloed/Star Wars), Biasco Pisapia (Donald Duck-tekenaar),...

Deel dit bericht

Link naar bericht

En zondag geweest naar Breda...

Het was er op commissie die je gewoon afsprak met de tekenaar/tekenares. Je kon ook gewoon schilderijtjes kopen, maar daarvoor heb ik gepast.

Ik was gegaan voor Zaza Wouters, Karin Van de Kuilen en Erik Doppenberg, en die hebben me dan ook mooie tekeningen bezorgd.

post-139-0-35370300-1380476179_thumb.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zaterdag vooral gegaan voor Alain Poncelet. Gelukkig was er in het algemeen een matige volksopkomst...

post-139-0-21388600-1381047542_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Johan's site is zeer belangrijk voor de dedie jagert (hoewel er nog vele vele omissies bestaan).. Voor de beurs even loeren naar wat Johan heeft geoogst. Dat is pas handig !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze zaterdag naar Buc geweest en feitelijk (misschien) verkeerd gegokt.

Ik wou beginnen beneden bij Romain Ronzeau, maar die kwam maar in de namiddag aanzetten, hoewel hij in Parijs woont.

Daarna gegaan naar boven, maar daar waren héél veel wachtenden.

Ik heb er maar drie namen van de aangeduide negen tekenaars kunnen doen.

Alsook maar één scenarist van de drie gewilde.

Kortom een derde gedaan.

Ik ben wel héél tevreden dat ik de Chinees Qing Song Wu heb kunnen doen...

post-139-0-34874700-1381653216_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

(hoewel er nog vele vele omissies bestaan)..

Gelukkig maar, anders moest ik niet meer buitenkomen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelukkig maar, anders moest ik niet meer buitenkomen...

't was maar om te plagen natuurlijk ! Johan is nooit klaar met zijn werken.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik doe hetzelfde met de website Bédédicaces : http://bededicaces.free.fr/

Deze verzamelt tekeningen van meer dan 150 dédijagers.

Hoewel ik de meerderheid heb, heb ik er 945 nog niet.  Daar staat tegenover dat ik er 3 450 tekenaars heb die zij nog niet hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik doe hetzelfde met de website Bédédicaces : http://bededicaces.free.fr/

Deze verzamelt tekeningen van meer dan 150 dédijagers.

Hoewel ik de meerderheid heb, heb ik er 945 nog niet.  Daar staat tegenover dat ik er 3 450 tekenaars heb die zij nog niet hebben.

Wel een mooie site. Die van Johan is uitgebreider maar lijkt wel met msdos in elkaar gedraaid.

ps Hans Joachim is dat één van de bekende dikke duitsers ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wel een mooie site. Die van Johan is uitgebreider maar lijkt wel met msdos in elkaar gedraaid.

ps Hans Joachim is dat één van de bekende dikke duitsers ?

Neen dat is die struisere Zwitser (??) met altijd een potske op zijn hoofd.  Hij doet altijd de "bekendere", zijn vrouw eerder de "jonge talenten"

Hij doet meestal de grote beurzen : Angoulême, Erlangen, Barcelona, Sierre,...maar is ook al eens in Haarlem geweest.

En ja, ik ken de kritiek, ik zou moeten moderniseren.  Maar ik heb dat vroeger in mekaar geflanst met Dreamweaver, en het is nu handig om aanvullingen aan te brengen.

Eerst aanpassingen in Coral Paintshop Pro van de scans, en dan wijzingen via Visual Web Designer en dan op de website zetten via SmartFTP.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eindelijk was het jaarlijks festival weer daar : FACTS.  Ik heb er twee dagen vertoefd omdat ze zoveel tekenaars hadden aangekondigd.

Ik denk dat ik nu iedereen heb van de aangekondigde "bekende" artisten, ofwel een schets of wel iets dat nog opgestuurd moet worden.

Bij de local artists heb ik er spijtig genoeg een paar niet teruggevonden.  Ik ben dan maar bij enkele oude bekenden langsgeweest : Steve Van Bael, Saida Tilkin (dochter van Wim), Jerome Alquie, Tibo, Ivan Claeys & Mauro Padovani.

post-139-0-78720000-1382304127_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je hebt Tom Metdepenningen toch niet gemist?

Ik heb Tom zien zitten, maar ik zag enkel het album van Katastrooof en die had ik al...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een rare schaduw in je gezicht johan,of oefen je voor zwarte piet ?

Ik was al aan het transformeren in een superhero...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen