Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

  • 1 month later...

Het jaarlijks hoogtepunt van mijn stripgebeuren zit erop en is weer goed meegevallen met tekeningen van mensen van allerlei origine : Ivoorkust, Congo, V.S., Argentinië, Finland, Italië, Frankrijk,...

 

Vrijdag heb ik Herr Seele ontmoet, hij was feitelijk niet van plan te tekenen (neen niet voor mij :e007:), maar deed het toch tot grote vreugde van zijn uitgeverij.

Zaterdag terug goedendag gaan zeggen, en hij herkende me nog als "de man met de stoel".

En zondag heeft hij dan de "Prix du Patrimoine" gewonnen.

post-139-0-97394500-1391499526_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik ben er ook een klein uurtje geweest. 't Is er klein maar er valt wel iets te rapen in die bakken als je even zoekt. 'k Heb mijn Robert en Bertrand-reeks na een aantal jaren ook kunnen volledig maken, zonder belachelijk hoge prijzen eraan uit te geven (eerste druk en goeie staat). Enkel 17 zal ik ten gepaste tijde eens vervangen. 

Link naar reactie

Zaterdag geweest naar La Couture voor drie onbekende tekenaars (Don Bliot, Guillaume Delacour en Arnaud Toulon) en één scenariste (Adrienne Blondeau).  Aangezien ik in de namdddag niks meer gepland had, ben ik maar een viertal uur gaan aanschuiven bij Marc Hardy.  Die kon dan tekenen in mijn Arcadia-uitgave.  In Turnhout hadden ze wel tekeningen voorzien, maar niet in de luxes (die ik altijd bij hun afneem).

post-139-0-03557200-1392510370_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik kan dat wel doen...maar dat is echt vééél werk... :e006:.  Ik stel voor dat je de update afprint en dan kijkt...

hey , das een goede tip : thanks , hehe daar had ik niet aan gedacht 

 

ik ben donderdag naar kportrijk geweest voor Serge baeken ; sugar 

vind die kat die hij tekende wel mooi , en de strip ziet er op het eerste zicht wel goed uit ook .

 

ga jij naar D'opale deze wkend ????

Link naar reactie

Foire du livre - Bruxelles.  Vandaag veel kinderen (en ik) natuurlijk.  Gelukkig waren die al weg om 16u00, want ik was speciaal gekomen voor Stefano Ricci.  Ik had die 's zondagsochtend gepland bij Futuropolis in Angoulême, maar zoals gewoonlijk kwam er toen een andere tekenaar tussen...

post-139-0-04102400-1392917725_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag geweest naar Coquelles, een dorpje nabij de Noordfranse kust.  Eén nieuwe naam stond op mijn verlanglijstje : de Brusselaar Nicolas Pitz. 

 

Hij stond op de lijst van Angoulême, maar ik had hem ook op de lijst van Seraing ontdekt.  En dan ontdekte ik de lijst van Coquelles en ik hoopte dat er daar nog een andere "nieuwe" zou opdagen, en dat bleek Marion Bracq te zijn.  Bovendien had ik de kans om voor de tweede keer twee druk bezochte Fransen te doen : Paul Salomone en Patrick Sobral.  Dus missie geslaagd.

 

De handelaars zeiden dat er weinig volk was, maar dat deze schaarse personen wel stevig kochten.  Dus het klagen viel grotendeels mee.

post-139-0-20526900-1393230231_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vooral geweest voor Pau.  Ik volg namelijk voor mezelf twee lijstes : de personen die ik nog niet heb van bédédic@ces, én het lijstje van Angoulême die ik er nog niet heb kunnen doen.  En stond Pau nu net niet op beide lijstjes, dus ik had die met stip aangeduid.

 

Voor de rest rustig wat rondgezeten : een aantal personen gedaan die ik nog niet had : Felix Guérain, Shian-Wen Chu, Inge van Holstein, Merwilla, Nanne Meulendijks.

Ook een aantal personen die ik al had gezien : Ashwin Visser, Feroz Nazir, Ulrik Nilsson, Mars Gremmen, Aimée De Jongh, Peter Van Dongen.

En tenslotte ook nog handtekeningen van Robin Lutz, Ramon Schenk en Peter Mennen.

post-139-0-91358500-1394321899_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest naar Wilrijk.  Ik was vooral gegaan voor Marmus (Mark Musschoot), die ik nog niet had.  Bij het Mannekesblad zat ook Sanne Bijnens.  Die was eerst afgezegd, maar ik was toch tevreden dat ze er was. 

En er was bitter weinig volk bij de tekenaars.  Ik ben dan ook blij dat ik er twee van Gorinchem had doorgeschoven naar vandaag : Malik bij Arcadia én Robbert Damen bij de organisatie.

En omdat er zo weinig volk was, heb ik Eugeen Goossens nog eens gedaan.  Alhoewel ik denk dat hij nog veel werk had - rekening houdend met de aanwezige albums die er naast hem nog lagen om te signeren.

post-139-0-69193300-1394924869_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag geweest naar de stripbeurs van Geraardsbergen.  Ik zat er grotendeels met tekenaar Baloo, maar ik heb toch mijn gewilde tekenaars kunnen doen : Darko Perovic en Pascal Piatti.  En Gino Van Den Brande ging me nog iets opsturen.  Dus missie weer geslaagd. 

 

Goed geamuseerd op het festival trouwens.  Baloo en Jean-Louis Dress waren zelfs een beetje verbaasd over de "Vlaamse" vriendelijkheid...met dank gedaan.

post-139-0-69871000-1395615511_thumb.jpg

Link naar reactie

Eindelijk tijd gehad om Utrecht te verwerken...het was erger dan ik dacht.  Uiteindelijk zijn het 31 "nieuwe" en 6 "oude bekenden" geworden.

 

En zeggen dat er nog 16 "nieuwe" stonden op mijn lijstje, die ik niet heb kunnen doen.  Hopelijk komen die volgend jaar terug...

Link naar reactie

Eindelijk tijd gehad om Utrecht te verwerken...het was erger dan ik dacht.  Uiteindelijk zijn het 31 "nieuwe" en 6 "oude bekenden" geworden.

 

En zeggen dat er nog 16 "nieuwe" stonden op mijn lijstje, die ik niet heb kunnen doen.  Hopelijk komen die volgend jaar terug...

 

erger? Beter... bedoel je :-)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ieper weer achter de rug.  Ik zat zelfs mijn eerste bij Marc Lechuga (de man die op mijn beide lijstjes voorkwam).  Voorts nog twee "nieuwe" gezien : de Ieperling David Felizarda Real en "Oom Tim" ivo De Wispelaere.

Toch spijtig dat onze kameraad Mauser niet aan een tekentafel zat, misschien later ???

 

Het was net een invasie van Nederlanders.  Het was in Ieper nog nooit zo luidruchtig geweest sinds WOI....

post-139-0-58266800-1396771666_thumb.jpg

Link naar reactie

Vandaag geweest naar Eghezee.  Ik wou gaan voor Francis Winis (Buck Danny 53) en voor blijkbaar een paar vliegtuigfanaten zoals Dams, Philippe Abbet en Michel Lourenco.

En geleerd dat Gil Production niets te maken had met Bruno Gilson zoals gedacht, maar een uitgave was van Julien Glaude en scenariste Laëtitia Reynders.

Bovendien was ik al om 17u00 thuis.

post-139-0-05643600-1397320728_thumb.jpg

Link naar reactie

Vandaag geweest naar Antwerp Convention.

Het doet me wat denken aan FACTS, zeker qua volk.  Wel een raar fenomeen : toen ik vertrok om 15u00, stond er meer volk aan te schuiven aan de kassa dan om 10u00  's ochtends.

 

Ik was vooral gegaan voor Rafa Sandoval.  Die is trouwens al een paar keer geweest naar Andenne  Maar toen dacht ik dat ik hem al had, maar dat bleek per vergissing  Tony  Sandoval te zijn.

Aldus weer een probleem opgelost...

post-139-0-68635000-1398617806_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Roubaix was vandaag een blitzbezoek.  De deuren gingen maar open om 10u15 en ik ben er al vertrokken om 14u15.

 

Maar ja, de opkomst van liefhebbers was matig, en ik had iedereen die ik wou, o.a. ook eentje van mijn A-lijst Zéphir, ééntje van mijn B-lijst Nathalie Baillot,...

 

Nog even overladen van Pierre, die had veel lekkers mee van Knokke, waaronder Jean Bosco Safari, alsook een Kalinka die C. me was gaan halen in Herouville-Saint-Claire (Caen).... en dan op weg naar huis.

post-139-0-81720700-1400344491_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gewoontegetrouw geweest naar het karikaturenfestival van Virton.  Ze hadden de tent niet meer gezet op het schoolplein zoals al twee jaar lang, maar nu achter de kerk.

Ik was er goed op tijd, voor iedereen er trouwens was (het begon pas in de namiddag), zodanig dat ik de kassa maar gezien heb in het buitengaan.

 

En nog even vermelden dat het vroeger in Tourcoing, Frankrijk was.

post-139-0-76389000-1401573092_thumb.png

Link naar reactie

Vandaag dan geweest naar Nijvel.

 

Ik begrijp hun nummetjesysteem niet.  Eerst krijg je nummertje om je albums aan te kopen.  Daar krijg je dan tickets met nummertjes per tekenaar.

Maar toch moet je lijflelijk aanwezig zijn om dan een nieuw nummertje te krijgen op volgorde van aanschuiven.

 

Maar kom, ik heb mijn Maza.  Die kwam ook in Erlangen, maar gedaan is al gedaan...ik zal wel op zoek gaan naar iemand anders ;-)

post-139-0-40162800-1401639748_thumb.jpg

Link naar reactie

En zeggen dat het er broeiend warm was in de zalen.  Er was nochtans minder volk, waarschijnlijk zaten de liefhebbers verspreid over de diverse stripbeurzen die dit weekend plaatsvonden.

 

Twee van mijn B-lijstje kunnen schrappen Pozla (tevens ook A-lijstje) en Dawid.

 

Tof was ook de Amerikaanse coverartiste Miran Kim (covers van X-files -van bvb Adlard én van The Pretador) te ontmoeten.  En zeggen dat die er vijf uur met haar duimen was aan het draaien (geen comics-publiek) tot ik er kwam en dan was ze juist even gaan "pauzeren".

post-139-0-36690700-1402183385_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...