Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Gondecourt vooral aangeduid voor een drietal namen die ik nog niet had : Daniel Fret, Florian Galasse en Néphara.  Ben ik daar toch geen tekenaar van Eeklo tegengekomen zekers...Kristof Synnesael (The Synne).  Ze bekeken ons daar wel raar toen we Vlaams begonnen te spreken...

TSYNNESAELKRISTOF01.JPG

Link naar reactie
3 uren geleden, Johan zei:

Awel commissies gevraagd aan Devil Creator om af te halen : Raul Allen en Miguel Mendoça.

 

En Amanda Conner & Jimmy Palmioti is enkel daar te verkrijgen, maar hoe en hoeveel ???

 

 

Ik heb Amanda Conner & Jimmy Palmioti ook bovenaan de lijst. Een handtekeningen verkrijgen, dat gaat geen enkel probleem zijn. Het is ook duidelijk dat ze vooral daarop gaan inzetten. Ze gaan comics met een remarque op reeds bij hebben, maar hoeveel dat is de vraag. Als het qwa aanschuiven meevalt zal je wwaarschijnlijk wel een remarque kunnen aanvragen, maar hoe ze dat gaan beslissen en wanneer das dan weer de vraag. Ik begrijp dat ze voorrang aan de handtekeningen geven dat zeker en vast. Maar de optie remarque had ik er toch bij gezet. Het is nu niet dat zo een kleine headsketch minuten duurt. Maar het is hun beslissing uiteraard,  maar op deze manier gaan er veel naast de remarque grijpen en dat is dan wel spijtig. 

Link naar reactie
16 uren geleden, AspenCR7 zei:

Ik heb Amanda Conner & Jimmy Palmioti ook bovenaan de lijst. Een handtekeningen verkrijgen, dat gaat geen enkel probleem zijn. Het is ook duidelijk dat ze vooral daarop gaan inzetten. Ze gaan comics met een remarque op reeds bij hebben, maar hoeveel dat is de vraag. Als het qwa aanschuiven meevalt zal je wwaarschijnlijk wel een remarque kunnen aanvragen, maar hoe ze dat gaan beslissen en wanneer das dan weer de vraag. Ik begrijp dat ze voorrang aan de handtekeningen geven dat zeker en vast. Maar de optie remarque had ik er toch bij gezet. Het is nu niet dat zo een kleine headsketch minuten duurt. Maar het is hun beslissing uiteraard,  maar op deze manier gaan er veel naast de remarque grijpen en dat is dan wel spijtig. 

Ze willen in de eerste plaats tijd vrij maken voor een korte gezellig babbel met de fan.

Voor de reeds gemaakte remarques zal de eerste keus zijn voor de VIP's omdat die voorrang krijgen en zal maar 1 per persoon zijn gevolg door de eerste van de Priority tickets.

 

Als organisatie weten we ook niet als en wanneer ze ter plaatse remarques zullen doen.  Dit blijft hun beslissing.

 

FACTS is geen NYCC, waar de ganse dag non-stop 30 man bij hen in de rij staat dus heb ik er wel een goed gevoel bij dat ze het gaan doen.  Het is zoals je zelf zegt, zo'n remarque duurt maar een paar minuten.  Maar bon, we gaan definitief moeten afwachten tot de zaterdag maar ze hebben er alvast veel zin om jullie te ontmoeten. Dus kom af en waag je kans. De kans dat je ze nog eens in onze contreien zal zien is redelijk klein.

 

Misschien kan de moderator deze laatste 3 berichten in het FACTS topic plaatsen want we kapen nu de topic van Johan 😛

 

Link naar reactie

Zaterdag dan toch geraakt in Fort-Mardyck.  Het waren uitzonderlijke weersomstandigheden : een straat sneeuwval, de volgende straat zon, de volgende straat terug sneeuwval, terug zon enzovoort, en daar aangekomen gelukkig droog.  Ze droegen op de beurs nog veel mondmaskers, ik was die natuurlijk vergeten in mijn auto (45 km terug), maar de  sympathieke Vincent had er nog enkele reserve in zijn auto en is die gaan halen... 

 

Ik had weinig hoop daar op de beurs op voorhand en inderdaad was Paul Gastine er op trekking én had ik natuurlijk niet gewonnen, en ik had ook Diane Le Fever en Mr. Tan aangeduid, maar daar stonden tientallen kinderen voor.

 

Gelukkig heb ik wel Victor Allard gevonden (er bestaat ook een straatnaam met zijn naam in Brussel van deze Luikenaar) en een viertal tekenaars voor de tweede keer.  Dus feitelijk wel tevreden....😉

Link naar reactie
5 uren geleden, Johan zei:

Het is de bedoeling om volgende week zondag te gaan naar voorstelling en signeersessie in Oudenaarde 

2022Oudenaarde.png

Oh, top! Nu al welkom op mijn school! In de voormiddag zullen nog niet veel leerlingen achter de signeertafels zitten. Best dus om in de namiddag rond 14 u langs te komen. 't Is maar een tip!

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

In Oudenaarde heeft het tot 18u00 geduurd...en ik was er al om 10u30 ☺️.

 

Maar zelfs als de openingsdag al voorbij was (17u00) en ze Veto zijn geldkas al hadden afgepakt, blijven deze vier musketiers tekenen : Veto, Quinten Goethals, Willy Nachtergaele en Kristof Berte.  Respect mannen 😍 !!

TVETO06.JPG

Link naar reactie
7 uren geleden, Johan zei:

In Oudenaarde heeft het tot 18u00 geduurd...en ik was er al om 10u30 ☺️.

 

Maar zelfs als de openingsdag al voorbij was (17u00) en ze Veto zijn geldkas al hadden afgepakt, blijven deze vier musketiers tekenen : Veto, Quinten Goethals, Willy Nachtergaele en Kristof Berte.  Respect mannen 😍 !!

TVETO06.JPG

Hahaha... met plezier gedaan, hoor. Ik ben moe maar voldaan thuisgekomen. Heerlijke dag. Veel aandacht in de pers op donderdag en dan heel veel volk aan onze signeertafels. Ivan Adriaenssens en Kristof Berte waren ook aangenaam verrast over de vele geïnteresseerden. Van 9 u 45 tot 18 u 50 onafgebroken zitten signeren. Ruim zestig albums zijn de revue gepasseerd. Zoiets doet deugd aan mijn hartje! Zeker ook als er drie 'die hard'-beursbezoekers komen afgezakt. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Zondag was ik naar Hanret gegaan voor twee tekenaars die ik nog niet had.  Maar ik was al nummer 38 om 9u00, en dus had ik enkel Luca Merli.  Bovendien moest ik dan ook nog iets doen van lijst A (Antonio Sarchioni) en ééntje van lijst C (Giancarlo Maconi)

2022Hanret.png

TMERLILUCA01.JPG

Link naar reactie

Ik was zaterdag al gaan slapen aan de kust in Wenduine bij mijn moeder, dus was ik zondag al heel vroeg in Oostende.  De grootste verrassing was Vivi Weyers (de vriendin en inkleurster van Mark Verhaegen).  Ze wil graag een kinderboekje uitgeven, en ik denk dat ik het nog ga aanschaffen ook.

TWEYERSVIVI01.JPG

Link naar reactie

Voor Haarlem had ik een lijstje opgesteld voor namen die ik nog niet had gezien en dus wou langsgaan.  Maar ja, sommigen had ik beloofd (Ferry Segers), sommigen wou ik wel voor een tweede keer (Brent Vandenbroucke), voor sommigen was ik net te laat (Floor van het Nederend), sommigen heb ik niet gevonden/voorbij gelopen (Levan Busurashvili), sommigen zaten op café (Wilfred Ottenheijm)...  Maar ik ben natuurlijk tevreden met mijn 13 "nieuwe", en de optimist in mij zegt : "ik zal die nog wel eens tegenkomen op een volgende beurs"

TKLEINJANJOHAN01.JPG

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ja, ik heb me weer begeven naar de warme tenten.  Hoewel ik zaterdag in Halle 3 dacht dat ik verkeerd zat, toen ik er plots "Jingle Bells" hoorde zingen (en nog luid ook, voor het interview...).

 

Ik had me voorgenomen tekenaars (mannelijk, vrouwelijk, twijfelachtig) te doen die ik nog nooit gezien had.  Zo kwam ik ook terecht bij Marcus Repp.  Op hun website stond te lezen dat hij uit Kinshasa kwam, dus ik had een donkerkleurige man verwacht, maar dat was blijkbaar een vergissing, want hij kwam uit Duitsland...

 

En natuurlijk altijd tof zijn de verrassingen zoals bijvoorbeeld Thomas Sluzalek 

TSLUZALEKTHOMAS01.JPG

Link naar reactie

Erlangen is eindelijk ingescant geraakt, nu nog op de website zetten....  Nu ja, 61 tekeningen van 53 verschillende personen....

 

Voor het eerst heb ik ook een naam met een pi (π) erin, nl. Alexander π Kaschte, scenarist van Trauma Tales met op de cover een tekening van de Italiaan Emanuele Taglietti, die er ook aanwezig was.

 

 

TTAGLIETTIEMANUELE01.JPG

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...