Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Johan

Homepage Johan Van Ransbeeck

Recommended Posts

Zaterdag geweest naar Fort-Mardyck.

Gelukkig had ik er niet veel te doen want Ana bleek de dochter van Bloz te zijn (vroeger al eens ontmoet) en de inkleurster Georgia Cassetti was niet aanwezig (omdat haar tekenaar LeBerre er ook niet was ??).

In de voormiddag nog bij de 12 gelukkigen ingeschreven voor Alain Maury (heeft die een succes met Sisters zeg...) voor iemand die dat besteld had.

En in de namiddag mijn enige gedaan Andree Fattori.  Dat heeft me geduurd tot het sluitingsuur van 18u30 en dan was het nog nipt.

2019FortMardyck.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zondag dan mijn weg gevonden naar Lommel (ik kon wel niet meer rekenen op mijn GPS, en ik heb dan maar ouderwets de verkeersborden gevolgd).

Daar heb ik het uitgespeeld op mijn ervaring.  Ik ben eerst wel de ticketjes van Alessandro Calore gaan halen bij Daedalus.  Maar dan heb ik de wachtenden op het podium achtergelaten, om me te concentreren op de rij met beginnende talenten (o.a. die van Syntra).  En in de namiddag ben ik dan terug gegaan naar Calore en het hoofdpodium.

Om dat terug te eindigen met het tweede deel tekentalenten bij Syntra.

Ik heb dan wel de Ronde van Vlaanderen gemist - maar er bleek toch geen bekende gewonnen te hebben.

2019Lommel.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zondag want er waren twee die ik nog niet had gezien aangekondigd.  En er maar één gevonden Franck Menin....

Dus noodgedwongen ook enkele hiaten opgevuld.  Uitgeverij Hauwaerts had weer iets nieuws uitgebracht van Ersel, bij Arcadia mijn boek gaan ophalen, alsook mijn Fenix-albums bij het Vlaams Stripcentrum, ik wou eens langsgaan bij Barry Kitsen want die had me verleden jaar beloofd om mijn al betaalde commissie op te sturen die ik niet heb toegekregen (ik heb daar dan mogen kiezen uit al getekende originelen), ik wou een tekening van Ingrid De Vuyst van Duncan (alias Staf Sunaert zelf), en nog even gepasseerd bij Eugeen Goossens uit sympathie....

Ik vond dat er dit jaar mee volk was binnen en waarschijnlijk niet omdat Prins Laurent er ook aanwezig was :e005:.

2019KnokkeHeist.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/5/2019 om 00:48, Johan zei:

Ik vond dat er dit jaar mee volk was binnen en waarschijnlijk niet omdat Prins Laurent er ook aanwezig was :e005:.

DE organisatoren hadden veel werk gemaakt van promotie, ook op Facebook.

't heeft geholpen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zondag op tijd op dus kon ik naar Hanret.  Ik was er om 9u00, en toen al nummer 49 (de eerste was er al om 2u00).

Er moest vrijdag al een soort privé geweest zijn, en daarom was er zaterdag ook minder volk en kon ik zondag nog veel aanduiden op hun albumbladen die ze voordien al ronddeelden.

Ze hadden er ook een systeem, dat je ieder maar één keer kon doen per weekend.

Ik had er 6 (nieuwe) thuis al aangekruist en daarvan heb ik er 5 (ik had al een reserve ingevuld) kunnen doen, dus weer meer dan tevreden.. 

2019Hanret.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die beperking was er enkel voor de canadezen (Djief en Miville-Dechênes). Het heeft er inderdaad voor gezorgd dat veel mensen hun konden hebben.

Op vrijdagnm was er al een sessie op inschrijving. De avond was er de soiree namuroise met enkele tekenaars die niet op het festival waren. Ik heb bv Swolfs gedaan (en 5 andere).

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, marioboon zei:

Ik kan dat dus niet vatten... Wat dòe je dan al van 2 am 's nachts? 

Aanschuiven. Dat toont motivatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Aanschuiven. Dat toont motivatie.

In weer en wind? 

Hopelijk zijn jullie dan gewassen en geschoren als jullie bij de tekenaars uiteindelijk terechtkomen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎20‎/‎05‎/‎2019 om 14:56, marioboon zei:

Ik kan dat dus niet vatten... Wat dòe je dan al van 2 am 's nachts? 

Dat is niets.

Toen ik vrijdag avond Hanret verliet om 20:30u stonden er de eerste tassen er al voor de zaterdag.

IMG-20190517-WA0033.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is compleet uit de hand aan het lopen... 🤮Ziekelijk gewoon !😱

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minuten geleden, Veto zei:

Dit is compleet uit de hand aan het lopen... 🤮Ziekelijk gewoon !😱

Yep . Tassen tellen niet ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat me vooral verbaast is dat die tassen niet gepikt worden. Of is het op een afgesloten terrein?

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Campesino zei:

Dat is niets.

Toen ik vrijdag avond Hanret verliet om 20:30u stonden er de eerste tassen er al voor de zaterdag.

IMG-20190517-WA0033.jpg

Er is voorzien in een nachtemmer! 

Deel dit bericht

Link naar bericht

En er is iemand die zijn rugzak vergeten was, maar wel een handig bloempottafeltje op zak had en dat dan maar gebruikt heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Campesino zei:

Dat is niets.

IMG-20190517-WA0033.jpg

Ze hebben ze wel op een verkeerde plaats gelegd. Dat is een venster en geen deur.

Overigens: werkt dat echt zo? Wie het eerst zijn rugzak legt komt het eerst aan de beurt? 

Goed systeem voor schoolinschrijvingen en een boost voor rugzakverkoop. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo werkt het wel.

Als de eigenaar van de rugzak maar regelmatig zijn gezicht laat zien gedurende de nacht.

Bij mijn vertrek zaten ze waarschijnlijk binnen in de kantine.

Over de rugzakjes.

Wat een kameraad vorig jaar heeft mee gemaakt.

Op basis van aantal rugzakken en mensen rond 03:00u dacht hij ongeveer nummer 12 te zijn.

Komen opeens rond 07:00u opeens ook de vrouwen van diverse heren te voorschijn en ben je nummer 20 bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daar stonden toen ook campers die er dit jaar niet waren.  Ik stond net voor Frank en donderde toen van 10 naar 17.

Die personen van die campers gedroegen zich blijkbaar ook vrij vervelend en zijn als gevolg daarvan dit jaar gebanned geweest.

Dit jaar stond ik op 51 (6 uur) en waren op dat nummer Djieff en Miville nog beschikbaar. De enige uitverkochte voor mij was D'auria.

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, Campesino zei:

Over de rugzakjes.

Wat een kameraad vorig jaar heeft mee gemaakt.

Op basis van aantal rugzakken en mensen rond 03:00u dacht hij ongeveer nummer 12 te zijn.

Komen opeens rond 07:00u opeens ook de vrouwen van diverse heren te voorschijn en ben je nummer 20 bijvoorbeeld.

Dan had hij geluk dat de kinderen thuis zijn gebeleven 😁.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Ambreville zei:

Daar stonden toen ook campers die er dit jaar niet waren.  Ik stond net voor Frank en donderde toen van 10 naar 17.

Die personen van die campers gedroegen zich blijkbaar ook vrij vervelend en zijn als gevolg daarvan dit jaar gebanned geweest.

Dit jaar stond ik op 51 (6 uur) en waren op dat nummer Djieff en Miville nog beschikbaar. De enige uitverkochte voor mij was D'auria.

D'auria kun je kopen op mijn veiling dan 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zondag geweest naar Leopoldburg...ik was vooral gegaan voor de Italianen Paolo Martinello en Giancarlo Olivares (die had ik beide nog niet).  Ik was daar wat later om 8u15 toegekomen, want de politie stuurde me een andere weg op (de laatste Baloise wielerdag schijnt).  Daar aangekomen zat iedereen al binnen te wachten, en ik wachtte dus buiten (dat was ook niet erg, want daar scheen de zon).  En na mij is nog een tiental man komen wachten.

Binnen bleek dat ik maar 1 Italiaan per keer kon doen, maar niet getreurd want ik kon terug achteraan aanschuiven.

Toen ik mijn tickets had, ben ik naar de andere zaal getrokken.  Daar had John Heijink een nieuw album, had ik nog een tweetal hiaten van Bart Proost zijn Alexander, en vroeg naar het nieuw album van Bart Proost/Criva, die Criva kon tekenen.  Ook moet ik mijn tekenplaat van Tom Laureyssens (die in P@per stond en gehaald in Gent) ophalen bij Etienne.  Als je weet dat Peter nog een 4-tal tekeningen meehad van de comics-beurs in Utrecht, kon mijn dag al zeker niet meer stuk.

2019Leopoldsburg.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Johan zei:

Zondag geweest naar Leopoldburg...ik was vooral gegaan voor de Italianen Paolo Martinello en Giancarlo Olivares (die had ik beide nog niet).  Ik was daar wat later om 8u15 toegekomen, want de politie stuurde me een andere weg op (de laatste Baloise wielerdag schijnt).  Daar aangekomen zat iedereen al binnen te wachten, en ik wachtte dus buiten (dat was ook niet erg, want daar scheen de zon).  En na mij is nog een tiental man komen wachten.

Binnen bleek dat ik maar 1 Italiaan per keer kon doen, maar niet getreurd want ik kon terug achteraan aanschuiven.

Toen ik mijn tickets had, ben ik naar de andere zaal getrokken.  Daar had John Heijning een nieuw album, had ik nog een tweetal hiaten van Bart Proost zijn Alexander, en vroeg naar het nieuw album van Bart Proost/Criva, die Criva kon tekenen.  Ook moet ik mijn tekenplaat van Tom Laureyssens (die in P@per stond en gehaald in Gent) ophalen bij Etienne.  Als je weet dat Peter nog een 4-tal tekeningen meehad van de comics-beurs in Utrecht, kon mijn dag al zeker niet meer stuk.

2019Leopoldsburg.png

Sommige mensen hebben nog energie als ze van de beurs terugkomen en maken meteen een posting. 

Ik niet, ik ben gisteren toen ik eindelijk thuiskwam in bed gekropen. 

En ook anderen hadden nog energie. 

In ieder geval een van de kopers van de Wunderwaffen 9 Beurseditie heeft hem gisterenavond al in de stripcatalogus gezet. 

Op een bescheiden manier, met slechts een cataloguswaarde van het dubbele van de aankoopprijs. 

Dat valt nog mee, gezien de lage oplage had het nog meer kunnen zijn. 

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/wunderwaffen/7676319-de-laatste-gast

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...