Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Volgend weekend is het terug mijn lievelingsbeurs, nl. Contern in het Groothertogdom Luxemburg.  De dorpsstraten staan dan vol met kramen met albums en allerhande stripitems.  Meestal zit er ook een karikaturist (D’Auwe terug ??), is er een tentoonstelling in de kerk, zijn er diverse eet- en dranktafeltjes, en tussendoor loopt er ook nog een fanfare en een orgeldraaier rond.  En nog veel meer…

De bekendere tekenaars tonen hun kunsten in de sporthal - http://www.bdcontern.lu/auteurs/ .

 

2022Contern.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Contern weer goed meegevallen, de eerste telling zegt 6 nieuwe en 8 voor de tweede keer.

 

Ik heb wel van een Luxemburgse tekenaar gehoord dat het verleden jaar ondanks de vele corona-maatregelen wel doorgegaan was, maar dat er toen véél minder volk kwam opdagen.

 

In de straten ben ik niet echt geweest (enkel bovenaan bij het bestellen van een gyros en een pintje en het traditioneel kijken naar het einde van de rit in De Ronde).  D'auwe was wel aangekondigd kon ik lezen in het programmaboekje.

En in de kerk zeiden ze dat Geert De Sutter zaterdag afwezig was door familiale omstandigheden.

 

Veel bekenden teruggezien, zelf enkele Vlamingen : Steve, Michel, Pascal, Etienne en Frank...

Normaal kwam er ook altijd een delegatie van de beurs van Knokke-Heist, maar ze waren ook verhinderd.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 7/8/2022 at 9:59 AM, Johan said:

Volgend weekend is het terug mijn lievelingsbeurs, nl. Contern in het Groothertogdom Luxemburg. 

wat een prachtige lineup daar!! Ik had hier nog nooit van gehoord!
Eens in de gaten houden voor volgend jaar!

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Zoals gedacht ben ik er niet geraakt in Charleville-Mezières...

 

We hebben wel een parkeerplaats gevonden nabij de basiliek (?), maar het was niet meer de oude inkom, maar nu via de ingang van het festival.  Te ver voor mij om te gaan... 

Bovendien heb ik gehoord dat ze aan de inkom de volledige inkomprijs voor het festival vroegen (17,50 euro)...en dat vond ik trouwens ook wat veel om daar ook nog Franse albums te moeten kopen.

 

Volgende beurs hopenlijk meer geluk 😝

Link naar reactie
14 hours ago, Johan said:

  Zoals gedacht ben ik er niet geraakt in Charleville-Mezières...

 

We hebben wel een parkeerplaats gevonden nabij de basiliek (?), maar het was niet meer de oude inkom, maar nu via de ingang van het festival.  Te ver voor mij om te gaan... 

Bovendien heb ik gehoord dat ze aan de inkom de volledige inkomprijs voor het festival vroegen (17,50 euro)...en dat vond ik trouwens ook wat veel om daar ook nog Franse albums te moeten kopen.

 

Volgende beurs hopenlijk meer geluk 😝

Enkel op zondag was het  19 euro. de andere dagen 49. Je had wel geen aankoopverplichting. Enkel voor wat toppers had je een ticket, maar dat was kamperen tijdens de nacht. Ik ben dan maar braaf voor Tarquin en Corboz gegaan, buiten het festival om. 

 

 

 

Link naar reactie

Gisteren mij begeven naar de stripdagen in Rijswijk.  Dat ze te weinig reclame hebben gemaakt, dat was ook daar te merken.  Ik dacht dat er vroeger meer volk aanwezig was.  

Bij uitgeverij Arcadia hadden ze de Belg Michel Constant uitgenodigd.  Ze hadden de organisatie zeker vijf keer verwittigd, maar helaas werd dit niet aangekondigd.  Vreemd want dat was ook de stand waar de meeste wachtenden stonden.

 

Bovendien was het in de zaal wat zoeken.  Sommige standen waren blijkbaar gewoon verplaatst.  Persoonlijk had ik zeker 6 personen aangeduid die ik toen niet heb gevonden.

 

Maar gelukkig waren er ook "verrassingen" zoals Maxime Cooper-King.  Ze noemt zichzelf Cooperspook (hoewel ik vond dat er weinig spook was aan haar -Servische- verschijning...)

TCOOPERKINGMAXIME01.JPG

Link naar reactie

Weer een druk stripweekend achter de rug.

 

Zaterdagnamiddag naar Pont-à-Celles, waar ik de rustigheid had opgezocht (dus bewust niet naar Brussel) en waar ik meer "nieuwe" personen (7!) heb gezien dan gepland.

 

Zondag naar Aalst waar ik meer geld aan albums heb uitgegeven dan gepland, maar toch bijna al de geplande boeken heb kunnen afhalen, behalve Tom Huybrechts dan - die stond nochtans met een foto'ken in Het Nieuwsblad.

 

Van zaterdag nog even aandacht voor Fanny Vandermueren die zich zelfs zwart had gemaakt in het aangezicht, en dus naar de wasbak achteraf moest...

TVANDERMUERENFANNY01.JPG

Link naar reactie

Zaterdag naar het station van Ronse gereden om me aan te melden om van daar gevoerd te worden naar de gite in Ellezelle.

Daar aangekomen alles à l'aise (we waren tenslotte in Wallonië) om bvb. te kunnen praten met de tekenaars, terwijl ze hun prachtige  werken afleverden. {zie tekening van Mauro De Luca}

 

In het terugkeren stond me wel een verrassing te wachten...platte batterij.  Maar daarmee hebben ze me zelfs geholpen.  Bedankt Geert !!

Een nadeel was dat de GSM daarna me naar huis stuurde niet via de autostrade.  Met alle voorziene problemen : omleiding in Brakel, omleiding in Ninove, omleiding in Erembodegem, werken in Droeshout (Opwijk), zelfs werken voor mijn deur...

Maar al bij al wel een vruchtbare dag...

TDELUCAMAURO02.JPG

Link naar reactie

Zaterdag zoals gedacht goed meegevallen en daarom ook zondag naar de Wilrijkse stripdagen geweest om enkele albums af te halen : bvb. de vierde van Waldrin (Patrick Cornelis), de tweede en derde van Auguria (Peter Nuyten), albums uit de Fenix-reeks, uit de Erfgoedreeks, uit de Sfinx-reeks,...

 

En ontdekt dat achter de Maxix-uitgaves tekenaar Dirk zit

 

Bovendien Peter Brutin en Matthias Cruyssaert na lange tijd eens weergezien...

2022Wilrijkse-stripdagen.jpeg

Link naar reactie

Zondag geweest...maar er waren te weinig bezoekers.  Spijtig voor de organisatoren, maar wel aangenaam voor mij. 

Zo kon ik rustig al het bestelde afhalen, en was er een stoeltje bezet, liep ik gewoon door naar de volgende.

 

Dat geeft moed (hoewel mijn portemonnee klaagt 😽) voor volgende zaterdag...

2022Breda.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...