Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Er zijn twee belangrijke indelingen : die op papier (40%) en die in het album (60%).

 

Die op papier die minder dan of A4 zijn in meer dan 40 showmappen met plastieken etuis, meestal gerangschikt volgens tekenaar, die gerangschikt staan volgens herkomst (Vlaanderen, Wallonië, Frankrijk, Nederland, GB, Duitsland,...)

Groter dan 14 zitten in een 3-tal A3 of A1 tekenmappen.

 

Wolinski gezien in Angoulême, nog voor hij president was;

Cabu, Phlippe Honoré en Charb in Arras (nog in het kasteel)

Tignous in Gonneville-la-Malllet

Coco in Tourcoing (toen nog in de kapel)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ja, ik ben geweest...(voor de liefhebbers ik ben volop aan het scannen).

 

Zelf ben ikzelf wel altijd gescand bij het binnenkomen...en dankzij de Security ben ik 16 keer (!) moeten verhuizen met mijn stoeltje, hoewel ik in slaap lag en er een zee van ruimte was.

De zaterdag was het drukst maar toen heb  ik weinig security gezien....

post-139-0-96681500-1423133887_thumb.jpg

Link naar reactie

en dat cijfer kunnen scoren !! en toch nog tijd vinden om slaapje te scoren nog :e015:  , amaai : zal nog veel moeten meelopen en leren aan die oude ratten daar ..

 

:e005:  :e005: .

 

hehe ben erg benieuwd naar je dedi's en die zijn je van harte toegewenst ook .

 

Heb de beelden gezien van de opening , hoe de mensen gelijk marathon lopers zijn gestart , echt zot die beelden om te zien , toch ongelofelijk dat , en dan jullie op je eigen wijze , dan toch naar huis gaan met zo'n 

mooi aantal dedi's mee : Heb daar maar 1 woord voor ; Respect man .

Link naar reactie

Als Johan daar tussen zit, dan wil ik het ook zien. Link? 

Ik zal je moeten teleurstellen, meestal kom ik rustig als laatste binnen...

 

Bvb. terwijl iedereen donderdag in de regen voor de ingang stond te wachten, zijn Pierre en ik nog een warme choco gaan drinken in een plaatselijk café.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Rotterdam, een nieuwe locatie...

 

Het waren de gebruikelijke problemen : langer wachten voor men binnen kon (gelukkig was het niet aan het regenen), geen kassa voorzien om signeertickets te kunnen kopen (ik heb nog 0,60 euro te goed), maar laten we het possitieve zien : waar vind je nog zoveel buitenlandse gasten (en ja we zijn verwend met mooie tekeningen).

 

Persoonlijk hééél tevreden met de Nederlandse Dinesh Van Den Berg, die bij Windmill zat, en de Kroatische Helena Klakopar, die in Angoulême nog een prijs heeft gewonnen.

post-139-0-25541400-1425203873_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest, maar matig tevreden...

 

Ik had er een paar aangeduid bij het stripschap-kraam maar die zijn niet gekomen : Annelies van Heijst, Tom Humberstone, Kas Van der Linden, Tjeers Royaerts, Arjan Wilschut...

 

Ik heb dan maar enkele gezien die ik bij latere beurzen gepland had : Mark De Jonge (Wilrijk), Aimée De Jongh (Utrecht), Ulrik Nilsson (Aarschot).

post-139-0-94558600-1425802350_thumb.jpg

Link naar reactie

In Utrecht ook Guido Van Driel ontmoet :

 

Guido : Maar ik herken je !!

Ik : Aja ? (verwonderd want toch al een tijdje niet meer gezien)

Guido : Het was in Angoulême

Ik : Aja ? (verbaasd, want hem toen niet gezien)

 

En toen toonde hij me een foto in mijn typische houding (slapend op een stoeltje)

Link naar reactie

Zondag geweest naar Soignies (Zinnik voor de fervente Vlamingen) en dat was een heel ander verhaal.

 

Ik had er twee aangeduid voor de tweede maal...in de voormiddag Jean-Luc Delvaux (was veel volk zeg) en in de namiddag Stacy Tarumbana (komt ook in Geraardsbergen, maar gedaan is gedaan).

 

Voorts ook nog 2 gevonden van een collectief die ik nog niet kende Cage d'escalier.

 

Baloo had er ook veel succes met zijn nieuwe album "Les collectioneurs".  Ook niet vreemd want hij had ook 3 tekenaars mee : Philippe Foerster, Laurent Libessart en Toshy.

post-139-0-85130900-1427062450_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest, en ja er was veel volk.  Maar ik was tevreden...ik had wie ik had aangeduid : één van mijn A-lijstje Roman Surzenkho (had het meeste volk, maar gelukkig tekende die ontzettend vlug) en één van mijn B-lijstje Dominique Rousseau (ik was zelfs lange tijd de enige die wachtte).

post-139-0-63657000-1427664940_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag geweest naar Geraardsbergen, ik moest daar feitelijk niet zijn, maar ze zijn daar zo sympathiek...

 

Het is de thuisbasis van Ingrid De Vuyst, dus ik heb haar gestalkt.  Gelukkig voor haar heb ik niet alleen voor haar een tekening gehaald...ik wou er sommigen voor de tweede maal (of zelfs meer).

post-139-0-49163600-1427736234_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag, het was een mooie zonnige dag, het was de koers Paris-Roubaix, maar ik ben toch geweest.  Maar ja er was een tiental man aangekondigd die ik nog niet gezien had, en sommige tekenaars (Shellac, Walter Bruneel,....) had ik al lange tijd niet meer gezien

 

Ik heb daar wel een vreemde vraag gehad van Tokyo Doll....  Ik ben gewend dat ze me af en toe portreiteren, maar nog nooit heeft iemand me gevraagd of het met stoppelbaard (zoals gewoonlijk in het weekend) of gladgeschoren moest zijn...Japanse hoffelijkheid zekers :e005:

post-139-0-64949500-1428878019_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Daarna naar het Klaxon-festival van Bries in Borgerhout.  Ik had het blijkbaar verkeerd gelezen...ik dacht dat het tot 22u00 was, maar de boekenbeurs-kramen waren al aan het opruimen om 18u00.

 

En bij het terugkeer naar huis nog een grotere verrassing.  Men had mijn autoruit ingeslagen om mijn GPS te stelen.  En dat waar er veel auto's passeerden !!

 

 

post-139-0-56112300-1431209242_thumb.jpg

Link naar reactie

Ok, het is misschien ver rijden. :e009:

 

Maar ik kon parkeren net voor de ingang en er waren maar 45 gegadigden voor 30 tekenaars.  En neen er was geen controle, er werd dus behoorlijk wat gefoefeld door onze Waalse vrienden.... :e010:

 

Ik had er drie "nieuwe" aangeduid.  Er was er eentje afwezig, maar dat werd gecompenseerd door Laëtitia Copine, die dan weer niet eerst werd aangekondigd.  Ze zei me dat ik de allereerste was die een signeertekening vroeg.

Bovendien ben ik ook eens langsgeweest bij de familie Eppe.  Verleden keer had Emilie me een tekening bezorgd.  Dat moet goed meegevallen zijn, want nu had haar broer Xavier ook een boekje gemaakt (dus met weer een tekening als gevolg)

post-139-0-64552300-1432500395_thumb.jpg

Link naar reactie

Tja, Virton ligt wel in één van de verste uithoeken van België, maar ja als je persillustratoren wil tegenkomen....

 

Er werd ook veel aandacht besteed aan de veiligheid (herinner je Charlie Hebdo), daarom werd het festival dit jaar niet in tenten gehouden, maar beneden in het Gemeentehuis.  En ook hadden ze een viertal agenten gevonden om ons te beschermen :ph34r:

post-139-0-87842500-1433020715_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...