Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Er waren nu twee verschillende standen : ééntje voor boeken en ééntje alleen voor tickets (1 gewoon en 2 als jezelf een boek meehad)

Er was wel controle, maar de controleurs waren slecht ingelicht...ze namen altijd maar één bonneke ongeacht het boek dat je meehad...

 

Ze hadden ook beter een uurtje vroeger aan de veiling begonnen.  Daarom was er minder volk aanwezig. 

Voor mij viel dit mee want dan waren er minder opbiedingen, en heb er 2 van de 3 aangeduide gewonnen...

 

 

post-139-0-24041800-1449393749_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Terug van het internationale festival van Angoulême.

 

En ik heb het internationaal gemaakt met tekeningen van o.a. een Spanjaard, 2 Vlaamse, 2 uit Zweden, 3 uit Italië, een Fin, 2 Duitsers, een Taiwanese, een Israeliet, een Amerikaan en natuurlijk talrijke Fransen waaronder ééntje met Vietnamese roots..

post-139-0-27510700-1454493170_thumb.jpg

Link naar reactie

Terug van het internationale festival van Angoulême.

 

En ik heb het internationaal gemaakt met tekeningen van o.a. een Spanjaard, 2 Vlaamse, 2 uit Zweden, 3 uit Italië, een Fin, 2 Duitsers, een Taiwanese, een Israeliet, een Amerikaan en natuurlijk talrijke Fransen waaronder ééntje met Vietnamese roots..

 

Welke Fin? Ik heb werken van verschillende Finse stripauteurs.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Zaterdag geweest naar Londen.  Ik denk dat het festival wat vervloekt is voor mij.  Twee jaar geleden heb ik lang gezeten bij Bob Layton (ik bleef zitten want had mijn tekening besteld in den beginne op het sketchblad - hij heeft er die dag maar 5 gedaan en ik was erbij :e002: .

 

Gisteren was mijn "zwart beest" Jill Thompson.  Die zat in een praatpanel, in een speciale signeersessie en had veel te babbelen (haar familie was meegereisd - haar nichtje een aankomend talentje).  Kortom ze is

maar komen opdagen om 14u30.  Samen met de andere wachtenden hadden we al zelf een signeerlijst aangemaakt, en er onze naam kunnen opzetten.  Het is dan uiteindelijk toch gelukt, maar ben daarna naar huis vertrokken.  Spijtig maar, ik heb niet veel van de beurs kunnen zien...zou het elk jaar prijs zijn ??

post-139-0-80215500-1456043954_thumb.png

Link naar reactie

Ik ben vandaag geweest.  Ik moest daar feitelijk niet zijn, maar het was de laatste keer, helaas.

 

En in feite ben ik gegaan om verschillende mensen te zien :

=> Wim Swerts, die voor de volgende P@per een pagina gaat maken

=> Ivan Bulté om eindelijk eens werk te maken van een nieuwe cover

=> Marksken die had CD's gaan halen en een signeersessie in HBL had meegemaakt van Michaël Olbrechts

=> Nico, waar ik eindelijk een pakje strips kon afgeven, die ik in Breda was gaan halen

=> Pierre die ik een zware tas met filmkes moest afgeven

.....

post-139-0-18025100-1456100896_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest naar de stripdagen in Rijswijk.  ik denk dat ik al eens in die Broodfabriek ben geweest...

 

Ik ben begonnen in de verste linkerhoek,  Maar wat was het daar koud zeg.  Ik hoop dat ik de aanwezige stripmannen en stripmiekes een beetje heb kunnen verwarmen met mijn gezever en werkopdrachtjes.

In de namiddag meer naar het centrum opgeschoven.  Daar was het gelukkig iets warmer (hadden ze de verwarming gevonden ??).

 

Om vier uur vond ik dat de hal er vrij leeg uitzag (er stonden meer personen achter de stand dan ervoor).  Toch raar want 's morgens bij de inkom was er een massa volk ondanks de dure inkomsprijs.

 

Op zich wel blij dat ik geweest ben, maar ik denk er wel niet dat ik er twee dagen aanwezig kon zijn.

post-139-0-89082600-1456649470_thumb.png

Link naar reactie

 

Om vier uur vond ik dat de hal er vrij leeg uitzag (er stonden meer personen achter de stand dan ervoor).  Toch raar want 's morgens bij de inkom was er een massa volk ondanks de dure inkomsprijs.

 

 

Er waren drie beurzen in de Broodfabriek, ook een neuzel (?) beurs en een india beurs. Men stond gemoedelijk door elkaar.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Geraardsbergen is weer voorbij gevlogen.  Voor de tekenaars moest het niet echt, want ik had iedereen al eens gezien, behalve eentje Luc Govaert, en die heb ik dan ook gedaan.

 

In feite zat ik er met de tekenaar Sandro Cocco, en die was héél tevreden... 

Ik wou Bart Pletinckx eens aansporen om eindelijk de volgende cover voor P@per te maken...

Ook wou ik Marksken zien die had Craig Thompson voor mij in Leuven gaan halen.

En Peter had ook een tekening van Guy Colwell voor mij bij.

In feite genoeg redenen om aanwezig te zijn.

 

Ik heb dan ook genoten van de mattetaarten....

post-139-0-64571800-1458518215_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Aha, tijd voor mijn favoriete beurs.

 

We (Pierre en ik) waren er goed op tijd want we brachten ook Geo mee.

 

Spijtig dat er een paar afwezigen waren, die ik nog niet had gezien.  Maar ik heb me zeker niet verveeld...er waren zoveel tekenaars die ik graag eens (terug)zag.....

 

Voor de organisatie mocht er misschien iets meer volk zijn, maar persoonlijk vond ik het prima zo....

En zeker een pluim voor Robin Mies, want die heeft me de langste tijd moeten verdragen (en dan nog in zijn pauze...)

 

 

post-139-0-61871100-1459725294_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb er af en toe naar gekeken en eindelijk staan de eerste 481 namen bekend voor het Comicssalon te Erlangen.

 

En ik zie bvb. Griffo, Olivier Schrauwen, Simon Spruyt en Brecht Evens.

Alsook mijn noorderburen Marcel Ruijters, Erik Kriek en Ben Gijsemans.

Wie volgt ??

post-139-0-63587600-1462054910_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Als Vorschau darauf präsentiert das Projekt „Parade“ einige der wichtigsten zeitgenössischen Comic-Künstler: Brecht Evens, Ben Gijsemans, Olivier Schrauwen, Simon Spruyt und Guido van Driel werden in

Erlangen nicht nur ihre Arbeiten ausstellen, sondern unter der Schirmherrschaft der niederländischen Comic-Legende Joost Swarte und des belgischen Zeichners und Autors Randall Casaer auch ein tägliches

Comic-Magazin produzieren.

Link naar reactie

Vandaag geweest om enkele hiaten te vullen in mijn stripcollectie bij

 

=> Pascal Schokaert deel 2 van de James Bond A4-reeks;

=> Wouter Van Ghysegem : het album Dieven (2de A5 bij Bonte)

=> Peter Brutin & Matthias Cruyssaert : delen 3 en 4 van Commisaris Moordenaar

=> Aaargh deel twee van familie De Koninck

=> Yan Gevuld met deel 3 van zijn hardcover-reeks

post-139-0-92728900-1463349556_thumb.jpg

Link naar reactie

Vandaag gekozen voor Hanret.  Ze hadden weer een nieuw systeem ingevoerd.  Nu kon je op voorhand je albums aanduiden op een blad, en die albums waren dan klaargelegd aan de kassa waar je kon afrekenen.

Op zich een goed systeem, maar spijtig genoeg was ik er maar om 9u30 en was al één album, die ik wou, niet verkrijgbaar meer.

 

Toch nog een gewenste Pino Rinaldo bij Soleil op de kop kunnen tikken.

Alsook een Delcourt-uitgave van Thierry Gioux.  Ik wou graag zijn inkleurster Nuria Sayago, en daarom heb ik dus in de namiddag mooi 5 uur staan wachten om hen te bemachtigen.

Gelukkig had ik company van Bouwertje...

post-139-0-96747800-1463861905_thumb.jpg

Link naar reactie

In de voormiddag geweest.  Er was minder volk voor de deur (waar ik trouwens er pal tegenover kon parkeren), omdat ze dit jaar geopteerd hadden om bijna uitsluitend fanzines uit te nodigen.

Dat kwam mij goed uit, want ik zou toch maar in de voormiddag aanwezig zijn.

 

Eerst drie gevestigde waarden gedaan die je kon aankopen in de boekenstand.  en daarna nog (voor mij dan) "nieuwe tekenaars" bij een drietal fanzines bezochtt...

post-139-0-59652000-1463957969_thumb.jpg

Link naar reactie

In de namiddag gearriveerd, zeker voor de gasten van Alain Poncelet.

 

Tevens ook geprofiteerd om André Benn te laten signeren in mijn Arcadia-uitgave.  Ik had wel het album al in Rijswijk aangeschaft, maar André had toen geen tijd, en ik had toen geen tijd...

 

Ik was wel verbaasd dat er zoveel volk aanwezig was (ik heb dus maar een klein gedeelte kunnen zien)

post-139-0-12081300-1463958469_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag geweest naar Haarlem.

 

Het was er zonnig weer, dus in de voormiddg op de buitenbeurs vertoefd.  Alleen een beetje wind minder op sommige plaatsen mocht wel...

 

In de namiddag dus in de Philharmonie, waar ik zeker twee uren heb staan wachten (in mijn geval zitten) op tekenaar Ibrahim R. Ineke.

Alleen de geplande Thaïs Massop heb ik er niet gevonden, was die er wel die zondag ??

post-139-0-03362800-1465162154_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...