Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Er viel vandaag een centimetertje sneeuw en de helft van het land stond weer in rep en roer.

 

Ik vraag me af of dat in landen waar er echte sneeuwval ook zo is *kuch*... Ik denk hierbij aan Zwitserland bijvoorbeeld.

 

Ik zat begin deze week in Helsinki.

Zondagavond geland met 20 à 30 cm sneeuw (startbaan netjes vrijgemaakt), geen probleem. Gemiddelde temperatuur -9, met een dipje op woensdag van -14, geen probleem.

Autosnelwegen en gewone wegen compleet besneeuwd en vol met ijs, geen probleem (ze houden de maximum snelheid aan).

Zout strooien kunnen ze daar niet (niet effectief bij die temperaturen), het is daar grind. Veel helpt het niet, maar toch: geen probleem.

 

Hier waait er wat stof door de lucht en, inderdaad, gans het land staat in rep en roer...

 

In andere landen is dat dus niet zo.

MAAR daar zijn ze dat gewoon, hier niet. Daarom dat we in het nieuws ook 300 minuten besteden aan een fuckin' non-onderwerp.

Och ja, wat zouden wij Belgen doen mochten we niet kunnen zagen.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik zat begin deze week in Helsinki.

Zondagavond geland met 20 à 30 cm sneeuw (startbaan netjes vrijgemaakt), geen probleem. Gemiddelde temperatuur -9, met een dipje op woensdag van -14, geen probleem.

Autosnelwegen en gewone wegen compleet besneeuwd en vol met ijs, geen probleem (ze houden de maximum snelheid aan).

Zout strooien kunnen ze daar niet (niet effectief bij die temperaturen), het is daar grind. Veel helpt het niet, maar toch: geen probleem.

 

Hier waait er wat stof door de lucht en, inderdaad, gans het land staat in rep en roer...

 

In andere landen is dat dus niet zo.

MAAR daar zijn ze dat gewoon, hier niet. Daarom dat we in het nieuws ook 300 minuten besteden aan een fuckin' non-onderwerp.

Och ja, wat zouden wij Belgen doen mochten we niet kunnen zagen.

 

Ach, in Nederland werd code oranje afgegeven. Mensen werd afgeraden met de auto af te rijden. We hebben zonder problemen onze tandarts in Den Haag bereikt 60 km waarna we mijn schoonmoeder in Spike City bezochten 50 km en weer veilig in ons stadjie aankwamen 65 km. Het was wel heerlijk rustig op de baan, al die hollanders bleven lekker thuis.

Link naar reactie

Ik zat begin deze week in Helsinki.

Zondagavond geland met 20 à 30 cm sneeuw (startbaan netjes vrijgemaakt), geen probleem. Gemiddelde temperatuur -9, met een dipje op woensdag van -14, geen probleem.

Autosnelwegen en gewone wegen compleet besneeuwd en vol met ijs, geen probleem (ze houden de maximum snelheid aan).

Zout strooien kunnen ze daar niet (niet effectief bij die temperaturen), het is daar grind. Veel helpt het niet, maar toch: geen probleem.

 

Hier waait er wat stof door de lucht en, inderdaad, gans het land staat in rep en roer...

 

In andere landen is dat dus niet zo.

MAAR daar zijn ze dat gewoon, hier niet. Daarom dat we in het nieuws ook 300 minuten besteden aan een fuckin' non-onderwerp.

Och ja, wat zouden wij Belgen doen mochten we niet kunnen zagen.

 

Mijn schoonfamilie woont in Finland. Dat is inderdaad het meest winterse land van Europa.

Ze laten daar regelmatig een sneeuwruimer door de straten rijden en hier en daar wordt er gestrooid met grind. Ongelooflijk hoe fluks die Finnen door het winterse verkeer rijden. En de chauffeurs hebben daar een 'cool', allesbehalve het haantjesgedrag dat je hier bij veel chauffeurs ziet, waarvan er vele vastgeplakt zitten aan hun claxon. Niet toevallig dat de meeste goede rallyrijders Finnen zijn.

Met vliegtuigen hetzelfde. Een aantal jaren geleden waren er op een winterdag erg gure winteromstandigheden op Zaventem. Ijzelglad en dichte sneeuwbuien. Alle vliegtuigen werden omgeleid naar Rijsel en andere vliegvelden over de grens. Er was maar een maatschappij die dierf landen in Zaventem, vlekkeloos dan nog. Inderdaad: Finnair.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Ik ga zo dadelijk meedoen met een quiz en heb daarvoor een lijstje sport uit het hoofd geblokt.

Ik weet nu wie de aanvoerder van de belgische zwemploeg is, waarheen Witsel verhuisd is, wie de nieuwe ploegmaat van Boonen wordt, wie De Beste Helper (of iets dergelijks, met de Kristallen fiets) is. Ook de coach van het Duitse elftal is me niet onbekend.

Straks word ik nog een echte man!

 

Ik nam jaren geleden dikwijls deel aan quizzen. Lijstjes blokken hielp niet, want zelden wordt iets gevraagd wat je geblokt hebt. Het enige dat helpt is de actualiteit volgen.

Maar eigenlijk heeft iedereen zijn specialiteit in quizzen. En zelfs in quizzen in een bepaald doelgebied geeft iedereen nog zijn specialiteit. Zo stond ik tijdens muziekquizzen in voor hard rock & heavy metal, industrial, punk, americana en country,, terwijl ik in de filmquiz verantwoordelijk was voor de antwoorden over westerns en films uit de thirties, forties en fifties.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Eens proberen de volgende keer ik bij de drankboer kom.

 

Die Radieuse bestaat al bijna twintig jaar. De Royale is inderdaad vrij nieuw, en hij is redelijk goed.

Maar weet dat dit abdijbieren zijn, d.w.z. industrieel gebrouwen bieren met betrachting het niveau van Trappisten te behalen. Maar Trappisten zijn natuurlijk veel beter. Alhoewel smaken durven verschillen...

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...