Ga naar inhoud

Catawiki Veiling


Bonte

Recommended Posts

Zal dan ook maar de topic over de Catawiki veiling terug opstarten. B)

 

Nieuw is dat hele ritz nieuwe veilingen die ze gaan doen met Kunst, speelgoed en Franstalige veilingen, ik ben benieuwd.

 

Ik ben ook blij dat je nu anoniem kunt posten, als iemand B***e zag dachten ze dat ik het was maar dat was niet altijd zo.

Link naar reactie

Zal dan ook maar de topic over de Catawiki veiling terug opstarten. B)

 

Nieuw is dat hele ritz nieuwe veilingen die ze gaan doen met Kunst, speelgoed en Franstalige veilingen, ik ben benieuwd.

 

Ik ben ook blij dat je nu anoniem kunt posten, als iemand B***e zag dachten ze dat ik het was maar dat was niet altijd zo.

 

'k Heb gezien dat de stripveiling op woensdag is verdwenen.

 

Heb ik (op de oude site) iets over het hoofd gezien, werd dit aangekondigd??

Link naar reactie

Er komen wel meer veilingen aan dan er weekdagen (niet-weekend) zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze de meest succesvolle veiling inkorten.

 

Op de kijkdagen pagina's staat de woensdag nog als stripveiling: http://veiling.cataw...kdagen/woensdag

 

Dit stond er in hun nieuwsbrief van afgelopen vrijdag:

 

"In verband met Sinterklaas is er komende woensdag geen stripveiling."

Link naar reactie

Ik heb vanmorgen een strip ontvangen die ik op de Catawikiveiling gekocht heb.

De verkoper vroeg 18 euro voor de verzendkosten, terwijl de werkelijke frankeerwaarde 8,65 euro bedraagt.

Is het al zo ver gekomen dat sommige verkopers winst moeten maken met de verzendingskosten? :(

Voor mij is dit diefstal!

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik heb vanmorgen een strip ontvangen die ik op de Catawikiveiling gekocht heb.

De verkoper vroeg 18 euro voor de verzendkosten, terwijl de werkelijke frankeerwaarde 8,65 euro bedraagt.

Is het al zo ver gekomen dat sommige verkopers winst moeten maken met de verzendingskosten? :(

Voor mij is dit diefstal!

 

Ik koop niet of nauwelijks op Catawiki en als ik verkoop reken in alleen de verzendkosten. Heb je zelf niet nagedacht over waaruit die €18,00 bestond Suske? Ik zou zelf altijd even een check op basis van gewicht doen en een kleine opslag voor plakband en papier zou ik kunnen billijken. En anders dus geen deal -_-

Link naar reactie

In de factuur staat ook dat een te veel aan berekende porto tussen koper en verkoper hoort te worden verrekend. De verzendkosten zijn niet altijd precies in te schatten en het is wel zo netjes als de verkoper het zelf aangeeft en terug stort, maar als koper kun je er om vragen en hoor je het verschil terug te krijgen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zondagnacht om 1u28 (10 december dus) een album besteld van een bepaalde reeks.

 

Zopas gekeken in mijn inbox, nog steeds geen reactie.

 

Kijk ik nog eens op de site naar andere exemplaren van hetzelfde album, zie ik er dezelfde verkoper weer tussen staan met krek dezelfde titel, nu een euro meer.

Datum van aanbieding: 10 december!!!

 

Ik heb het opnieuw aangeklikt, en heb met mijn nieuwe bestelling volgend bericht meegezonden:

 

 

Hallo, op 10 december heb ik dit album al bij u besteld voor 4,95 euro.

Diezelfde dag is dit album voor 5,95 euro opnieuw aangeboden op deze site.

Aangezien ik op de eerste strip nog geen reactie heb gehad, veronderstel ik dat het om hetzelfde album gaat?

Indien niet, dan hoef ik natuurlijk maar één exemplaar.

Mvg Wim

 

Afwachten of ie zich verwaardigd om te reageren...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook soms teveel al heb gerekend , MAAR ik laat dat aan de koper weten en ik stort het verschil terug met bijpassende excuses.

Ik heb dat tot mijn sch en schande al doende geleerd wanneer ik weer eens te weinig aanrekende

 

2

Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, 
 C'est une femme qui se noie. "

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Jongens, nog steeds geen envelop, waarom duurt dit toch steeds zo lang?

 

Zou te maken hebben met de eindejaarsdrukte. Het is nl. niet CW die de enveloppen verstuurt, blijkt een bedrijf te zijn Davo en Lochem druk. Dit bedrijf drukt ook de envelop.

http://www.davo.nl/upload/file/38_DOC190711.pdf

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Ik hoop niet dat ik een zeur ben, maar ik heb nog geen envelop van november ( en ook niet van december) ontvangen. Ook totaal geen berichtgeving hierover, is het enthousiasme eraf bij catawiki?

 

Vandaag, 5 januari, is de stripenvelop van november 2012 met Olga Lawina uitgezet.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik heb gemerkt dat je op de stripveiling, eens het lot de 1000 euro heeft bereikt, maar kan opbieden per 100 euro. Dat is er toch echt over vind ik. :e010:

Kan dat niet aangepast worden? (bv per 20 euro)

 

Volgens mij kan je deze vraag het beste op het Catawiki forum stellen Suske...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Er zit logica in het bied systeem op Catawiki:

 

biedstappencatawikiveil.jpg

 

De € 100 biedstap van € 1.000 tot € 2.000 is percentueel gelijk aan de biedstappen van alle andere ranges, namelijk 10% van het beginbedrag. De enige uitzonderingen daarop zijn de eerste 2 ranges tot € 100, waar de biedstappen percentueel hoger liggen.

 

Mij lijkt er niet mis met dit systeem.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

http://veiling.catawiki.nl/kavels/43569-donald-duck-ik-donald-duck-deel-1-deel-2-hc-1e-druk-1976

 

Bij deze prijzen zou ik het ook overwegen om wat dingen te verkopen :e010:.

Ik heb alleen deel 1, maar ik zie ze regelmatig op internet te koop staan. Niet zo moeilijk te krijgen dus.

 

Ik probeer mijn boeken altijd zo goedkoop mogelijk te krijgen, daar ik geen groot budget heb.

Maar zo te zien zijn er ook mensen die de boeken zo duur mogelijk willen kopen..

Link naar reactie

Maak er een setje van en bied het te koop aan!

 

Door eens door de verzameling te struinen en die strips te selecteren die niet snel meer zullen worden gelezen is er met de verkoop, al dan niet via catawiki, wat extra budget te verdienen voor nieuwe aankopen.

 

Mijn budget bestaat uit het geld wat ik verdien met de verkoop van mijn dubbele ;).

 

Ik verkoop het aan de 'normale' prijzen, dus geen absurde bedragen.

Maar ik probeer mijn boeken goedkoop te kopen, zodat ik nieuwe boeken heb, en met de dubbelen wat kan verdienen om weer nieuwe te kopen :).

Link naar reactie

Nee, want dan verdien ik niets, en dan is het budget op.. :)

 

Meestal koop ik een grotere hoeveelheid Duckjes. Daaruit haal ik de boekjes die ik nog niet heb.

En ik kijk of er geen mooiere exemplaren zijn dan de boekjes die ik wel al heb.

Dus dan heb ik én een paar nieuwe, én filter ik mijn slechtere, én hou ik er wat aan over om nieuwe te kopen :D.

 

Geen slecht systeem lijkt mij toch :D.

Link naar reactie

Dom antwoord, catawiki regelt alles voor je. Stuurt een note naar de koper. Zodra deze betaald heeft ontvang je een mailtje en mag je het item opsturen. Daarna duurt het een week of twee en ontvang je je geld.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...