Ga naar inhoud

Apostata V Bij Medusa


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik gun Ken Broeders van harte dat zijn strips verder uitgegeven worden. Hij is nog altijd één van de meest getalenteerde tekenaars. Scenario-gewijs zou ik hem toch aanraden van met een echte scenarist in zee te gaan. Zijn scenario's zijn niet slecht, maar missen toch net dat tikkeltje om de strips naar een echt zeer hoog niveau te tillen.

Natuurlijk: dan moeten er 2 mensen betaald worden en dat is in Vlaanderen waarschijnlijk niet altijd zo evident om er dan van te kunnen leven. Maar als de scenarist gekend is in Frankrijk kan dat natuurlijk wel deuren openen naar een veel grotere markt.

 

Prijsverlaging kan niemand tegen zijn.

Formaatverandering gruwelijk ik van. Ik heb nog liever dat het verkleint, dan vergroot om praktische redenen (kastruimte, hoogtes van de latten).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

 

 

 

 

Moest Medusa ook "Er Was Eens" van Nury en Vallée kunnen overnemen.  Het fonds van Medusa kan zo'n kwaliteitstitels gebruiken als ik kijk naar hun website.  http://www.uitgeverijmedusa.be/Home.html

 

 

 

Jaaaaaaaa Koen for president. Met Standaard was ik al klaar door al die ramsch acties maar toen ze "Er was eens" de wacht aan zegden was ik helemaal ontdaan. Een van de beste series naar mijn bescheiden mening. Goh wat zou het fantastisch zijn als die in het fonds van medusa opgenomen zou worden. :e005:  :e005:  :e005:  :e005:  :e005:  :e005:  :e005:  :e005:

Link naar reactie

Ik hoop dat de verspreiding even goed is; zullen we Apostata bv. nog in de Standaard Boekhandel vinden (heeft niks met de uitgeverji te maken)?

 

Ik denk dat dat de deal met Standaard Uitgeverij zou kunnen zijn.

 

SU zal Ken al betaald hebben voor zijn platen, Medusa zal de drukkosten op zich nemen en Standaard zorgt mee voor een goeie verdeling in ruil voor een percentage. 

Dat zou mij een goeie deal voor alle partijen betekenen.

Link naar reactie

ik kan alleen maar beamen wat reeds gezegd is. medusa goed bezig, su kip met gouden eieren (maar ze hebben die kippen dus neem ik het hen niet kwalijk), ken broeders brengt goeie kwaliteit.

nu een deal met glenat of delcourt?

Link naar reactie

Het is alleszins een mooie zet van Medusa, en als Mario Boon juist zit met zijn analyse, dan is het idd een mooie winwinsituatie, en verklaart dit ook waarom de prijs kan zakken.

 

Maar om Medusa nu heilig te verklaren.... "De Madonna van Pellini" beschouw ik echt als de zwakste strip die ik dit jaar heb gekocht, en ik koop 'nogal' veel... . Hopelijk was dit een faux-pas en herpakken ze zich; Die Juarez ziet er me wel goed uit.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Maar om Medusa nu heilig te verklaren.... "De Madonna van Pellini" beschouw ik echt als de zwakste strip die ik dit jaar heb gekocht, en ik koop 'nogal' veel... . Hopelijk was dit een faux-pas en herpakken ze zich; Die Juarez ziet er me wel goed uit.

 

Bowen is ook zeer slecht.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

zouden ze bij Medusa herdrukken maken van de vorige Apostata's ,in zelfde formaat dan als de andere medusa drukken ???

Dan beter ineens een integrale van deel1-3. Ondertussen 'ns gekeken waar Apostata bij mij in de kast staat en ontdekt dat ze plat liggen (helaas, heeft te maken met plaatsgebrek) dus momenteel gaat dat groter formaat me niet echt storen denk ik.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

 

 

 

Bij Standaard willen ze gewoon dat elke reeks een bepaald bedrag opbrengt zelfs als het "maar enkele duizenden" exemplaren verkoopt, zo komt men aan een veel te hoge prijs voor een reeks als Apostata.  Men wil bij SU enkel kippen die gouden eieren leggen als Kiekeboe of Urbanus.  

Bij een kleinere uitgever zal men zééééér content zijn met een oplage van duizenden maar belangrijker : ook met een kleinere winstmarge.  Zo zal men daar dan ook meer belang hechten aan een mooiere, grotere uitgave met eventueel een harde kaft.

Belangrijkste is nu : blij zijn dat Apostata wordt voortgezet want het zag er op een bepaald moment echt niet goed uit ondanks de uitmuntende kwaliteit van verhaal en tekeningen.  Een wijziging in formaat is dan zeker geen probleem. :)

 

Moest Medusa ook "Er Was Eens" van Nury en Vallée kunnen overnemen.  Het fonds van Medusa kan zo'n kwaliteitstitels gebruiken als ik kijk naar hun website.  http://www.uitgeverijmedusa.be/Home.html

 

Wind in de Woestijn...  eusa_whistle.gif

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Wat ik niet zo goed begrijp wie die heruitgaven zal kopen die bij Medusa zullen verschijnen van deel1-4? De doorsnee stripliefhebber zal deze reeks al in zijn verzameling hebben en niet nogmaals kopen? Ook al is het een mooier formaat.

 

Ik kan me niet voorstellen dat Medusa daar veel zal aan verdienen aan deel 1-4?

Link naar reactie
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...