Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
richard

200 Jaar Strips In Nederland

Recommended Posts

De Familie Doorzon staan aan het begin van mijn stripcollectie. Mijn vader was een fan, en dit album is één van de weinig dingen die uit z'n autowrak gered zijn.

Ik hield er wel van. Lang geleden dat'k het nog las.

Dirkjan las ik ook meer dan nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dirkjan is toch wel populair. Op facebook worden de moppen graag gedeeld. Ik denk dat die ledengroep meer dan 10000 leden telt

Fam. Doorzon was ooit heel revolutionair/grof. Nu heeft de tijd 'm ingehaald. Ik koester de albums wel. Ik heb ze allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

In Nederland ook al jaren de populairste humoristische strip. Tegenwoordig ook in de Eppo trouwens. Dirkjan in de gewone wereld vind ik leuker dan in andere werelden,maar hoe dan ook is het erg grappig. De Familie Doorzon doet ook wel denken aan familie Flodder. Peter de Wit heeft trouwens een strip die erop lijkt: De Familie Fortuin. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nederlanders zijn goed in wat grovere humor in de strip: Fokke en Sukke, Klepzeiker, Pardon Lul etc etc 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Lees net dat Retep een strip is van Eric Schreurs. Ik maar denken dat Retep voor Peter staat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Vandaag geweest. Heb me er zeker vermaakt. Eppo krijgt er ook veel aandacht, de herlancering bedoel ik dan. Verder ook aandacht voor de Grote Drie: Marten Toonder, Hans Kresse en Pieter Kuhn, maar ook voor tijdgenoot Alfred Mazure. Alle periodes uit de Nederlandse stripgeschiedenis komen denk ik wel aan bod en verder heel wat mooie originelen gezien waarbij vooral de tekeningen van Daan Jippes (op scenario van Lo Hartog van Banda) voor Asterix mij opvielen. 

Al in al is het de moeite waard en gelukkig was het een mooie, zonnige dag. Altijd leuk om weer eens in Den Haag te zijn. Zondag 12 januari is de laatste dag van de tentoonstelling. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Museum Meermanno verlengt wegens succes tentoonstelling ‘Strips! 200 jaar Nederlands beeldverhaal’

De tentoonstelling ‘Strips!’ is al door bijna 15.000 stripfans en gezinnen met kinderen bezocht. Wegens het succes van de tentoonstelling verlengt het museum de tentoonstelling t/m de voorjaarsvakantie van 2014.

http://www.meermanno.nl/index/-/p-1531

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Is er iemand bekend met Peter Pontiac? Heb eens gebladerd in zijn verzamelalbum Rhytm en het viel me op dat zijn werk doet denken aan Robert Crumb. Misschien komt het door de illustraties van popartiesten die ik ook heb gezien van Pontiac maar het deed me denken aan Crumb. Is er iemand die zijn stripverhalen heeft gelezen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Omdat deze tentoonstelling verlengd is zal ik wat foto's posten, zo weet je een beetje wat je kunt verwachten...

Beneden bij de garderobe is veel ruimte voor Eppo. Vitrines voor Franka, Storm, Max Miller,

post-78-0-66597100-1390300124_thumb.jpg

Elsje,

post-78-0-40758900-1390300125_thumb.jpg

Guardian,

post-78-0-18938100-1390300126_thumb.jpg

en bijvoorbeeld VIRL.

Dan boven rustig kijken naar heel veel oude strips, publicaties en originelen:

post-78-0-09668600-1390300119_thumb.jpg

post-78-0-81225700-1390300119_thumb.jpg

post-78-0-58837200-1390300120_thumb.jpg

post-78-0-45118300-1390300121_thumb.jpg

Hier hangen zelfs de Asterix pagina's van Daan Jippes!

post-78-0-31921300-1390300122_thumb.jpg

En dan niet vergeten boven het verborgen Robbedoes zijzaaltje op te zoeken!

post-78-0-07568800-1390300123_thumb.jpg

Met ook een aantal originele tekeningetjes van Morris, Peyo, Franquin en een pagina van Hubinon...

post-78-0-83296400-1390300123_thumb.jpg

Aanrader!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er iemand bekend met Peter Pontiac? Heb eens gebladerd in zijn verzamelalbum Rhytm en het viel me op dat zijn werk doet denken aan Robert Crumb. Misschien komt het door de illustraties van popartiesten die ik ook heb gezien van Pontiac maar het deed me denken aan Crumb. Is er iemand die zijn stripverhalen heeft gelezen? 

Kraut is een absolute aanrader, een must have.

http://www.jeroenmirck.nl/2011/09/stripklassiekers-kraut-peter-pontiac/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Indrukwekkend. Is helemaal langs mij heen gegaan. Bedankt voor de tip retep! 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...