Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

BATGIRL VOL. 4: WANTED HC.

 

Gail Simone doet dat goed met vrouwelijke personages. De meest echte Bgirl die ik tot nu toe las, voor zover ik me herinner. Mooi wat er gebeurt tussen Barbara en haar pa, mooi in de zin van dat het nogal tragisch is. Hopelijk evolueert het zo verder. Waarmee ik niet bedoel dat ik Bgirl verdere shit toewens.

 

 

BATMAN VOL. 4: ZERO YEAR - SECRET CITY HC.

 

Een nieuw origin verhaal voor de hedendaagse nieuwe Batlezers. Het is er een waar je niet moet tegen opzien omdat het alweer het zoveelste origin geval is, het is zo fris en vers dat je de vorige misschien wel zult vergeten. Snyder en Capullo, they rock and they roll here!

post-503-0-09461500-1400974650_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

BATMAN: LEGENDS OF THE DARK KNIGHT VOLS. ONE & TWO.

 

Allemaal kortverhalen door verschillende schrijvers en tekenaars. Er staan een paar uitschieters in zoals LETTERS TO BATMAN (Steve Niles/Trevor Hairsine), A SLAM BRADLEY MYSTERY (Joshua Hale Fialkov/Phil Hester), UNNATURAL SELECTION (Ricardo Sanchez/Sergio Sandoval), DREAMING HE IS A BUTTERFLY (Christos Gage/Jheremy Raapack), OFF THE MENU (David Tischman/Chris Sprouse)...

 

Eigenlijk alles ervan graag gelezen, maar dit zijn ergens mijn meesteste favorietere... gevoorkeurdeste...

post-503-0-24291000-1402707134_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BATMAN AND ROBIN VOL. 4: REQUIEM FOR DAMIAN HC.

 

Zes hoofdstukken, UNDONE, DENIAL, RAGE, THE BARGAIN, DESPAIR en ACCEPTANCE. Ongeveer de stappen van het rouwproces, zeker? Vanaf hoofdstuk twee heeft telkens iemand van de Batfamilie een gastrol. Tomasi en Gleason vertellen en tekenen het op een leesbare manier, het is misschien wat topzwaar, maar het is naar mijn idee nergens te bombastisch. Een vader die om het verlies van zijn zoon treurt, dat brengt het nodige drama met zich mee, eh. Het is tenslotte Batman en die durft wel eens door te drammen.

 

Het enige minpunt, voor mij, is het aanvullende tekenwerk van Cliff Richards in THE BARGAIN. Niet dat het zO slecht is, maar Gleason tekent beter alleen.

 

UNDONE is zonder tekst, het script heb je als backup achteraan, met de platen in zw/w er naast. Een schoon extra.

 

Voor mij zal dit volume mijn jumping-off point zijn, heb ik mij voorgenomen. In ieder geval kun je het als een geschikt einde zien voor deze reeks.

post-503-0-54090200-1403385283_thumb.jpeg

post-503-0-49460400-1403385536_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Batman and Robin : Requiem for Damian HC is een goed boek. Voor mij is dit het echte einde van Morrs verhaal, al die jaren geleden begonnen. Batman Inc. vol 2 vond ik een te abrupt einde, dit is een heel mooie aanvulling.

 

Vanaf nu volg ik nog slechts één Batman reeks, die van Snyder.

Link naar reactie

De animatiefilm van Batman: Year One gezien en aansluitend het bonus Catwoman kortfilmpje. Zeer goed gedaan. Ik heb zin gekregen om de comic nog eens te herlezen.

 

batmanyearone658.jpg

 

catwoman-short_3-poster.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vandaag is Batman Day, nav vd festiviteiten rond 75 jaar Batman. Veel digitale Batman trades en issues zijn in promo. Zo heb ik via comixology earth one gekocht voor 2.69E en een speciale uitgave van Detective Comics 27 is gratis (ook een gratis papieren versie bij de SSZ als ik me niet vergis). Ik lees zelden digitaal, maar voor die priijzen wil ik het nog wel aanschaffen om eens uit te proberen als vakantielectuur.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Op vakantie gelezen:

 

Batman: Black Mirror/ Court of Owls / City of Owls / Death of the family (Snyder)

 

De eerste keer was ik niet helemaal overtuigd, de tweede keer wel. Zowat het beste van Baman sinds Gotham Central voor mij en ga ik zeker nog eens herlezen. Enkel Gordon vond ik minder interessant in de reboot. In Black Mirror daarentegen...

 

Batman: Earth One

 

Was een aangename comic, met enkele leuke/interessante veranderingen aan het origin verhaal. Zeker de moeite om te lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...

Hij staat online ondertussen. Schitterend initiatief! Nadat ik een tijdje terug voor het eerst enkele Batman-titels had gelezen, wist ik niet goed waar te beginnen. Het leek me zo'n warboel van uitgaven. Na het lezen van dit artikel... lijkt het een nog veel grotere warboel, maar nu heb ik tenminste een handige leidraad waar ik dankbaar gebruik van zal maken. Top!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Batman vol. 4 Zero Year - Secret City vind ik een degelijk boek. Meer kan ik daar niet over zeggen. Ik zal wel nooit een enthousiast fan van Snyder worden. De vonk slaat voor mij nooit over, behalve bij Batman vol. 1 en Batman Black Mirror. Ook in dit boek zitten weer saaie stukken, vind ik.

 

Van de tekeningen kan ik eigenlijk ook hetzelfde zeggen. Degelijk, maar ik vind ze steeds minder passen bij de reeks. Alhoewel er in de tekeningen toch wel momenten zijn dat de vonken wel overslaan, bijv. de scène in de grote zaal - wanneer hij 'zogezegd' Batman wordt.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Batman vol. 4 Zero Year - Secret City vind ik een degelijk boek. Meer kan ik daar niet over zeggen. Ik zal wel nooit een enthousiast fan van Snyder worden. De vonk slaat voor mij nooit over, behalve bij Batman vol. 1 en Batman Black Mirror. Ook in dit boek zitten weer saaie stukken, vind ik.

 

Van de tekeningen kan ik eigenlijk ook hetzelfde zeggen. Degelijk, maar ik vind ze steeds minder passen bij de reeks. Alhoewel er in de tekeningen toch wel momenten zijn dat de vonken wel overslaan, bijv. de scène in de grote zaal - wanneer hij 'zogezegd' Batman wordt.

Wat mij uit het verhaal haalde was het nieuwe kapsel v Bruce waardoor hij net te veel op Snyder begint te lijken. In de epiloog v een andere tekenaar is het gewoon Snyder. Vind ik toch een beetje erover. Voor de rest een goeie strip, ik lees deze Batman wel graag.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Een dik beest van een boek, eenentwintig hoofdstukken! En er komt nog een tweede volume! Een beetje intimiderend, nee? :)

 

Gelukkig vond ik dit superleuk om lezen.

 

Voor de personages, de good guys & gals, is dit echter een minder leuk gebeuren. Jim is the first to go, de anderen zullen volgen!... Een reis into darkness, met cliffhanger na cliffhanger, hEEl spannend allemaal! I kid u not.

 

Dit concept van met verschillende schrijvers een Batsverhaal te maken, dat zie ik momenteel ten zeerste zitten. Scott Snyder (ja, weeral :) ), James Tynion IV tesamen met John Layman, Ray Fawkes, Tim Seeley en Kyle Higgins, in mijn ogen doen die mannen hier niks verkeerd. Au contraire, ik hou van dit soort breed uitgesmeerd Batsgedoe. Het doet me ergens terugdenken aan de dagen dat DC nog DC was, de goodol'days.

 

Met artistieke namen als Jason Fabok en Dustin Nguyen is er ook niks verkeerd, verder zitten er ook geen prutsers tussen...

 

Ik heb geen flauw idee hoe dit in de media werd ontvangen, maar ik ontvang deze BATMAN ETERNAL VOLUME ONE met open armen. :P

 

Als ze zo verder doen met het vervolg, dan ben ik helemaal dik tevreden!

post-503-0-06157900-1417897253_thumb.png

post-503-0-21848700-1417897274_thumb.jpeg

post-503-0-82749000-1417897292_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Nu ik er mee gestopt ben, begin ik dit verdorie graag te lezen. Ge zult het altijd zien, eh, when the smoke is going down...

 

Ik ben er dus in feite niet mee gestopt...

BATWOMAN VOL. 5: WEBS.

 

Kate is hier niet meer de koude, grimmige tang uit de vorige delen. Ik begin sympathie voor haar te krijgen, medeleven zelfs. Dat is volgens mij door toedoen van Marc Andreyko, die zet hier een warmere Kate neer, ene met gevoelens. Een positieve evolutie!

 

Het grootste deel van het tekenwerk is van Jeremy Haun, welke ik ken van zijn The Darkness. Ik zie die mens zijn tekenwerk wel zitten.

 

Altijd het zelfde met die vleermuisgasten! Once you think you're out, they pull you right back in! :)

post-503-0-30198700-1418090419_thumb.jpeg

post-503-0-21399600-1418090443_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...