Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

Gentlemen, thank u!

 

Wow, Dick Grayson als Batman. Hier en daar kreeg ik wel eens mee wat Grant Morrison allemaal met Batman aan het doen was. Het maakt mij wel nieuwsgierig. Heeft iemand Morrison's Batman gelezen? Zal vast de moeite waard zijn bedenk ik me nu (pas).

Link naar reactie

Final Crisis is niet nodig, vind ik, als je ook Batman : Time and the Batman, en de Batman and Robin trades leest.

Time and the Batman wordt door velen vergeten, maar dat boekje bevat de twee missing chapters uit de hele RIP saga, en handelen over de final crisis zaken, en is pas een hele tijd later uitgekomen.

 

edit : niet luisteren naar spiff. Morrs run op Batman is goed. Ge moet er uw gedachten bijhouden, en sommige dingen twee keer lezen, maar het is goed !

Link naar reactie

Ik vond dat niet echt super. Er zitten goede delen in, maar ik vond het te chaotisch en zonder een echt einde. Je moest al een event (ben vergeten welk) gaan lezen om de afloop te kennen en dan nog had je een extra trade nodig om de gaten op te vullen. Ik heb het uiteindelijk verkocht wegens niet goed genoeg.

 

Ik ga gewoon bij Snyder herbeginnen en ik zie wel waar ik eindig. Persoonlijk heb ik ook geen nood aan een uitgebreide Batman collectie.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik aanraden het bij The Black Mirror te houden en dan verder te gaan met de Snyder-trades in de New52.

 

Was idd het beste dat er tussen zat.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat voor een vraag is dat nu, natuurlijk hebben we die allemaal gelezen! :P Al vond ik de "dood" zelf en zijn terug keer wel wat te ver gezocht. Als je Batman R.I.P. gelezen hebt moet je eigenlijk ook Final Crisis lezen want anders blijf je misschien nog met enkele vragen zitten

 

What was I thinking??!! :e012:

 

Ik had het in mijn ssz (Blunder) eens over dat ik Morrison's Batman te onoverzichtelijk vind om aan te beginnen (Batman, Batman & robin, Batman RIP, Batman Inc etc.) en dat ik een lijstje wilde maken op chronologische volgorde maar een klant vertelde mij toen dat het niet de moeite waard was. Niet dat ik mij zo snel laat vertellen wat ik wel of niet moet lezen maar toen besloot ik om me in iets anders te verdiepen.

Link naar reactie

ik vond alles tot en met Batman RIP goed. Ik heb daarna ook niet meer alles gevolgd maar de meeste dingen vond ik inderdaad te chaotisch en ver gezocht. Long Shadows is ook nog wel de moeite, dat is ook met Dick Grayson als Batman en kan je gewoon op zich lezen als ik me niet vergis (en dat speelt zich voor the black mirror af)

 

edit; wat ik u zou aanraden is dit;

Batman: The Black Glove

Batman: Heart of Hush

Batman: R.I.P.

Batman: Long Shadows

Batman: The Black Mirror

 

en als je toch wat meer duidelijkheid wil over wat er na Batman R.I.P. gebeurt , zie spoilers

 

Darkseid schiet in Final Crisis neer met zijn pew pew lazer beams. Batman sterft echter niet maar gaat terug heel ver in de tijd en omdat Batman Batman is vindt hij uiteraard wel terug een weg naar huis. Iedereen dacht ondertussen echter dat Batman dood was en omdat volgens velen Gotham echt een Batman nodig heeft besloot Dick om de rol op zich te nemen in Bruce zijn afwezigheid

 

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik aanraden het bij The Black Mirror te houden en dan verder te gaan met de Snyder-trades in de New52.

Was idd het beste dat er tussen zat.

 

Tss, zie nu pas dat ik The Black Mirror en The Black Glove door elkaar aan het halen was. The Glove vond ik nog best goed van Morri (maar is ook verkocht), The Mirror kijk ik naar uit om te lezen, waarna ik wss met The New 52 ga beginnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ik vond alles tot en met Batman RIP goed. Ik heb daarna ook niet meer alles gevolgd maar de meeste dingen vond ik inderdaad te chaotisch en ver gezocht. Long Shadows is ook nog wel de moeite, dat is ook met Dick Grayson als Batman en kan je gewoon op zich lezen als ik me niet vergis (en dat speelt zich voor the black mirror af)

 

edit; wat ik u zou aanraden is dit;

Batman: The Black Glove

Batman: Heart of Hush

Batman: R.I.P.

Batman: Long Shadows

Batman: The Black Mirror

 

en als je toch wat meer duidelijkheid wil over wat er na Batman R.I.P. gebeurt , zie spoilers

 

Darkseid schiet in Final Crisis neer met zijn pew pew lazer beams. Batman sterft echter niet maar gaat terug heel ver in de tijd en omdat Batman Batman is vindt hij uiteraard wel terug een weg naar huis. Iedereen dacht ondertussen echter dat Batman dood was en omdat volgens velen Gotham echt een Batman nodig heeft besloot Dick om de rol op zich te nemen in Bruce zijn afwezigheid

 

 

Bedankt voor het lijstje! Maak het wat overzichtelijker.

Link naar reactie

Ik zou toch liever iets anders lezen van hen dan de zoveelste origin-vertelling van Batman. Maar ik zal het waarschijnlijk ook niet laten liggen ;)

 

Same, het is voornamelijk omdat het van snyder/Capullo is dat ik nog wat geïnteresseerd ben.

 

En Spock, origins van grote superhelden zoals Batman kom je vaak tegen al is het in een flashback of referentie of andere media zoals films of games. Dat Earth One niet meetelt kan je dan ook even goed zeggen van Year One aangezien dat nu ook een andere continuïteit is en dus ook als een ander universum aanschouwd kan worden

Link naar reactie

Year One wordt zowel bij de gewone DCU als de Millerverse gerekend.

 

Maar ja, niemand verplicht jullie van dat te kopen, natuurlijk. :)

En men moet nu eenmaal rekening houden met nieuwe lezers/kijkers. Een flashback van enkele plaatjes kan je bezwaarlijk een origin story noemen. Games ? Wat zijn dat ? :P

Films : euhm van Batman ? Alleen Batman Begins is een echte origin story.

Link naar reactie

SCOTT SNYDER Shares New BATMAN: ZERO YEAR Details

 

Scott Snyder is mining Gotham's history again, but this time the mysteries he uncovers will help tell the story of Bruce Wayne's transformation into Batman in the New 52.

 

"Zero Year," the Batman story arc by Snyder and Greg Capullo that starts in June with issue #21, will return the title to the type of long-form storytelling the two established in their first year on the title with "Court of Owls." But this time, instead of uncovering Gotham's villainous past, the creators will be telling the secret history of Bruce Wayne's transformation into Batman.

 

According to Snyder, fans influenced his decision to approach Bruce Wayne's transformative years, because they had so many questions about how the New 52 fit with Batman: Year One, which used to serve as the blueprint for the character's continuity.

 

But Snyder also wants to make it clear that "Zero Year" is not a retelling of Year One. This is something new, the writer said, and it's told in a way that is "different" and "unexpected." He also said the story is very "personal" to him and artist Capullo.

 

The writer had already told Newsarama that "Zero Year" is his most ambitious storyline yet.

 

"I live with too much anxiety and terror of getting kicked off Batman all the time, because it's such a dream come true, that I feel like every storyline I do has to be, like, if I could only tell one more story with Batman, what would it be?," he said. "So I can promise you that the one coming up [in "Zero Year"] is definitely, in my opinion, our most ambitious and definitely our boldest. And it's going to go into areas that I've been a little reluctant to go toward. But I really feel like it's time. And that the story we have is going to earn, hopefully, people's trust in that regard.

 

"And it will feature a big rogue, who I've teased a lot online — another of my favorites. And it will take up most of the year."

 

Interview : http://www.newsarama.com/comics/scott-snyder-batman-zero-year-interview.html

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heb nu ook Batman: City of the owls gelezen. Ik vond die bundel wel goed, als ik me het goed herinner vond de rest die een beetje teleurstellend.

Ik denk dat je deze bundel vooral moet zien als de tweede akte van een groter verhaal, de relatieve stilte voor de storm. Ik denk dat als de derde akte eenmaal gedaan is, en je nog alles eens opnieuw leest, jullie minder teleurgesteld zullen zijn. Allez, dat is toch mijn vermoeden...

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

ik zou heel benieuwd zijn naar Aronofsky's versie van Batman maar ben toch wel blij dat ze uiteindelijk voor een iets trouwere adaptatie gegaan zijn. Het feit dat comic verfilmingen toen nog niet zo'n groot succes waren en de meesten Batman & Robin nog in hun achterhoofd hadden denk ik dat dat de beste keuze was voor toen

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...

ik zou heel benieuwd zijn naar Aronofsky's versie van Batman maar ben toch wel blij dat ze uiteindelijk voor een iets trouwere adaptatie gegaan zijn. Het feit dat comic verfilmingen toen nog niet zo'n groot succes waren en de meesten Batman & Robin nog in hun achterhoofd hadden denk ik dat dat de beste keuze was voor toen

 

Van mij mag hij de draad zeker nog eens oppikken.  Batman getormenteerd op de wijze van Aronofsky, het lijkt me de perfecte combinatie. :e005:   Niet meteen een feel good movie natuurlijk...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...