Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Koen

Strips Lezen Met Een Progressieve Bril

Recommended Posts

Koen   
Ik ben er nog niet aan toe maar over een jaar of 3 zal ik wel niet anders kunnen : een progressieve bril dragen.  

Zijn er Repers die zo'n bril hebben en in welke mate kan je nog het volledige blad van een strip scherp zien ?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   
presbyopie, kan niet met oogheelkundige lasertherapie worden gecorrigeerd. Die aandoening is het gevolg van het verstijven van de ooglens, veeleer dan hoornvliesvervorming, en maakt bij veel mensen deel uit van het natuurlijk verouderingsproces.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hazo. Nu, er werd mij verteld, mocht ik lasercorrectie uitvoeren dat ik op een bepaald tijdstip in het verdere leven minder last zou hebben van de optredende zichtvermindering die optreedt bij het het verouderen.

Aging is a bitch. Dat is nu eens iets waar we niks, maar dan ook niks aan hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zwendel   

On topic, ik begin ook last van verziendheid te krijgen, maar een bifocale bril is een lapmiddel vrees ik. Gewoon twee brillen nemen.

Probeer deze

google_bril_banner.jpg

De nieuwste gruwel als je het mij vraagt. Zou moeten verboden worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

On topic, ik begin ook last van verziendheid te krijgen, maar een bifocale bril is een lapmiddel vrees ik. Gewoon twee brillen nemen.

Probeer deze

google_bril_banner.jpg

De nieuwste gruwel als je het mij vraagt. Zou moeten verboden worden.

Ik vind dit fantastisch, maar dat zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik spontaan aan Transmetropolitan moet denken.

spider.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zwendel   

Ik vind dit fantastisch, maar dat zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik spontaan aan Transmetropolitan moet denken.

spider.jpg

Het is natuurlijk behoorlijk off topic (my bad), maar ik heb het nu wel over dat je met die Google bril ook mensen filmt die het waarschijnlijk niet wensen.

Beetje zoals Russische dashcams. Voor zover ik weet is dat in de Lage Landen VERBOTEN! :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is natuurlijk behoorlijk off topic (my bad), maar ik heb het nu wel over dat je met die Google bril ook mensen filmt die het waarschijnlijk niet wensen.

Beetje zoals Russische dashcams. Voor zover ik weet is dat in de Lage Landen VERBOTEN! :e007:

Ik word dagelijks op straat en op de bus ook al gefilmd, ik wil dat ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Imajica   

Filmen (met camera/mobiel) op de openbare weg is helemaal niet verboden in nederland........ Pas wanneer je het gaat publiceren zou je in aanraking komen met portretrecht...

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/

Een dashcam is helemaal niet verboden in NL.

Precies, bij de Media Markt liggen ze torenhoog opgestapeld voor een prikkie. Ik overweeg ook één aan te schaffen. 

Terug on topic (ging er even van uit dat het figuurlijk bedoeld was), ik denk dat het bij mij niet al te lang meer zal duren voordat ik een multifocale bril zal aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
linthout   

Ik ben er nog niet aan toe maar over een jaar of 3 zal ik wel niet anders kunnen : een progressieve bril dragen.  

Zijn er Repers die zo'n bril hebben en in welke mate kan je nog het volledige blad van een strip scherp zien ?  

Ik was een van de eersten in Belgie met zo'n bril. De eerste jaren heb ik dan ook gratis 'gebrild',

want ik was een proefkonijn.

Natuurlijk zie je het volledige blad nog scherp!!!!!

Het enige wat ik ervaar is dat ik mijn hoofd iets hoger moet houden om te lezen.

Strips lezen is totaal geen probleem. Strips tekenen is ook totaal geen probleem.

Je moet wel bij een echt goede opticien gaan. Het is echt wel goed zoeken naar de juiste glazen.

Ik heb nieuwe glazen sedert een paar maanden, maar ze hebben er wel een paar moeten weggooien,

waar ik een paar weken mee rondgelopen had. Met die glazen kon ik wel degelijk haast geen strips meer lezen...(800 euro in de vuilbak)

Het is dus heel delicaat.

Maar nogmaals, strips lezen zal  geen probleem vormen.

Er zijn wel een paar nadelen...Zo zie ik bijvoorbeeld mijn voeten amper, omdat ik onderaan de glazen

naar mijn voeten kijk. In de bioscoop moet ik ook steeds vrij vooraan zitten, want anders kijk ik naar het scherm met de onderkant van mijn glazen. De onderkant is voor dichtbij, de bovenkant van de glazen is voor veraf.

Maar al bij al valt het enorm mee. Liever dat dan twee brillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   

Bedankt,Willy !

Ik moest hieromtrent ook even denken aan je omdat je me in het verleden al enkele keren gezegd had dat je moeite hebt met petieterige letters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
linthout   

Bedankt,Willy !

Ik moest hieromtrent ook even denken aan je omdat je me in het verleden al enkele keren gezegd had dat je moeite hebt met petieterige letters.

Nee,Koen! Ik HAD moeite met petieterige letters.

Sedert ik nieuwe glazen heb kan ik terug alles lezen. Ook Chris Ware.

Deel dit bericht

Link naar bericht