Ga naar inhoud

Vampirella


grim

Recommended Posts

THE ART OF VAMPIRELLA: THE WARREN YEARS (Dynamite).

 

Ik had vanavond geen goesting om te lezen. Ik dacht van eens wat in een artboek te neuzen. Dit leverde dan toch weer een uur of vier kijken en vooral lezen op. :-)

 

Dit boek biedt een overzicht van alle covers die ooit de originele Vampirella magazines sierden, toen uitgebracht door Warren Publishing tussen '69 en '83 van de vorige eeuw. Voor mij is dit een beetje de stuff waarvan dromen gemaakt zijn. In mijn vroege jeugd is mijn oog op enkele van deze covers gevallen en die zijn aan mijn oog blijven plakken. :-)

 

Op de linker pagina vind je telkens hoe de cover er uitzag, met een begeleidende tekst die wat uitleg verschaft. Op de rechter pagina dan telkens het originele werk zonder logo of tekst. In hoeverre de kleuren juist gedrukt zijn en dergelijke, dat weet ik niet, dat kan ik op geen enkele manier achterhalen. Feit is dat ik enorm blij ben met dit boek. Na al die jaren zonder iets, heb ik nu op zijn minst de covers van de originele magazines.

 

Enrich (Enric Torres-Prat, een Spaans artiest uit Barcelona) maakte, naar ik meen te mogen opmaken uit dit boek, het grootste aantal covers voor V magazine. Hij geniet ook mijn voorkeur, zijn V vind ik de mooiste. Enrich schreef ook een voorwoord voor dit boek.

 

Ooit heb ik een origineel V magazine van Warren gehad, dat blijkt na lezen en bekijken van dit boek het nummer honderdenvier geweest te zijn. Met mijn dom hoofd heb ik het ooit weggedaan. :-(

 

Hieronder de cover en een impressie van nummer honderdenvier...

post-503-0-93660800-1392159255_thumb.jpg

post-503-0-83938300-1392159279_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA STRIKES: ON THE SIDE OF ANGELS.

 

In just one issue Tom Sniegoski has already demolished the "Bad Girl" underpinnings that so many writers had used as a crutch. He lays a new foundation for Vampirella to have strenght, purpose and most importantly substance.

-Bloody Disgusting-

 

Ik ben het hier grotendeels mee eens. V staat hier haar vrouwtje tussen al het helse en hemelse gespuis dat hier in meedoet. Bij Harris schreef Sniegoski ook al V verhalen, ik weet zo direct niet meer welke, maar het zal zo slecht niet geweest zijn want ik kan het mij nog herinneren. Zal waarschijnlijk in de Vampirella Strikes reeks geweest zijn zeker, bij Harris werd het eerst die titel gebruikt voor V boekjes.

 

Johnny Desjardins levert hier degelijk werk, het past bij het verhaal en de sfeer. De inkleuring, tja... Persoonlijk vind ik die niet erger dan wat er in de doorlopende reeks voor doorging. Maar volgens de Fransen moet je niet over smaken en kleuren redetwisten. :-)

 

Voor wie eens iets van V wil uitproberen, ik zou eventueel deze trade aanraden.

 

Soundtrack:

-Tempel: On The Steps Of The Temple

-Fungoid Moon: End Without End

 

Zo ziet deze trade er uit...

post-503-0-84028300-1392240642_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

LI'L VAMPI ONE-SHOT.

 

Een enorm leuk boekje dit. Koddig ook. Van mij mogen ze nog zulke maken. :-)

 

Op de cover zie je Vampi, haar zusje Draculina (of wordt het met een K geschreven?) en Pantha (de zwarte poes). Dynamite gaf vijf weken op rij zo'n Li'l boekjes uit, dit is er een van. Had het niet besteld, maar een helderziend persoon had het toch in mijn vakje gelegd, waar ik nu natuurlijk blij om ben. :-)

 

Ik ben normaal niet echt te vinden voor spul gelijk dit hier, maar op elke regel zijn er uitzonderingen blijkbaar. :-)

 

De tekeningen zijn van Agnes Garbowska, nog nooit van deze dame gehoord, maar ze tekent uiterst koddig. Ik wordt al opgewekt als ik naar haar tekeningen kijk. Eric Trautmann schreef. De Pantha cartoons zijn geschreven door Brandon en Orion Jerwa.

 

If monsters lurk beneath your bed...

If ghosts haunt your attic...

If an ancient unknowable evil,

bent on devouring all that lives,

has taken over your television set...

Have no fear...

Li'l Vampi is here!

 

:-) :-) :-)

post-503-0-59898700-1392243246_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA #38 en de vier nummers er voor...

 

Ik zei hier dat de lopende reeks ging stoppen bij nummer veertig. Ik was mis of ze zijn vroeger gestopt. Feit is dat het met #38 afgelopen is. THE LAST VAMPIRELLA STORY... For now.

 

En het einde is zo slecht nog niet. Als het goed is mag dat ook eens gezegd worden. Een extra dik nummer van veertig bladzijden dan nog...

 

Weer een reeks die afgelopen is... Wat ga ik morgen nu moeten lezen?...

 

...

post-503-0-54400300-1392245940_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ooit heb ik een origineel V magazine van Warren gehad, dat blijkt na lezen en bekijken van dit boek het nummer honderdenvier geweest te zijn. Met mijn dom hoofd heb ik het ooit weggedaan. :-(

 

Die Magazines zijn redelijk goedkoop. Heb er een stuk of 40 voor een euro per stuk gekocht in Utrecht ergens in 2004 geloof ik.

De moeite waard om achteraan te gaan!

 

En dit Art Book... damn wat istie mooi zeg!!

 

 De inkleuring, tja... Persoonlijk vind ik die niet erger dan wat er in de doorlopende reeks voor doorging.

 

 

Gave serie, cool verhaal.

De inkleuring.... dat is een enorm drama en dat is jammer! Heb ik op mijn reviews op ComicsForSinners al redelijk afgemaakt en

http://www.comicsforsinners.com/?s=sniegoski

 

For one, I am missing a reddish garment, be it a blouse or a shirt, to “mark” Vampirella with. The fancy and huge necklace she has worn since the first Dynamite issue of the ongoing (#26 already) is noteworthy, but that brings me to the second twitch I have, which is the overall coloring. Each panel seems like it is done with only one color and that truly bugs me. When I look at random scenery in my surroundings, there are different items and colors that reward my eyes. I know that real life is not applicable in a comic, but when I look at a panel here and see everything in the same hue, that makes me wonder. And when the inside of a room is colored like some dirty alley, then that makes me wonder as well. And it is not a good kind of wonder.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik zei hier dat de lopende reeks ging stoppen bij nummer veertig. Ik was mis of ze zijn vroeger gestopt. Feit is dat het met #38 afgelopen is. THE LAST VAMPIRELLA STORY... For now.

 

 

Weer een reeks die afgelopen is... Wat ga ik morgen nu moeten lezen?...

 

...

Ik kan me niet voorstellen dat het echt ophoudt!! Ik hoop op meer miniseries!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

@boomvavavoom:

 

Dat artboek vind ik ook mooi, maar daar erger ik mij dan aan de zetfouten in de tekst. Alhoewel het al veel gebeterd is sinds hun vroegere artboeken. Hier is het maar sporadisch. Zo is het altijd wel wat, eh. :-)

 

Ik begrijp wat je bedoelt over die inkleuring en je hebt gelijk. De lopende reeks had dat ook soms vind ik.

 

Ik hoop dat ze zich eens bezinnen bij Dynamite en dan een frisse start nemen met V. Al zijn het dan minireeksen.

 

Fingers crossed! :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA: SOUTHERN GOTHIC.

 

Minireeks in vijf delen, ik las hier de losse nummers.

 

V krijgt een oproep van een oude vlam die haar hulp inroept om letterlijk zijn ziel te redden. Kort daarvoor werd ze neergesabeld door een demon met een vervloekt wapen. Om de wonde te laten genezen blijft V best uit de buurt van demonen, want dat is voor haar de enige manier om volledig ervan te herstellen. Maar natuurlijk is de plaats waar haar ex-lover woont vergeven van demonen.

 

Best een leuk verhaal met de nodige verrassingen geschreven door een zekere Nate Cosby. Het tekenwerk is van Jose Luis. De covers door Johnny Desjardins.

 

Een cover en wat binnenkant...

post-503-0-21627100-1392583024_thumb.jpeg

post-503-0-41611600-1392583045_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 months later...

THE BEST OF PANTHA: THE WARREN STORIES.

 

A lithe, almost feline form crouched taut and alert. Sensing every stray movement borne upon the breeze. The questing form was Pantha! The beauteous, raven haired Drakulonne examined the summer night with her animal-keen senses. For three weeks now, a rapist had held Central Park in an unremitting grip of terror! Violating his victims before slashing them. He mutilated their soft skin by carving his initials deep into their panic stricken flesh! The sex-crazed psychopath played a cat-and-mouse game with his female prey. While eluding police park patrols, it was time for Pantha to mete out a brand of justice exclusively her own.

 

Dit citaat om een beetje de sfeer te evoceren van A NIGHT FULL OF ZOMBIES, een Pantha verhaal in zes hoofdstukken, geschreven door Rich Margopoulos en getekend door Jose Ortiz. Doordat het een langer verhaal is konden ze eens wat meer gas geven. :) Dit is het equivalent van een Hammer House of Horror film of iets dergelijks, volgepropt met vanalles. Ik vind dit een schitterend vertelsel! Een psychopaat, zombies, drugs, een bigfoot, gangster-priests, voodoo, martial arts, een mad scientist... This one has it all! :) En het is echt, geen doen alsof het authentiek is, maar origineel in alle eerlijkheid zo gemaakt. This is good! :)

 

De rest in dit boek is ook leuk, cool! ;)

 

Onderstaande afbeelding is van Jose Ortiz uit het verhaal DEATH SNARE! (het uitroepteken hoort bij de titel).

post-503-0-43984200-1397863226_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

THE BEST OF PANTHA: THE WARREN STORIES.

 

A lithe, almost feline form crouched taut and alert. Sensing every stray movement borne upon the breeze. The questing form was Pantha! The beauteous, raven haired Drakulonne examined the summer night with her animal-keen senses. For three weeks now, a rapist had held Central Park in an unremitting grip of terror! Violating his victims before slashing them. He mutilated their soft skin by carving his initials deep into their panic stricken flesh! The sex-crazed psychopath played a cat-and-mouse game with his female prey. While eluding police park patrols, it was time for Pantha to mete out a brand of justice exclusively her own.

 

Dit citaat om een beetje de sfeer te evoceren van A NIGHT FULL OF ZOMBIES, een Pantha verhaal in zes hoofdstukken, geschreven door Rich Margopoulos en getekend door Jose Ortiz. Doordat het een langer verhaal is konden ze eens wat meer gas geven. :) Dit is het equivalent van een Hammer House of Horror film of iets dergelijks, volgepropt met vanalles. Ik vind dit een schitterend vertelsel! Een psychopaat, zombies, drugs, een bigfoot, gangster-priests, voodoo, martial arts, een mad scientist... This one has it all! :) En het is echt, geen doen alsof het authentiek is, maar origineel in alle eerlijkheid zo gemaakt. This is good! :)

 

De rest in dit boek is ook leuk, cool! ;)

 

Onderstaande afbeelding is van Jose Ortiz uit het verhaal DEATH SNARE! (het uitroepteken hoort bij de titel).

ooo heb ik zin in!!! Staat zeker op mijn lijstje!

 

Wel jammer van de cover.... verkeerde credits alsook een slechte repro :(

 

For The Best of Pantha: The Warren Years hardcover, they used a Bob Larkin painting (and a terrible reproduction of it, too) that they mentioned in their previews and solicitation copy. But when you open the book and look at the title page and frontispiece reproduction of the same painting (another terrible repro), what does it say in bold letters?

 

COVER ART BY ENRICH.

 

Does editorial not speak with marketing at Dynamite? Because it appears that the marketing people know more about the products than the editors placed in charge of the reprints.

 

 

 

 

Vampirella krijgt ook een nieuwe reeks. Geschreven door Nancy A. Collins, getekend door Patrick Berkenkotter.

 

hell yeah! Berkenkotter is geweldig!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

VAMPIRELLA: SOUTHERN GOTHIC.

 

Minireeks in vijf delen, ik las hier de losse nummers.

 

Best een leuk verhaal met de nodige verrassingen geschreven door een zekere Nate Cosby. Het tekenwerk is van Jose Luis. De covers door Johnny Desjardins.

 

Een cover en wat binnenkant...

MOet ik toch ook maar aanschaffen. Was deze door omstandigheden vergeten. En dat kan eigenlijk niet :)

After all: het is Vampirella en daar wil ik stiekem wel alles van hebben. Ik was niet zo stuk van de covers eigelijk en oomdat Desjardins's artwork zo compleet verneukt is geworden door de inkleuring in VAMPIRELLA STRIKES was ik huiverig om nog eens iets te preorderen van een miniserie...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

VAMPIRELLA VOL. 4: MOTHERS, SONS AND A HOLY GHOST.

 

Brandon Jerwa... Toch een raar ventje. Schrijft hij hier iets dat ik toch echt goed vind zeker. Goed in de zin van dat het echt in de sfeer van de V-magazineverhalen zit. Ongelooflijk..

 

Vijf comics in deze trade. Het tweedelige THEORIES OF RELATIVITY, dat als aanloop dient naar het driedelige SET THE CONTROLS FOR THE HEART OF THE SUN (ook de titel van een Pink Floyd nummer zeker?). Vooral CONTROLS, met behulp van Patrick Berkenkotter zijn tekenwerk, vind ik ten zeerste geslaagd. Heb het enkele keren moeten lezen voor ik het helemaal begreep, het is niet makkelijk om volgen, maar het is de moeite en de tijd die ik er in stak meer dan waard. Moeilijk, deels omdat er veel personages uit de oude magazines in meedoen (oude personages dus), deels omdat het voortdurend van locatie verspringt en het ook nog eens met tijdreizen te maken heeft. Het is een ganse boterham!

 

Dit was echt fun!

 

Hieronder wat Berkenkotter.

post-503-0-10767700-1399414988_thumb.jpeg

post-503-0-17302500-1399415015_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Als je die strip wil en ook wil lezen koop je misschien best de trade MOTHERS, SONS AND A HOLY GHOST. Dit om het beter te begrijpen, gene zever, toen ik de losse nummers las, snapte ik het niet. Jerwa is een warrig schrijver soms en hier doet hij echt moeilijk. De twee voorgaande comics (THEORIES OF RELATIVITY) moet je er bij nemen, minder kwaliteit van tekenwerk, maar ze vormen de aanloop naar SET THE CONTROLS FOR THE HEART OF THE SUN.

 

Jerwa zijn run op deze reeks vind ik al gans de tijd wat problematisch, er zitten goeie stukken in, maar in losse nummers vind ik het haast onverstaanbaar. Het tekenwerk van die Huebert Khan Michael (de reguliere tekenaar) maakt het nog erger. Jerwa kan echter wel leesbaar spul afleveren, dat bewees hij met het einde van de Red Sonja reeks.

 

Vreemd allemaal...

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

De eerste comic van de NIEUWE Vampirella reeks geschreven door Nancy A. Collins.

 

Hier heb ik toch naar uitgezien en ik heb het graag gelezen. Patrick Berkenkotter levert naar mijn mening degelijk tekenwerk, het doet wat het moet doen. Het verhaal is ook OK, niet om van achterover te vallen, maar het heeft de sfeer die terug doet denken aan de Warren dagen en toch voelt het niet retro aan. Een bevredigend begin vind ik. Als het dit niveau blijft aanhouden ben ik een tevreden lezer.

 

Deze comic is te verkrijgen met maar liefst zesentwintig verschillende covers als ik goed telde. Naast de hoofdcover door Terry Dodson kocht ik nog de covers door Jenny Frison, Arthur Adams, Jay Anacleto en Joe Jusko.

post-503-0-01239300-1402352484_thumb.jpeg

post-503-0-41213000-1402352509_thumb.jpeg

post-503-0-74089600-1402352537_thumb.jpeg

post-503-0-85475300-1402352565_thumb.jpeg

post-503-0-99280300-1402352585_thumb.jpeg

post-503-0-68753900-1402352616_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

\Als je die plaatjes bedoelt. :)

Die bedoel ik ja :)

Maar dan vind ik Barbara Leigh haar covers toch wel mooier :) dan deze korrelige softcore :)

 

PS ik hou wel van deze site: http://boomvavavoom.com/models_main.htm

Indertijd een mirror voor gemaakt omdat de oorspronkelijke website-persoon zich wilde toeleggen op main comics en niet meer de modellen.

 

Mijn favoriet is Sascha Knopf trouwens!! Dan zie je meteen waar mijn nickname vandaan komt!

 

http://boomvavavoom.com/knopf.htm

 

post-130-0-33018300-1402650740_thumb.jpg

 

 

Aan wie moet ik dat melden dat ik ook zo eens een cover wil tekenen?

bij mij :)

Als jij zo mooi kan tekenen als bijvoorbeeld die #1 covers, dan wil ik je graag verder helpen :)

 

Is dat een harige doos of schaduw bij het onderste plaatje?

aangezien ze het pakje erop hebben geschilderd.... ahum!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Die foto's plaatste ik ter info. Ik vond die ergens op het net toen ik dat V Warren artboek kocht. Het interesseerde me hoe dat in zijn werk ging met die modellen en de covers. Wist niet dat ze echt met levende modellen werkten zoals vroeger. Ik ben niet speciaal fan van deze dames, ik zag het als informatief beeldmateriaal, niet als kunstfotografie. :)

 

Jaja, BOOM! :P Hele mooie knopfen heeft die Sascha. :P

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Jaja, BOOM! :P Hele mooie knopfen heeft die Sascha. :P

Kanjer niet? :)

Ze heeft ook in de Playboy gestaan, een paar jaar later.

Nu zijn we verdorie 15 jaar verder en ze ziet er NOG STEEDS zo goed uit! Ongelofelijk!

 

O.... reviewer op mijn website is eens flink in de pen gekropen voor de nieuwe Vampirella #1

 

http://www.comicsforsinners.com/review-vampirella-1/

.

 

  •  
  •  
  •  
  • big-p-button.png

VampiVol2-01-Cov-Anacleto-140x210.jpg“I’m probably going to annoy the fans of Vampirella because I insist on putting clothes on her. You know, I worked with Greg Rucka for so long that folk should know that I generally don’t go for titillation.”Eric Trautmann, 2010*

“Vampirella’s slingsuit is as much a part of the character as her fangs. When you’re dealt a hand like that, the only thing you can do is to Own It. Wear the Hell out of that thing, Vampi. You go, girl. And it’s up to me to write stories where her costume isn’t the only thing compelling readers to pick up the book.”Nancy A. Collins, 2014**

First off, let me say right from the start that I’m a longtime fan of old-school Vampirella: the outer space vampiress who fell to earth from the planet Drakulon, where blood was as plentiful as water; whose kinsman was Dracula; whose boyfriend and his disapproving father were descendants of vampire hunter Abraham Van Helsing; who travelled the world performing low-rent magic shows with an alcoholic illusionist; and who spent every waking moment dressed in little more than black, stiletto-heeled go-go boots and a bright red swimsuit that looked like a pair of narrow suspenders attached to a bikini bottom—and which very few people ever seemed to take notice. All those quirks are what made Vampi such an enjoyable character.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...