Ga naar inhoud

Vampirella


grim

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

De twee eerste hoofdstukken van THE ACCURSED gelezen, dat is de nieuwe story arc die begint in Vampirella #zeven. De nieuwe koningin der Nosferatu sluit zich aan bij de Kabal om enkele onsterfelijken te verhinderen hun plannen uit te voeren.

 

Geestig is dat Collins er enkele klassieke figuren bij haalt zoals Dr. Faustus. Eens wat anders dan die eeuwige Dracula. De sfeer zit ook wel goed, doet me aan de Warren dagen denken, terwijl het toch anders is.

 

Tot nu toe heb ik geen reden om er over te zagen.

post-503-0-58974300-1421106356_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Deze 48-PAGE SPECIAL (een prestige format) is een geestig boekske.

 

Er staan 5 kortverhalen in:

-THE WORLD THAT RAINED RED (Tim Seeley/Jim Terry)

-THE VODNIK (Eric Trautmann/Dave Acosta)

-A CLOSE WALK WITH THEE (Brandon Jerwa/Gabriel Mayorga)

-KOVAK THE NIGHT WALKER (Mark Rahner/Javier Garcia-Miranda)

-A CRY IN THE JUNGLE (Nancy A. Collins/Francesco Manna)

 

Het is nu niet plotseling allemaal perfect wat er in dit boekje gebeurt. Het is eerder de sfeer die het allemaal uitstraalt die het hem doet bij mij. Er zitten mooie verwijzingen in naar andere zaken en naar de Warren dagen. Dat vind ik altijd wel plezant.

 

Ik wil hier even de aandacht vestigen op het deeltje van Tim Seeley. Hij weet soms enorm leuke dingen uit zijn duim te zuigen. Door het overgaan van kleur naar zwart/wit op de eerste pagina zit je direct in een oud magazine. Het tekenwerk van Jim Terry doet de rest.

 

Eric Trautmann zijn deeltje is goed gedocumenteerd i.v.m. folklore in Chicago.

 

NICE!

post-503-0-36466300-1421604746_thumb.jpeg

post-503-0-67379300-1421604764_thumb.jpeg

post-503-0-00298000-1421604784_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

VAMPIRELLA FEARY TALES #5 is het laatste deeltje uit deze leuke minireeks. Het geheel heeft een zelfde opzet zoals LEGENDS OF RED SONJA, een omkaderend verhaal dat allerlei kortverhaaltjes aan elkaar koppelt. Bij Sonja waren het legenden met haar in de hoofdrol, Vampi gaat de sprookjestoer op. De omkadering en de afsluiter SLEEPING BEAUTY zijn door Nancy A. Collins/Jack Jadson. FROG PRINCE, het voorlaatste, is van Steve Niles/Eman Casallos.

 

Volgens mij een geslaagd project opgedragen door Collins aan allen die ooit meewerkten aan de Warren magazines. Dit laat me niet onberoerd. ;)

post-503-0-98500900-1424818843_thumb.jpeg

post-503-0-60579100-1424818863_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

"Without warning, the very fabric of space and time has ripped itself asunder, pulling the Arthur Clark off course and into a yawning celestial void. Then as abruptly as it began, the ship emerges, unknown light years later in the outer atmosphere of an alien planet orbiting twin suns..."

 

De Arthur Clark vertoont een merkwaardige gelijkenis met de USS Enterprise. De wereld van Drakulon doet denken aan Barsoom. Zo zijn er nog wel zaken te vinden in dit boekje, die van elders gejat schijnen te zijn. Maar ik neem daar geen aanstoot aan. Mevrouw Collins maakt hier een geslaagde mish-mash die resulteert in een funny funny book. Het omgekeerde origin verhaal van Vampirella, hier Lieutenant Ella Normandy of the interplanetary craft Arthur Clark.

 

Dynamite goes Elseworlds/What If? dus.

 

"And so begins the story of the greatest hero to ever stand under the twin suns: the vampire Ella -- Champion of Drakulon!"

 

Voor mij een geslaagde one shot.

post-503-0-69597000-1425758356_thumb.jpeg

post-503-0-41894000-1425758764_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Deze had ik nu eens niet op voorhand besteld... Ik was Dynamite moe, dacht ik... Het lag dan in de winkel en ik kocht het toch... Deze Tim Seeley cover heeft er wel iets mee te maken.

 

Als Ash in de buurt komt, dan kun je er bepaalde zaken van verwachten. Dit is hier ook niet anders. Het tekenwerk binnenin is ook weer niet echt om mee te pronken...

 

Maar ik heb het wel weer graag gelezen. Waarschijnlijk zit het bij mij in de genen...

post-503-0-31555700-1436872545_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Naast de gebruikelijke Vampirella verhalen vind je in deze ook vertellingen als:

 

-SHEHERAZADE

-A MATTER OF PRINCIPLE

-THE HAUNTED

-NIGHT THE BIRDS FELL

-ZOONER OR LATER

-NIGHT OF THE SQUID

etc...

 

Horror, fantasy, science fiction... Het staat er allemaal in. Vampirella Magazine #73 bevat zelfs een V verhaal van maar liefst 68 blzn lang, A GATHERING OF DEMONS.

 

This is the stuff my dreams are made of. :)

post-503-0-58301600-1436996361_thumb.jpeg

post-503-0-30384400-1436996412_thumb.jpeg

post-503-0-42041900-1436996434_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...