Ga naar inhoud

Conan, Red Sonja (& Other R. E. H.)


niemand

Recommended Posts

Conan telefoonboek vol. twintig.

 

Mijn favorieten zijn hier:

-BUGS, BRIGANDS AND BLIND SEERS

-A BARBARIAN RETURNS TO YEZUD

-DEATH STALKS A WELL-TENDED GARDEN

-THE CHILDREN OF ZATH

Deze vier vertellen het verhaal van CONAN AND THE SPIDER-GOD, oorspronkelijk een proza verhaal door L. Sprague DeCamp en hier door Roy Thomas, John Buscema en E. R. Cruz bewerkt.

 

Ook al:

-THE GODS ABOVE--THE BEASTS BELOW

-TO LIVE AS GODS--TO DIE AS MEN

De twee eerste hoofdstukken van CONAN AND THE GODS OF THE MOUNTAIN, proza verhaal door Roland Green en sequel van Red Nails, hier bewerkt door Roy Thomas en Rafael Kayanan. Die laatste kan tekenen.

 

De rest is ook niet mis. Graag gelezen.

post-503-0-95344500-1454371410_thumb.jpeg

post-503-0-70867200-1454371431_thumb.jpeg

post-503-0-83547900-1454371579_thumb.jpeg

post-503-0-10511800-1454371602_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Hierin staan o.a. DEATH HAS FOUR CORNERS, WHEN WAKES THE GOLDEN SERPENT en WHEN WALKS THE LIVING WIND. Dat zijn de verdere hoofdstukken van het verhaal door Roy Thomas en Rafael Kayanan dat in het vorige volume begon. Ook gekend als het vervolg op RED NAILS.

 

DEATH'S DARK RIDERS en DEATH'S DARK TOWER, een diptiek waarin Conan Solomon Kane tegen komt. Dit is ook geschreven door Roy Thomas en getekend door Colin MacNeil. Voor een team-up best in orde.

 

Het tekenwerk is verder bij vlagen toch minder dan in de vorige twee volumes. Het begin van het einde zeker...

 

Een afschuwelijke cover voor dit volume, vind ik, maar in een van de verhalen doet er effectief zo'n beest mee.

post-503-0-45388600-1455578693_thumb.jpeg

post-503-0-18955300-1455579849_thumb.jpeg

post-503-0-62008500-1455579881_thumb.jpeg

post-503-0-96715100-1455579975_thumb.jpeg

post-503-0-75440000-1455580003_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 11 months later...

Kan ik even zeggen dat Eric Basaldua wel erg mooi kan tekenen en Nei Ruffino een waanzinnige inkleurder is?

 

http://www.comicsforsinners.com/babelicous-red-sonja-by-eric-basaldua/

redsonja_ebas2017.jpg

 

 

En even over deze nieuwe serie: het begin met een #0 was werkelijk erg interessant. Via een mooie truc van bad guy Kulan Gath komt Redhead SOnja in het hier-nu terecht. Red Sonja in de Big City!! Laat maar komen!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

WOLVES BEYOND THE BORDER is een onafgewerkt verhaal van Robert E. Howard. Tim Truman maakte het op zijn eigen manier af. Voeg daarbij de tekeningen van Tomas Giorello en de kleuren van Jose Villarrubia en je krijgt een goeie King Conan trade.

 

Op het einde van Conan zijn koningschap verenigen de Picten zich terug om Aquilonia binnen te vallen. Ze hebben namelijk de kroon van Brule the Spear-slayer bemachtigd en denken dat dit een geldige reden is. Dat is natuurlijk niet zo slim van hen... Kroon of geen kroon..

 

Graag gelezen.

 

"Not long after Conan's return, his kingship ended. A record of his final years has never been found."

post-503-0-68462700-1485993766_thumb.jpeg

post-503-0-07757400-1485993835_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 months later...

Wonder Woman/Conan Crossover (miniseries)

 

Hoe leuk is dát nieuws?!?!

 

http://www.comicsforsinners.com/legends-collide-in-wonder-womanconan-crossover/

 

Het wordt volgens mij via Dark Horse uitgegeven. Aangezien ik de PR via DH binnenkreeg :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 6 months later...

Marvel heeft nu blijkbaar ook de Conan licentie terug gekocht vanaf 01/01/2019. Ik weet niet of dat goed nieuws is. Ik ben niet onder de indruk van wat ze met Star Wars gedaan hebben, maar wie weet willen ze er een TV serie a la Game of Thrones van maken. 

 

https://www.newsarama.com/38170-conan-the-barbarian-returning-to-marvel-in-2019.html

 

aHR0cDovL3d3dy5uZXdzYXJhbWEuY29tL2ltYWdl

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben begonnen met de run v Brian Wood te herlezen en amuseer mij er wel mee. Ik was online ook even aan het bekijken of er nog iets van Conan was dat me aansprak en ben op itunes alle e-boeken voor €0,49 tegen gekomen. Kon ik niet laten liggen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 12-1-2018 om 22:00, mojo zei:

Marvel heeft nu blijkbaar ook de Conan licentie terug gekocht vanaf 01/01/2019. Ik weet niet of dat goed nieuws is. Ik ben niet onder de indruk van wat ze met Star Wars gedaan hebben, maar wie weet willen ze er een TV serie a la Game of Thrones van maken. 

 

https://www.newsarama.com/38170-conan-the-barbarian-returning-to-marvel-in-2019.html

 

aHR0cDovL3d3dy5uZXdzYXJhbWEuY29tL2ltYWdl

K weet niet of je de previews hebt gezien? Maar volgens mij zitten er de nodige crossovers in het vat.. 

 

Persoonlijk wordt ik er niet warm of koud van en mijn inziens is het dan ook een bizarre actie om deze licentie weer eens aan te kopen. Het zijn echt een handvol comiclezers die dit personage nog een beetje in leven houden.

Als Marvel een nieuwe weg wil inslaan dan doe je dat niet met Conan de barbaar.

Link naar reactie

Het lijkt me voor Marvel enkel zinvol als ze er ook een tv-serie/film aan koppelen. Disney gaat met hun eigen versie van HBO/Netflix starten en daarin past wel een Middeleeuwse fantasy reeks. Ik kan er naast zitten natuurlijk, maar ik betwijfel het. Hoeveel comic lezers zitten te wachten op nog eens een nieuwe verstripping van de Howard boeken?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

In November wordt een Spaanse uitgave van Red Sonja in het Engels vertaald en uitgegeven in HC door Dynamite Entertainment.

Legendarische schrijver Roy Thomas en legendarische tekenaar Esteban Moroto werkten hieraan samen.

 

http://www.comicsforsinners.com/red-sonja-the-ballad-of-the-red-goddess-by-legendary-team-of-roy-thomas-esteban-moroto/

 

redsonja_ballad.thumb.jpg.62a3f8b38bfa7a9b0fa3b59e04a4e2e9.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Stond in Previews 358 met release date 14 november 2018. Besteld. 

Format: FC, 680 pages; HC; 8" x 12 3/16"

Price: $99.99

 

THE COLOSSAL KING CONAN HC

As the king of Aquilonia, Conan struggles with internal threats to his throne as well as dangers beyond his country's borders. Dark Horse's award-winning King Conan comics by Timothy Truman, Tomas Giorello, and Jose Villarrubia are all collected into one deluxe hardcover!

Adaptations of Howard's short stories ''The Scarlet Citadel,'' ''The Phoenix on the Sword,'' and ''Wolves Beyond the Border'' are included, as well as the twelve-issue adaptation of Howards only Conan novel, The Hour of the Dragon.

 

image.png.932b0fba315d52f847765634b220a9d7.png

Link naar reactie
  • 9 months later...

Als ik even mag, maar Red Sonja van Mark Russel en Mirko Colak vind ik fantastisch. Heel slim scenario over hoe Red Sonja als leider van haar volk hen probeert te redden van een overweldigend invasieleger. Zijn er gevechten? Tuurlijk.  Is er veel bloot? Nee, zelfs Red Sonja wordt zelden goedkoop in beeld gebracht. Het is vooral een schaakspel tussen 2 leiders, beiden winnen en verliezen. En onverwacht zit er ook een hoop subtiele humor in, die nergens afleidt van het verhaal. Voorlopig enkel in single issues, maar als je de Conan herstart door Jason Aaron volgt, geef dan zeker deze Red Sonja ook een kans. 

 

Oh ja, vergeet de covers, die zijn het minst interessant aan de reeks. 

 

 

 

 

8247A673-64B7-478F-BE84-B8066374CEFB.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...