Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

Op 21/12/2019 om 21:29, comicfreak zei:

Deze komt inderdaad via crowdfunding.

Of die ooit op een andere manier beschibaar komt? Via Ebay misschien als iemand er van afwil (Ik in ieder geval niet).

Ethan van Sciver heeft sinds hij bij DC weg is wel erg veel bruggen verbrand in z'n Youtube-video's.

Ik denk dat er niet veel mensen zitten te springen om zijn werk uit te geven.

Hoewel de IndieGOGO-campagne waar ik aan mee deed 2100 backers had.

Ik vond zijn Green Lantern werk erg mooi en ben opzoek gegaan naar zijn andere werk en kwam dan hier op uit.

 

De shipping was in een stevige kartonnen niet buigbare envelope.

De comics zaten daarin in comicbags, dus mocht deze nat worden dan zou dat minder gevolgen hebben.

Totaal kostte het mij 60 dollar (zo'n 53 euro)

En daarvoor kreeg ik:

  • Cyberfrog Blood Honey (80 pagina's)
  • Cyberfrog 1998 (20 pagina's Mini-comic)
  • Cyberfrog Aphibionix (20 pagina's Mini-comic)
  • Cyberfrog Boekenlegger.
  • Cyberfrog sticker
  • 2 Cyberfrog Trading cards.

Als ik het zo bij elkaar zie is het niet het meest goedkope.

Voor normale comic zou dat iets zijn van minder dan 20 dollar, maar ja dan kan je er niet aan komen.

En je moet geduld hebben want deze campagne was afgelopen in september 2018.

Dank voor de extra info. Sinds Cyberfrog heb ik niets meer van zijn werk gelezen, dus het zou voor mij een 'revisiting' zijn van een stukje nostalgie 🙂

 

Wel net iets te duur voor pure nostalgie ... ik hoopte dat dit ook breder verdeeld zou worden en dat ik zo verzendkosten kon uitsparen.

Link naar reactie
Op 21/12/2019 om 21:29, comicfreak zei:

Ethan van Sciver heeft sinds hij bij DC weg is wel erg veel bruggen verbrand in z'n Youtube-video's.

Ik denk dat er niet veel mensen zitten te springen om zijn werk uit te geven.

 

ja, die Mister Comicgate is nogal confronterend.  En gewoon niet de aardigste gozer, denk ik :)
En als hoofd CG moet hij wel zo zijn, wellicht. Nee, ik zal hem nergens steunen. Hij is me té verbaal agressief en zijn achterban...

Die maken dus mensne kapot. Die trolls zijn echt erg

 

Quote

Hoewel de IndieGOGO-campagne waar ik aan mee deed 2100 backers had.

ja, die achterban is kapitaalkrachtig.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, boomvavavoom zei:

ja, die Mister Comicgate is nogal confronterend.  En gewoon niet de aardigste gozer, denk ik :)
En als hoofd CG moet hij wel zo zijn, wellicht. Nee, ik zal hem nergens steunen. Hij is me té verbaal agressief en zijn achterban...

Die maken dus mensne kapot. Die trolls zijn echt erg

 

Ik heb nog wat ouder DC stuff van hem staan maar sinds een paar jaar geleden weiger ook ik nog werk van hem te kopen

Link naar reactie
Op 23/12/2019 om 14:22, boomvavavoom zei:

ja, die Mister Comicgate is nogal confronterend.  En gewoon niet de aardigste gozer, denk ik :)
En als hoofd CG moet hij wel zo zijn, wellicht. Nee, ik zal hem nergens steunen. Hij is me té verbaal agressief en zijn achterban...

Die maken dus mensne kapot. Die trolls zijn echt erg

 

ja, die achterban is kapitaalkrachtig.

 

Is dat zo? Je kunt niet echt spreken van een achterban met dit soort internetbewegingen.  
 

Los daarvan. Mensen die te lang op sociale media zitten, maken zichzelf kapot in hun hoofd. Wat je ziet op Twitter, Facebook of dit forum heeft vrij weinig te maken met de echte wereld.

 

Ik heb deze kwestie een paar jaar gevolgd en het beeld is genuanceerder dan dit. Ethan vanSciver, Ya boi zack en hoe ze zichzelf ook noemen horen bij een tegenbeweging van mensen die zichzelf niet meer herkennen in comics en daar iets van vinden. 
 

Dat mag.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Retardi zei:


 

. Wat je ziet op Twitter, Facebook of dit forum heeft vrij weinig te maken met de echte wereld.

 

 

Hoezo?, heb je liever het alleenrecht van bijvoorbeeld een Peter Breedveld die al jarenlang zijn gal mag spuwen in stripschrift, die

gedeeltelijk goed maar ook vaak zeer eenzijdig, vooral in politieke zin zijn.

 

Link naar reactie

Ja, nu ik op basis van het bovenstaande eens wat rondgelezen heb ik op twitter, merk ik dat meneer Van Sciver toch wel een eng figuur (geworden) is ... meteen is mijn interesse in nieuwe Cyberfrog volledig weg. Mijn oude boekjes zal ik nu niet meteen versnipperen, maar nieuw werk van hem laat ik toch maar links liggen. Niet dat zijn superheldenwerk me echt interesseert. Voor realistische strips vind ik zijn stijl wat te gemiddeld, lijkt zo wat van ver op tien andere tekenaars ... Alleszins merci om het masker van deze hoop drek te trekken 😄 ik was er bijna met mijn voet in getrapt ....

Link naar reactie
1 uur geleden, bouncer zei:

Hoezo?, heb je liever het alleenrecht van bijvoorbeeld een Peter Breedveld die al jarenlang zijn gal mag spuwen in stripschrift, die

gedeeltelijk goed maar ook vaak zeer eenzijdig, vooral in politieke zin zijn.

 

Zoals ik hierboven al schreef is het beeld veel genuanceerder dan wat Boomvavavoom beschrijft.

En dan houd niet in dat ik vind dat je niks terug mag zeggen. Maar als je die behoefte hebt dan zul je dat met open vizier moeten doen en niet achter een anonieme Nick op sociale media. Als je vind dat Peter Breedveld nogal eenzijdige columns schrijft, dan staat niets je in de weg om een reactie te sturen. Of pitch een eigen column bij Stripschrift. Ging Arco van Os daar niet over??

 

Ik vind het boeiend dat er ook mensen in de Benelux zijn die meedoen aan deze crowdfunding acties. Vandaar mijn interesse in het verhaal van Comicfreak. Wat mij dan weer mateloos kan boeien is de reactie van Martinelli. Dat is misschien meer iets voor een eigen topic.

 

 

 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Retardi zei:

Zoals ik hierboven al schreef is het beeld veel genuanceerder dan wat Boomvavavoom beschrijft.

En dan houd niet in dat ik vind dat je niks terug mag zeggen. Maar als je die behoefte hebt dan zul je dat met open vizier moeten doen en niet achter een anonieme Nick op sociale media. Als je vind dat Peter Breedveld nogal eenzijdige columns schrijft, dan staat niets je in de weg om een reactie te sturen. Of pitch een eigen column bij Stripschrift. Ging Arco van Os daar niet over??

 

Ik vind het boeiend dat er ook mensen in de Benelux zijn die meedoen aan deze crowdfunding acties. Vandaar mijn interesse in het verhaal van Comicfreak. Wat mij dan weer mateloos kan boeien is de reactie van Martinelli. Dat is misschien meer iets voor een eigen topic.

 

 

 

Lees nu de context, maar dit klinkt gewoon als een business model, uiteindelijk is alles een verdienmodel.

Link naar reactie
3 hours ago, Marinelli said:

Ja, nu ik op basis van het bovenstaande eens wat rondgelezen heb ik op twitter, merk ik dat meneer Van Sciver toch wel een eng figuur (geworden) is ... meteen is mijn interesse in nieuwe Cyberfrog volledig weg. Mijn oude boekjes zal ik nu niet meteen versnipperen, maar nieuw werk van hem laat ik toch maar links liggen. Niet dat zijn superheldenwerk me echt interesseert. Voor realistische strips vind ik zijn stijl wat te gemiddeld, lijkt zo wat van ver op tien andere tekenaars ... Alleszins merci om het masker van deze hoop drek te trekken 😄 ik was er bijna met mijn voet in getrapt ....

Mocht je wel belsuiten om ze in de versnipperaar te doen, dan wil ik wel overnemen.

Link naar reactie
7 uren geleden, Retardi zei:

horen bij een tegenbeweging van mensen die zichzelf niet meer herkennen in comics en daar iets van vinden. 
 

Dat mag.

Nastuurlijk! Ik vind ook dat iedereen een eigen mening mag hebben.

Maar die tegenbeweging deed veel meer dan enkel een tegengeluid bieden. Die zijn actief bezig geweest mensen te bedreigen, mensen te laten ontslaan, mensen KAPOT te maken. En dat... gaat te ver.

Daar is geen nuance in te vinden. Dat is enkel verwerpelijk

4 uren geleden, bouncer zei:

Ik vind het boeiend dat er ook mensen in de Benelux zijn die meedoen aan deze crowdfunding acties.

o dat deon ze zeker. En neit alleen de handvol die mijn eigen Kickstarters volgen, maar kijk eens naar een Iris Compiet of een Kenny Rubenis. Of Gerben Valkema.
Waar ook nog moet genoteerd worden dat Kenny het juist NIET op Kickstarter doet en er veel succes mee had!!

4 uren geleden, Retardi zei:

Zoals ik hierboven al schreef is het beeld veel genuanceerder dan wat Boomvavavoom beschrijft.

mwah :)

Sure, er zijn mensen die enkel dat tegengeluid geven en basta

Ik vind echter sommigen ronduit eng en bedreigend. En die zijn al jaren de 'vrienden" van EVS en die gaan er echt hard in!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Paul_NL zei:

maar de enige reden dat er dit soort bedragen voor werden gevraagd (dat is overigens nog niet betaald, kijk maar eens bij de sold listings van Ebay, daar staat er geen 1 tussen) is omdat het niet meer te krijgen was in hardcover en men dan de prijs op gaat hogen op Ebay, dat creëert een vertekend beeld.

Maar dat neemt niet weg dat wanneer je deze set de afgelopen jaren had willen aanschaffen, je hoe dan ook diep in de buidel moest tasten. Nu is hij tenminste weer tijdelijk voor een normale prijs te verkrijgen. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Paul_NL zei:

Dat is dus de vraag, je kan iets aanbieden voor 400 euro of meer, maar als je het nooit verkoopt dan zal die prijs ook wel bespreekbaar zijn. Je kon het in 2013 ook nog kopen in softcover. Het valt allemaal wel mee denk ik. Je ziet hetzelfde bij zeefdrukken, voor giga bedragen worden ze aangeboden, tot je in gesprek gaat en dan is er veel mogelijk.

Je bent in ieder geval een betere onderhandelaar dan ik. Het is mij niet gelukt ze voor een schappelijke prijs te krijgen. Ja, die beschadigde exemplaren die destijds in België in de winkels zijn blijven liggen. Die wel. 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Paul_NL zei:

Als die serie zo populair was dan had het geen 10 jaar geduurd voor de box in herdruk kwam, als ze geld kunnen verdienen dan doen de Amerikanen dat te graag.

Als de serie geen volgelingen zou hebben, zou het behoorlijk zinloos zijn om de box opnieuw op de markt te zetten. Strangers in Paradise is een strip die een redelijk tijdloze kwaliteit bezit. Die is over twintig jaar nog net zo prima te lezen als het de afgelopen pakweg vijfentwintig jaar al was. Ik denk dat er nog steeds publiek voor deze uitgave is. Zowel het publiek dat al met de strip bekend is, alswel een groep lezers die het nog mag ontdekken. 

Link naar reactie
38 minuten geleden, BobFish zei:

iIpRv5k3Fx76xlDqQ3rGTT0FJzGauw2ptqvLFQjD

Heb me laten gaan, te mooie boek ❤️, GIGANTISCH en veel print puntjes, zie ik altijd graag.
Heb er mijn Huiselijke Poëzie naast gelegd om een idee te geven van de werkelijke grootte.

Omvat alle Krazy Kat kleuren zondagen (zoals het zegt op de kaft ;) ).

Mooie uitgave/ aankoop Bobfish!, zag deze in de Taschen winkel in Amsterdam staan voor 150 euro.

Link naar reactie

kat.thumb.jpg.6198bd23af3b5a135a49f1d2ea596804.jpg

 

 

Hiaten aangevuld.

 

De kat in Katendrecht, en wat vooral opvalt het plezier van Martin Lodewijk met het vertellen van dit pulp verhaal, drugs, seks, bloot,

prostitutie en geweld, ook uitgebracht in 1991 bij Aircel.

 

image.png.898a5b024bea2b65f8c8dc1769c31ee5.png

 

Richard Corben - The house on the borderland, stond al een tijdje op verlanglijst, vooral de combinatie Corben en het mooie

inkleurwerk van Lee Loughridge is top.

 

Will Eisner - A contract with god, vind dit zelf de mooiste uitgave qua vormgeving, in ieder geval superieur in vergelijking met vooral

deze recente uitgave in lelijk gifgroen.

image.png.48ae1fd1f9cd0f2bae8dfc139a9ba2a8.png

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Aaltomuoto zei:

Van zijn Nick Fury verhalen neem ik aan? Ik heb de omnibus al dus ik zal proberen deze te weerstaan maar dat gaat lastig worden

Jeps 🤠 Ik had bijna die omnibus gekocht...
Toch nog een vraagje over de omnibus : Is dat met van dat blinkend wit glossy papier ? (zoals meestal bij Marvel omnibussen)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...