Ga naar inhoud

Prijsstijging Bij Ballon Media


Gast Kontiki

Recommended Posts

Profiteer er nu nog van of trek je conclusies. Voor de meeste softcoverstrips die bij Ballon Media (Dargaud, Dupuis, Glénat, Le Lombard) nu nog 7,50 euro kosten, slaat de prijs vanaf 1 januari 2016 op naar 7,95 euro.

 

Het gaat om reeksen als Aldebaran/Betelgeuze/Antares, Alfa, Alleen, Aria, Blueberry, Buck Danny, Cassio, Rik Ringers, XIII + XIII Mystery, Djinn, Guust Flater, De Havik, I.R.$., Jeremiah, Jerome K. Jerome Bloks, Jessica Blandy, Joe Bar Team, Jonathan, Kogaratsu, Lady S., Largo Winch, Marsupilami, Michel Vaillant, Murena, Niklos Koda, Ravian, Schemerwoude, Soda, Thorgal + De Werelden van, Trent, Vasco, Victor Sackville, Wayne Shelton and many more.

Link naar reactie

Oplages worden lager en materiaal duurder, het lijkt me een logische prijsverhoging. Andere uitgevers zijn al duurder dan dit.

 

Het gaat 'm ook vooral om perceptie, een roman is bv goedkoper om te drukken dan een strip in kleur, toch hebben de mensen blijkbaar geen probleem om daar 15-20 euro voor neer te leggen. Een game en een top-film kosten ook evenveel om te maken, de ene kost 60 euro en de andere 20 bij verschijning, de jaren daarna vallen de prijzen tot enkele euro terwijl strips een meer vaste structuur hebben.

 

Uiteindelijk moeten strips wel goedkoop blijven, dat is volgens mij eigen aan het medium.

Link naar reactie

Alles wordt duurder, het lijkt wel of ik mijn De lonen stegen iets meer dan de inflatie, 0,1 % meer loon dan de inflatie je kost. Daar kan je best die prijsstijging van die scers van betalen..

 

Het enige manco aan die redenering is dat de prijzen van strips al jaren veel harder stijgen dan de prijzen van andere goederen.

 

Overigens zijn de SC-albums van Dargaud, Dupuis, Glénat, Le Lombard wel het minste waar ik me zorgen over maak qua prijs. Andere uitgevers rekenen een stuk meer voor een SC-er. Om over HC-ers maar niet te spreken. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...