Ga naar inhoud

Valerian and the City of a Thousand Planets


Recommended Posts

Gisteren gezien, en zeker meegevallen.

Ik vreesde dat het er vooral goed zou uitzien, maar niets om het lijf zou hebben. Dat is dus niet zo.

En al dat gebral over Cara Delevingne maakte me ook wantrouwig, maar dat viel ook al mee. Ze loopt in de trailers voortdurend met een stuurs gezicht rond, en dat is wel in overeenstemming met de basis van het personage in de film, maar heeft toch een slecht beeld van het hele acteerwerk en van het persoange in de hele film.

De dansscène met Rihanna lijkt er wat te veel aan, maar dat nam ik er dan maar bij. Uiteindelijk moest Ravian ervan overtuig worden, dat hij vond wie hij moest vinden.

 

(was in de verkeerde groep beland)

Link naar reactie

Gezien en goed bevonden.

Wat de dansscene met Rihanna betreft. Mijn zoon vond die ook overbodig mij stoorde ze op dat moment zeker niet. Ik heb sommige scenes echt met grote ogen zitten bekijken. Het was bij wijlen echt overdonderend. Verwachting was niet hoog maar met goed gevoel buiten gestapt.

Link naar reactie
58 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

Hier moet ik het grondig mee oneens zijn. Léon is een meesterwerk!

Ik zal die nog eens moeten proberen te bekijken lijkt het, na 10 minuten konden de personages me niet boeien en dat is tegenwoordig voor mij voldoende om een andere film uit de immer groeiende stapel te kiezen.

Link naar reactie
9 uren geleden, Bonte zei:

Ik zal die nog eens moeten proberen te bekijken lijkt het, na 10 minuten konden de personages me niet boeien en dat is tegenwoordig voor mij voldoende om een andere film uit de immer groeiende stapel te kiezen.

 

Ik heb hier zitten knoeien en nu krijg ik die quotes niet meer weg...Wat ik wou zeggen: Léon is voor mij een schitterende film.

Link naar reactie

Mijn indruk is dat vooral de Amerikanen Valerian afkraken. Alsof ze bang zijn van concurrentie voor Star Wars en Star Trek. Onzinnig, natuurlijk, liefhebbers van dat soort films willen het allemaal gezien hebben. En als dat niet het geval is, dan is Walt Disney bezig zijn eigen Star Wars-films kapot te concurreren.

Die twee franchises zijn eigendom van grote mediaconglomeraten, en die hebben tentakels tot op het laagste niveau.

Als hier of daar een YouTuber of een blogger de film aanvalt, is het niet uitgesloten dat hij voor een van die conglomeraten werkt. Niet noodzakelijk in vast dienstverband, maar misschien levert hij rekwisieten. Of was hij figurant.

Allemaal verdachtmakerij, natuurlijk, maar dat doen die zogenaamde recensenten ook.

Sommige recensenten leggen trouwens op alle slakken zout.

Maar één ding weet ik zeker: een groter cinematograifsch en narratief leeghoofdig dieptepunt dan John Wick 2 kan het niet zijn. Dus ik wil het risico wel nemen.

 

PS Léon vond ik ook geweldig. Net als Le Grand Bleu, The Messenger en The Fifth Element.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
18 hours ago, Timothy van Damme said:

Hier moet ik het grondig mee oneens zijn. Léon is een meesterwerk!

Léon had ik over het hoofd gezien. Die was wel goed, ja.  En Joan of Arc, deels...

Link naar reactie

Ik ga vandaag voor de tweede keer naar Valerian. Ik vond de film dus fantastisch.

Er zit meer verbeelding in de eerste 5 minuten van Valerian dan in alle blockbusters van de laatste 5 jaar tezamen.

Valerian is pure cinema! Binnen een paar jaar zal deze film wel naar waarde geschat worden en zullen de poseurs zeggen dat ze hem altijd al goed vonden net zoals dat gebeurde voor The Fifth Element en Speed Racer en nog zal gebeuren voor Jupiter Ascending.

ik denk niet dat je dit jaar nog een betere visuele ervaring zal hebben in de cinema.

Link naar reactie
14 uren geleden, Peter Motte zei:

Mijn indruk is dat vooral de Amerikanen Valerian afkraken. Alsof ze bang zijn van concurrentie voor Star Wars en Star Trek. Onzinnig, natuurlijk, liefhebbers van dat soort films willen het allemaal gezien hebben. En als dat niet het geval is, dan is Walt Disney bezig zijn eigen Star Wars-films kapot te concurreren.

Die twee franchises zijn eigendom van grote mediaconglomeraten, en die hebben tentakels tot op het laagste niveau.

 

Denk ik ook! Het zijn hén die de film openlijk aanvallen als een soort van "het is van Franse oorsprong en DUS is het ruk" .

Ikzelf was in Genk gegaan (wat een waanzinnig prachtige bios!!! ) naar de Avant Premiere (dank dank Archonia!!) met mijn oudste zoon en het was... eigenlijk wat Gojira zegt

17 minuten geleden, Gojira zei:

Ik ga vandaag voor de tweede keer naar Valerian. Ik vond de film dus fantastisch.

Er zit meer verbeelding in de eerste 5 minuten van Valerian dan in alle blockbusters van de laatste 5 jaar tezamen.

Valerian is pure cinema! Binnen een paar jaar zal deze film wel naar waarde geschat worden en zullen de poseurs zeggen dat ze hem altijd al goed vonden net zoals dat gebeurde voor The Fifth Element en Speed Racer en nog zal gebeuren voor Jupiter Ascending.

ik denk niet dat je dit jaar nog een betere visuele ervaring zal hebben in de cinema.

sluit ik me volledig bij aan!!

Meer plezier hieraan beleeft dan aan eigenlijk alle Star Wars films bij elkaar! Nu ben ik ook geen SW-fan maar heb die films ook proberen te oordelen op hun verhaal en visuele charme en niet op de cult-status die SW onder mijn vrienden en kennissen heeft.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Yep, meer originele ideeën en visuele pracht dan in de meeste films van de laatste jaren. En toch heb je het gevoel dat je het ondertussen allemaal wel al eens eerder gezien. Moesten ze deze film 10 jaar geleden gemaakt hebben zou het een klassieker geworden zijn. Nu zal het toch eerder als een doorslagje van andere films gezien worden.

Hier en daar had ik wat dingen gelezen over een moeilijk of raar scenario. Geen idee welke film die mensen hebben gezien, want het leek me een redelijk eenvoudig, rechtlijnig verhaaltje met klassieke jaren '30 serial-invloeden (de hoofdpersonages rollen Indiana Jones-gewijs van het ene avontuur in het andere).

Er mocht wat mij betrof wel wat meer humor is.

Link naar reactie

IK had ergens gelezen dat deze film is gefinancierd met 90% pre-sales via Private Investors. Dus stiekem al meteen uit de kosten zowat!
Dat zou al een geweldig nieuw concept zijn, waar Hollywood volgens mij ook van opkeek.

 

Ook al ergens vernomen dat Besson een 2e verhaal al aan het schrijven is. Ik zeg: kom maar op!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

In eigen berichtgevingen heb ik al gemeld dat het scenario van film 2 klaar is en hij al is begonnen aan het scenario van de derde film. Hij zou zelf enkel de eerste drie films regisseren en wil Star Wars naar de kroon spannen door er een filmreeks van te maken. Maar dan moet de eerste film wel een minimumrecette opleveren van 450 miljoen dollarom de tweede film te maken. In de VS is hij aan het floppen, de Europese en Chinese markt moeten extra hard hun best doen. Ter vergelijking: Lucy werd ook neergesabeld en die film harkte toch een opbrengst van 450 miljoen dollar bij elkaar.

 

Hier nog wat cijfers uit een artikel uit 2016.

Met een budget van 197 miljoen euro wordt Valerian and the City of a Thousand Planets (naar de strip Het Keizerrijk der Duizend Planeten) de duurste Franse filmproductie. Op nummer 2 staat ook al een stripverfilming: Asterix en de Olympische Spelen (78 miljoen euro) terwijl Bessons eigen film The Fifth Element (waarvoor Mézières meewerkte als designer) op nummer 3 staat met een budget van 75 miljoen euro. Voor Valerian casht Besson 850.000 euro als scriptschrijver, 2,2 miljoen euro als regisseur, 2,2 miljoen auteursrechten en 7 miljoen euro als producer (samen met zijn vrouw Virginie Silla). De helft van het complete budget voor alle personeel gaat naar Besson. 

De opnames gebeuren in het Engels in Frankrijk, Hongarije en Nieuw-Zeeland (voornamelijk voor de special effects en post-productie). Besson vroeg een belastingvoordeel aan de Franse staat met het argument dat de film gedeeltelijk in Frankrijk wordt gerealiseerd. Besson staat zelf aan de wieg van de wet die dit belastingvoordeel toekent. Nochtans komt hij niet aan de helft van het budget dat in Frankrijk wordt gespendeerd. Toch kreeg hij in februari 2016 de bevestiging dat de film als een Franse productie wordt beschouwd.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Kontiki zei:

 Voor Valerian casht Besson 850.000 euro als scriptschrijver, 2,2 miljoen euro als regisseur, 2,2 miljoen auteursrechten en 7 miljoen euro als producer

In dat geval is die Besson een heel slechte producer. Er waren ongetwijfeld goedkopere scenaristen, regisseurs en zelfs producers te vinden.

Link naar reactie
15 minuten geleden, Tweetie zei:

Volgende keer toch maar iemand inhuren die Engels als moedertaal heeft:

 

Valerian dialogue.JPG

Hetzelfde wordt gezegd over de dialogen in Star Wars, en die film heeft het nu niet bepaald slecht gedaan.

Alsof de dialogen van belang zijn bij een film als dit.

(terwijl ik dit schrijf besef ik dat wij de dialogen sowieso altijd al in een gefilterde vorm tot ons krijgen, in de vorm van vertaalde ondertitels. )

 

Ik begrijp die recensies niet. Van een film als Wonder Woman doet men alsof het een meesterwerk is, en Valerian noemt men een verschrikkelijke film, terwijl die laatste zoveel inventiever is dan die eerste. Misschien zit er te weinig geweld in Valerian om de Amerikaanse markt te plezieren.

Link naar reactie
46 minuten geleden, Tom B zei:

Ik begrijp die recensies niet. Van een film als Wonder Woman doet men alsof het een meesterwerk is, en Valerian noemt men een verschrikkelijke film, terwijl die laatste zoveel inventiever is dan die eerste. Misschien zit er te weinig geweld in Valerian om de Amerikaanse markt te plezieren.

Ik weet niet waar het 'em precies in zit, maar ik zie op Rotten Tomatoes wel dat andere films veel hogere scores krijgen van zowel recensenten als publiek.

Link naar reactie

Ik heb ook wel positieve recensies gevonden, maar het lijkt erop dat sommigen zo geobsedeerd zijn door de box office dat ze bang zijn om het goed te vinden en daardoor de meerderheid van het publiek voor het hoofd te stoten.

Eén recensent zei dat de film wel zou worden herwaardeerd, en dat je beter nu kunt gaan kijken dan te wachten, zodat je kunt zeggen dat je er vanaf het begin bij was. Aardige touch.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...