Ga naar inhoud

voorbeelden van wel erg grote toevalligheden in het leven


Recommended Posts

Vorig jaar in de zomer had ik de Zwarte Zwaan (van S&W) voor de eerste keer in mijn leven gelezen.

Eén of twee dagen later was ik in Hamont-Achel. (eveneens voor de eerste keer in mijn leven)

En waarempel, daar passeerde ik een dierenwinkel die ook de Zwarte Zwaan heet. #glitchinthematrix

 

Niet dat die benaming ongebruikelijk is, gewoon dat ik op zo een korte tijdspanne de strip lees en op een locatie met dezelfde naam terechtkom.

 

afbeelding.thumb.png.613159d5f4ca2fe30ddcdb9bb213b602.png

Link naar reactie

die is leuk idd!!!

 

Ik was ooit op weg naar Friesland en zag er het plaatsje Moskou en ook Petersburg. Vond ik geinig.
15 min verderop kwam ik een restaurant tegen, genaamde Het Witte Huis.
Vond ik nogal hilarisch :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik zat Tarantino's Once upon a Time in Hollywood (met een nieuwe twist aangaande de Mansonmoorden) op blu-ray te bekijken zonder te beseffen dat die slachtpartij begonnen is op exact de datum van vandaag.

 

On the night of August 8, 1969, Tex Watson took Susan Atkins, Linda Kasabian, and Patricia Krenwinkel to 10050 Cielo Drive in Benedict Canyon, Los Angeles, California. Watson claims Charles Manson had instructed him (Watson) to go to the house and "totally destroy" everyone in it, and to do it "as gruesome as you can". Manson told the women to do as Watson instructed them.

 

Link naar reactie
38 minuten geleden, cinco zei:

Ik zat Tarantino's Once upon a Time in Hollywood (met een nieuwe twist aangaande de Mansonmoorden) op blu-ray te bekijken zonder te beseffen dat die slachtpartij begonnen is op exact de datum van vandaag.

 

On the night of August 8, 1969, Tex Watson took Susan Atkins, Linda Kasabian, and Patricia Krenwinkel to 10050 Cielo Drive in Benedict Canyon, Los Angeles, California. Watson claims Charles Manson had instructed him (Watson) to go to the house and "totally destroy" everyone in it, and to do it "as gruesome as you can". Manson told the women to do as Watson instructed them.

 

kans van 1 op 365. Dat valt nog mee qua grote toevalligheid.

 

Doet me denken aan de verjaardagsparadox: in een willekeurig gekozen groep mensen van 23 personen (werk, sportclub, reisgroep, orgie, whatever...) heb je meer dan 50% kans dat er twee mensen op dezelfde dag verjaren. Mensen schatten die kans véél lager in en zien dat dus als een grote toevalligheid. Maar dat is het langs geen kanten.

 

Link naar reactie

Om het stripgerelateerd te houden: ik was onlangs een scenario aan het schrijven voor de kampioenen over een behoorlijk specifieke gebeurtenis en ik dacht, weet je wat, ik ga vanavond na jaren nog eens een aflevering bekijken, en die ging geheel toevallig over exact dezelfde gebeurtenis (en het had niets te maken met voetbal of een misverstand ;)).

Link naar reactie
  • 1 year later...

Boulderen of bergbeklimmen (metaforische obstakels overwinnen) blijkt een veel voorkomend thema. Toeval? Of mijn onderbewuste die wat duidelijk probeert te maken. “Handen uit de mouwen en aan de bak”

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Vandaag stond er een random playlist op in de auto.

Airplay van the Natural Born Deejays kwam voorbij met daarin de tekst “It’s five minutes past the hour” en toen ik op de klok keek was het 5 na 6.

 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Surrogaatvlees.

vandaag is het Iraans nieuwjaar.

Een contactpersoon (die ik net kort sprak) zijn naam is vrij vertaald:image.thumb.jpg.b2c7988e579980d3f71cfd1ef4572787.jpg
verbanden zijn er pas als je ze legt…🤔

 

 

 

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...