Ga naar inhoud

Ik heb nooit... (anoniem en stripgerelateerd)


cinco

Ik heb nooit... (anoniem en meerkeuze)  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Op vlak van strips heb ik nooit...

    • een origineel gekocht
      27
    • een commissie laten maken
      46
    • een dedi laten tekenen
      15
    • een luxe gekocht
      14
    • aan een crowdfunding meegedaan
      27
    • online gekocht
      1
    • geboden bij een online veiling
      18
    • een beurs bezocht
      5
    • -
      5


Recommended Posts

een origineel gekocht Dit is de enige "nooit".

 

een commissie laten maken Hier dacht ik eerst ook "nooit", maar ik heb dit prachtstuk.

 

242856593_520491462610240_70127613767450

 

een dedi laten tekenen Vaak genoeg, al sta ik dankzij de fanatieke jagers steeds minder vaak in de rij.

 

een luxe gekocht Volgens mij niet van een album waar meerdere versies van zijn, maar bijvoorbeeld wel zo'n Arcadia uitgave. Of je zou deze er ook toe kunnen rekenen?

 

Jim-Lee-X-Men-%25231-Double-Gate-Fold-Po

 

aan een crowdfunding meegedaan

Recent nog.

 

Cartoon-Books-library-scaled-e1619040147

 

geboden bij een online veiling

Heel lang geleden op eBay nog, op door Whilce Portacio en Andy Kubert gesigneerde comics. 

 

279-1.jpg 289-11.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Wat ik niet snap is waarom dit anoniem is, terwijl zo veel enquêtes hier niet anoniem zijn, en het volgens mij evengoed wel hadden kunnen zijn.

 

Het krijgt wel meer respons dan de gemiddelde vragenlijst hier. Misschien omwille van die anonimiteit?

 

Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen het liever privé houden dat ze bijvoorbeeld originelen bezitten.

 

 

Link naar reactie
Op 29/7/2022 om 11:09, Timothy van Damme zei:

 

 

aan een crowdfunding meegedaan

Recent nog.

 

Cartoon-Books-library-scaled-e1619040147

 

 

 

Ik pleit schuldig.  Ook (2x) meegedaan aan deze crowdfunding (binnenkort hopelijk een kleine Bone commissie in handen).
 

Al wat originelen gekocht: https://www.2dgalleries.com/profile/driesdewulf sommige via een veiling, maar niet zo vaak...

En wat dédi's laten tekenen: https://www.comicartfans.com/gallerydetailsearch.asp?gcat=33998&ATy=8&pm=1&pi=54&order=Date

 

Mijn favoriete commissie:
https://www.2dgalleries.com/art/jeremy-bastian-hellboy-167699

Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van commissies, maar met Jeremy Bastian kan het moeilijk misgaan. 

 

Luxes in beperkte mate (vooral van ed. Black and White) 

 

Beurzen minder dan ik zou willen... 

Link naar reactie
11 hours ago, fenip said:

Ook (2x) meegedaan aan deze crowdfunding

is verslavend :)
maar nu de verzendkosten de pan uit rijzen EN importtax 95% van al mijn crowdfunding belast, is de lol er wel af, af en toe!

 

Anyway....

 

een origineel gekocht > eigenlijk nooit. Wel gekregen! Van Dogwitch-artiest Dan Schaffer. Van Tyler Kirkham (pagina van de topcow/marvel crossover Fusion). Van Billy Tucci (pagina uit Marvel's Heroes for Hire) . Van Jimmy Palmiotti (inks over Gulacy art). Van Romano Molenaar (Darkness, Birds of Prey)...

 

een commissie laten maken > heel veel :)

 

een dedi laten tekenen > heel veel :)

 

een luxe gekocht > eigenlijk nooit.

 

aan een crowdfunding meegedaan > tientallen!! Voornamelijk Kickstarter, maar ook Indiegogo en een enkele VDK.

 

geboden bij een online veiling > vroeger Ebay, maar nu Marktplaats en een half jaar geleden een collectie Elfquest via Catawiki.

 

online gekocht > cheapcomics, amazon, comicasa.

 

beurs bezocht > voornamelijk FACTS eigenlijk. Maar ook wel eens Breda of Valkenwaard/EHV. En hopelijk 3 september Rijswijk.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

is verslavend :)
maar nu de verzendkosten de pan uit rijzen EN importtax 95% van al mijn crowdfunding belast, is de lol er wel af, af en toe!

 

Anyway....

 

een origineel gekocht > eigenlijk nooit. Wel gekregen! Van Dogwitch-artiest Dan Schaffer. Van Tyler Kirkham (pagina van de topcow/marvel crossover Fusion). Van Billy Tucci (pagina uit Marvel's Heroes for Hire) . Van Jimmy Palmiotti (inks over Gulacy art). Van Romano Molenaar (Darkness, Birds of Prey)...

 

een commissie laten maken > heel veel :)

 

een dedi laten tekenen > heel veel :)

 

een luxe gekocht > eigenlijk nooit.

 

aan een crowdfunding meegedaan > tientallen!! Voornamelijk Kickstarter, maar ook Indiegogo en een enkele VDK.

 

geboden bij een online veiling > vroeger Ebay, maar nu Marktplaats en een half jaar geleden een collectie Elfquest via Catawiki.

 

online gekocht > cheapcomics, amazon, comicasa.

 

beurs bezocht > voornamelijk FACTS eigenlijk. Maar ook wel eens Breda of Valkenwaard/EHV. En hopelijk 3 september Rijswijk.

 

Ik gebruik een reshipper (MyUS), scheelt toch behoorlijk als je genoeg pakketjes laat versturen (zowel op importtax als verzendingskosten). 

Link naar reactie
4 hours ago, fenip said:

Ik gebruik een reshipper (MyUS), scheelt toch behoorlijk als je genoeg pakketjes laat versturen (zowel op importtax als verzendingskosten). 

mmm dat is een goed idee. Kan je hier meer over vertellen?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

leuke ideeën!! Welke festivals en welke albums?

 

affiches voor Mercatorstripbeurs te Kruibeke en Spirits Grote Signeerdag, Kerstkaarten voor mezelf maar ook voor de culturele vereniging Spirit Temse, Covers voor de Strip Sticker catalogus en en andere catalogi...

Link naar reactie
22 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

mmm dat is een goed idee. Kan je hier meer over vertellen?

Ik stuur een keer per maand al mijn pakketjes uit de VS op via MyUS https://www.myus.com (er bestaan zeker alternatieven)

Ze combineren deze in 1 groot pakket (of soms 2). Vaak kost het weinig (of niets) om iets van US naar US te versturen, dus dat scheelt al. Je vermijdt ook bv 10 x de administratieve kost die je anders moet betalen bij elk pakket dat je ontvang (zeker sinds verandering regels). Bv comic 10usd niet direct 15 euro administratieve kost van de douane + dan enkele euro's BTW. MyUS vult ook automatisch geschatte waarde in (of prijs op de factuur). 
ps ik heb ook al gedoe gehad met bv. een gebroken tas (sorry kopje voor de Nederlanders) (zatte voor de West-Vlamingen), maar meestal loopt het goed...  Ik vraag ook altijd om de pakketjes in hun oorspronkelijke verpakking te laten...  krijg dan meestal een gigantische doos... (en moet dan ook minder naar de post etc. lopen)

 

 

IMG_2900.JPG

Link naar reactie

mmmmm
Dat zou zeker een uitkomst zijn met alle Kickstarters die ik zou willen volgen.
Dus in plaats van 10 keer verzendkosten van 20-40 (en douane etc) te betalen, is het nu dus 1 pakket. En wat kost zo'n mega-doos naar Europa?

EDIT: o er is wel een maandelijkse vereiste om op te sturen en een maandelijkse abo bij ze?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

mmmmm
Dat zou zeker een uitkomst zijn met alle Kickstarters die ik zou willen volgen.
Dus in plaats van 10 keer verzendkosten van 20-40 (en douane etc) te betalen, is het nu dus 1 pakket. En wat kost zo'n mega-doos naar Europa?

EDIT: o er is wel een maandelijkse vereiste om op te sturen en een maandelijkse abo bij ze?

Heb inderdaad een abo (60 usd/jaar). Kosten zijn wisselend, afhankelijk van grootte en gewicht pakket. Kan boven 200 usd gaan, maar heb dan wel bv 20 pakjes gecombineerd   Je kiest ook met wie je verstuurd bv FedEx ec / priorirty... scheelt ook wel 

ps voor mij is het ook een groot voordeel dat je ook kan kopen van verkopers die bv enkel binnen de VS willen versturen. 

Link naar reactie

Het probleem met die goedkope verzenddiensten is dat je veel moet versturen of ontvangen. Voor mij is het helemaal niet interesant. En nogal wat eisen betaling met credit card of PayPal (dat eigenlijk ook een creditcard-systeem is), en dat heb ik niet. Dus daardoor vallen ze voor mij definitief uit de boot (sinds PayPal ligt over het systeem dat ze krijgen opgelegd door de EU, zijn ze bij mij aangeschoten wild).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...