Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2022 (september)


Recommended Posts

2 hours ago, AHMO said:

Zat in de nieuwsbrief van de Stripschap

eruit gehaald en gewoon hierna toe gesleept

Op de website is hij ook al zo slecht :)

Inzoomen/vergroten zorgt niet voor meer duidelijkheid. Alles wordt fuzzy

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 9/2/2022 at 9:23 PM, Theoak said:

Gewoon bij binnenkomst helemaal naar de verste hoek rechts achterin gaan! Populaire strips en comics zijn daar te vinden, merchandise en allerhande folders/flyers en andere bijzondere papieren stripgerelateerde items!

helemaal links tegen de muur is ook een stand met geweldige prijzen voor collectie-comics (veel HC's en omnibussen)

Anyway... ik was blij dat ik mijn XLS was vergeten want ik had me blauw gekocht :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, De Hollander zei:

Ook geweest, op zich leuk gehad, wel lijkt het aantal handelaren met stripboeken elk jaar minder te worden. Ik had geld over toen ik naar buitenstapte, dat was vroeger wel anders.

Ik merk dat bij alle beurzen steeds minder (Semi) handelaren staan.

Haarlem , Kampen en nu ook Stripdagen.

Ik ben bang dat dit een trend wordt

 

Link naar reactie
1 hour ago, Richard Boom-vavavoom said:

lekker hoor!
Wat is dat Zombilennium voor iets?

Een aanrader. Aan de ene kant prettig gestoord als insteek (een horrorpark in financiële problemen waar de monsters echte monsters zijn ook al hebben de bezoekers dat niet door), aan de andere kant bouwt het toch op met een serieus onderliggend verhaal (wat het is zou een beetje spoileren, vind ik.)

Link naar reactie
2 hours ago, Yncke said:

Een aanrader. Aan de ene kant prettig gestoord als insteek (een horrorpark in financiële problemen waar de monsters echte monsters zijn ook al hebben de bezoekers dat niet door), aan de andere kant bouwt het toch op met een serieus onderliggend verhaal (wat het is zou een beetje spoileren, vind ik.)

De film staat overigens met Nederlandse ondertiteling op itunes.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Mooie analyse.

En nee, ze kunnen zich niet meer met Breda of Haarlem meten, maar er is best een plekkie voor ze indien ze zich aanpassen.
De locatie van Breda en Haarlem en Gouda en Kampen zorgen natuurlijk ook voor een groot gedeelte van hun succes en dat is in Rijswijk (achterafgelegen terrein) ook duidelijk te merken, in negatieve zin.

 

Ik wens ze er succes mee!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 12/15/2022 at 2:29 PM, Richard Boom-vavavoom said:

Mooie analyse.

En nee, ze kunnen zich niet meer met Breda of Haarlem meten, maar er is best een plekkie voor ze indien ze zich aanpassen.
De locatie van Breda en Haarlem en Gouda en Kampen zorgen natuurlijk ook voor een groot gedeelte van hun succes en dat is in Rijswijk (achterafgelegen terrein) ook duidelijk te merken, in negatieve zin.

 

Met de lokatie is niks mis, als het de bedoeling is om het huidige publiek te bedienen. Aan toevallige passanten heeft deze beurs niets, want als die entree moeten gaan betalen, zullen ze niet naar binnen gaan.

Een beurs zonder entree wordt een heel ander soort beurs. En ook zou dat een beurs zijn die de leden geen voordeel biedt t.o.v de niet-leden. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik vraag me al jaren af waarom ik mijn lidmaatschap wéér zou oppakken. Ik kan niet tot één argument komen.  

Dubieuze prijswinnaars als Ritsier, Hartjes, Stok (eerlijk is eerlijk: Aimee was terecht en zowaar op tijd).

Geen aantrekkelijke activiteiten; de bezoekersaantallen spreken voor zich.

Maar het ergste: ik zie op geen enkele wijze pogingen, behoudens de 2 genoemde treurige, om strips te promoten. Het lijkt zelfs dat men zich schaamt voor niet gekrabbelde tekeningen die herkenbaar zijn of verhalen die aanspreken bij een groter publiek. 

Het klopt dus dat de locatie niet het probleem is maar hoogstens een argument om de kop in het zand te blijven steken. En dan niet als een struisvogel die zo de eieren draait..want ik merk niets van nieuwe ideeën.

Link naar reactie
  • 9 months later...

Those were the days................blij dat ik in de jaren 80 de stripdagen kon meemaken, vol handel, bladen, uitgevers en tekenaars als Giraud, Rosinski, Chaland, Tibet, Franquin, Graton, Reding, Ryssack, J. Martin, Leloup, Will, Don Lawrence en vele vele anderen.......deze beleving (op stripgebied) is nooit meer geëvenaard of overtroffen.

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Those were the days................blij dat ik in de jaren 80 de stripdagen kon meemaken, vol handel, bladen, uitgevers en tekenaars als Giraud, Rosinski, Chaland, Tibet, Franquin, Graton, Reding, Ryssack, J. Martin, Leloup, Will, Don Lawrence en vele vele anderen.......deze beleving (op stripgebied) is nooit meer geëvenaard of overtroffen.

Moet dit absoluut beamen.

Ben verschillende keren naar het turfschip geweest destijds(mijn vader bracht mij en mijn broer naar Breda).

Alle grote uitgeverijen

Veel tekenaars en groots opgezet.

dus inderdaad qua strips, Those were the days.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...