eriktex Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Naar aanleiding van enkele off-topic discussies hier op de reep moest ik vandaag heel de dag aan heksen denken... Dit is in ieder geval mijn favoriete heks uit stripland (zal wel jeugd-sentiment zijn): Ik dacht dat deze verkiezing nog niet op stripspeciaalzaak.be is geweest, dus: wat zijn jullie favoriete strip-heksen??? Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Peter Tijger Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Als klein kind hadden wij de stripmap en daar heb ik voor het eerst de strip Isabel in gelezen...derde deel bleek later. Ik vond het een mooi verhaal, mooie tekeningen en op de een of andere manier had dat verhaal behoorlijk indruk gemaakt toen. En nog steeds is het bijzonder leuk. Calendula (van het plaatje) was een prettige verschijning in de strip. En Kalendula, de slechte heks, was ook echt heerlijk slecht. Quote Link to comment
Dedi Kass Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Steketand, Pierehaar en Haakneus Quote Link to comment
retep Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Als klein kind hadden wij de stripmap en daar heb ik voor het eerst de strip Isabel in gelezen...derde deel bleek later. Ik vond het een mooi verhaal, mooie tekeningen en op de een of andere manier had dat verhaal behoorlijk indruk gemaakt toen. En nog steeds is het bijzonder leuk. Calendula (van het plaatje) was een prettige verschijning in de strip. En Kalendula, de slechte heks, was ook echt heerlijk slecht. Je haalt me de woorden uit de mond Bakema, die Calendula's waren geweldig. Quote Link to comment
Yncke Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Melisande! Quote yncke.be Link to comment
eriktex Posted October 18, 2013 Author Share Posted October 18, 2013 En niet te vergeten één van mijn favoriete Dabbert verhalen: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Martin Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 http://nl.deroderidder.wikia.com/wiki/De_Blauwe_Heks_%28strip%29 Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
Theoak Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Loretta en Harpeya De heks uit witte zwanen zwarte zwanen (SenW) Quote Link to comment
Olsimar Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Deze DD heks mag ook niet ontbreken: Madam Mik Mak Quote Link to comment
Peter Tijger Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Bij DD heks denk ik meer aan deze bv. Quote Link to comment
stilte Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Je haalt me de woorden uit de mond Bakema, die Calendula's waren geweldig. Idem. Ik heb Isabel ook zeer graag gelezen als kind. Ik lees het nog steeds graag, een van mijn favoriete Belgische stripreeksen, naast Frommeltje en Viola! Met voorsprong dus ook mijn favoriete heksen, deze twee, en elke gelegenheid is goed om nog eens een plaatje van hen te tonen, Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
SPeeDy Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Courtney Crumrin' ziet er niet uit als een heks maar is het wél: http://en.wikipedia.org/wiki/Courtney_Crumrin De ultieme heks zal altijd die van sneeuwwitje blijven. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Dr. Benway Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Quote marcelherms.nl Link to comment
cinco Posted May 22, 2021 Share Posted May 22, 2021 https://www.volksverhalen.be/Heusden-Zolder_Putheks Quote Link to comment
Chorasan Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 Hela de Heks uit Nero. Steketand, Pierehaar en Haakneus uit Jommeke. En die uit de Tuftuf-club van Susje en Wiske. Allemaal gelezen toen ik nog jong was, en die hebben dus de meeste indruk op me gemaakt. Doet me er trouwens aan denken dat ik "Hansel and Gretel: Witch Hunters" nog eens moet herbekijken... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
esteban² Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Een heksenthread waar Zwiep & Biep nog niet vermeld werden? Dat kan niet hé. Begonnen De Kiekeboes (Wollebollen) en Urbanus (Frietkotmysterie) niet beiden met een heks als bad-guy? (ik twijfel over Urbanus) Deze Suske en Wiske heks is mij ook wel bijgebleven: Wie fan is van Enola en de Fantastische Fabeldieren of Het Dagboek van Cérise, kan zich vandaag de dag ook amuseren met Heksengrietjes. Mijn petekind vind het bijzonder tof. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Theodoor Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 22 uren geleden, Chorasan zei: En die uit de Tuftuf-club van Susje en Wiske. Willy Vandersteen liet regelmatig heksen opdraven in zijn verhalen. Bij Suske en Wiske denk ik aan: Alwina in "De schat van Beersel" (oude, lelijke, slechte middeleeuwe heks) Alwina in "De duistere diamant" (jonge, knappe, goede hedendaagse heks) En ook aan dit album: Maar ook in "De Rode Ridder" krioelt het van de heksen. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Theodoor Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 En dit reeksje van Guarnido Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Theodoor Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 En terwijl we bezig zijn: Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Peter Motte Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Ja, dat is er ook eentje, maar ze weet het niet: Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Savantas Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Op 23/5/2021 om 22:57, Chorasan zei: En die uit de Tuftuf-club van Susje en Wiske. Kovertol inderdaad! Vond ik 40 jaar geleden al een enge heks en nu nog steeds. Zeker in combinatie met de Raaf een geweldige creatie van Vandersteen! (De Tuf-Tuf-Club staat bij mij ook met stip op nr. 1 wat betreft favoriete S&W-albums) Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 On 10/19/2013 at 2:00 PM, Peter Tijger said: Bij DD heks denk ik meer aan deze bv. amai, maar dat is geen strip. Maar een comic Als je die kant op wil ,dan kan je niet op JIM BALENT heen met zijn WITCH OF THE BLACK ROSE En dan och... ik kan ook makkelijk de crossover van mijn eigen franchise droppen hier, maar ik zal me eens inhouden Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Timothy van Damme Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Twee favorieten van me. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Old witch van EC comics Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 27, 2022 Share Posted January 27, 2022 Bijna aan de aandacht ontsnapt: dit is ook een heks: (die rechtse dus, niet die twee gozers links of die op de achtergrond) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sjaakie Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Laten we driftwereld niet vergeten. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 "Yamadakun en zeven heksjes met mayonaise" Nee? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lestat Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Heel wat dames van De Klaagzang van de Verloren Gewesten. Quote Link to comment
Tanuki Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Op 29/1/2022 om 11:10, Peter Motte zei: "Yamadakun en zeven heksjes met mayonaise" Nee? Nee. Quote Link to comment
Planb Posted April 13, 2022 Share Posted April 13, 2022 Apostata 1 en 2 van Ken Broeders. Lestat 1 Quote Link to comment
Recommended Posts