Ga naar inhoud

Akira en Death Note in het Nederlands


lukoste

Recommended Posts

  • lukoste changed the title to Akira en Death Note in het Nederlands
Op 25/8/2022 om 18:29, Lamme Goedzak zei:

Is de film eigenlijk een weergave van het volledige verhaal of is de manga uitgebreider?

Welke film? Niet dat het iets uitmaakt want van beide versies is de manga een stuk uitgebreider. Kan ook moeilijk anders als je ziet hoeveel delen die tellen.

Akira de film werd gemaakt lang voor de stripversie af was, dus die verhaallijn is compleet anders.

 

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Welke film? Niet dat het iets uitmaakt want van beide versies is de manga een stuk uitgebreider. Kan ook moeilijk anders als je ziet hoeveel delen die tellen.

Akira de film werd gemaakt lang voor de stripversie af was, dus die verhaallijn is compleet anders.

 

 

Ik baseerde mijn antwoord op de tekenfilm.

Link naar reactie
Op 25/8/2022 om 18:29, Lamme Goedzak zei:

Is de film eigenlijk een weergave van het volledige verhaal of is de manga uitgebreider?

 

De manga is een heel minutieus uitgewerkt raderwerk van mindgames, een schaakspel tussen twee meestermanipulatoren.

Dat is op zich onmogelijk om in een film te gieten zonder afbreuk te doen aan de uitgekiende plot van het origineel.

 

De anime-reeks volgt vooral de eerste (en populairste) helft van de manga redelijk nauwkeurig en laat de tweede helft wat sneller verlopen. Een behoorlijk goed alternatief voor de manga.

Link naar reactie
14 hours ago, TDPB said:

Welke film? Niet dat het iets uitmaakt want van beide versies is de manga een stuk uitgebreider. Kan ook moeilijk anders als je ziet hoeveel delen die tellen.

Akira de film werd gemaakt lang voor de stripversie af was, dus die verhaallijn is compleet anders.

 

Ik bedoel idd de tekenfilm.

 

9 hours ago, cinco said:

 

De manga is een heel minutieus uitgewerkt raderwerk van mindgames, een schaakspel tussen twee meestermanipulatoren.

Dat is op zich onmogelijk om in een film te gieten zonder afbreuk te doen aan de uitgekiende plot van het origineel.

 

De anime-reeks volgt vooral de eerste (en populairste) helft van de manga redelijk nauwkeurig en laat de tweede helft wat sneller verlopen. Een behoorlijk goed alternatief voor de manga.

Toch maar eens aan lezen gaan dan.

Link naar reactie

Hier staat een preview van de eerste p's van het eerste deel van de manga

 

https://www.darkhorse.com/Books/40-180/Akira-Vol-1-TPB#prettyPhoto[40-180]/0/

 

Vreemd genoeg herinner ik me dat niet op die manier.

Ik zal het misschien ook nog eens moeten herlezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...