Ga naar inhoud

Usagi Yojimbo


bates

Recommended Posts

Beste vrienden,

 

Een paar jaar terug kocht ik enkele delen van Usagi Yojimbo, vertaald in het Nederlands. Uitgegeven in eigen beheer door de eigenaar van het B-gevaar, nu Expo 59 te Brussel.

Verzamelt iemand deze reeks, bestaat deze nog...?

 

Bij mijn laatste aankoop van deze reeks liet de eigenaar weten dat de vertaling van andere nummers niet gepland stond.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Er zijn in het Engels veel meer delen van dan in het Nederlands. Ik heb alle Nederlandse delen. Dat zijn er 14.

De tekenaar is een Japanner, maar hij woont in de VS, en ik vind dat je dat merkt: de tekeningen hebben iets Disney-achtigs. De motieven (samoerai en zo) zijn wel Japans, de verhalen misschien iets minder.

Als je alles wilt, zul je Amerikaanse uitgaven moeten zoeken. En UY is nooit goedkoop geweest. 6 euro voor een dun boekje in z/w van maar 20 p's vind ik behoorlijk prijzig. In die tijd had je een hele kana-pocket van zowat 200 p's voor 6 euro. En de Amerikaanse zijn ook aan de dure kant.

Link naar reactie

Ik vond de tekenstijl juist leuk, sinds Uasgi in de TMNT verscheen in de jaren 90 was ik fan. Graag had ik de reeks met mijn kinderen gedeeld die nu de leeftijd hebben dat ze dit kunnen waarderen. Hopelijk kan ik toch nog wat NL edities vullen om de collectie rond te krijgen.

 

Alvast bedankt Peter voor de info!

Link naar reactie
4 uren geleden, bates zei:

Ik vond de tekenstijl juist leuk, sinds Uasgi in de TMNT verscheen in de jaren 90 was ik fan. Graag had ik de reeks met mijn kinderen gedeeld die nu de leeftijd hebben dat ze dit kunnen waarderen. Hopelijk kan ik toch nog wat NL edities vullen om de collectie rond te krijgen.

 

Alvast bedankt Peter voor de info!

Bestaat zeker nog, maar momenteel enkel uitgaves in Engels.

Te beginnen met deze va Fantagraphics https://www.fantagraphics.com/products/usagi-yojimbo-the-special-edition-2-volume-hardcover-box-set?_pos=9&_sid=6b585a2c7&_ss=r

Dan de Saga's 1-8 en Legends (die nu opnieuw uitgegeven worden)

En nu de huidige delen via IDW

Link naar reactie
  • 1 year later...
29 minuten geleden, $tripofiel zei:

Is die vertaald in het Nederlands?

Zou goed zijn volgens sommige onder jullie, maar ik koop alleen NL-uitgaves.

In 2002 is uitgeverij Enigma (B-gevaar) begonnen met de Nederlandse vertaling. Er zijn er 14 uitgebracht in comic formaat.

 

Er zijn er nog te vinden bij Het besloten land https://www.hbl.be/index.php?option=searchkey&extra=Usagi

 

 

image.php?i=306465&s=4543

Link naar reactie
8 uren geleden, shakeitupguy zei:

In 2002 is uitgeverij Enigma (B-gevaar) begonnen met de Nederlandse vertaling. Er zijn er 14 uitgebracht in comic formaat.

 

Er zijn er nog te vinden bij Het besloten land https://www.hbl.be/index.php?option=searchkey&extra=Usagi

 

 

image.php?i=306465&s=4543

 

Duur, trouwens.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...