Ga naar inhoud

Marvel Terug In Nederland En Belgie?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Heeft iemand die Marvel comics eigenlijk al gekocht?

 

Die Spiderman bundeling vond ik best de moeite waard. Kostte maar 5.90€ voor 144 leesplezier en Spideman getekend door Humbert Ramos brengt toch een frisse look op het personnage. Doet wat denken aan de vroegere Juniorpress bundels maar op een beter papier. Voor hetzelfde bedrag als een Suske en Wiske of Jommeke strip heb je gewoon drie keer meer leesplezier. Vind dit dus best een geslaagde actie. In mijn boekenwinkel waren al die Humo's met comic toch redelijk vlug de deur uit.

 

Keuze van de comics vind ik goed want zijn de mainstream comic keuzes.. Ik kijk zeker uit naar Wolverine door Risso getekend. Je moet hier de klassiekers niet aan lagere prijs gaan verkopen. Die mooie heruitgave van Batman : jaar 1 koop ik wel bij RW uitgeverij want de klassiekers verdienen een gepaste uitgave.

 

Zou een herlancering van pure Marvel of DC doorlopende comic reeksen in gelijkaardig jasje en prijs, een kans kunnen maken op Nederlandstalige grondgebied?

Link naar reactie

Bedoel je met gelijkaardig dan hetzelfde als deze Marvel-uitgaven? De prijzen daarvan liggen natuurlijk wel uitzonderlijk laag... zonder combi met Humo, waardoor de oplage ongetwijfeld een stuk groter is dan die normaal zou zijn geweest, zal die niet kunnen worden volgehouden. Overigens biedt RW vanaf het najaar natuurlijk een aantal reguliere DC-series (New 52)... benieuwd hoe die aanslaan.

Link naar reactie

Ik ben die bundels aan het kopen, en het staat me wel aan. Ik ben eigenlijk niet echt een comics-lezer. Ik heb wel indertijd Watchmen en andere Alan Moore-excrementen (Top 10, League of Extraordinary...) gekocht die ik de moeite vond. Omdat het geen klassieke superhero-toestanen waren.

 

Sowieso zijn het voor 5,90 euro extra mooie uitgaven, die elke avontuurlijke stripliefhebber toch op zijn minst zouden moeten overhalen om het eens te proberen.  Voor mij persoonlijk was 't een mooie kennismaking met die superhelden, als ik nog eens in Gent of Antwerpen raak kijk ik wel eens rond of er iets van die strekking ligt dat mij wel aanstaat...

Link naar reactie

Ben wel benieuwd hoe het bevallen is bij de mensen die niet echt vertrouwd zijn met superhero comics.

 

Ik heb Thor en nu Avengers gekocht en het bevestigt mijn (voor-)oordeel. De nadruk ligt bij het uiterlijk, en ik moet zeggen dat die grafische hoogstandjes best mooi om te bekijken zijn. Maar 4 bladzijden lang superhelden die met hamers en andere dingen zwaaien en af en toe een KABOOM is niets voor mij.

Ik prefereer iets sober met een solide verhaallijn.

Maar de gustibus...

Link naar reactie

Het grappige is dat ik - al consumeer ik strips uit beide werelden en deel ik je gustibus, want ik ga voornamelijk voor het verhaal en veel minder voor het artwork - hetzelfde ook vaak beweer over Europese strips. Die hebben andersoortige grafische hoogstandjes, maar zijn verhaaltechnisch vaak net zo goed onder de maat. Toch blijf ik mijn eigen leesvoer voornamelijk betrekken van de Amerikaanse markt en niet van de Europese. Een mensch moet keuzes maken :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ik laat ze links liggen. De vorige keer heb ik ze gekocht, maar ik ben slechts enkele bladzijden ver geraakt in Thor. Mijn suspension-of-disbelief-klier kan ook maar een zeker debiet aan, en een vent met zo'n grote hamer kan ze niet aan. Thor en Spiderman zijn intussen ongelezen verkocht. Die Wolverine zal ik nog eens proberen lezen, want de tekeningen lijken me wel wat. Die Avengers houdt voorlopig een tafeltje met één te kort pootje stabiel. Ook goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Heb tegen beter weten in de Humo met Captain America gekocht. Weer prachtig getekend, maar inhoudelijk is dat voor mij toch Jommeke.

 

In Knack Focus staat deze week trouwens Spandex Ballet, een bespreking van 4 superhelden. Heel vermakelijk.

 

Nuja iedereen heeft het recht op zijn eigen smaak.

 

Zegt deze Dolly Parton fan :D

Link naar reactie

> Grinnik < De zuurgraad neemt aardig toe :D

 

Dat is geen kwestie van zuurgraad. Ik laat me principieel niet uit over strips die ik niet gelezen heb, maar van zodra ik iets (beginnen) lezen ben hou ik het tegen het niets verhullende TL-licht van mijn kritiek. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dat is geen kwestie van zuurgraad. Ik laat me principieel niet uit over strips die ik niet gelezen heb, maar van zodra ik iets (beginnen) lezen ben hou ik het tegen het niets verhullende TL-licht van mijn kritiek. 

 

Dat mag natuurlijk. Gezien je mening over dit soort strips vind ik het dan nog wel vreemd dat je ze überhaupt in huis hebt gehaald.

Link naar reactie

Ik blijf het moeilijk hebben met die Nederlandse vertalingen...

Achteraan op 'Hulk' (vandaag bij den Humo): eerste zin: 'Hulk gaat pletten!'

Laat Hulk maar pletten...Maar het zal zonder mij zijn...

'Hulk Smash!' klinkt toch helemaal anders vind ik...

Als zestiger wil ik toch strips lezen met enig niveau...En 'Hulk gaat pletten!'...Nee, dat gaat niet bij mij...

'Hulk Smash' gaat nog net...(ik stel mijn eisen niet erg hoog) :e005: :e005: :e005: :e005:

Link naar reactie

*Zucht*

 

Hoeveel comics heb je gelezen Daan?

 

genoeg! Er zit best leuk spul tussen hoor, zoals jullie weten ben ik erg gecharmeerd van Oz, maar ja dat is waarschijnlijk dan weer te europees voor de Amerikaanse markt want alweer stopgezet. Ook vind ik de uitgaves vaak erg storend met pagina's reclame en zo meer. Die superhelden doen het als film vaak wel leuk, verder raken ze me niet... Ieder zo zijn ding toch?

Link naar reactie

Wel, allereerst is er natuurlijk wel meer van comics te vinden dan Superhelden. Denk maar aan Chew, om d'r maar een te noemen.

Overigens, als je trades leest heb je die reclamepagina's niet. (Ik vind die reclame over het algemeen wel charmant, toch als je oudere singles leest).

Verder bestaat er van iedere grote Superheld wel een gamma van betere en minder goeie verhalen. Daarom zijn er velen die slechts van bepaalde schrijvers of tekenaars story arcs lezen. Denk aan Geoff Johns, greg Capullo en J. Michael Stracynski. (Kwestie van de eerste drie op te noemen waar ik kan op komen.

 

Punt is, dat het je ding niet is. Dat is niet erg, dat je ze daarom onnozel noemt...

Link naar reactie

Ik blijf het moeilijk hebben met die Nederlandse vertalingen...

Achteraan op 'Hulk' (vandaag bij den Humo): eerste zin: 'Hulk gaat pletten!'

Laat Hulk maar pletten...Maar het zal zonder mij zijn...

'Hulk Smash!' klinkt toch helemaal anders vind ik...

Als zestiger wil ik toch strips lezen met enig niveau...En 'Hulk gaat pletten!'...Nee, dat gaat niet bij mij...

'Hulk Smash' gaat nog net...(ik stel mijn eisen niet erg hoog) :e005: :e005: :e005: :e005:

 

Ach,ik denk dat er meer mensen zijn die graag enige continuiteit zien in hoe bepaalde gevleugelde uitspraken worden vertaald (en 'Hulk gaat pletten' IS nu eenmaal de klassieke vertaling van 'Hulk smash') dan dat er mensen zijn die zo'n vertaling als reden beschouwen om het boek aan de kant te leggen. Als je enig niveau zoekt (whatever that may be), dan vind ik het frappant dat je het origineel wél acceptabel vindt :D

 

Maar goed, ik moet niet zeuren... ik heb meer dan eens een (veel uit het Frans) vertaalde strip terzijde geschoven omdat ik de vertaling niet trok. En ik neem toch aan dat die strips veelal door geschoolde vertalers onder handen worden genomen :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...