Ga naar inhoud

Marvel Terug In Nederland En Belgie?


Recommended Posts

Zoontje van een collega (2de middelbaar, 14 jaar oud) mocht gisteren na het laatste examen (Nederlands) in een boekje lezen om zich bezig te houden.  Hij leest in die Humo-bundel van Capt. America en de lerares vraagt of ze dat eens mag inkijken.  Ze leest er 10 minuten in en zegt aan die jongen dat hij dat boek mag gebruiken voor zijn volgende leesverslag.  

Natuurlijk vind ik dat schitterend. :)

 

En mag iemand anders uit de klas dan een film bespreken in zijn leesverslag?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Nu ligt een stripboek qua format natuurlijk wel iets dichter bij een boek dan een film,maar het is inderdaad wel begrijpelijk dat men er vraagtekens bij plaatst. Overigens is het hier heel simpel: de kaders worden door de onderwijzer aangegeven. Als die het in dit geval accepteert, is de kous daarmee af.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Neenneen, tuurlijk niet, Maar 't is toch wel godgeklaagd dat het onderwijs naar de vaantjes gaat door comics via denhumo.

Het onderwijs is tanende, maar niet door den Humo.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik vraag me af waarom sommigen eigenlijk zo negatief zijn over die uitgaves. Ik heb ze alle 8 en ik vind ze zeker de moeite waard. Ik ben niet zo thuis in het Marvel Universum (behalve alle films dan) en voor mij was het een aangename kennismaking met bepaalde reeksen. En dat voor iemand die jarenlang een adept was van DC...

Link naar reactie

Om even een vraag te beantwoorden uit een andere thread, of Humo meer zal uitbrengen?

 

Geen idee. Hoewel wij Humo ondersteuning hierin aanbieden kennen de vertalers hun planning pas wanneer ze een besluit hebben genomen. Ik heb persoonlijk enkel logica hiervoor en dat is zodra er wéér een grote Marvel film uitkomt de kans groot is dat Humo de aktie herhaalt. Humo is hierin de bepalende factor en pas wanneer zij willen dat het bekend gemaakt mag worden, dan kan dat al weten de vertalers uiteraard al langer dat er iets komt.

 

Als RW mogen wij er zelfs officieel er niets over melden, hierin is RW aan regels gebonden.

 

Of vanuit Humo er ooit weer iets opgestart zal worden met Marvel vertalingen? Deze promotie acties kunnen nooit kwaad maar of het gebeurt, geen idee.

Link naar reactie

Ik vraag me af waarom sommigen eigenlijk zo negatief zijn over die uitgaves. Ik heb ze alle 8 en ik vind ze zeker de moeite waard. Ik ben niet zo thuis in het Marvel Universum (behalve alle films dan) en voor mij was het een aangename kennismaking met bepaalde reeksen. En dat voor iemand die jarenlang een adept was van DC...

 Het is niet alleen negativiteit, ook een soort neerbuigendheid... althans, die meen ik te bespeuren. Kan zijn dat ik de intonatie van bepaalde berichten verkeerd interpreteer ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...