Ga naar inhoud

Robin Hoed


WILCO

Recommended Posts

Weet er iemand of de gags uit de favorietenreeks en uit het album De eerste Tandjes (Special uit 1984) ook al gepubliceerd zijn in de reguliere reeks? Of bevatten ze nieuwe gags die niet in de reguliere reeks verschenen zijn? Gewoon om te weten of ik deze albums ook moet aanschaffen om mijn Robin Hoed verzameling te vervolledigen. Alvast bedankt.

Screenshot_20220829-221415_Chrome.jpg

Link naar reactie

Ik doe een poging antwoord te geven. Als iemand een beter antwoord weet, mag die het zeggen.

De gags in De eerste tandjes staan in ieder geval niet in de reguliere reeks. Dat betreft echt de eerste gags.

 

robin tandjes.jpg

 

Een van de Favorietenreeks heeft dezelfde cover als deze van de reguliere reeks dus ik neem aan dezelfde gags.

 

robin gein.jpg

 

Wat de twee andere Favorieten-albums betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Daarvan ken ik de inhoud niet. Maar als ik op de informatie van stripinfo.be afga, staan deze niet in de reguliere reeks. (Dommel heeft ongeveer hetzelfde probleem met die Favorietenreeks)

Link naar reactie

Cartoonesk heeft al geantwoord op d vraag over "De Eerste Tandjes", dat zijn allemaal gags die nog niet eerder verschenen zijn.

 

In de favorietenreeks is elk album een mix van al verschenen gags in andere albums, en aan aantal andere die enkel maar in Kuifje voorkwamen. Ook deel 3 "Zeg het met een gein" heeft een andere inhoud dan het reguliere album met dezelfde titel, en ook een deel niet eerder gepubliceerde stukken.

 

Dus om de reeks volledig te hebben moet je de special en de 3 favorietenalbums aanschaffen. En vergeet "Op naar Absurdistan" niet :)

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Uit deze reeks heb ik alleen dit album.

Een albumvullend verhaal wat niet gebruikelijk was voor die serie.

 

afbeelding.png.8866f03f7de1897be8a040aa1be976fb.png

 

Dat is één van die albums die meer dan 10 jaar op de zolder van het verkochte huis van mijn grootouders heeft gelegen totdat ik die strips in 2020 heb gereclaimed.

 

afbeelding.png.ff6e417a94d2798051790a376e2746ef.png

 

 

Link naar reactie

Ergens wel, want Alice in Wonderland komt er wel in voor! Korte inhoud: iedereen is weer eens blut, en de heks vertelt dat ze ooit gehoord heeft van Eldoradromenland waar een waterval van goud te vinden is. Onze helden trekken dus op pad naar dat vreemde land, waarbij Turk en De Groot hun volledige absurditeit kunnen laten gaan.

Eén van mijn favoriete albums daarom :)

Link naar reactie
  • 3 months later...

Beetje late reactie maar triestig nieuws.

Ik was altijd fan van vooral Robin Hoed en Clifton door Turk en De Groot. Ook van De Groot's scenario's voor Dupa voor Chlorophyl.

Wat minder bekend is, is dat Bob De Groot begonnen is als tekenaar. O.a. in Pilote, waarvan ik een paar bundelingen heb, waarin verhalen van Agent 4x8=32, l'espion caméléon. Die tekenstijl in die verhalen lijkt heel goed op de beginstijl van Turk in de eerste Robin Hoed-verhalen.

 

espion_2.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...