WILCO Posted August 29, 2022 Share Posted August 29, 2022 Weet er iemand of de gags uit de favorietenreeks en uit het album De eerste Tandjes (Special uit 1984) ook al gepubliceerd zijn in de reguliere reeks? Of bevatten ze nieuwe gags die niet in de reguliere reeks verschenen zijn? Gewoon om te weten of ik deze albums ook moet aanschaffen om mijn Robin Hoed verzameling te vervolledigen. Alvast bedankt. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Ik doe een poging antwoord te geven. Als iemand een beter antwoord weet, mag die het zeggen. De gags in De eerste tandjes staan in ieder geval niet in de reguliere reeks. Dat betreft echt de eerste gags. Een van de Favorietenreeks heeft dezelfde cover als deze van de reguliere reeks dus ik neem aan dezelfde gags. Wat de twee andere Favorieten-albums betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Daarvan ken ik de inhoud niet. Maar als ik op de informatie van stripinfo.be afga, staan deze niet in de reguliere reeks. (Dommel heeft ongeveer hetzelfde probleem met die Favorietenreeks) Quote Link to comment
Lestat Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Cartoonesk heeft al geantwoord op d vraag over "De Eerste Tandjes", dat zijn allemaal gags die nog niet eerder verschenen zijn. In de favorietenreeks is elk album een mix van al verschenen gags in andere albums, en aan aantal andere die enkel maar in Kuifje voorkwamen. Ook deel 3 "Zeg het met een gein" heeft een andere inhoud dan het reguliere album met dezelfde titel, en ook een deel niet eerder gepubliceerde stukken. Dus om de reeks volledig te hebben moet je de special en de 3 favorietenalbums aanschaffen. En vergeet "Op naar Absurdistan" niet Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Bedankt voor de prima toevoeging! Ik kende die Favorieten-albums niet maar ik deed een poging te antwoorden want ik zag vaker zulke vragen hier zonder antwoord. groetjes. Quote Link to comment
fantasiooo Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Een overzicht van alle gags en in welke strips ze staan: http://comicweb.nl/zzstripverhalenseries/Robin+Hoed.html De 3 albums uit de favorietenreeks: http://comicweb.nl/zzstripboeken/Favorieten+Reeks+(2e)-Robin+Hoed-1-28-Empty-Een+handvol+grappen.html http://comicweb.nl/zzstripboeken/Favorieten+Reeks+(2e)-Robin+Hoed-1-37-Empty-De+mallemolen.html http://comicweb.nl/zzstripboeken/Favorieten+Reeks+(2e)-Robin+Hoed-1-47-Empty-Zeg+het+met+een+gein.html Quote Link to comment
WILCO Posted August 30, 2022 Author Share Posted August 30, 2022 Super. Bedankt voor jullie reacties! Quote Link to comment
Lestat Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 21 uren geleden, fantasiooo zei: Een overzicht van alle gags en in welke strips ze staan: http://comicweb.nl/zzstripverhalenseries/Robin+Hoed.html Er zijn precies dan ook nog wel wat zaken enkel in Kuifje verschenen en niet in album als ik dat zo zie. Benieuwd of Arcadia na "Absurdistan" de rest ook zou willen aanpakken. Quote Link to comment
Willem Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Volgens mij tijd voor een Integrale. Quote Link to comment
WILCO Posted March 4, 2023 Author Share Posted March 4, 2023 Met de vertaling van albums 20 en 21 in het Nederlands zou ik ook al heel tevreden zijn. Lestat 1 Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 Uit deze reeks heb ik alleen dit album. Een albumvullend verhaal wat niet gebruikelijk was voor die serie. Dat is één van die albums die meer dan 10 jaar op de zolder van het verkochte huis van mijn grootouders heeft gelegen totdat ik die strips in 2020 heb gereclaimed. Quote Link to comment
WILCO Posted July 21, 2023 Author Share Posted July 21, 2023 16 minuten geleden, cinco zei: Een albumvullend verhaal wat niet gebruikelijk was voor die serie. Net als Rumoer in de Rimboe is De wandeling der Engelsen (nr. 7) ook een lang verhaal. Alle overige albums zijn korte gagalbums. Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 Ik heb indertijd wel diverse van die gagalbums gelezen via de bibliotheek. Vooral het design van die Teutoonse ridders is me bijgebleven. Quote Link to comment
Lestat Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 2 uren geleden, WILCO zei: Net als Rumoer in de Rimboe is De wandeling der Engelsen (nr. 7) ook een lang verhaal. Alle overige albums zijn korte gagalbums. Nee, je hebt ook nog "Schotse Koehandel" en "Eldoradromenland" cartoonesk 1 Quote Link to comment
WILCO Posted July 21, 2023 Author Share Posted July 21, 2023 Nu je het zegt, inderdaad. Dat was ik vergeten. Ik zal ze duidelijk nog eens moeten herlezen. Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2023 Share Posted July 22, 2023 Nooit gelezen. Een mix tussen de Eldorado-legende en Alice in Wonderland?? Quote Link to comment
Lestat Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Ergens wel, want Alice in Wonderland komt er wel in voor! Korte inhoud: iedereen is weer eens blut, en de heks vertelt dat ze ooit gehoord heeft van Eldoradromenland waar een waterval van goud te vinden is. Onze helden trekken dus op pad naar dat vreemde land, waarbij Turk en De Groot hun volledige absurditeit kunnen laten gaan. Eén van mijn favoriete albums daarom cartoonesk 1 Quote Link to comment
TDPB Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Die vier langere verhalen zijn al dan niet toevallig de enige albums van die reeks die ik (nog) heb, ook al zijn twee ervan misschien iets té absurd (vergeleken met de rest van de reeks). Quote Link to comment
TDPB Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Turk is, als Franstlaige tekenaar eigenlijk wel behoorlijk productief geweest: 54 albums van Leonardo (waarvan 8 met Zidrou), 21 Robin Hoods, 11 Cliftons, 3 Doctor Bonheur... dat zijn al 89 albums. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Lestat Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Bob De Groot is overleden https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/bob-de-groot-82-overleden?fbclid=IwAR3jeyMXWkQSZ1OVSY2LQJK_OD8HpYgGDHovIrN99bwrxXiGr3Lq91ijmBk Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 21, 2023 Share Posted November 21, 2023 Beetje late reactie maar triestig nieuws. Ik was altijd fan van vooral Robin Hoed en Clifton door Turk en De Groot. Ook van De Groot's scenario's voor Dupa voor Chlorophyl. Wat minder bekend is, is dat Bob De Groot begonnen is als tekenaar. O.a. in Pilote, waarvan ik een paar bundelingen heb, waarin verhalen van Agent 4x8=32, l'espion caméléon. Die tekenstijl in die verhalen lijkt heel goed op de beginstijl van Turk in de eerste Robin Hoed-verhalen. fantasiooo and Air 2 Quote Link to comment
TDPB Posted November 21, 2023 Share Posted November 21, 2023 2 uren geleden, cartoonesk zei: Die tekenstijl in die verhalen lijkt heel goed op de beginstijl van Turk in de eerste Robin Hoed-verhalen. Twee mogelijkheden: of ze tekenden die toen nog samen of Turk nam gewoon getrouw de scenarioschetsen van De Groot over (want hij tekende zijn scenario's heel uitgebreid uit). cartoonesk 1 Quote Link to comment
TDPB Posted November 21, 2023 Share Posted November 21, 2023 voorbeeld van zo'n scenario. Er zijn tekenaars die dit als afgewerkte pagina zouden indienen. Lestat and cartoonesk 2 Quote Link to comment
Recommended Posts