Ga naar inhoud

Stripbeurs Geraadsbergen 23 Maart 2014


bouwertje

Recommended Posts

Kopen en loten natuurlijk, meest eerlijk, verliezers handtekening, iedereen de keuze. 6-2

En Brouwertje, tip, gewoon je eigen plan trekken, hoe meer vragen, hoe meer meningen in eigen

 

Het valt me wel op dat jullie je voor de "kleine" Vlaamse festivals zo druk maken om dit soort zaken, ik ben afgelopen jaar in Gorinchem, Tiel, Brussel, Andenne, Gent, Contern en Turnhout geweest, maar nergens is het een issue, bijna altijd gewoon in de rij en boek kopen. Tiel en Andenne van te voren tickets aanschaffen met de mogelijkheid tussendoor bijkopen zonder beperkingen.

Link naar reactie

Kopen en loten natuurlijk, meest eerlijk, verliezers handtekening, iedereen de keuze. 6-2

En Brouwertje, tip, gewoon je eigen plan trekken, hoe meer vragen, hoe meer meningen in eigen

 

Het valt me wel op dat jullie je voor de "kleine" Vlaamse festivals zo druk maken om dit soort zaken, ik ben afgelopen jaar in Gorinchem, Tiel, Brussel, Andenne, Gent, Contern en Turnhout geweest, maar nergens is het een issue, bijna altijd gewoon in de rij en boek kopen. Tiel en Andenne van te voren tickets aanschaffen met de mogelijkheid tussendoor bijkopen zonder beperkingen.

 

 

In Andenne en Tiel kon je ook tickets omwisselen wanneer je wou switchen, ideaal !

Link naar reactie

Verplicht boek kopen van Federici om mee te kunnen doen met loting vind ik ook geen goed idee. Hij heeft nog maar 2 titels, dus velen (waaronder ik) hebben waarschijnlijk al die boeken gekocht. Om dan één dubbel te moeten kopen om mee te kunnen doen met een trekking, daar word ik ook niet blij van. Laat dan toch ten minste de keuze in aan te kopen strip (voor een welbepaald bedrag).

 

Al ben ik sowieso al geen grote fan van trekkingen. Ik zou zeggen: eerst is eerst. Stand dus 4-1   :-)

ja , ik ben zeker geen voorstander van trekking , degene die het anders ziet , zal wel anders kraaien als hij bij de trekking geen geluk zal hebben, ikzelf heb bij de laatste trekkingen die ik heb meegedaan nougaballen geluk gehad . dus wie eerst is eerst !!!  

Link naar reactie

Als het systeem op voorhand maar duidelijk is, dan maakt het mij niets uit. Iedereen heeft dan een gelijke kans.

Wie het eerst komt wie het eerst maalt is een goed systeem.

Echter wel lastig voor mensen die van ver komen. Zeker als met openbaar vervoer gereisd wordt. 

Mensen die locaal wonen hebben dan meer kans. Bij een andere beurs echter weer minder kans.

Geen reden om je er druk over te maken wat mij betreft.

 

Loting bij een tekenaar die op voorhand aangeeft slechts 10 tekeningen te maken is vermoedelijk het best.

Systeem van striphooligan heeft in het verleden bewezen goed te werken!

Link naar reactie

Uiteraard moet er geloot worden voor Federici.  Meest faire systeem en elke geinteresseerde heeft dan gelijke kansen.  Dus : wie geinteresseerd is in een tekening van Federici komt een album van 'Saria' en krijgt er een lotje bij.  Wie niet bij de winnaars zit, krijgt gewoon een handtekening.  Best de trekking doen in bijzijn van de geïnteresseerden.   Zo vermijd je achterklap.

Link naar reactie

En zal Bouwertje dan bij lottrekking ook zijn 'ultrastreng' tasjesbeleid hanteren? :e002:

Want als je de 'pech' hebt om als tiende geloot te worden, dan sta je de hele dag in de rij voor 1 tekening. Ook al was je misschien de eerste aan de deur.

Of mogen de winnaars van de trekking in dit geval wel één dubbele rij doen? Lijkt me hier wel het meest logische.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Loting voor Federici lijkt me de beste keuze.  Gewoon het meest eerlijk en zo krijgt iedereen gelijke kansen.  Laat de geïnteresseerden een boek van Federici kopen, dan geef je ze een nummertje en laat de trekking een uur of zo voor aanvang van het signeren gebeuren onder toezicht van de aanwezigen.  Wie geen geluk heeft bij de lottrekking, zou ik gewoon voor een handtekening laten aanschuiven.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben ook geen voorstander van trekking.

 

Als het trekking zou worden dan vind ik ook dat deze aankoop niet gerekend mag worden bij de 5 aankopen die je maar per keer mag doen.

 wordt niet aangerekend :e005:

daarom dat ik zeg dat je misschien wel tot 8 tickets kunnen bemachtigen in je eerste ronde

5 tickets + federici bij Hermelijn en 2 Daedelus  niet slecht he

Link naar reactie

En zal Bouwertje dan bij lottrekking ook zijn 'ultrastreng' tasjesbeleid hanteren? :e002:

Want als je de 'pech' hebt om als tiende geloot te worden, dan sta je de hele dag in de rij voor 1 tekening. Ook al was je misschien de eerste aan de deur.

Of mogen de winnaars van de trekking in dit geval wel één dubbele rij doen? Lijkt me hier wel het meest logische.

Awel warson voor u ga ik  nu eens een uitzondering maken om dat je het zo mooi vraag . :e005:

Als het lottrekking is moet je niet in de rij staan want het is dan op nummer  .

Maar meer uitleg op de beurs zelf want voor sommige zaken zal ik ook een wat soepelder zijn .

Maar ook daarover meer uitleg op de beurs zelf .

Link naar reactie
zo een beetje reclame voor Marc Daniels
AANDACHT!

Dit jaar mogen wij ons stripfestival opfleuren, opsmukken, aankleden of opluisteren met een EXPO gewijd aan DE MARCK of beter gekend als Marc Daniels.

Marc Daniels heeft zelf zijn eigen expo samengesteld uit eigen originele werk...en, olieverfschilderijen en nog vele andere juweeltjes.

Vergeet dus zeker niet om de expo van DeMarck te gaan bewonderen op zondag 23 maart 2014 te Geraardsbergen.

Het zal zeker wel de moeite waard zijn!

We hopen alvast dat het een geslaagde dag zal worden voor iedereen 
  :e005: 
Link naar reactie

Voor de geïnteresseerden in een dédicace van Federici - en het is géén grap:

 

Ik heb 'm een mailtje gestuurd via fb met de vraag voor een dédicace tegen betaling die hij dan zou meebrengen naar Geraardsbergen, maar ofwel is mijn engels héél slecht, ofwel hanteert hij de prijzen van Manara en Serpieri samen - dit is zijn antwoord :)

 

 

post-159-0-81978700-1393763617_thumb.jpg

Link naar reactie

Ziezo, het is beslist!

 

Het wordt volledig lottrekking voor Riccardo Federici.

Het systeem dat we gaan toepassen is het volgende:

 

U hebt de keuze uit 2 opties waardoor u kan deelnemen aan de lottrekking

1) Eerste optie: U koopt een ex-libris, wint u bij de lottrekking, dan moet je nog een softcover aankopen. 

2) Tweede optie: U koopt onmiddelijk een hardcover, dan moet je geen exlibris en softcover aankopen wanneer u wint bij de lottrekking.

 

Het aantal tekeningen zal minstens 8 zijn, maar het kunnen er meer zijn. Dat weten we pas de dag zelf, zondag 23 maart 2014.

Link naar reactie

500 euro...paar schetsen op een zondagmiddag ergens op een stripfestival, allemaal in het zwart ( wie gaat dat nu controleren )...isse nice... B)

Ja, maar als jij een stripboek verkoopt die zeldzaam is, aan een hogere prijs dan dat jij hem eerst gekocht had, dan is dat toch ook zwart geld?!  :e002:  Je geeft je winst toch ook niet over aan de fiscus :e011:  :e012:

Link naar reactie
Gast roodbaardgast

Ziezo, het is beslist!

 

Het wordt volledig lottrekking voor Riccardo Federici.

Het systeem dat we gaan toepassen is het volgende:

 

U hebt de keuze uit 2 opties waardoor u kan deelnemen aan de lottrekking

1) Eerste optie: U koopt een ex-libris, wint u bij de lottrekking, dan moet je nog een softcover aankopen. 

2) Tweede optie: U koopt onmiddelijk een hardcover, dan moet je geen exlibris en softcover aankopen wanneer u wint bij de lottrekking.

 

Het aantal tekeningen zal minstens 8 zijn, maar het kunnen er meer zijn. Dat weten we pas de dag zelf, zondag 23 maart 2014.

Ik sla Geraardsbergen dus over... investeren in tijd,energie etc wordt niet gewaardeerd ten opzichte van de toevallige passant of langslaper. Ieper schijnt ook leuk te zijn.

Link naar reactie

Ik sla Geraardsbergen dus over... investeren in tijd,energie etc wordt niet gewaardeerd ten opzichte van de toevallige passant of langslaper. Ieper schijnt ook leuk te zijn.

 

Dit is toch gewoon een hele goede oplossing van de organisatie voor een tekenaar die zo gewild is en maar een beperkt aantal dedicaces doet. Klagen is ook een vak....

 

spijtige zaak voor u roodbaard

veel plezier in Ieper dat ook een leuke beurs is

 

Organisatoren die deze kwaliteit tekenaars naar Belgie c.q. Nederland brengen verdienen alle lof. Dat mag ook weleens gezegd worden ! 

Link naar reactie

Retep: ik heb een tegenvoorstel gedaan met mijn maximumbedrag én een ganse uitleg dat zijn Italiaanse collegae zoals Roberto Ricci, Riccardo Crosa, Federico Pietrobon, Sicomoro,... lang niet zo duur zijn - overigens met alle respect voor zijn vraagprijs en werk, maar dat zo'n bedragen gewoon niet haalbaar zijn

Link naar reactie

Ik kan me prima vinden in de oplossing van de organisatie, loterij is toch eerlijk.

 

Ondanks dat ik er zelf natuurlijk ook aan mee doe (met ticketsysteem ontkom je er niet aan), is dat gehang voor die deuren voor openingstijd toch afschuwelijk.

Dit ontstaat door het systeem met tickets, vroeger bij turfschip Breda had je dat niet en kon je dus de hele dag wanneer je maar wilde overal aanschuiven. Dus niet de hele tijd dezelfde personen die alle tekeningen opeisen. Je moest gewoon op de juiste tijd op de juiste plaats zijn.

Maar het is natuurlijk logisch dat uitgevers/organisatoren geld moeten genereren als ze tekenaars halen, dus je ontkomt er helaas niet aan.

Misschien gewoon in de rij en pas vooraan als je aan de beurt ben een boek kopen, slechts in een rij tegelijk staan, dan kunnen meerdere personen buiten de vaste dedie jagers (waarvan ik er eentje ben) ook eens tekeningen krijgen.

 

Ach, het is al honderden keren door een ieder verkondigd, er leiden veel wegen naar Rome.

Als het in ieder geval dan maar duidelijk is, en dat is Brouwertje.  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...