Ga naar inhoud

Stripbeurs Geraadsbergen 23 Maart 2014


bouwertje

Recommended Posts

Een oudje spreekt :

 

 

Minder dedijagers durf ik niet zeggen, maar de mentaliteit is veranderd...men is meer verwend...

 

De meesten gaan nu voor de "internationalen" (een verdienste van Matton) en vroeger eerder voor de "locale helden"...

 

Bvb. vroeger in Koksijde gingen "de Walen" ook voor iemand, en nog eens en als het kon nog eens...

Sommige Nederlanders gaan nu naar België, zelfs naar Angoulême - dat was vroeger ondenkbaar- men is verwend dus...

 

Link naar reactie

Een oudje spreekt :

 

 

Minder dedijagers durf ik niet zeggen, maar de mentaliteit is veranderd...men is meer verwend...

 

De meesten gaan nu voor de "internationalen" (een verdienste van Matton) en vroeger eerder voor de "locale helden"...

 

Bvb. vroeger in Koksijde gingen "de Walen" ook voor iemand, en nog eens en als het kon nog eens...

Sommige Nederlanders gaan nu naar België, zelfs naar Angoulême - dat was vroeger ondenkbaar- men is verwend dus...

 

Nee, minder dediejagers geloof ik niet. Minder verwend zou kunnen, maar in die dagen waren er vele vele internationale toppers in het turfschip Breda.

De verdeling tussen localen en "internationalen" was prima in die tijd, maar zeker niet dat de localen populairder waren. 

Het grote verschil is dat er toen veel grote uitgevers waren, die geen verdienmodel hadden voor de aanwezige tekenaars. Dan zeiden ze.....oh..WILL...ja, die zal vanmiddag wel komen, pas ter plaatse werd bepaald waar hij kwam te zitten.Geen gehang voor de stands met tassen etc. Dat bestond (in mijn beleveing) niet. Je liep gewoon rond en dan ineens zag je die of die zitten......

Nu willen de mensen/uitgevers, die tekenaars regelen/meenemen, zo snel mogelijk een deel van de kosten terugzien (terecht) en verkopen ze snel lootjes en dan ga je dus rijen creeren en haal je de loop uit een beurs. De spontaniteit is er wel vanaf en een "niet insider" zal bijna niet aan de beurt komen bij de "grotere namen", voor zover hij/zij dit al zal willen, gezien de hoge kosten met aankopen.

 

Eens een probeersel.......niemand geeft aan welke tekenaars er komen, alle "die hards" komen zeker, bang om iemand te missen (dus niemand slaat over). Geen tijden en plek van te voren aanwijzen, gewoon als de tekenaar arriveert gaat hij zitten en ter plaatse boekjes kopen en signeren maar......

Zou toch leuk experiment zijn...........en geen tasjes....en geen gehang voor de deuren voor openingstijd in de ochtend.......veel meer beweging op de beursvloer........kansen voor iedereen........... :e005:  :e005:  :e005: .

Niet gunstig voor Lecram waarschijnlijk  :e012:    

Link naar reactie

 

Eens een probeersel.......niemand geeft aan welke tekenaars er komen, alle "die hards" komen zeker, bang om iemand te missen (dus niemand slaat over). Geen tijden en plek van te voren aanwijzen, gewoon als de tekenaar arriveert gaat hij zitten en ter plaatse boekjes kopen en signeren maar......

Zou toch leuk experiment zijn...........en geen tasjes....en geen gehang voor de deuren voor openingstijd in de ochtend.......veel meer beweging op de beursvloer........kansen voor iedereen........... :e005:  :e005:  :e005: .

Niet gunstig voor Lecram waarschijnlijk  :e012:    

 

Toffe denkpiste. Een beetje zoals Glastonburry-muziekfestival. Al jaren uitverkocht, nog voor er een naam bekend is. Maar ja, dat kan alleen maar als je een dikke reputatie hebt en wat Glastonburry betreft, effectief je festival afsluit met Rolling Stones of U2

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Een oudje spreekt :

 

 

Minder dedijagers durf ik niet zeggen, maar de mentaliteit is veranderd...men is meer verwend...

 

De meesten gaan nu voor de "internationalen" (een verdienste van Matton) en vroeger eerder voor de "locale helden"...

 

Bvb. vroeger in Koksijde gingen "de Walen" ook voor iemand, en nog eens en als het kon nog eens...

Sommige Nederlanders gaan nu naar België, zelfs naar Angoulême - dat was vroeger ondenkbaar- men is verwend dus...

 

Dat was een hele schok voor Johan.....

Link naar reactie

Hier een update

 

Bij deze tekenaars worden de stripboeken aan gekocht bij Hermelijn

 

Brice Goepfert : De dwaas van de koning--Ella Mahé—Malfosse—De pijl van Nemrod….

 

Jean Torton : Amazones—De verovering van Mexico—Guerrero—Napoleon Bonaparte—De reizen van Alex : De Maya’s—De Azteken—De Inca’s……

 

Riccardo Federici : De Madonna van Pellini—Saria….( lottrekking )

 

Kas : Halloween Blues—Flash Back—Hans—Shooting Star—De Voyageurs…..

 

Daniel Kox : Agent 212—Hoera! Nieuwe albums! –Maxi presenteert…..

 

Jean-Pol : Kramikske—De lustige Kapoentjes—Samson &Gert—De vrouwen van—Willie Wervelwind—Sammy…..

 

Olivier Pâques : Lois—De reizen van Lois…

 

Ingrid De Vuyst ( Inkleuring ) :Pompei 2-- Lois—Sparta 2—Medea 2—De Braziliaanse Droom….

 

Ersel : De bewaker van de Lans—Black Notes—De Pioniers van de Nieuwe Wereld—De Zouaaf—Medea—De herinnering aan Abraham…

 

Christophe Simon : Sparte—Alex—De dooltocht van Alex—Ella Mahé—Lefranc—Orion…..

 

Eric Loutte : Airfiles—Alfa: Eerste wapenfeiten—Biggles—Team Rafale……

 

Philippe Glogowsky : Ypres Memories—Henry’s Dagboek—Brazilian Dream—Het Grote Witte Hert…..

 

Ivan Adriaenssens : Afspraak in Nieuwpoort—Orphanimo—K3—Piet Pienter en Bert Bibber…..

 

Eric De Rop : Schanulleke—Suske en Wiske Familiestripboek—Jommeke ( medewerking)—Super Kuifje…..

 

Marcel Rouffa : Asem—De Familie Klipper—De Pierkes—De Deserteur…..

 

Benoît Fauviaux : De reizen van Tristan 'Les baux de Provence'....

 

Philhoo : Black Force Squadron--Normandie Niemen--Styx--Téléportation....

 

 

 

Deze tekenaars zitten bij Deadelus

 

Darko Perovic : Alamo—De geheime dagboeken van het Vaticaan….( strips dienen aangekocht te worden aan de stand van Daedalus)

Fabio Bono : Katharen--Marco Polo--De Tempelier.......( strips dienen aangekocht te worden bij de stand vanDaedalus)  

 

Deze tekenaar zit bij BD MUST

 

Thomas Du Caju : Betty en Dodge--Sabbatini--Suske en Wiske ( non Fictie)....(strips dienen aangekocht te worden aan de stand van BDMust)

 

 

Deze tekenaar zit bij Johan van P@Per

 

Baloo : medewerking aan de Smurfen en gags + inkleuringen voor de Agatha reeks…..(stand Paper BS)

 

Bij deze tekenaars worden de stripboeken deels bij Hermelijn en deels bij hun zelf verkocht  

 

   De Marck : De reizen van Alex : Alexander de Grote--Kamiel Spiessens--De Plankaerts--Stam&Pilou--Margriet en het Maldoror boek--Verhalen over Brussel via zijn Metrostations...
       

Danny Verbiest : scenarist Magritte en het Maldororboek

 

Eric Demarbaix (scenarist Histoires de Bruxelles –Verhalen uit Brussel..) Voor Geraardsbergen het primeur van de eerste signeersessie van ons nieuw album “Verhalen over Brussel via zijn Sportfigurendie op vrijdag 21/2/14 zal voorgesteld worden in het C.Vandenstockstadion door Guy Vanhengel in aanwezigheid van verschillende bekende en minder gekende Brusselse sportfiguren.(Van Himst, Merckx, Borlée, etc etc…)

Benoit Gosselin : scenarist De RODE DUIVELS… van Sporting Brugske-Op

Tim”Tibo” Bolssens :
medewerker van het eerste uur , aan alle geciteerde stripalbums

Bruno Gilson : medewerker aan enkele producties zoals het “Jean- Michel Saive-album” maar ook maker en uitgever van twee “Hommage Walthéry-albums”

                                                                                   

 

 

Eigen beheer

 

   Jean-Louis Dress (EB) : illustrator en tekenaar van de kinderboeken “De lange reis van Moana en De avonturen van Zoé (Enkel in het Frans) en Defensie Stript (Ned)…..  

 

Pascal Piatti (EB) : Les plaines d'Abraham  

 

 

Yvan Bulté (EB) : Avonturen van een cafebaas--Qwibes--Piet Pinter en Bert Bibber'Op het spoor van POM'--Jommekes bij de vleet

Wouter Van Gijzeghem(EB) : Boswachter John

Bart Pletinckx : Scenarist

Matthias Cruyssaert (EB): Commissaris Moordenaar--Piet Pienter en Bert Bibber...

Peter Brutin(EB) : Commissaris Moordenaar--Glyff..

Pascal Schokaert(EB) : Bekend van.....--James Dobbelo--Jommeke....

 

 

 

Pierre-Emmanuel Paulis (EB) : Tania—Defensie Stript…..

 

Walterell (EB) : Bessy—Killroy was here—Piet Pienter en Bert Bibber……

      

Waldo Van Gheluwe (EB) : Eridu--De overlevenden van Kish--Jommeke....

 

Ik hoop dat dit een goed overzichje is als er nog vragen zijn kunt u ze gerust stellen

                                

Link naar reactie

Bouwertje, proficiat met de mooie affiche en de tijd en energie die je er in steekt - én niet te vergeten de goeie communicatie hier.

 

Geen enkel probleem om albums aan te kopen voor een tekening van de gewenste auteurs, is het wel mogelijk dan andere albums te kiezen dan die van desbetreffende auteur? Van Goepfert, Ersel, Kas oa heb ik alle albums al, mag ik dan andere titels nemen? (eventueel bezorg ik zelf op voorhand een lijstje bij Hermelijn zodat ze die kunnen meebrengen)

Link naar reactie

Bouwertje, proficiat met de mooie affiche en de tijd en energie die je er in steekt - én niet te vergeten de goeie communicatie hier.

 

Geen enkel probleem om albums aan te kopen voor een tekening van de gewenste auteurs, is het wel mogelijk dan andere albums te kiezen dan die van desbetreffende auteur? Van Goepfert, Ersel, Kas oa heb ik alle albums al, mag ik dan andere titels nemen? (eventueel bezorg ik zelf op voorhand een lijstje bij Hermelijn zodat ze die kunnen meebrengen)

Idem voor mij. Ik ben zelfs bereid om bijv. voor Kas een andere in HC te kopen dan een dubbele SC van Kas.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

niet zo agressief he, het was ook niet de bedoeling om dat zo te regelen :e010:

 

Dit is niet persoonlijk bedoeld Panoram-x maar een algemene inlichting om misverstanden te voorkomen want je weet dat er altijd mensen die proberen langs mijne naam om dit is vorige jaar gebeurd daarom deze mededeling .

En nogmaals sorry dat het zo overkwam ik weet dat jij mij dat niet zou flikken  

Link naar reactie

Dit is niet persoonlijk bedoeld Panoram-x maar een algemene inlichting om misverstanden te voorkomen want je weet dat er altijd mensen die proberen langs mijne naam om dit is vorige jaar gebeurd daarom deze mededeling .

En nogmaals sorry dat het zo overkwam ik weet dat jij mij dat niet zou flikken  

 

Ik vind het een geruststellende gedachte dat er op een eerlijke en open manier met de dedi-tickets omgegaan wordt.

Ik moet straks bijna 4 uur rijden om op jullie festival te komen en dan zou het vervelend zijn als de meeste tickets al verdeeld zijn.

Link naar reactie

Idem voor mij. Ik ben zelfs bereid om bijv. voor Kas een andere in HC te kopen dan een dubbele SC van Kas.

 

Bouwertje, proficiat met de mooie affiche en de tijd en energie die je er in steekt - én niet te vergeten de goeie communicatie hier.

 

Geen enkel probleem om albums aan te kopen voor een tekening van de gewenste auteurs, is het wel mogelijk dan andere albums te kiezen dan die van desbetreffende auteur? Van Goepfert, Ersel, Kas oa heb ik alle albums al, mag ik dan andere titels nemen? (eventueel bezorg ik zelf op voorhand een lijstje bij Hermelijn zodat ze die kunnen meebrengen)

 

Op de boven boven vernoemde vragen heb ik bij Nelly van stripwinkel Hermelijn de vraag gesteld en het antwoord is ja jullie mogen een bestelling plaatsen voor andere stripboeken

Maar wacht dan niet tot de laatste dag he

 

Hier te site van Hermelijn  www.strips-hermelijn-games.be/?forum

 

Maar zo jullie al weten telt dit niet als een recht op een signeerticket dit om misverstanden te voorkomen

Link naar reactie

Op de boven boven vernoemde vragen heb ik bij Nelly van stripwinkel Hermelijn de vraag gesteld en het antwoord is ja jullie mogen een bestelling plaatsen voor andere stripboeken

Maar wacht dan niet tot de laatste dag he

 

Hier te site van Hermelijn  www.strips-hermelijn-games.be/?forum

 

Maar zo jullie al weten telt dit niet als een recht op een signeerticket dit om misverstanden te voorkomen

Bedankt Bouwertje!

Mail met de bestelling is verstuurd :e012:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

ik denk dat de eerste rond 10 u30 gaan beginnen

maar donderdag is er nog een vergadering en zal ik meer weten laat het dan nog weten

 

Kun je ons dan na na donderdag alle tijden laten weten:

* wanneer de zaal opengaat  - 10:00 uur? 

* wanneer de verkoop begint

* wanneer de tekenaars beginnen

* wanneer er gelunched wordt

* wanneer het feest weer afgelopen is - 18:00 uur ?

* gaan alle tekenaar tot het einde door of zijn er die al eerder weer naar huis willen?   

Link naar reactie

dit hier is voor de kinderen die meekomen met hun ouders

maar ook volwassen mogen eens proberen diy spel onder de knie te krijgen :e005:

 

 

Dit jaar op het Stripfestival, i.s.m. Hermelijntje:

EEN POKEMON & YU-HI-OH TOERNOOI en SPEELNAMIDDAG!

Kom zeker eens met je kinderen langs ...
Professionelen zullen ze de kneepjes van het 'spel' leren.

Tot zondag!!!
 
1524600_490136054431340_1040414611_n.jpg
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...