Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

36 minuten geleden, shakeitupguy zei:

 

Le Gris, dat is de scenarist van Horacio Alba. Kan wel goed zijn.

 

Bij Sculpteurs de Bulles verschijnt er een TT hiervan.

 

Quote

TT Serpent Dieu tome 1 de Benoît Dellac et Jérôme LeGris. Sortie dans 15 jours !!!
Reste quelques exemplaires collectors disponibles avec original sur feuille A4 (aquarellé).
96 pages N&B sous couverture couleur inédite, format des pages 25x34 cm, complété de 3XL, le tout pour le prix de 135 euros + port (version collector 235 euros + port).
Pour commander un exemplaire : lessculpteursdebulles@laposte.net

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
13 minuten geleden, Ambreville zei:

Team Rafale is best leuk als ontspanningslektuur, maar een piloot die met een jet zo tussen gebouwen kan vliegen wil ik nog wel zien. Voor cheesecake & planes blijft Angel Wings toch wel de lekkerste toestellen bieden.

Dat Team Rafale heb ik ook gelezen, gelukkig geleend van de bieb, want dat is echt een onwaarschijnlijk en vliegtechnisch gezien onmogelijk verhaal. En dan de vertaling, er staat ergens in het begin: "hij landt in de haven van Jakarta". Haven??? Luchthaven toch? Of is dat Vlaams? 

 

Ik heb dat als luchtvaartliefhebber gelezen en vond het niet wat.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Van mij mag alles. Alleen is er een overaanbod van vliegtuigstrips. Tanguy en Laverdure vond ik vroeger nog enigszins leesbaar.

 

Sinds 1960 alleen pilotenstrip Buck Danny verzameld. Eerst rond 2013 is daar spin-off Buck Danny Classic en Angel Wings bij gekomen.

En in 2016 aan January Jones begonnen, maar weet niet of deze reeks 100% onder een pilotenstrip valt.

Nooit wat met T & L gehad vanwege wisselende tekenaars (stijlbreuk) en clown Ernest Laverdure. Vond 1 pilotenstripreeks met een clown

(Sonny Tuckson in Buck Danny) eigenlijk al te veel! 

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
5 uren geleden, Hardcover zei:

Sinds 1960 alleen pilotenstrip Buck Danny verzameld. Eerst rond 2013 is daar spin-off Buck Danny Classic en Angel Wings bij gekomen.

Nooit wat met T & L gehad vanwege wisselende tekenaars (stijlbreuk) en clown Ernest Laverdure. Vond 1 pilotenstripreeks met een clown

(Sonny Tuckson in Buck Danny) eigenlijk al te veel! 

Volgens mij is er slechts een marginaal verschil tussen Buck Danny en T & L.  Tumbler speelt meestal alleen een minimale rol in het verhaal en kan vaak net zo goed weggelaten worden..

Link naar reactie
6 uren geleden, Tweetie zei:

Volgens mij is er slechts een marginaal verschil tussen Buck Danny en T & L.  Tumbler speelt meestal alleen een minimale rol in het verhaal en kan vaak net zo goed weggelaten worden..

Toch is Jerry Tumbler altijd mijn fav personage in Buck Danny geweest. In de beginjaren was zijn bijdrage groter en ook in de recentere albums. Heb die clown Tuckson altijd een storende factor in de reeks gevonden, haalt o.a. de vaart uit een verhaal. Charlier had ook zo'n Tuckson type in Tiger Joe zitten trouwens. Gelukkig is er nu een uitstekende pilotenstrip zonder clowns: Angel Wings.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
13 uren geleden, sanderg zei:

Ok! Nou, misschien geef ik t een kans 🙂

Voor aanschaf van meestal uit Frans vertaalde albums kijk ik altijd eerst naar de reviews op BDgest.com, Ligneclaire.info, Amazon.fr en Amazon.de. Let dan ook op scores en aantal reviewers voor indicatie. Op Amazon is doorgaans meteen ook samenvatting scenario te vinden. (opgave uitgever).

Gilles Durance bijvoorbeeld omvat nu 4 albums met op BDgest scores tussen de 3,7/5 en 4,0/5. ( bron: https://tinyurl.com/y8347knw)

In Duitsland is Gilles Durance blijkbaar niet aangeslagen en blijft het bij 1e deel. Op site uitgever staat nu iets wat zich vertaalt als "one-shot".

Gilles Durance en Air America zijn series, waarbij ex-militaire piloten een particuliere vliegmaatschappij runnen en/of nauw bij betrokken zijn. Vergelijkbaar met Buck Danny deel 7 t/m 9. (Toen waren de Buck Danny lezers daar echter niet blij mee en gingen Buck, Jerry en Sonny met deel 10 weer het leger in. Ook Steve Canyon van Milton Caniff was een ex-legerpiloot, die na runnen van een vliegmij. ook weer het leger in ging.) Afgaande op de interviews met Yann en Hugault, zal de dan ex-WASP pilote Angela McCloud tijdens de 3e cyclus van Angel Wings (Koreaanse Oorlog) ook bij een particuliere vliegmaatschappij betrokken zijn (koeriersdiensten voor Amerikaanse leger).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
16 uren geleden, eriktex zei:

En strips met zowel mooie vrouwen als vliegtuigen, mag dat wel? 🙂

 

Gilles2-SCcoverV2.thumb.jpg.947884d844e9924ccb08be369ed50839.jpg

Volgens mij is dit een strip met vliegtuigen en boten. En inderdaad met een mooie vrouw op de voorgrond.

Een lastig dilemma voor meneer Linthout. 😉

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Rik zei:

Volgens mij is dit een strip met vliegtuigen en boten. En inderdaad met een mooie vrouw op de voorgrond.

Een lastig dilemma voor meneer Linthout. 😉

Sterker nog, een strip met VLIEGBOTEN ! Als dit album in mei verschijnt zal ik er bij gelegenheid eens eentje ruilen met Willy voor een Urbanus album.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
5 hours ago, Hardcover said:

Voor aanschaf van meestal uit Frans vertaalde albums kijk ik altijd eerst naar de reviews op BDgest.com, Ligneclaire.info, Amazon.fr en Amazon.de. Let dan ook op scores en aantal reviewers voor indicatie. Op Amazon is doorgaans meteen ook samenvatting scenario te vinden. (opgave uitgever).

Gilles Durance bijvoorbeeld omvat nu 4 albums met op BDgest scores tussen de 3,7/5 en 4,0/5. ( bron: https://tinyurl.com/y8347knw)

In Duitsland is Gilles Durance blijkbaar niet aangeslagen en blijft het bij 1e deel. Op site uitgever staat nu iets wat zich vertaalt als "one-shot".

Gilles Durance en Air America zijn series, waarbij ex-militaire piloten een particuliere vliegmaatschappij runnen en/of nauw bij betrokken zijn. Vergelijkbaar met Buck Danny deel 7 t/m 9. (Toen waren de Buck Danny lezers daar echter niet blij mee en gingen Buck, Jerry en Sonny met deel 10 weer het leger in. Ook Steve Canyon van Milton Caniff was een ex-legerpiloot, die na runnen van een vliegmij. ook weer het leger in ging.) Afgaande op de interviews met Yann en Hugault, zal de dan ex-WASP pilote Angela McCloud tijdens de 3e cyclus van Angel Wings (Koreaanse Oorlog) ook bij een particuliere vliegmaatschappij betrokken zijn (koeriersdiensten voor Amerikaanse leger).

Bedankt voor deze prima tip!

Link naar reactie
  • 3 months later...

Ik heb hem gisteren uitgehaald (met een dédi van Miville erin). Het verhaal is eigenlijk een vervolg op The Most Dangerous Game. Slachtoffers die gaan jagen op Zaroff en zijn zuster met twee kinderen als lokaas gebruiken. Tekeningen zijn weer een stapje hoger. Waar Miville altijd prachtige tekeningen heeft gemaakt heeft hij soms toch wel wat houterige personnages. Dat loopt hier veel vlotter. Ook speelt het grootste deel van het boek zich af in de jungle, in de regen wat dan ook weer mooie effecten oplevert.

Het laatste plaatje opent de deur naar een interessant vervolg, maar daar zijn op dit moment nog geen plannen voor.

 

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Marinelli zei:

... een soort variant op Alleen en Walking Dead, maar wel heel straf gemaakt ...

 

Blijkbaar een populair thema op het moment. De nieuwe serie van Djief zit ook in dat thema. Op Netflix is er de serie 'The Society'. Voor mij is het voldoende dat Alleen het verwateren even stopt en er een mooi einde aan maakt, dat niet te vergelijken mag zijn met dat van Lost.

 

 

 

Link naar reactie

Zeer fijne stijl, die Kids. Wil ik zeker checken. En inderdaad, er begint wel een overvloed te komen wat dergelijk opzet betreft. The Society op Netflix is het gevolg van algoritmes en nu al de zoveelste serie die zoiets brengt, in het land der strips is het ook een vaak terugkerend uitgangspunt geworden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, Waldorf zei:

Ik moet van mijn 15-jarige dochter naar The Society kijken. Drie afleveringen ver. Boring!

Ik had het al weer gevreesd. De trailer beloofde al niet veel goeds. Het zag er me weer iets uit vol onlogische wendingen en onrealistische beslissingen, ik ben er zelfs niet aan begonnen. Ik heb het een beetje gehad met die tienertoestanden, maar daar zal het feit dat ik ook ouder word vermoedelijk ook wel aan bijdragen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...