Elvis Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Aléé , Crisse zal nog eens een reeksje opstarten , die wellicht nooit een einde zal kennen... (koop van die man al jaren niets meer ) Die Special Branch ziet er goed uit , ik gok op Medusa. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Aléé , Crisse zal nog eens een reeksje opstarten , die wellicht nooit een einde zal kennen... (koop van die man al jaren niets meer ) Die Special Branch ziet er goed uit , ik gok op Medusa. Er zijn enkele omstandigheden voor die onafgewerkte reeksen in het Nederlands: - faillissement van Talent - de dood van zijn vrouw - de dood van de tekenaar voor wie hij schreef - ruzie met Soleil-uitgever Mourad Boudjellal die uitmondde in een rechtszaak - volle agenda van inkleurder Besson - opstarten en afketsen van nevenprojecten (bv. een eigen animatiestudio) Quote Link to comment
alexjodo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 wel leuk dat saga nieuwe reeksen opstarten of zelfs volledig in 1 keer uitbrengen, maar verlang wel naar het vervolg van hun andere reeksen Quote Link to comment
alexjodo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 en vrees ook een beetje voor deze, de eerste 2 delen waren aangeboden door een ssz uit nederland voor 5€ Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Voor die reeksen hoef je niet te vrezen. Saga verkiest meer en meer om te wachten tot Franse cyclussen compleet zijn alvorens ze te vertalen. Dark Dragon Books bewandelt diezelfde weg om zich niet te laten vangen doro in het Frans voortijdig gestopte reeksen. Sienna maakt trouwens deel uit van de Free Comic Book Day en er komt misschien een herdruk van deel 1 en 2. Quote Link to comment
Elvis Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Saga begint steeds meer stripmarkt te veroveren het laatste jaar : mooie integrales , in één ruk een trilogie of tweeluik uitbrengen. Ja , als je plukt uit andere striplanden en oudere reeksen moet je het zo doen. Wellicht hebben ze ook niet veel geen stock meer liggen , maar of ze er iets aan verdienen das wat anders... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Dat zijn zaken die hen aanbelangen. Quote Link to comment
Diogenes Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Die Special Branch ziet er goed uit , ik gok op Medusa. Dan heb je fout gegokt. Ik heb Eddy al een hele tijd geleden Special Branch getipt maar hij was niet geinteresseerd. Hoop dat ie zich nog bedenkt. Ben het met je eens dat dit prima in hun fonds past. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Diogenes Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 En als we het over Saga hebben. Is dit niet iets voor hen: Afgesloten reeks in vijf delen van bekende auteurs. Lijkt me toch wel dat, dat verkoopt. Ik zou dit zelfs wel in HC kopen. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Wouter Goudswaard Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Sorry Kontiki, je blijft bezig op deze manier. Maar weet je toevallig of 'Texas Cowboys' van Bonhomme en Trondheim, verschenen bij Dupuis in het Frans, vertaald gaat worden? Anders ga ik 'm binnenkort in het Frans aanschaffen... Quote Studio Goudbaard Ridiculand Link to comment
Guest Kontiki Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Laten we afspreken dat als ik niet antwoord ik het ook niet weet. En in de meeste van die gevallen geldt dan dat je niet moet rekenen op een vertaling. Quote Link to comment
Wouter Goudswaard Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Laten we afspreken dat als ik niet antwoord ik het ook niet weet. En in de meeste van die gevallen geldt dan dat je niet moet rekenen op een vertaling. Lijkt me een goede afspraak! Bedankt! Quote Studio Goudbaard Ridiculand Link to comment
Roque Ja Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ik zag op amazon dat er een integrale van Peter Pan (Loisel) in het Engels op komst is. Enige kans dat dat er in het Nederlands ook eens van komt in de (nabije) toekomst? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Zo'n luxe-integrale bestaat eigenlijk al, zie http://www.striepclub.be/SpecialeUitgaven.html Quote Link to comment
Roque Ja Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ja, die ken ik, maar ik dacht aan een iets voordeligere versie. Quote Link to comment
belgiumdog Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 heb met Hamo gepraat laatst - special branch - die had ook een reeks die noir homme heet (3delen uit in het frans) afgesloten reeks dat . die is ook niet vertaalt , en heb dat gevraagd aan de tekenaar -hamo - die heeft geen weet of er van die strips zou vertalingen geburen naar het nederlands . spijtig , want ik heb het 1ste deel aangekocht en vond het verhaal en de tekeningen goed . Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Maar nu ga je ervanuit dat elke Franstalige reeks als vanzelfsprekend wordt vertaald en indien niet dat dit eigenlijk een fout is. De reeksen die jij noemt, lijken me geen prioriteit te zijn voor gelijk welke uitgever. Volgens mij mag je er zeker van zijn dat ze niet zullen worden vertaald. Quote Link to comment
Elvis Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Kontiki , tegenover enkele jaren terug wordt bijna elke Franse reeks wel vertaald .Ik volg van zeer nabij de Franse markt en er wordt heel wat uitgepikt. De nieuwe uitgevers van de laatste jaren vissen in alle vijvers van de Franse uitgevers (Delcourt , Soleil , Bamboo ,Glénat , Dargaud , Humanoides , Futuropolis ,enz..). Dus Special Branch maakt volgens mij zeker een kans op vertaling , vooral als je ziet dat heel wat slechter spul wel een vertaling krijgt. Reeksen die zelf al een tijdje voltooid waren worden zelfs opgepikt, dus als ze zo verder gaan zouden wel eens de meeste reeksen in het Nederlands verkrijgbaar zijn. We kunnen dit alleen maar toejuichen want dit zal wellicht niet blijven duren. Tips voor de vertalers : Macht der onschuldigen met de vervolgen ,super scenario + Holmes van Cécil. Quote Link to comment
marioboon Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Kontiki , tegenover enkele jaren terug wordt bijna elke Franse reeks wel vertaald . Nou, nou... Er kwamen in Frankrijk alleen al 4500 nieuwe titels uit. Van Dupuis waar vroeger consequent quasi alles vertaald werd, is dat nu teruggevallen op 40-50% Waar ik wel akkoord met je ben, is dat er veel bagger wél vertaald wordt. vaak omdat één bepaalde strip toevallig een hit geworden is. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Speciaal voor Belgiumdog (maar helaas enkel in het Frans) verschijnt in juni een integrale editie van De Lincoln Branch. Quote Link to comment
Elvis Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Oei , die Lincoln Branch was nu echt niet goed. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Oei , die Lincoln Branch was nu echt niet goed. En Belgium Dog had het over Special branch ipv De Lincoln Branch. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 O ja, ik verwarde die twee. Bij De Lincoln Branch heb ik ook voortijdig afgehaakt. Quote Link to comment
alexjodo Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 net uit in het frans vertaald 12bis nog? Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 ja, inderdaad. En komt muraqqa2 nog verder uit bij 12 bis, want na deel 1 werd het erg stil op de site van 12 bis over muraqqa. (hebben die een nederlandstalige site trouwens?) Quote Link to comment
Elvis Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ik heb het gevoel bij 12Bis dat we met wat meer onafgewerkte reeksen gaan zitten... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ik krijg geen gehoor meer bij hen. Tevoren kreeg ik nog wel,eens covers en infofiches rechtstreeks van hen. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 ai ... en er zou toch nog een deel 6 van Cyann moeten verschijnen ook nog? Of is die al uit? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ja, die zal er wel komen. Verkoopt altijd goed. Quote Link to comment
Sssneraul Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ook ik ben een van die die hards die Muraqqa heeft gekocht . Zoals zoveel series blijf ik waarschijnlijkere met een half voltooid verhaal zitten . ( droom van Jeruzalen, Lord of Burger etcetera ) Ik ben daar eigenlijk wel een beetje klaar mee. Wat dat betreft verdiend SAGA complimenten. Complete serie in een keer uitbrengen. Dan weet je ten minste zeker dat je een compleet verhaal koopt. Ik snap volledig dat een niet verkopende strip eerder wordt stopgezet maar evengoed besef ik dat zonder inspanning / reclame een strip vaak geen kans heeft . Wat dat betreft schitteren. Uitgeverijen van afwezigheid op Nederlandse beurzen! Het lijkt of de stripwereld ons ophoud bij Brussel. Quote Link to comment
Sssneraul Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ik dacht precies hetzelfde... Ben eigenlijk ook die tekenstijl beu. Idem. Quote Link to comment
De Hollander Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Wat dat betreft heeft 12bis zich volgens mij net als de vliegende hollander totaal niet verdiept in de nederlandstalige stripmarkt. De een had een succes met Watchman en dacht dit even gemakkelijk voort te zetten, 12bis heeft Bourgon, tja dat verkoopt zichzelf maar helaas geldt dat voor veel andere strips niet. Goed communiceren over de lengte van je reeksen, niet teveel nieuwe series tegelijk opstarten, regelmatig uitgave tempo zodat de vaart in een serie blijft zijn volgens mij belangrijke factoren om succesvol uit te geven! Quote Link to comment
Elvis Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Toch erg jammer ,er zaten goede series tussen bij 12 Bis. Quote Link to comment
Elvis Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 De expeditie nr.2 van Marazano begint ook op zich te laten wachten , zelfs de Fransen worden al nerveus. Teken aan de wand ? Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Toch erg jammer ,er zaten goede series tussen bij 12 Bis. en ging Betty en dodge daar nu niet naartoe? Of had ik dat verkeerd begrepen? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 en ging Betty en dodge daar nu niet naartoe? Of had ik dat verkeerd begrepen? Die zitten bij BD Must, een kleine Belgische uitgeverij. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Die zitten bij BD Must, een kleine Belgische uitgeverij. klopt, dat was het, ik heb die twee door elkaar gehaald. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Ik heb weer maar eens duidelijkheid gevraagd, dit keer via de Franse poot en distributeur Caravelle (die doorgaans van toeten noch blazen weet). Quote Link to comment
Recommended Posts