Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
9 uren geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.ddf8f832557b3290f79b75f5c08727e0.png

 

?

Quote

Dans un futur proche, alors qu’une épidémie nommée la « Grande souche » a ravagé l’essentiel de l’humanité, une énigmatique race extraterrestre est venue s’installer sur notre planète. De formes, de tailles et d’attributs variés, personne ne sait d’où ces « intrus » viennent ni quel est leur but puisqu’ils n’interagissent pas avec les humains. Ce que l’on sait, en revanche, c’est que la proximité avec certains d’entre eux provoque des réactions sur les individus et leur environnement : nausée, hystérie, migraines, sécheresse... Face à cela, l’humanité s’est alors divisée en 3 catégories : ceux qui ont décidé de s’adapter et de cohabiter avec cette nouvelle espèce ; ceux qui ont choisi de résister et d’enrôler de force tous ceux qu’ils rencontrent à leur cause ; et ceux qui leur vouent un culte, voyant dans leur arrivée la manifestation d’une intervention divine. Au cœur de la tourmente, Andrew, persuadé d’avoir perdu toute sa famille, a trouvé refuge auprès d’une communauté pacifique. Il ignore que sa fille, Amanda, est toujours en vie... et qu’elle a, de son côté, intégré une bande de résistants particulièrement violents.

À la manière de Premier contact, Sylvain Runberg et Marcial Toledano revisitent le récit d’invasion pour nous livrer le portrait d’une humanité en perdition confrontée à la plus grande des menaces : elle-même. Avec Les Dominants, la fin du monde se fait plus mélancolique que spectaculaire et la violence des hommes vibre tant dans leur chair que dans leur âme.

Het klinkt wel leuk. Wel een mix van bestaande thema's. Runberg zijn neiging om de  mensheid het intergalactisch pispaaltje te maken is er ook weer terug.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

image.thumb.png.f9f11ef4418a81717fe0de6ea67c0971.png

 

?

Op zoek naar nieuwe reeksen voor mijn kleine hartendief, kwam ik deze tegen.  Ze was meteen extreem enthousiast toen we enkele pagina's bekeken.  Maar net als bij Timo l'Aventurier vrees ik er wat voor.  Zoveel veelbelovende jeugdreeksen die hier geen kans krijgen.  Ik ken die uitgeverij overigens niet.  Zijn daar al dingen van vertaald?  Ik hoop stiekem op Silvester.  't Is de tekenares van Cérise.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.f9f11ef4418a81717fe0de6ea67c0971.png

 

?

Op zoek naar nieuwe reeksen voor mijn kleine hartendief, kwam ik deze tegen.  Ze was meteen extreem enthousiast toen we enkele pagina's bekeken.  Maar net als bij Timo l'Aventurier vrees ik er wat voor.  Zoveel veelbelovende jeugdreeksen die hier geen kans krijgen.  Ik ken die uitgeverij overigens niet.  Zijn daar al dingen van vertaald?  Ik hoop stiekem op Silvester.  't Is de tekenares van Cérise.

Métamorphose wordt geleid door Barbara Canepa (medebedenker van Skydoll en WITCH en ex-vrouw van Allesandro Barbucci) 

Het zijn allemaal prachtige geïllustreerde strips die ze uitgeeft in prachtige uitgaves.

Link naar reactie
  • 1 month later...
18 minuten geleden, JPAR zei:

Harmony komt in het Engels.

Is al volledig uit in het Engels. Deel 5 is uit in het Frans, voorverschijning van 6 begint snel in Spirou. En tussendoor doet Reynes nog leuke commissies :)

 

Zombilennium 5 komt er ook aan. Die is ook volledig uit in het Engels.De film staat ook op Itunes in het Frans.

Frnck Loopt ook in het engels. Deel 6 komt deze maand uit.

 

Ik denk wel niet dat deze series vlug gaan overgenomen worden. In Frankrijk zijn het kaskrakers. Het stopzetten was een lokale beslissing van Ballon. Maar als Dupuis nu een derde laat publiceren moet het eerst vrijgegeven worden door Ballon en kan het later een probleem worden als de rechten door Dupuis zelf toch gebruikt willen worden. Voor hun is het dus waarschijnlijk beter om maar te laten slapen. 

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Ambreville zei:

Is al volledig uit in het Engels. Deel 5 is uit in het Frans, voorverschijning van 6 begint snel in Spirou. En tussendoor doet Reynes nog leuke commissies :)

 

Zombilennium 5 komt er ook aan. Die is ook volledig uit in het Engels.De film staat ook op Itunes in het Frans.

Frnck Loopt ook in het engels. Deel 6 komt deze maand uit.

 

Ik denk wel niet dat deze series vlug gaan overgenomen worden. In Frankrijk zijn het kaskrakers. Het stopzetten was een lokale beslissing van Ballon. Maar als Dupuis nu een derde laat publiceren moet het eerst vrijgegeven worden door Ballon en kan het later een probleem worden als de rechten door Dupuis zelf toch gebruikt willen worden. Voor hun is het dus waarschijnlijk beter om maar te laten slapen. 

Ik kan Frnk alleen als een digitale versie vinden. Bestaat hij ook in een tastbare vorm in het engels? 

Link naar reactie
9 uren geleden, Ambreville zei:

Is al volledig uit in het Engels. Deel 5 is uit in het Frans, voorverschijning van 6 begint snel in Spirou. En tussendoor doet Reynes nog leuke commissies :)

 

 

Ik heb ergens een aankondiging gezien voor een hardcover, ik weet alleen niet hoeveel delen die zal bevatten.

 

Edit: De eerste vier delen.

Link naar reactie

image.thumb.png.88a577e6a164fd0a0e83b57afe703c31.png

 

Op een vertaling van deze reeks (integraal) blijf ik nog steeds hopen.  Ja, de kans is klein, maar niet onbestaande.  Vooral omdat ook al gebleken is dat niets onmogelijk is.  Verscheidene vertalingen waarvan oa hier in het verleden al eens met zekerheid geschreven werd dat de kans nihil was, dat het er nooit of nooit zou komen, zijn er ondertussen wél.  Sommigen zitten er zelfs meer naast dan op wat hun vertaling-voorspellingen betreft, zelfs onze ex-oerbron heeft al enkele malen ongelijk gekregen.  En vooral wanneer je ziet wát er dan soms wel verschijnt, iets waarvan menig striplezer zich (terecht) afvraagt of daar wel een publiek voor is.  Dan denk ik dat Bizu in vergelijking een minder groot risico is.  Vandaar dat het sprankeltje hoop hier nog steeds niet uitgedoofd is. :)  Fingers crossed!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.88a577e6a164fd0a0e83b57afe703c31.png

 

Op een vertaling van deze reeks (integraal) blijf ik nog steeds hopen.  Ja, de kans is klein, maar niet onbestaande.  Vooral omdat ook al gebleken is dat niets onmogelijk is.  Verscheidene vertalingen waarvan oa hier in het verleden al eens met zekerheid geschreven werd dat de kans nihil was, dat het er nooit of nooit zou komen, zijn er ondertussen wél.  Sommigen zitten er zelfs meer naast dan op wat hun vertaling-voorspellingen betreft, zelfs onze ex-oerbron heeft al enkele malen ongelijk gekregen.  En vooral wanneer je ziet wát er dan soms wel verschijnt, iets waarvan menig striplezer zich (terecht) afvraagt of daar wel een publiek voor is.  Dan denk ik dat Bizu in vergelijking een minder groot risico is.  Vandaar dat het sprankeltje hoop hier nog steeds niet uitgedoofd is. :)  Fingers crossed!

Ik zou dat ook meteen kopen.

Ik heb alle vertaalde albums, maar er zijn er helaas minstens 2 niet vertaald geraakt.

Hetzelfde verhaal met Marine.

Van de 7 ook maar 3 vertaald.

Wie weet...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...