Ga naar inhoud

Alexander De Grote


Bart Proost

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

'Alexander De Grote' gaat de educatieve weg op!

Vanaf 1 februari kunnen scholen en docenten bij ons terecht voor educatieve bundels - inclusief strips, digitale lesbundels, presentaties, ... 
En bibliotheken, scholen en culturele centra mogen zich dan weer verheugen over de gloednieuwe, reizende expositie - inclusief kaders, prints, panelen, educatief dossier, ...

Voor meer informatie kan je een kijkje nemen op www.alexanderdegrote.com/educatief (lesbundels) of www.alexanderdegrote.com/expositie (tentoonstelling).

Dit educatief project is tot stand gekomen met de hulp en steun van auteur Mario Stabel, Het Beeldend Verhaal vzw en natuurlijk Strips2Go. Bedankt, mannen!  :e002: 

 

En dit bericht mag u gerust delen met uw familie of vrienden in de plaatselijke scholen en bibs!  :e012: 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Photo opportunity!  Zoals u op deze kiekjes kan zien zijn strips tegenwoordig hélemaal 'educatief verantwoord' om leerlingen iets bij te brengen. Bijvoorbeeld in een les geschiedenis voor 13-jarigen ... over Alexander De Grote!

Met op de foto's: onze strips en lesbundeltjes... en enkele klassen vol uiterst intelligente én geconcentreerde studenten. 

(Foto's: A.M.)
 
1975220_820172304666168_414858976_n.jpg
 

 

Link naar reactie

Och Aapsson, kom eens in een nederlands leslokaal, smartboards, rustgevende muurverf, kekke posters of landkaarten aan de muur.

 

als er nu ook nog kinderen zouden zitten, zou het helemaal af zijn :)

Link naar reactie

 

Alles blijft toch hetzelfde, die knaap achterste rij (waar anders) zit raar te doen. Alles natuurlijk om dat chickie naast hem aan het lachen te brengen !

 

maar nee gij, hij leest het album en vindt het grappig ;)

Link naar reactie

nee joh, ik zie duidelijk puberhormonen. Indruk maken op zijn buurvrouw, zoenen in het fietsenhok. Oh nee daar komt een surveilerende meester Bart aan, da's nen strenge !

 

Denk je dat deze generatie het nog bij zoenen houdt? Da's ongetwijfeld een anale gangbang, ATM, snowballing en donkey slaps in dat fietsenhok. (ik heb even gespiekt in de urban dictionairy, voor je me zou verdenken van extra curriculaire activiteiten)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat mag toch al jaren, Retep schrijft zelf met links en hij is toch geen dertiger meer (helaas)....

Ik heb nog het geluk gehad om een een van de laatste nonnen in de kleuterschool te mogen hebben die mijn pogingen om links te tekenen enz... vakkundig onderdrukt heeft.

Link naar reactie

Ik heb nog het geluk gehad om een een van de laatste nonnen in de kleuterschool te mogen hebben die mijn pogingen om links te tekenen enz... vakkundig onderdrukt heeft.

maar gelukkig niet vatbaar voor verdere rechtse propaganda.  :e007:

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Neenee, dat was niet het lokaal van meester Bart. Ik geef nl. geen geschiedenis.

 

Dat ze bij mij best hun mond houden klopt dan weer wel :e002:.

 

Het lokaal van meester Bart ziet er als volgt uit... Zie, er zit er geen ene tussen die smoelen durft trekken hier. :e012:  En ja, geen vrees, jongens: er hangt een beamer en een projectiescherm voor in de klas!  :e007:

 

Trouwens in alle lokalen hangen die dingen (en ook smartboards). Zélfs in die aftandse lokalen van de eerste foto's.

 

En voor je begint te vragen waarom ze in rijen zitten en niet gezellig in 'hoekjes'... Omdat dit geen kleuterklas is natuurlijk!  :e007:

 

DSC04613.JPG

Link naar reactie

alexander in knocky magazine.  :e005:

pas op de bruine poel van verderf.  :e007:

en preventieve maatregelen tegen aladin-achtige types.  :e005:

als de centjes weer binnen zijn, ga ik album 1 en 2 wel bestellen.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 4 months later...

De kogel is door de kerk: onze albums worden verdeeld door Stribbel Strips vanaf 13 juli 2014! Juich! 

De distributie richt zich op stripspeciaalzaken, bibliotheken, Standaard boekhandels, proxisazur, enz...

Het officiële persbericht vind je hieronder:

Alexander De Grote is een legendarisch Macedonische veldheer... en een waanzinnig stripfiguur! Het is onze stripheld zijn grote droom om de wereld te veroveren en hij doet dat in knotsgekke belevenissen vol humor en actie!

Het eerste album ‘Alfa en Omega’ is een klassiek grapjes-album en een leuke inleiding tot deze stripreeks. Het tweede album is een volledig komisch avonturenverhaal.

Beide albums zijn sinds eind 2013 reeds voorgesteld op verschillende stripbeurzen (Breda, Turnhout, Gorinchem, Ieper, binnenkort Kampen en Valkenswaard) mét prachtige beursstands van Strips2Go én met groot succes!

MAAR.... voor een officiële release was het nog wachten op distributie naar stripspeciaalzaken en boekhandels... tot nu! Stribbel Strips (alias Johan Gerlings) neemt vanaf 13 juli 2014 de distributie van deze strips op zich. Bijgevolg kan elke SSZ of boekhandel zich nu richten tot johan.gerlings1@pandora.be om onze boekjes in huis te halen!

De winkelprijs is erg democratisch: 5,95 euro! Klanten die beide albums kopen ontvangen tijdelijk zelfs gratis een 'making of'-boekje van 18 pagina's.

De auteurs zijn ook 'te huur' voor signeersessies in winkels en bibs doorheen Vlaanderen en Nederland. Inclusief banners en ridicule Griekse kostuums (indien gewenst).

Trouwens: samen met Kurt Morissens en Het Beeldend Verhaal vzw' beheren de auteurs trouwens ook een rondreizende expositie mét een educatieve bundel voor scholen en bibliotheken.

Reeds verschenen in de reeks Alexander De Grote: 

Ook nog steeds verkrijgbaar: 'Alfa & Omega' (n°1)
Bart Proost
tweede druk - 25/10/2013
46 pagina's - ISBN/EAN: 978-90-8735-165-6
Uitgever: Strips2Go / Find IT media B.V.
Distributie: Stribbel Strips

‘De sandalen van Hermes’ (n° 2)
Bart Proost & Barcas
eerste druk - 14/12/2013
48 pagina’s - ISBN/EAN: 978-90-8735-181-6
Uitgever: Strips2Go / Find IT media B.V.
Distributie: Stribbel Strips2Go

Voor meer info: www.alexanderdegrote.com enwww.facebook.com/alexanderdegrotestrip

Link naar reactie

De kogel is door de kerk: onze albums worden verdeeld door Stribbel Strips vanaf 13 juli 2014! Juich! 

 

De distributie richt zich op stripspeciaalzaken, bibliotheken, Standaard boekhandels, proxisazur, enz...

 

Het officiële persbericht vind je hieronder:

 

Alexander De Grote is een legendarisch Macedonische veldheer... en een waanzinnig stripfiguur! Het is onze stripheld zijn grote droom om de wereld te veroveren en hij doet dat in knotsgekke belevenissen vol humor en actie!

 

Het eerste album ‘Alfa en Omega’ is een klassiek grapjes-album en een leuke inleiding tot deze stripreeks. Het tweede album is een volledig komisch avonturenverhaal.

 

Beide albums zijn sinds eind 2013 reeds voorgesteld op verschillende stripbeurzen (Breda, Turnhout, Gorinchem, Ieper, binnenkort Kampen en Valkenswaard) mét prachtige beursstands van Strips2Go én met groot succes!

 

MAAR.... voor een officiële release was het nog wachten op distributie naar stripspeciaalzaken en boekhandels... tot nu! Stribbel Strips (alias Johan Gerlings) neemt vanaf 13 juli 2014 de distributie van deze strips op zich. Bijgevolg kan elke SSZ of boekhandel zich nu richten tot johan.gerlings1@pandora.be om onze boekjes in huis te halen!

 

De winkelprijs is erg democratisch: 5,95 euro! Klanten die beide albums kopen ontvangen tijdelijk zelfs gratis een 'making of'-boekje van 18 pagina's.

 

De auteurs zijn ook 'te huur' voor signeersessies in winkels en bibs doorheen Vlaanderen en Nederland. Inclusief banners en ridicule Griekse kostuums (indien gewenst).

 

Trouwens: samen met Kurt Morissens en Het Beeldend Verhaal vzw' beheren de auteurs trouwens ook een rondreizende expositie mét een educatieve bundel voor scholen en bibliotheken.

 

Reeds verschenen in de reeks Alexander De Grote: 

 

Ook nog steeds verkrijgbaar: 'Alfa & Omega' (n°1)

Bart Proost

tweede druk - 25/10/2013

46 pagina's - ISBN/EAN: 978-90-8735-165-6

Uitgever: Strips2Go / Find IT media B.V.

Distributie: Stribbel Strips

 

‘De sandalen van Hermes’ (n° 2)

Bart Proost & Barcas

eerste druk - 14/12/2013

48 pagina’s - ISBN/EAN: 978-90-8735-181-6

Uitgever: Strips2Go / Find IT media B.V.

Distributie: Stribbel Strips2Go

 

Voor meer info: www.alexanderdegrote.com enwww.facebook.com/alexanderdegrotestrip

 

Bart en Bart,

 

Geweldig dat de strip Alexander ook in stripspeciaalzaken, bibliotheken en boekhandels komt!

We hopen overigens dat dit zowel in België als in Nederland gaat gebeuren.

De strip verdient een groter publiek.

 

Hopelijk zal het de nodige succes brengen om een derde album te vervaardigen.

(Of gaat deze er sowieso komen?)

 

Good Luck!

 

Knocky team

Bidde

Link naar reactie

De distributie geldt (althans zeker voor stripspeciaalzaken) inderdaad voor België én voor Nederland!

 

Wat album 3 betreft: dat komt er zéker. Het scenario is no maar pas definitief klaar.Het voorbije half jaar is er enorm veel tijd gekropen in het educatief project (expo en bundel) rond onze stripreeks, in het uitwerken van deze distributie-deal, in het maken van Alexander-gags voor 'Het Hobbyjournaal', natuurlijk in het maandenlange uitschrijven van het scenario door Barcas en in het afwerken van mijn andere meer-jaren-project 'Alleen Op De Wereld' dat ondertussen sinds enkele dagen definitief af is.

 

Met andere woorden: het tekenwerk voor album 3 begint... nù!

 

:e012:

 

Bedankt voor de peptalk, Bidde!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dat is prachtig nieuws! Nu moet ik niet wachten tot ik weer eens op een beurs verzeild geraak om deel twee te kunnen bemachtigen. :D

 

je had je hand maar hoeven uit te steken in Ieper en je had deel twee al gehad :D

Link naar reactie

Rub it in, daar heb ik spijt van dat ik dat niet gedaan heb... :s

 

bwa, je kan het ook zo zien dat je nu je plaatselijke striphandelaar ook nog de kans geeft om iets te verdienen. En als je op een volgende beurs het album meebrengt, willen we er best wel een dédi inzetten. ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...