Ga naar inhoud

Alexander De Grote


Bart Proost

Recommended Posts

  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Ah cool, verzoekjes... :e011:

 

Kunt ge zo voor een eerste pagina niet werken met spreads waarin dan 1 lange strook in verwerkt zit?

 

En verder iets met vogels. Altijd cool als er arenden en ander gevogelte de revue passeren. Liefst in 3 kwart onderaanzicht.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ziet er goed uit. Wij willen meer zien. Meer!

 

OK, OK, nog eentje.

 

Deze stond een tijdje terug al op onze FB-pagina en is volgens mij een heel grote kandidaat om uitgewerkt te worden tot de uiteindelijke cover (kleine wijzigingen onder voorbehoud).

 

Hope you like.

 

Maar hiermee moet je het even doen.  :e012:

post-539-0-83212100-1412189145_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik vind het coverontwerp zeker iets hebben! Al zijn de personages op de voorgrond beter uitgewerkt dan de sfinx, die straalt nog wat weinig persoonlijkheid uit. Je voelt dat je de hoofdpersonages beter in de vingers hebt :) Ik zou ook iets minder rots en iets meer sfinx tekenen. Maar goed, tis maar een idee natuurlijk :)

 

Overigens heeft nog niemand opgemerkt dat de griekse boot op de eerste prent van de tweede plaat ronduit fan-tas-tisch getekend is. Bij deze ben ik dus de eerste :)

 

Verder ben ik fan van overzichtsprenten, al was het maar omdat je je daar als tekenaar echt kan in uitleven. Ze hoeven voor mijn part ook niet altijd bovenaan een pagina te staan :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Leuke tekening, maar als cover bevat het te weinig mysterie... Bij die Vandersteenstrips vroeger dacht ik vroeger altijd: "Oei, wat gebeurt daar nu?" en dan wou ik dat album lezen.

Hier zijn ze precies een trektocht aan het doen en er kijkt een of ander mythologisch wezen verveeld rond. 

 

Enfin, mijn persoonlijke mening he...

 

@ Ivo: Awel, dat is precies wat er gebeurd! LOL.  :e005:

 

Neenee, de verveelde blik van de (Griekse) Sfinx is bewust maar moet nog iets 'geïrriteerder' worden, dat wel. Kan ook nog dat enkele hoofdfiguren van plaats moeten wisselen. 

 

@ Bashdrive: Bedankt voor de complimenten: Meer karakter en iets minder rots is inderdaad nog de intentie, klopt.

 

 

Beiden bedankt voor de feedback... Ik ga niet zeggen dat ik overal rekening mee ga houden (zo ben ik dan ook weer - vraag maar aan Barcas) maar toch bedankt!  :e012:   :e007:

Link naar reactie

Misschien moet je de verveling en de banaliteit nog extra uitvergroten dan? In combinatie met die skeletten, maar dan  op de voorgrond is dat misschien wel interessant.

 

Voor de rest niks dan lof: prachtige schetsen. Een making-off boek met schetsen en verschillende fases van je werk zou me ook interesseren (misschien iets op kleine oplage, bij Bonte of zo?)

Link naar reactie

Een making-off boek met schetsen en verschillende fases van je werk zou me ook interesseren (misschien iets op kleine oplage, bij Bonte of zo?)

 

we-hehehel (ok, op papier klinkt dat niet als een langgerekte "wel" :D ) die making of bestaat. Als je de twee albums koopt krijg je die gratis mee. Als je ivo heet en je komt op eens langs op een beurs, ook :P

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Robbedoes. Kwabbernoot. Mannen... Dat nieuwe album van jullie...
Dachten jullie nu echt dat onze Alexander dat zomaar over zijn kant zou laten gaan? Mmm, think again.  :e007: 

 

Grapje, natuurlijk. Ik vind die nieuwe Robbedoes-avonturen van Yoann en Vehlmann écht heel goed. Op de 3de plek in Spirou-land na Franquin en Tome & Janry. Munuera (nochtans een idool) vond ik tegenvallen voor Spirou...

 

 

post-539-0-73720300-1413147222_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Robbedoes. Kwabbernoot. Mannen... Dat nieuwe album van jullie...

Dachten jullie nu echt dat onze Alexander dat zomaar over zijn kant zou laten gaan? Mmm, think again.  :e007: 

 

Grapje, natuurlijk. Ik vind die nieuwe Robbedoes-avonturen van Yoann en Vehlmann écht heel goed. Op de 3de plek in Spirou-land na Franquin en Tome & Janry. Munuera (nochtans een idool) vond ik tegenvallen voor Spirou...

 

lol

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Hey, ik zit ondertussen aan pagina 36 (in potlood). Het gaat vooruit. Vorige keer heb ik het album in stukken aangepakt: 10 pagina's in potlood, dan inkten, dan inkleuren en dan de volgende 10. Nu gewoon: alles eerst in potlood, en daarna pas de volgende stappen... Dat gaat veel vlotter: de personages zitten dan ook véél beter 'in de vingers'. Dat weten we dan ook weer.  :e012:

 

Mijn excuses dat ik jullie hier af en toe mee verveel, maar ik vind het belangrijk om het momentum van de reeks (die lekker draait) gaande te houden. En als dat o.a. kan door op FB of op dit forum eens een origineel te posten. Waarom niet, dan?  :e012:

 

Hier komt ie.

 

Oh, en als je die scans van die originelen toch wel weet te waarderen, je mag ons ook altijd 'liken' op FB. Zijn we àltijd blij mee. Grijns.  :e007:

post-539-0-47827800-1414715835_thumb.jpg

Link naar reactie

Juich! Vanaf nu kan u in Vlaanderen onze beide 'Alexander De Grote'-albums ook gewoon verkrijgen of bestellen in de Standaard Boekhandel. En bovendien zijn de albums ook nog steeds verkrijgbaar bij de stripspeciaalzaken!

 

En dit heuglijke feit willen we dus even in de verf zetten met dit gloednieuwe trailertje voor ons tweede album 'De Sandalen van Hermes': take a look!

 

http://www.youtube.com/watch?v=mSce_M0Dryg

Met dank aan Stribbel Strips distributie.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sinterklaas heeft nog een extra cadeautje in zijn zak... Een aantal voorontwerpen voor de cover van het derde 'Alexander De Grote'-album. En hij zou jullie - fans van het eerste uur - ook nog eens willen raadplegen over de titel.

Maar hij haalt die covers pas uit zijn juten zak als er wat interesse is natuurlijk. Liken of reageren maar...  :e012:   https://www.facebook.com/alexanderdegrotestrip


 

Link naar reactie

20 likes! Dus... zoals beloofd hierbij alvast een eerste uitgewerkt ontwerp voor de cover van ons volgende album. We zijn er zelf stiekem alvast erg tevreden over, over deze cover...  
Maar we hadden ook graag nog eens jullie mening gevraagd: wat denken jullie? Rood of Blauw? En de titel? Welke werkt het beste? Jullie feedback wordt natuurlijk ten zeerste gewaardeerd. Zoals altijd.

post-539-0-78731300-1417899062_thumb.jpg

post-539-0-04040200-1417899075_thumb.jpg

Link naar reactie

Rood is - ook op FB - populairder. Zon lager... je hebt een punt! Kerel in de overall? Wie is dat dan, die grijze die naast de Sfinx zit?

No can do, die is bepalend voor de scène en voor de cover.

Die anderen kunnen stilletjes wegwandelen nèt omdat hij met de Sfinx aan het zeveren is.

 

Bedankt voor de feedback!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...