Ga naar inhoud

Heroes Comic Con - 24&25 september - Heyzel - Brussel


shakeitupguy

Recommended Posts

  • shakeitupguy changed the title to Heroes Comic Con - 24&25 september - Heyzel - Brussel

Ik was toch even aan het kijken of ik het niet kon inpassen in mijn agenda, maar vond de signeersessies niet terug op de website? Komen de auteurs beide dagen? Wat moet je doen om iets te laten signeren etc?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 18/9/2022 om 22:38, mojo zei:

Ik was toch even aan het kijken of ik het niet kon inpassen in mijn agenda, maar vond de signeersessies niet terug op de website? Komen de auteurs beide dagen? Wat moet je doen om iets te laten signeren etc?

Informatie ontbreekt idd nog op de site. 

 

Weekend : Eric Maltaite, Laurent Libessart, Alain Mauricet

Zaterdag : Dan Verlinden, Dany

Zondag : Pieter de Poortere

 

Voor de strips gewoon een boek kopen en aanschuiven. Er zullen Nederlandstalige albums te koop zijn.

 

Link naar reactie

Helaas geen Engelstalige of Nederlandstalige beeldverhalen te koop gezien. Had meerdere zakken mee om gekochte albums in te steken maar er vielen enkel Franstalige boeken te kopen en dan voornamelijk Franstalige manga. Waarom men sprak van een 'Heroes COMIC Con' terwijl er geen comics te krijgen zijn..... De langste rijen stonden bij YouTubers, Gamers en Streamers, mensen die blijkbaar enorm populair bij de jeugd zijn maar bij een vijftiger als ik geen belletjes doen rinkelen.  Maar voor striptekenaars als David Lloyd, Dany, Eric Maltaite, Dan Verlinden,... was er zéééér weinig interesse.
één striptekenaar trok wel veel volk: Was voor mij een nobele onbekende maar blijkbaar zéér bekend bij het Franstalig publiek. (zie de foto's hieronder)
Ben wel blij dat ik naar Made in Asia ben geweest... Zo groot, zo veel, zo'n aanslag op de zintuigen van een vijftiger... Heel goed georganiseerd.  Echt de moeite.  Was er vooral als 'Taxi Papa' voor mijn cosplayende dochters maar de 'inner geek' in mij was wel blij om er geweest te zijn.

image.thumb.png.09f85e6b0b936d8052764d7be9e328db.png 

image.thumb.png.70279fa95587d69c1ef7b495966ec54f.png

Link naar reactie

Jaja, Jérôme Alquié kwam zijn eerste album van Saint Seiya promoten en Saint Seiya/ Chevaliers du Zodiaque is een echt begrip vandaar de hele lange rijen. Hij is ook al een paar keer naar FACTS geweest.

 

Idd, algemeen rustig bij de strip en comic tekenaars maar de liefhebbers die er waren zijn heel tevreden.

 

Dany was er tegen om 15u en bleef non-stop tekenen tot 19u. Er was steeds wat volk maar dat was ook de gelegenheid om commissies te doen.

 

Maltaite toch best ook wat succes maar hij tekent heel snel vandaar bij momenten minder druk

 

En Dan Verlinden had jammer genoeg geannuleerd dus daar zag je ook geen volk 😜 

 

Enja, waarom er geen stands met comics is mij een groor raadsel.

Link naar reactie

Eerder per toeval op MIA&HCC beland vandaag. Pas in nm aangekomen maar weinig tot geen volk bij de tekenaars.

Zonder te moeten aanschuiven tekening gehaald bij LLoyd, De Poortere, Maltaite en Fernandez. Er lagen voor Maltaite gelukkig nog een paar Nl 421 integrales want hij wou niet op los blad tekenen (zijn goed recht maar toch wat sneu als er eigenlijk quasi geen NL-strips te koop zijn en ik dan enkel een dure integrale kan kopen).

MIA was aangenaam, kleurig, veel te zien, druk. HCC daarentegen was nogal kleurloos op vele stukken van de hallen. Daar moet toch meer mee te doen zijn qua aankleding. De game-stands trokken wel volk. Catering in 2 ganse hallen was dik ok, heel diverse streetfood dus voor ieder wat keus. En als dat nog niet genoeg was is er in de doorgangen naar de hallen nog meer catering.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Luxe ja, maar ook wat triestig.

Leuke anekdote: komen er 2 meisjes aan bij De Poortere. Ik denk dat ze Spaans spraken. “Hey, i saw this character in the comic museum in Brussels. Is that you who’s drawing this?”. “Yes”. “Wow, that’s amazing”.
Waarop ze prompt een Boerke kopen en laten signeren 😀

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
13 uren geleden, SPeeDy zei:

Er lagen voor Maltaite gelukkig nog een paar Nl 421 integrales want hij wou niet op los blad tekenen (zijn goed recht maar toch wat sneu als er eigenlijk quasi geen NL-strips te koop zijn en ik dan enkel een dure integrale kan kopen)

Van Maltaite is er ook bijna niet veel meel bestelbaar bij de uitgever. Eigenlijk enkel Integrale 2 van 421 en deel 3 van Stomp. In het Frans hadden we zijn nieuwe strip in avant première en dat verkocht wel redelijk.

Link naar reactie
On 9/20/2022 at 1:27 PM, shakeitupguy said:

Informatie ontbreekt idd nog op de site. 

 

Weekend : Eric Maltaite, Laurent Libessart, Alain Mauricet

Zaterdag : Dan Verlinden, Dany

Zondag : Pieter de Poortere

 

Voor de strips gewoon een boek kopen en aanschuiven. Er zullen Nederlandstalige albums te koop zijn.

 

blijkbaar waren er ook een heleboel US-gasten? Phil Noto en CB Cebulski om maar wat te noemen?
Hadden die het wel leuk gehad?

17 hours ago, Koen Claeys said:

Wel een luxe hé, een comics-held als David Lloyd zonder wachtrij. 

image.thumb.png.fe15df9bb341d53397053a511ab838b0.png

ouch.... dat is wel enorm karig

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 25/9/2022 om 22:10, Koen Claeys zei:

Ja... Beetje triest... Vond dat ook....

Had op Antwerp Comic Covention onlangs iets gelijkaardig met de acteur Julian Glover.  Die man is al in de zeventig en zat zich daar het ganse weekend te vervelen... Niemand leek geïnteresseerd in die man...

 

Het is een logisch gevolg. Er worden veel te veel van dit soort festivals/cons georganiseerd en welke comic/strip liefhebber gaat er (buiten een paar zeer bijzondere) naar 6-8 comic cons per jaar, waar toch vrij vaak (lees altijd) dezelfde stands en grotendeels dezelfde gasten zijn. 
Het is net als met de (vaak kleinere) reguliere strip signeerdagen/beurzen, 8-12 keer per jaar weer dezelfde stands en dezelfde tekenaars trekt weinig bezoekers (meestal steeds hetzelfde groepje). Overdaad schaadt. Maar Comic cons zullen wel financieel aantrekkelijk zijn (cons natuurlijk veel meer gericht op bezoekers buiten comics/strips om), dus dan is het ook wel weer begrijpelijk. 
 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...